The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op april 28, 2014, 20:18:39
Sinds wanneer lik je met je handen? ;D
Ik ben een man en kan maar 1 ding tegelijkertijd... tillen of likken ;) :tounge:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Overigens hopelijk later deze week weer een 'serieuze(re)' posting... ;) Zou het dan na 2 jaar proberen eindelijk gelukt zijn :o
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Citaat van: Jean Sibelius op april 28, 2014, 21:45:35
Overigens hopelijk later deze week weer een 'serieuze(re)' posting... ;) Zou het dan na 2 jaar proberen eindelijk gelukt zijn :o
ehh als ik dit zo lees Jan.... komt er een kleine Jean Sibelius :pompom:? :D:D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

DD2

Zie deze nu pas!  Maar Wauw!!  wat een mooi project/eindresultaat!

geniet ervan.

Maximus_Aurelius

Zo, mijn review is 99% klaar. Alleen de puntjes op de i nog. Uiterlijk morgenavond staat hij hier online  :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Citaat van: Etiennevh op april 29, 2014, 17:05:27
ehh als ik dit zo lees Jan.... komt er een kleine Jean Sibelius :pompom:? :D:D

haha... nee dat is het niet, alhoewel we afgelopen week wel gevierd hebben dat we 10 jaar bij elkaar zijn, trek je conclusies vwb 'proberen' ;).
Helaas nog niets ontvangen, dus ik moet je nog even verschuldigd blijven wat het dan wel is... (en of het gelukt is).

Citaat van: DD2 op april 29, 2014, 17:47:15
Zie deze nu pas!  Maar Wauw!!  wat een mooi project/eindresultaat!

geniet ervan.

Welkom in dit topic en bedankt voor je compliment DD2! :)  Moet zeggen dat ik de laatste paar dagen behoorlijk wat uren in de ruimte heb doorgebracht, mede om wat dingen te testen die tijdelijk zijn achtergelaten, maar natuurlijk ook om muziek te luisteren en wat films te kijken.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  4, 2014, 13:45:06
Zo, mijn review is 99% klaar. Alleen de puntjes op de i nog. Uiterlijk morgenavond staat hij hier online  :pompom:

Angelie en ik zijn ondertussen heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik moet zeggen dat de tijd en moeite die je neemt om de review (af) te maken (althans zoals ik het zie), in lijn zijn met hoe je onze gezamenlijke hobby benaderd: strevend naar een bepaalde perfectie :). Nogmaals, ik ben erg benieuwd hoe je één en ander hebt ervaren!

Groeten, Jan   
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op mei  4, 2014, 19:41:45


Angelie en ik zijn ondertussen heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik moet zeggen dat de tijd en moeite die je neemt om de review (af) te maken (althans zoals ik het zie), in lijn zijn met hoe je onze gezamenlijke hobby benaderd: strevend naar een bepaalde perfectie :). Nogmaals, ik ben erg benieuwd hoe je één en ander hebt ervaren!

Groeten, Jan   

Wanneer ik een review schrijft moet hij goed zijn, eigenlijk perfect, maar perfectie geeft het niet. Dus moet het toch tegen perfectie aan zitten  :D. Voor mijn gevoel dan hè. Wanneer ik over de review niet tevreden ben dan komt hij niet online staan  ;), hij komt pas online als ik er 100% tevreden over ben.
Mijn eerste review die ik op klad had staan vond ik niet goed  :nopompom:. Die wat ik nu heb, helemaal opnieuw geschreven ben ik tevreden over voor 99%, dus nog 1% te gaan. Er zitten nog een paar kleine puntjes niet lekker ;). Hij leest wel lekker weg, dat kan ik al wel verklappen  ;D.

Ook in mijn set streef ik naar perfectie maar dat is ook al verdomd moeilijk  ;). Maar dat is het mooie van onze hobby, gelukkig heb ik maar 1 segment  en geen twee. Ik hoef me alleen te concentreren op stereo en geen surround geluid, daar ligt mijn doel niet. Stereo is voor mij alles en daar streef ik naar perfectie met veel geduld en ook wel hindernissen  :-[ maar dat wordt er ook bij.

Nu gaan we slapen, morgen weer 2u uit mijn nest om te werken, veel te kort weekend gehad , alleen vandaag. Morgen staat de review online   8)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#2733
M&G 29 maart in de Mansion

Intro:
Op een zonnige mooie 29 maart was het eindelijk voor mij zover om richting The Mansion te reizen om de HT ruimte van Jan te zien en te horen. Eenmaal gearriveerd klingelde ik aan de bel en gelijk ging het alarm af, ik dacht van o jee wat nu..... De deur ging open en  we hadden de entree gemaakt. De rest van de uitgenodigde zaten al lekker in de tuin te kletsen en te genieten van het mooie weer. Eenmaal  de entree gemaakt in de tuin werd het duidelijk wie voor dat alarm zorgde. Hij was wit en staat enorm op de poten en zijn naam is Bartok. Zo'n alarm werkt wel altijd. Eerlijk is eerlijk ik moet bekennen dat ik in het begin er het niet helemaal op begrepen had, maar dat komt mede dat ik vroeger flink gebeten ben geworden door een hond(Amerikaanse stefford). Nadat ik ging zitten en een lekker bakkie koffie, gezellig praten was de tijd aangebroken om de ruimte in te gaan. En wat we toen zagen.............Tja je wordt er stil van..................... Einde verhaal en review....!! :D :D

Let's get Started:
Laat ik voorop stellen dat ik probeer niet te veel uit te wijden over de ruimte en de klank in deze ruimte want dit is in deze ruimte bijna tegen perfectie aan ;). Perfectie geeft het niet maar bij Jan zit het er tegen aan. In surround is het gewoon voor mij perfect en ik ben niet het type dat hele hoge eisen stelt aan surround, maar in stereo daar ben ik kritischer op en hecht ik ook veel meer waarde aan. Bij deze ga ik daar meer op in plus de tweak (Ca diamond platen) en de Akkurate Ds/1 streamer.
Eenmaal de ruimte binnen gestapt valt gelijk de enorme zuilen op van luidsprekers  en de enorme T-Rex kop :D. Dit doet me denken aan Truuke, alleen zij heeft een huid om zich heen. Truuke staat in de gemeente Venlo voor het museum van  Bommel van Dam(Tentoonstelling van dinosaurussen).
Na een korte introductie over hoe het tot stand is gekomen en de liefde voor deze "huge'luidsprekers gingen we ons gereed maken voor de ultieme test. Luisteren en luisteren en nogmaals luisteren. De kick off werd voorzien van de prachtige cd van in-Akustik sampler ALR/Jordan guitar collection. Welke songs er gedraaid werden heeft Htip al neergezet dus daar ga ik niet allemaal individueel op in ;). De Stage en positionering was echt heel goed te noemen en het laag was werkelijk strak, heel strak.
Na deze intro die zo veelbelovend was en de lat al enorm hoog gelegd heeft op naar de volgende songs. Er kwamen vrouwenstemmen aan te pas, oke bij de Alr sampler was Alison Krauss aanwezig en laat zij nu een prachtige heldere stem hebben. De vrouwen stemmen werden mooi helder weergegeven. Het hoog werd nooit scherp wat wel eens voorkomt in sets  bij Eva Cassidy.
Van vrouwen stemmen naar Rodrigo Y Gabriela, mijn demo song. Foc op album Live in Japan. Staat bekend als snel, verschillende (overgang)passages plus mooi live gevoel. De overgang passages werden zonder probleem weergegeven en met speels gemak werden de gitaar aanslagen in de ruimte geslingerd.  Het verloop van de luistersessie verliep heel goed maar misschien wel iets te goed ;)? Was er niet iets wat tegen viel of waren we allemaal snel tevreden :D. Daar heb ik wel een antwoord op en met name een album en een bepaald nummer die heel erg kritisch is. Album Mephisto & Co van Reference recording. Het nummer werd gedraaid en zodra de kracht van het nummer steeds naar voren kwam had ik zoiets van, "o dear" waar blijft de kracht. Even afwachten tot het outtro want dat gaat ook lekker knallend maar al met al viel me dit tegen, ik miste gewoon de kracht van het nummer, de punch en uiteenspatten van het laag en mid.hoog.
Na enige muziekstukken beluisterd te hebben gingen we aan de 'tweak". Philip had zijn CA Diamond 2 platen meegenomen, meen dat het Diamond 2 waren, correct me if i wrong. Ondertussen ging Rezah zijn Akkurate vast installeren, moest plug & play zijn :D , maar daar later iets meer over. ;)

1/3
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

De Tweak:
Inmiddels lagen de plaatjes onder de parasound en kon het luisteren weer van voor af aan beginnen.
Persoonlijk ben ik wel in voor tweaks en in bepaalde tweaks geloof ik in, maar er zijn ook tweaks waarbij ik sceptisch ben en zal blijven maar ik zal nooit iets beoordelen zonder dat  ik het zelf gehoord heb. Eerlijk is eerlijk bij de CA diamond platen ben ik iets sceptisch maar dit komt door de prijs + geheimzinnigheid over de materialen die gebruikt worden qua opbouw en intern.
Na dat we weer de bekende songs gehoord hebben is de conclusie zo dat de platen zeker wat toevoegen maar in de set van Jan vond ik het toen iets te worden. Vooral het laag werd te vet aangedikt en dat resulteert weer in een rommelig hoog.. Dit werd al duidelijk na de sampler van ALR.
De plaat werd onder de Oppo gelegd dat als loopwerk fungeerde maar ik had liever gezien dat hij onder de DAC ging. Arcam processor. Helaas ging dit niet omdat het niet paste en qua bekabeling alles los moest. Tja daar wordt je niet vrolijk van ;).
Voordat ik het vergeet Rezah was nog steeds bezig met de Linn streamer.;)
Al met al vond ik de CA diamond platen niet positief werken, maar Jan legde ook uit waar het eventueel ook aan kan liggen maar hij krijgt de kans om dit tot de bodem uit te zoeken en te testen ;) en daar gaat het om. In een bepaalde situaties die vogelvlucht gaan is het ook moeilijk te beoordelen.

De Linn:
Op naar de Linn streamer, Linn streamer...... Alle hoofden gingen richting Rezah om te kijken of hij al klaar was met zijn laptop en dat we de meegebrachte (hi-res)songs konden inladen., Rezah knikte, nee nog niet klaar. Rezah het is toch plug en Play? Ja dat is het ook maar er is toch een probleem. ;).
Er kwam nog een speciale helpdesk aan te pas die de naam BB&G heet, de analist was Garmt, mede dankzij Bas mogelijk gemaakt :D.
Kort samengevat, er was geen Wifi signaal, of niet sterk genoeg.
Na een korte break terug de ruimte in en wat draaide er even, ja de Linn. Er was even een Wifi signaal maar dat was voor korte duur of er moest iemand buiten gaan staan. Alle hoofden gingen weer een dezelfde kant uit, ja richting Rezah :P. Maar hij trapte er niet in :D en terecht want je wilt in deze ruimte blijven zitten.
Toch hebben we even kunnen luisteren naar de Linn en wat opviel is compleet andere sound.Nils Lofgren draaide en is toch een ideale song om te beoordelen en een 1 op 1 vergelijk te doen met de Oppo en Arcam DAC(processor). De Linn liet dingen horen en ging verder in de set van Jan, maar persoonlijk vond ik de sound van de Arcam mooier. De Linn vind ik wat kill klinken en laat nauwelijks emotie horen.

2/3
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

De afsluit:
Etenstijd naderde met rassen schreden maar voorheen nog een paar nummers beluistert. Uiteindelijk lekker buiten gegeten en genoten van de pasta's die Angelie heeft klaar gemaakt. Mijn complimenten daarvoor. :thumbsup: Na deze break gingen we terug de Mansion in waarbij surround aan bod kwam. Hier wijd ik niet te veel over uit. Beeld is fantastisch en de concerten zien er verdomd mooi uit op een groot beeld.  Rond 21u gingen de eerste naar huis en een slordig uurtje later ging ik en de rest ook weer richting @home. 40 minuten later was ik weer sweet home.

Conclusie:
Jan je ruimte is gewoon fenomenaal en zit tegen perfectie aan. Akoestisch prachtig aangepast, moeten meer mensen  een voorbeeld aan nemen, ook wanneer een set in de woonkamer staat. Er zijn genoeg mogelijkheden om het mooi te houden, in schilderij look. Positief verrast was ik door de warme tinten en lichte vloer in je ruimte, het straalde gewoon warmte en ideale living sfeer uit. Normaal is een aparte HT altijd donker aangekleed, maar dit was er bij jou niet.
Jan heeft het voor elkaar dat surround en stereo samen gaan, maar het blijft compromis  sluiten, maar ook jij hebt dit goed voor elkaar. Het stereo beeld komt mooi los van die kleine :D luidsprekers en wordt mooi ruimtelijk de ruimte in geslingerd. Nooit blijft het plakken aan de luidsprekers. Het laag was mooi diep en strak, maar in zo'n ruimte kun je echt ver gaan zonder problemen te ondervinden. Het hoog was merendeel mooi aangenaam zonder scherpe randjes. Algeheel kwam de sound mooi los van elkaar en kon je heel goed vele verschillende aspecten horen.
Heb ik dan niets aan te merken of te mopperen ;). Ja toch een klein beetje. Van de genre klassiek was ik niet helemaal onder de indruk, nu is dit een zeer moeilijk genre vooral waar de complete symphonica orkesten aan te pas komen of de piano aanslagen. Maar wat ik gehoord heb viel het iets tegen.  Al met al is dit gewoon een prachtige set + prachtige ruimte.
Op stereo gebied zijn er zeker winsten te behalen dat nu in je set een zwakte punt is, maar of het een zwakte punt is, laten we het zo zeggen het kan verbeterd worden. Maar is puur afhankelijk waar je hart ligt. Bij een stereo persoon pur sang als ik zitten er verbeter punten, maar iemand anders beoordeelt weer anders.
Jan & Angelie bedankt voor de gastvrijheid en geniet van de prachtige ruimte en jullie set. O, ja voordat ik vergeet ook Bartok bedankt voor zijn gastvrijheid  :clapping:

Wat was top!
+ Akoestische aanpassing tot hoogtepunt.
+ Living sfeer
+ Je opberg voor cd, blu-ray. Geweldige constructie.


Wat miste ik:
-   Negatieve invloeden zoals nagalm :P :D
-   Goed werkend Wifi netwerk ;)
-   Tijd! Meer tijd, gewoonweg tijd tekort!  >:D ;)




3/3
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Mooi verslag Nico, waarvoor dank! 8)  :pompom: :pompom: Nu eerst slapen, maar ik zal zeker nog uitgebreid(er) reageren.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:00:58
M&G 29 maart in de Mansion

Eerlijk is eerlijk ik moet bekennen dat ik in het begin er het niet helemaal op begrepen had, maar dat komt mede dat ik vroeger flink gebeten ben geworden door een hond(Amerikaanse stefford).

Dat had ik me in eerste instantie ook niet gerealiseerd... ::)
Had natuurlijk wel aangegeven dat we een hond hebben, maar hij is natuurlijk vrij groot en op het eerste gezicht vrij imposant.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:00:58
En wat we toen zagen.............Tja je wordt er stil van..................... Einde verhaal en review....!! :D :D

haha... klaar en terug naar de orde van dag ;).

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:00:58
Laat ik voorop stellen dat ik probeer niet te veel uit te wijden over de ruimte en de klank in deze ruimte want dit is in deze ruimte bijna tegen perfectie aan ;).  Perfectie geeft het niet maar bij Jan zit het er tegen aan.

Bedankt voor je mooie compliment, mede in de wetenschap dat ik weet hoe kritisch en (eveneens) perfectionistisch jij bent ten aanzien van deze hobby. Normaal gesproken zou ik hier goed mee kunnen leven, ware het niet dat... (zie verderop).

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:00:58
Na een korte introductie over hoe het tot stand is gekomen en de liefde voor deze "huge'luidsprekers gingen we ons gereed maken voor de ultieme test. Luisteren en luisteren en nogmaals luisteren.
...
Was er niet iets wat tegen viel of waren we allemaal snel tevreden :D. Daar heb ik wel een antwoord op en met name een album en een bepaald nummer die heel erg kritisch is. Album Mephisto & Co van Reference recording.

Jouw ervaring met 'punch' heb ik een tijdje geleden gehad toen ik de CD van Nils Lofgren (Live - Bass & drum intro) vorig jaar Augustus had gehoord op de audioclub (Mirror Image – voorversterker/CD, Mimetism – eindversterker, Master 3 luidsprekers) en vervolgens zelf heb aangeschaft. In genoemde set kwam dit nummer qua punch ook beter uit te verf, maar daar had je weer andere aspecten die minder uit de verf kwamen. Heb nog niet exact de 'schuldige' aan kunnen wijzen, maar er zijn in ieder geval (vooralsnog) een paar componenten uitgesloten (mede om het mezelf makkelijker te maken te weten: akoestiek en de VR10's). Denk dat ik bij aanvang van de dag letterlijk heb gezegd dat ik recentelijk weer een hele sterke aanwijzing had in welke richting de set 'moet' gaan om naar een hoger niveau te komen (dat was in feite mijn disclaimer :). Met de komst van de VR10's heb ik eigenlijk vrij bruut 'ingebroken' in een set-up die op elkaar was afgestemd en in balans was, door de komst van de nieuwe frontspeakers, worden alle 'beperkingen' extra uitvergroot. Er zijn in ieder geval een paar componenten die potentieel de zwakste schakel vormen en daar ga ik de komende tijd 'mee aan de slag', zoals o.a. processor/voorversterker / DAC / speler / eindversterker / stroomkabels / racks / ... Ik heb de tijd en het geduld, nu het geld nog. Als ik naar mijn idee een stap(je) in de goede richting heb gemaakt, ben je uiteraard wederom van harte welkom (mede verwijzend naar jouw laatste zin in deel 3/3).

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:10
Inmiddels lagen de plaatjes onder de parasound en kon het luisteren weer van voor af aan beginnen.

Ondertussen zijn de plaatjes onder de Parasounds vandaan gehaald en ligt er toch eentje onder de Arcam (het scheelt als je voldoende tijd hebt om zoiets te realiseren). Het heeft mij in ieder geval nogmaals de bevestiging opgeleverd dat (zonder uitzondering) alle elektronische componenten in mijn set-up hoorbaar effect hebben als gevolg van de CA-plates in vergelijking met masterbase. Het effect op de Oppo was 'by far' het meest significant, onder de Arcam is het effect echter 'nihil' en onder de Parasounds was het effect hoorbaar zoals je beschreven hebt.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:10
De Linn

Heeft mij persoonlijk zeker 'getriggerd' op het potentieel van high-res audio. Uiteindelijk begint muziek en de emotie die daarbij hoort bij de drager. Het hebben van een set-up als deze is leuk, maar het werkt als een vergrootglas en als muziek kl*te is opgenomen, krijg je dat ook keihard terug. Als het echter goed is opgenomen, dan krijg je dit als een cadeautje de ruimte in geslingerd. Of dit uiteindelijk resulteert in 'high-end' streaming, 'high-end' analoog of beiden, is op dit moment glazenbol kijken.
Het probleem met de router in de ruimte was mij bekend en als ik vooraf had geweten dat naast directe bekabeling ook Wifi essentieel was voor een correcte werking van de Linn/laptop-combinatie, had ik vooraf een nieuwe router gekocht. Het probleem was uiteindelijke gerelateerd aan het feit dat de Wifi van de router in de ruimte niet goed werkt. Buiten had Rezah contact met de Wifi van een andere router die in de woonkamer staat opgesteld (en die het wel goed doet), maar met een verschillend IP-adres (vandaar eveneens de verwarring in het begin). Gelukkig is het uiteindelijk toch allemaal gelukt en hebben we een goede indruk van de Linn Acurate DS/1 kunnen krijgen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
De afsluit: Uiteindelijk lekker buiten gegeten en genoten van de pasta's die Angelie heeft klaar gemaakt. Mijn complimenten daarvoor. :thumbsup:

Goed om te horen! Complimenten zijn overgebracht naar de kok. ;D

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
Conclusie: Jan je ruimte is gewoon fenomenaal en zit tegen perfectie aan. Akoestisch prachtig aangepast, moeten meer mensen  een voorbeeld aan nemen, ook wanneer een set in de woonkamer staat.

:worship: Dank je voor dit hele mooie compliment en natuurlijk volledig met jouw laatste opmerking eens! 8) Probleem is natuurlijk wel, dat je eerst vrij serieus in de hobby moet duiken om er vervolgens achter te komen dat akoestiek toch echt een component is die een belangrijk deel uitmaakt van de keten. Als je eerst een ruimte bouwt/optimaliseert en vervolgens tot de conclusie komt dat je audio niet leuk vindt, dan heb je ook weer een probleem. Maar mocht iemand 'tips&tricks' willen: het openingstopic bevat de grote lijnen van dit project en stuur me gerust een PM als je gerichte(re) vragen hebt.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
Positief verrast was ik door de warme tinten en lichte vloer in je ruimte, het straalde gewoon warmte en ideale living sfeer uit. Normaal is een aparte HT altijd donker aangekleed, maar dit was er bij jou niet.

Goed om te horen, missie geslaagd! :)

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
Jan heeft het voor elkaar dat surround en stereo samen gaan, maar het blijft compromis  sluiten, maar ook jij hebt dit goed voor elkaar.

Dank je! Bij de realisatie van de ruimte zijn feitelijk alle compromissen 'ten nadelen' van surround genomen in een poging om stereo naar een zo hoog mogelijk platform te tillen, maar surround heb ik altijd op een zo hoog mogelijk niveau proberen te houden. Goed om te lezen dat dit volgens jou geslaagd is! Strikt genomen gaan stereo en surround niet samen, de enige oplossing is twee aparte ruimtes allebei geoptimaliseerd voor een verschillend doel. Rob mocht je dit lezen... respect voor jouw aanpak/oplossing! 8)

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
Bij een stereo persoon pur sang als ik zitten er verbeter punten, maar iemand anders beoordeelt weer anders.

Mee eens en daar ben ik ook altijd eerlijk in geweest. Er zijn nog steeds verbeterpunten. Ik houd al een hele tijd een lijstje bij met zaken die een onderzoek(je) waard zijn of waar ik verwacht nog verbeteringen te kunnen halen en het is maar de vraag of je alles kunt realiseren wat je graag zou willen (zonder dat het weer ten koste gaat van andere aspecten), maar alles op zijn tijd en dus niet ten koste van alles.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
Jan & Angelie bedankt voor de gastvrijheid en geniet van de prachtige ruimte en jullie set. O, ja voordat ik vergeet ook Bartok bedankt voor zijn gastvrijheid  :clapping:

Graag gedaan! We vonden het ook leuk om jou, Philip, Rezah, Viktor en Bas te ontmoeten en thuis te ontvangen.
Bartok heeft sinds jullie komst alweer talloze films voorbij zien komen ;).

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
Wat was top!
+ Akoestische aanpassing tot hoogtepunt.
+ Living sfeer
+ Je opberg voor cd, blu-ray. Geweldige constructie.

Bedankt!

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
Wat miste ik:
- Negatieve invloeden zoals nagalm :P :D

Sorry, daar kan ik niets meer aan doen, alhoewel ik nog wel een paar extra m2 (vloer)kleed heb liggen in de stukken om nog wat te 'tweaken' met absorptie in het frequentie gebied tussen circa 300Hz en 1kHz :D.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
- Goed werkend Wifi netwerk ;)

Ik wacht nu (nog) even tot de komst van iets wat eveneens gebruik zal maken van een router, maar een nieuwe in de ruimte komt er zeker.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  5, 2014, 19:01:19
- Tijd! Meer tijd, gewoonweg tijd tekort!  >:D ;)

Daar is altijd wel iets aan te doen. Zoals reeds eerder geschreven, heb ik dit moment niet de illusie, dat ik aan het einde van mijn 'zoektocht' ben gekomen. Mocht je het leuk vinden om nog een keer terug te komen, dan ben je uiteraard van harte welkom.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Leuk geschreven verhaal weer Nico! Het las inderdaad lekker weg. Ik kreeg ook een deja vu naar het verslag wat je voor mij had geschreven. Ook 3 delen en geen woord teveel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Jean Sibelius

#2742
Ik ben normaal niet zo van de 'teasers', maar ik vind dit wel een leuke... :)

Ga zaterdag (eindelijk) op pad met een paar mede enthousiastelingen en hoop later op de dag terug te komen met iets wat 'alles wegspeelt wat ik tot nu toe heb gezien/gehoord in deze ruimte ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Citaat van: Jean Sibelius op april 28, 2014, 21:45:35
Overigens hopelijk later deze week weer een 'serieuze(re)' posting... ;) Zou het dan na 2 jaar proberen eindelijk gelukt zijn :o

Ik ben helemaal niet van de teasers. Zeker in dit geval niet.  :crazy:

Maar heeft het met deze quote te maken?  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

#2744
Citaat van: clockwork op mei 29, 2014, 09:11:40
Ik ben helemaal niet van de teasers. Zeker in dit geval niet.  :crazy:
haha... ;D

Citaat van: clockwork op mei 29, 2014, 09:11:40
Maar heeft het met deze quote te maken?  ;)
Nee, helaas niet... Het is niet gelukt zoals ik had gehoopt, dus dat moet binnenkort nog een keertje over...
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Volgens mij begint het met een T en hebben we het er tijdens de M&G over gehad ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Veel plezier Jan.  ;)


Citaat van: Jean Sibelius op mei 29, 2014, 09:03:39
Ik ben normaal niet zo van de 'teasers', maar ik vind dit wel een leuke... :)

Ga zaterdag (eindelijk) op pad met een paar mede enthousiastelingen en hoop later op de dag terug te komen met iets wat 'alles wegspeelt wat ik tot nu toe heb gezien/gehoord in deze ruimte ;).

Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ruud2

Citaat van: Jean Sibelius op mei 29, 2014, 09:03:39
Ik ben normaal niet zo van de 'teasers', maar ik vind dit wel een leuke... :)

Ga zaterdag (eindelijk) op pad met een paar mede enthousiastelingen en hoop later op de dag terug te komen met iets wat 'alles wegspeelt wat ik tot nu toe heb gezien/gehoord in deze ruimte ;).

Groeten, Jan

Welke band/groep/ artiest komt er dan live optreden? ;D ;D ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

Andere speakers ?


Bose Soundbar.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RonG

Zie deze nu pas, schaam, schaam :-[.

Maar wat een gave ruimte en dito apparatuur, complimenten. Geniet ervan :pompom: