The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

Henk,

Ik zou zelf beginnen met wat interpunctie in je post. Dat maakt hem leesbaar en dat zal er weer voor zorgen dat er wat meer reaftie op je vraag komt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

vik

Wat een fantastisch mooi werk niet normaal!!

Jean dit verdient een diepe buiging  :worship:

Jouw ruimte samen met die van HTip zijn 2 van de mooiste die ik heb gezien. Mocht er ooit weer een M&G voorbij komen, en je hebt nog plek..  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op december 14, 2013, 00:48:34
Op verzoek van Jan was ik vandaag in de VonSchweikert Mansion.
Het doel was om na te gaan of er in akoestische zin nog zaken zijn die verbetering behoeven.

Mij leek dat vrij onwaarschijnlijk, aangezien de nagalmtijd van de ruimte -- ten tijde van de laatste meting -- al ideaal was, en het reflectiegedrag van de ruimte geen rol van betekenis meer speelt. Dat lijkt me ook niet langer mogelijk met zoveel diffusie rondom.

De integratie van het nieuwe luidsprekersysteem heeft het laatste halfjaar veel aandacht opgeëist, lees ik in dit topic.
Ook niet verrassend... Als je de lat zo hoog legt als Jan dat doet, ben je er ook niet met een avondje speakerschuiven. Eén jaar is, althans in mijn beleving, helemaal geen absurd tijdsraam om een speakersysteem te integreren met de ruimte. En zoiets kan in laatste instantie door niemand  anders dan de eindgebruiker zelf worden gedaan.

In mijn akoestische adviezen maak ik doorgaans melding van het feit dat een goed geluid nooit een zaak van toeval is, ook niet als je een grenzeloze portemonnee kunt trekken en alles aan anderen kunt overlaten tegen betaling. Het is met name een zaak van opstelling (daaronder dient tegenwoordig ook dsp te worden verstaan, natuurlijk) en dat kost zoveel tijd, dat het alleen aan de eindgebruiker zelf kan worden overgelaten.

Ik kan de ervaringen onderschrijven van de recente M&G.
Mij viel onmiddelijk de krachtige rust van/in het laag op. Een contradictie, die je wel snapt als je het hebt gehoord.
Tamelijk uniek ook. Ik hoorde het de laatste 12 jaar driemaal eerder in andere ruimtes, en die waren net zo holistisch geoptimaliseerd als de ruimte van Jan.
Ik zou wel willen dat ik (wederom) zo'n ruimte had...

Hoe dan ook, de nagalmtijd is nog altijd voorbeeldig en ik zou daarom werkelijk niet weten wat er nog in akoestische zin kan worden verbeterd hier.

Jan, ik wil graag nog eens een middagje langskomen zonder 'professionele opdracht' om gewoon naar wat eigen muziek te mogen luisteren.
Al dat meten vertelt zo weinig over hoe iets klinkt...
't Was een lange weg (voor jullie) maar ik ben blij dat het is geworden wat ik vanmiddag kon ervaren. Uiteindelijk was ik wel degeen die je zo op kosten heeft gejaagd...  :clapping:

Hoi Toine,

Bedankt voor jouw bezoek en je bovenstaande reactie! Ik ben uiteraard erg blij met jouw observatie/conclusie dat ik qua ruimteakoestiek echt helemaal klaar ben :). Zoals ik tijdens jouw bezoek al aangaf... ik ben momenteel een soort van 'check-list' aan het afwerken, die me mogelijk verder kan leiden naar... (tja, vul maar in). Er is op dit moment geen enkele reden om iets aan te willen/moeten passen, maar het is (voor mij althans) wel fijn om te weten, wat er nog aangepast zou kunnen worden mocht het toch weer gaan kriebelen. Zoals ikzelf al aangaf zijn momenteel (mijn inziens) de DAC/processor eerste schakels die nog verbeterd zouden kunnen worden (omdat ik in deze setting al heb gehoord wat het kan bieden). Er zijn natuurlijk nog andere zaken, maar die vereisen een grotere investering en dat is momenteel ongewenst.

Meten is inderdaad een hele goede indicatie voor het bepalen van een richting en geeft snel een bepaalde bevestiging, maar het uiteindelijke 'fine-tunen' moet echt gebeuren op basis van intensief luisteren zoals jij ook schrijft. Het is bizar hoe sommige kleine veranderingen in plaatsing/DSP-instelling/... direct hoorbaar (maar niet/nauwelijks te meten) zijn. Ik heb overigens momenteel 'Hifi-Tuning Supreme 3 zekeringen' in bestelling voor in de klasse-D versterkers van de VR10 subtowers om te beluisteren of dit ook een hoorbare verbetering oplevert, ik vermoed dat het op geen enkele manier meetbaar zal zijn.

Het heeft me inderdaad 4.5 jaar geduurd om deze ruimte te realiseren (en dat was gezien de investeringen die er mee gemoeid zijn maar goed ook), maar ik ben keer op keer nog steeds erg blij met de keuzes die gemaakt zijn (o.a. jou direct vanaf het begin inschakelen), het uiteindelijke resultaat en beschouw me als een bevoorrecht mens gezien de mogelijkheid die heb gehad om dit te mogen en kunnen realiseren.

Lijkt me natuurlijk altijd leuk om samen gewoon eens een keer lekker muziek te gaan luisteren zonder in een 'analytisch luistermodus' te verzanden. We spreken, wat mij betreft, snel weer wat af om lekker muziek te luisteren! ;D   

Citaat van: henkhifi op december 14, 2013, 20:25:02
heb net nog een keer de foto s bekeken wat is het toch een prachtige ruimte

heb zelf ook een parasound set de c2 en de a51 maar moet alles nog aansluiten is het moeilijk om deze perfect af te stellen is voor mij de eerste ht set

Dank je voor je compliment Henk. Perfect afstellen is mijns inziens 'onmogelijk', maar door de tijd te nemen kun je een heel eind komen. Ik heb in mijn zoektocht ook een tijd gespeeld met de A51 voor de front speakers, mooie versterker! Lastig om op basis van alleen elektronica tips te geven, maar de plaatsing van je speakers en de positie van de luisterplek is enorm belangrijk. Neem in ieder geval de tijd om dat uit te zoek alvorens te verzanden in allerlei (onbevredigende) suboptimalisaties.

Citaat van: vik op december 15, 2013, 07:36:53
Wat een fantastisch mooi werk niet normaal!!

Jean dit verdient een diepe buiging  :worship:

Jouw ruimte samen met die van HTip zijn 2 van de mooiste die ik heb gezien. Mocht er ooit weer een M&G voorbij komen, en je hebt nog plek..  :)

Hoi Vik, bedankt voor je complimenten! Ik zie dat de laatste update van de openingspost alweer van ruim 1 jaar geleden is. In de tussentijd is er weer een hoop gebeurd 8). Binnenkort vakantie, dan zal ik eens een poging wagen om alles weer wat meer up-to-date te maken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

henkhifi

bedankt Jan

ben benieuwd naar de nieuwe foto,s en als er ooit een m&g komt dan hou ik me aanbevolen
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Het staat alweer een hele tijd op mijn 'to-do'-lijstje en vanmiddag eindelijk de tijd genomen om wat foto's te maken van de huidige status (is niet meer gebeurd sinds vorig jaar mei direct nadat de VR10's binnen waren gekomen en er is toch nog wel het nodige veranderd) :).

Het blijft lastig om goede indruk te geven van deze ruimte door middel van foto's (maar hierbij een poging).

Niet direct plannen om (al) iets nieuws aan te pakken, maar ik ben me rustig aan het oriënteren ;).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Het blijft een waanzinnig indrukwekkende ruimte, Jan! En de VR's zijn nóg imposanter dan je CM's al waren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AbZ

Indrukwekkend hoor  8)    De derde Parasound is voor de surrounds?

De T-rex en de tropische kikker zijn voor het contrast met de stijlvolle elementen neem ik aan.

Etiennevh

Schitterend Jan! Maar ik had het natuurlijk al gezien in deze opstelling ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Pallenmans

Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

WickedGame

Waanzinnig mooi dit! Na al die lovende verhalen toch wel erg nieuwsgierig hoe dit klinkt!

De foto's stralen ook zoveel rust uit, lijkt mij heerlijk om daar te vertoeven. Glaasje wijn erbij en genieten.

Chapeau!

henkhifi

ik heb al een keer gezegd maar hier nog een mooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

echt prachtig
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

michel69

Wat moet het een genot zijn om in deze ht heerlijk een film kijken of muziek te luisteren :clapping:ik heb hier al toch heel wat schitterende ruimtes voorbij zien komen maar deze staat bij mij toch echt stevig op de eerste plaats.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ruud2

Ik wordt nu weer even op de plaats gezet over het werk , moeite en tijd wat dit allemaal heeft gekost. mede omdat ik zelf aan het bouwen ben...

Wil je niet zo van die mooie foto's plaatsen?..... ;D ;D

gruwelijk ...                                 mooi

grtn., Ruud


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

R

Zoiets staat prachtig denk ik ;)



skyfox

Prachtig, Jan! Maar wat lijkt de DD18 klein ivm je VSsen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op januari 25, 2014, 15:25:45
Het blijft een waanzinnig indrukwekkende ruimte, Jan! En de VR's zijn nóg imposanter dan je CM's al waren...

Dank je Philip! In de tussentijd enkele 'collega audiofielen' over de vloer gehad en ze snappen 'gelukkig' waarom ik de VR's heb verkozen boven de Dynaudio Confidence speakers. De huidige 'match' tussen de ruimte en VR's is heel bijzonder, maar dat hoop ik je binnenkort te kunnen laten horen. 8)

Citaat van: rovinggecko op januari 25, 2014, 16:07:52
Mooie foto's en een nog mooiere ruimte & set!

Bedankt voor je compliment! Hoop binnenkort een bevriend fotografe over de vloer te krijgen die een en ander nog eens 'lichtjes' over zal doen. Ik zal de foto's dan (o.a. voor Ruud2) alleen in het openingstopic plaatsen ;).

Citaat van: AbZ op januari 25, 2014, 16:20:43
Indrukwekkend hoor  8)    De derde Parasound is voor de surrounds?

Bedankt, maar het is uiteindelijk maar 'een hobby' :). De A51 is momenteel inderdaad gereserveerd voor de surround speakers.

Citaat van: AbZ op januari 25, 2014, 16:20:43
De T-rex en de tropische kikker zijn voor het contrast met de stijlvolle elementen neem ik aan.

LOL ;D. Klopt, anders wordt het weer zo'n 'showroom' en daar heb ik eerlijk gezegd weinig trek in. Je moet het tenslotte allemaal ook weer niet te serieus nemen. Op de foto's is mijn 'incredables' figuurtje, die een vaste plaats op de bank heeft verworven, helaas weggegevallen. 'Kikker' heb ik ondertussen alweer jaren terug als verjaardagscadeau van mijn vriendin gekregen, dus die kan niet zomaar weggelaten worden. Overigens hebben deze contrasterende elementen ook nog een andere functie: voorkomen dat (nieuwsgierige) mensen/dieren te ver achter de set-up door kunnen lopen (o.a. Bartók vindt het wel heel interessant in de hoeken).

Citaat van: Etiennevh op januari 25, 2014, 16:26:06
Schitterend Jan! Maar ik had het natuurlijk al gezien in deze opstelling ;)

Bedankt Etienne. Vandaag voor jou de 'grote' dag (en je buren) :popcorn:. Veel plezier met de DD-15!

Citaat van: Pallenmans op januari 25, 2014, 17:16:49
:ohmy: :ohmy:......... :inlove:

wil ik ook

Weet wat je wenst! :)  Dat gevoel had ik 10 jaar geleden ook (nadat ik voor de eerste keer het 'compromisloze project' op de website van Soundscapes had gezien). 5 jaren later uiteindelijk de moed verzamelt, middelen gevonden en de ondersteuning van mijn vriendin gekregen om me verder te gaan oriënteren naar de mogelijkheden in mijn eigen situatie. Weer 4.5 jaar verder eindelijk de eerste audiofiele klanken in de ruimte. Het is onbeschrijfelijk hoe gaaf het is om een dergelijke eigen ruimte achter in je tuin te hebben, maar je moet behoorlijk vasthoudend zijn voordat het uiteindelijk gereed is zoals jij het wilt. Maar: waar een wil is, is een weg! :pompom:

Citaat van: WickedGame op januari 25, 2014, 18:54:47
Waanzinnig mooi dit! Na al die lovende verhalen toch wel erg nieuwsgierig hoe dit klinkt!

De foto's stralen ook zoveel rust uit, lijkt mij heerlijk om daar te vertoeven. Glaasje wijn erbij en genieten.

Chapeau!

Dank je! Inderdaad een heerlijke ruimte die voelt als een warme deken om jezelf regelmatig in terug te trekken en om de rest van de wereld te (kunnen) vergeten. In ieder geval ('s avonds) in het weekend en af toe een avondje doordeweeks. Zodra je toegangsdeur van de ruimte sluit met diffusie panelen, merk je helemaal niets meer van wat er zich buiten afspeelt (dan blijkt het bijvoorbeeld ineens donker te zijn geworden of hard te regenen). Breng hier menig uurtje door alleen of samen met mijn vriendin (en de hond) inclusief inderdaad een wijntje (Etienne bedankt voor de tip) of een lekker biertje.

Citaat van: henkhifi op januari 25, 2014, 20:50:07
ik heb al een keer gezegd maar hier nog een mooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

echt prachtig

Nogmaals bedankt Henk. Jij succes met de keuze van de interlinks!

Citaat van: michel69 op januari 26, 2014, 11:27:41
Wat moet het een genot zijn om in deze ht heerlijk een film kijken of muziek te luisteren :clapping:ik heb hier al toch heel wat schitterende ruimtes voorbij zien komen maar deze staat bij mij toch echt stevig op de eerste plaats.

Dank je Michel voor je compliment. Zoals hierboven ook al geschreven is het inderdaad een ruimte waar ik mezelf regelmatig in terugtrek voor, evenals door jou, genoemde redenen. Er zijn nog heel veel andere hele mooie ruimtes hier op het forum, waarvan ik enkele heb mogen/kunnen bezoeken ter inspiratie alvorens zelf aan de slag te gaan.

Citaat van: advr op januari 26, 2014, 11:31:54
Indrukwekkend..... :angel: :angel:

Bedankt Ad! Valt ondertussen een beetje in de categorie: 'uit de hand gelopen hobby'. Hoop echter nog heel lang te kunnen genieten van deze ruimte en de bijbehorende apparatuur.

Citaat van: ruud2 op januari 26, 2014, 11:48:39
Ik wordt nu weer even op de plaats gezet over het werk , moeite en tijd wat dit allemaal heeft gekost. mede omdat ik zelf aan het bouwen ben...

Hoi Ruud. Dat was niet de opzet en nergens voor nodig ...  :colgate: Ik denk wel dat het goed is om te realiseren dat het me heel veel tijd heeft gekost om dit te realiseren en dat ik daarbij het geluk heb gehad om de hulp te krijgen van enkele zeer kundige mensen. Qua eigen urenbesteding schat ik op zo'n 2000 uur te zitten, maar dat heeft deels te maken met de te maken leercurve, de grote hoeveelheid zelfbouw basstraps en diffusie panelen en met een bepaalde vorm/mate van perfectionisme.

Citaat van: ruud2 op januari 26, 2014, 11:48:39
Wil je niet zo van die mooie foto's plaatsen?..... ;D ;D

Sorry! :D

Citaat van: ruud2 op januari 26, 2014, 11:48:39
gruwelijk ...                                 mooi

Bedankt! Jij succes met het realiseren van je eigen mooie ruimte!

Citaat van: R op januari 26, 2014, 17:04:38
Zoiets staat prachtig denk ik ;)



Klopt! (kende het merk Tabula rasa nog niet) Ziet er wel heel strak uit en is toch nog enigszins betaalbaar. Dat het huidige Spectral rack op een gegeven moment het veld gaat ruimen staat al (geruime tijd) vast. Vooralsnog wil ik nog even wachten met de aanschaf van een nieuw rack c.q. racks totdat ik 'zeker' weet wat ik wil gaan doen met de rest van de set-up. Zoals eerder geschreven ben ik me momenteel aan het 'oriënteren' en het zou jammer zijn als straks niet meer alles past.

Citaat van: skyfox op januari 27, 2014, 12:14:52
Prachtig, Jan! Maar wat lijkt de DD18 klein ivm je VSsen...

Hij oogt inderdaad 'klein' ten opzichte van de rest, maar ik kan hem nog steeds goed gebruiken! De DD-18 heb ik na recente testen een nieuwe functie gegeven: ondersteuning voor het allerlaagste laag om bij (actie)films nog wat extra geluiddruk te genereren. De subtowers van het VS-systeem kunnen dan continue op 'standje audiofiel' blijven staan. De DD-18 staat nu minimaal gefilterd in het sublaag en valt eigenlijk direct al weer af op het moment dat hij begint te spelen. Doet dus in feite mee ergens in het frequentiegebied tussen 15 en 30Hz. Dan blijkt hij soms nog steeds lekker te 'wapperen'.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Mooi vastgelegd Jan maar in het echt is de ruimte nog veel imposanter! Ik heb echt genoten van het bezoekje in je prachtige ruimte en deze ruimte blijft samen (ieder op zijn eigen unieke manier) met die van Philip de meest indrukkwekkende ruimte die ik heb mogen ervaren.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijn M

 ^^

Absoluut de meest compete HT die ik heb mogen beleven. Mooi dat de DD18 nog van toegevoegde waarde kan zijn!
Dutch & Dutch

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op januari 27, 2014, 19:45:44
Mooi vastgelegd Jan maar in het echt is de ruimte nog veel imposanter! Ik heb echt genoten van het bezoekje in je prachtige ruimte en deze ruimte blijft samen (ieder op zijn eigen unieke manier) met die van Philip de meest indrukkwekkende ruimte die ik heb mogen ervaren.

Bedankt voor je compliment Roy! Krijg binnenkort bezoek/hulp van een professionele fotografe, dus ik hoop dat zij beter in staat is om een realistischere weergave te geven van de ruimte (hopelijk inclusief een panorama foto!). Ik zag je opmerking in het topic van Philip staan mbt 'unstoppable', haha ;-). Heb deze blu-ray alweer een hele tijd geleden gekocht, maar ik heb deze helaas nog steeds niet bekeken. Zal hem binnenkort eens uit het folie halen.

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op januari 27, 2014, 23:38:03
Absoluut de meest compete HT die ik heb mogen beleven. Mooi dat de DD18 nog van toegevoegde waarde kan zijn!

Dank je Martijn! Een mooier compliment kan een HT-eigenaar niet krijgen 8). De DD-18 zorgt momenteel voornamelijk voor luchtverplaatsing in het (bijna) niet hoorbare deel van het geluidsspectrum, maar ik ben er nog erg tevreden mee. Jammer dat je afgelopen maand niet aanwezig kon zijn bij de AOB clubavond om even bij te praten, maar er doet zich ongetwijfeld binnenkort een nieuwe gelegenheid voor.

In de tussentijd heb ik ('om eens te proberen') een AVID Diva II platenspeler op bezoek gehad van een medelid van onze audioclub. Moet eerlijkheidshalve toegeven dat zoiets toch ook wel weer wat heeft, maar ik heb echter totaal geen eigen platencollectie, dus mijn huidige gevoel is dat het wel een hele grote investering vergt om daar (nog) iets mee te willen. Het staat op het lijstje...

Verder een erg leuke aankondiging vanuit de US. Binnenkort komt Albert von Schweikert naar Nederland. Hij zal dan tevens van de gelegenheid gebruik maken om samen met Cor Dekker een bezoek(je) te brengen aan 'Confidence Mansion'. Dat wordt natuurlijk met de 'billen bloot', maar vooral een heleboel leren van deze man... Echt onwijs gaaf!!!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ruud2

kroontje op je werk vanaf 2008 , las ik alweer.
( heb toch stiekum de foto's in de openingspost bekeken).
Kom je niet vaak tegen , een producent die (echt)  zo betrokken is bij de eindgebruikers van z'n produkten.

grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.