The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

Ik dacht eerlijk gezegd van wel, weet even niet meer waarom.

Citaat van: Dynky op januari  3, 2012, 14:31:00
iets (ongetwijfeld in dit topic ergens te lezen) zegt me dat de apparatuur in werkelijkheid ook niet daar zal komen te staan ;)
het is tenslotte maar een rendering om het kleureffect van de diffusers in te schatten

Jean Sibelius

Ik wil me nog even niet uitlaten over de voorkeur mbt kleur van de laatste WW1-panelen (ben nl. benieuwd naar jullie mening) :)

Op onderstaande bericht wil ik alvast wel reageren om mogelijke misverstanden uit de weg te halen ;)

Citaat van: BarcoCRT op januari  3, 2012, 14:15:44
Mooie ruimte. Nu doe je zo veel moeite om de akoestiek goed te krijgen, en pas je zelfs het kleurgebruik (zwart/aubergine) aan voor een goede filmbeleving, maar nu plaats je notabene zilveren apparatuur aan de voorkant van de ruimte. Dat gaat toch wel heel sterk in tegen de principes die je tot nu toe hanteert. De lichtjes in de apparatuur zullen enorm afleiden van de film en de reflectie van het licht op de bovenkant van de apparatuur leidt ook af. Voorin is echt de meest ongunstige positie om apparatuur, of wat dan ook, te hebben staan. Het leidt te veel af. Is de zijkant of een andere ruimte geen optie? Anders had je net zo goed de ruimte wit kunnen maken.

Bedankt voor je kritische noot BarcoCRT en met jouw opmerking zou je deels gelijk hebben als dit een dedicated HT-ruimte zou worden.
Dit is vanaf het begin af aan echter nooit de doelstelling geweest. Vanaf dag 1 streef ik met deze ruimte naar een 'compromisloze' luisterruimte, waar je ook leuk een filmpje moet kunnen kijken (zie o.a. openingstopic).
De opmerking over de apparatuur is ondertussen ook al eerder ter sprake gekomen en daarbij heb ik altijd volgehouden dat ik streef naar korte kabellengtes voor bv. de fronts. extreme symmetrie van de ruimte en bv. rigoreuze aanpak mbt stroom.
Enige manier om dat te realiseren was op de huidige manier (of ik moet iets serieus over het hoofd gezien hebben).

Even een stuk Frey speakerkabel 'lenen' met een lengte van minimaal 8 meter was niet mogelijk en op dat moment ging die deur op slot om daarmee te experimenteren.
In mijn huidige opstellling in de woonkamer heb ik me persoonlijk nog nooit geergerd aan de lampjes op de apparatuur, maar ik zie een zwart geschilderde plaat hardboard die tijdelijk voor de set-up gezet kan worden als een goed alternatief mocht dat straks wel zo zijn :)

Als ik consequent ben geweest in mijn streven, dan zul je niets in de ruimte tegenkomen wat afwijkt van mijn streven naar een 'compromisloze' luisterruimte (binenn redelijkheid/budget).
Het enige is misschien die deur, maar die moest ik nu eenmaal hebben om binnen te komen ;)
Neemt natuurlijk niet weg dat ik parallel in mijn streven naar de 'compromisloze' audiofiele ruimte wel datgene mee kan pikken wat goed is voor de filmbeleving, maar ook daar zijn grenzen aan.
Aubergine was een compromis wat ik samen met mijn vriendin heb besloten, de lichte houten vloer moet er voor zorgen dat het geen batcave wordt.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

BarcoCRT

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Wijx wondere wereld

Klein kastje met deurtjes kan toch ook? Hout klinkt al beter als een glazen meubel als je toch compromisloos wilt zijn
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jean Sibelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op januari  3, 2012, 21:00:43
Klein kastje met deurtjes kan toch ook? Hout klinkt al beter als een glazen meubel als je toch compromisloos wilt zijn
Correct dat glazen meubel is zeker niet ideaal (vandaar al dat masterbase), maar ik kan helaas niet alles tegelijkertijd :)

Mensen die me kennen zullen beamen/bevestigen dat ik al een tijdje beweer dat mijn volgende project(je) een 'compromisloos' audiorack zal zijn, dus daar wil ik mee gaan beginnen zodra de ruimte klaar is 8)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Starred


Jean Sibelius

Citaat van: BarcoCRT op januari  3, 2012, 20:07:10
Goed geluid is so overrated
Goed beeld daarentegen.....  :D
Klopt, het blijft op deze manier altijd een beetje behelpen :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eddy135

Citaat van: Jean Sibelius op januari  3, 2012, 19:31:12
Dit is vanaf het begin af aan echter nooit de doelstelling geweest. Vanaf dag 1 streef ik met deze ruimte naar een 'compromisloze' luisterruimte, waar je ook leuk een filmpje moet kunnen kijken (zie o.a. openingstopic).
Groeten, Jan

Mooie reden om ze dan een wat speelser kleurtje te geven...(lichtblauw ofzo  ;D).

Verbaasd me dat er zo weinig creatieve reacties komen... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik van Voorst (in memoriam)

Luister maar gewoon naar Reinier, en als je dat niet doet ook geen probleem, want 10 tegen 1 dat je na 2 fillumpies die blokken zilver achter je zet ....dedicated of niet  ;D

Voor de rest alles TOP  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op januari  3, 2012, 19:31:12
Aubergine was een compromis wat ik samen met mijn vriendin heb besloten, de lichte houten vloer moet er voor zorgen dat het geen batcave wordt.
Zo heb ik rode zijwanden, had ook liever zwart gehad, maar ja. Gelukkig ben ik met 10 meter vilt en een paar honderd nietjes zo van rood naar zwart toe mocht het me gaan vervelen.
Ik heb wel zwarte vloer en plafond gelukkig.

Ik zou ook geen film willen kijken met ledjes op apparaten voor me. Gelukkig heb ik geen dure speaker kabel :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Vandaag eindelijk officieel bericht gekregen dat RPG twee nieuwe Diffractal panelen gaat uitleveren (volgens de Nederlandse distributeur is er nooit sprake geweest van enige andere optie, maar het is altijd goed om dat toch nog even bevestigd te krijgen).

Er is nu nog wel even onduidelijkheid hoe deze operatie verder logistiek afgehandeld gaat worden (want er moeten ook nog twee panelen terug), maar ook dat gaat ongetwijfeld goed komen en RPG gaat in ieder geval zijn uiterste beste doen om dit binnen afzienbare tijd te regelen (de eerder door mij aangenomen 6 weken lijkt hierbij wel erg 'worst-case' te zijn, maar vooralsnog is mijn instelling: "eerst zien en dan geloven").

Hopelijk heb ik die dingen snel binnen, dan kan ik weer verder!

Citaat van: Erik van Voorst op januari  5, 2012, 22:13:00
Luister maar gewoon naar Reinier, en als je dat niet doet ook geen probleem, want 10 tegen 1 dat je na 2 fillumpies die blokken zilver achter je zet ....dedicated of niet  ;D

Naar verwachting ga ik pas serieus naar een nieuwe projector kijken rond de zomervakantie en ik hoef me dus voorlopig nog niet aan al die lampjes te ergeren. Verwacht overigens met een beelddiagonaal van 123 [inch] op een afstand van circa 6 meter niet zo heel veel keuze te hebben qua geschikte projector, maar we zullen zien. Mocht iemand alvast suggesties hebben, dan hoor ik het wel.

Zoals eerder geschreven denk ik dat de genoemde ergernis, voor mij althans, ook mee gaat vallen, mede omdat het me in de huidige woonkamersituatie (heb er tijdens de kerstvakantie nog eens extra opgelet na alle opmerkingen hier op het forum) ook nog nooit heeft gestoord/geïrriteerd. Bovendien ga ik er nog steeds vanuit dat de verhouding muziek luisteren versus film kijken in deze ruimte, net zoals in mijn huidige situatie, 90:10 zal zijn (de laatste 10% voornamelijk samen met Angelie). Dus alle aspecten die normaal gesproken qua film beleving relatief zwaar mee wegen, tellen in mijn situatie beduidend minder zwaar mee.

Overigens ben ik van mening dat er uiteindelijk maar 1 echte oplossing is om het qua geluid dan wel qua film 'compromisloos' te krijgen en dat is de aanleg en inrichting van 2 'dedicated' ruimtes. Vooralsnog ken ik maar 1 persoon die dat in zijn thuissituatie heeft gerealiseerd en zelfs in dat geval zijn er, mijns inziens, concessies gedaan aan de geluidsweergave in de filmruimte (wat overigens onvermijdelijk lijkt te zijn). Oftewel: je kunt maar 1 ding 'compromisloos' doen: geluid dan wel film. Daarom moet je consequent zijn en trouw blijven aan je oorspronkelijke uitgangspunt. In mijn situatie: een audiofiele ruimte waar je ook een filmpje kunt kijken.

Citaat van: Erik van Voorst op januari  5, 2012, 22:13:00
Voor de rest alles TOP  8)

Bedankt! 8)

Citaat van: skyfox op januari  6, 2012, 11:38:14
Of natuurlijk de zilveren blokken gewoon matzwart spuit.  :D

Of zal ik ze dan toch maar aubergine spuiten? (dan vallen ze mooi weg ten opzichte van de voorwand) (dat 'riekt' naar een nieuwe poll) ;D

Citaat van: jaco op januari  6, 2012, 11:50:33
Zo heb ik rode zijwanden, had ook liever zwart gehad, maar ja. Gelukkig ben ik met 10 meter vilt en een paar honderd nietjes zo van rood naar zwart toe mocht het me gaan vervelen.
Ik heb wel zwarte vloer en plafond gelukkig.

Ik hoop en ga er vanuit dat ik, straks als de ruimte helemaal klaar is, helemaal niets meer hoef te gaan veranderen aan de ruimte.

Citaat van: jaco op januari  6, 2012, 11:50:33
Ik zou ook geen film willen kijken met ledjes op apparaten voor me. Gelukkig heb ik geen dure speaker kabel :)

Qua bekabeling, tja, iedereen heeft zo zijn prioriteiten (maar 6 [kEuro] voor een paar meter kabel met daarmee de (on)mogelijkheid om ooit nog te upgraden, was ook niet mijn ding) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op januari  6, 2012, 16:14:36
Qua bekabeling, tja, iedereen heeft zo zijn prioriteiten (maar 6 [kEuro] voor een paar meter kabel met daarmee de (on)mogelijkheid om ooit nog te upgraden, was ook niet mijn ding) :)
15 meter naar mijn speakers < 20 euro (CAT-7 stp) :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Ondertussen zit er weer een nieuwe 'upgrade' in de pijplijn voor 'Confidence Mansion'. :)

Vandaag is namelijk een definitieve bestelling de deur uitgegaan voor het elektrische projectiescherm wat in de ruimte gaat komen.
Het is uiteindelijk een elektrisch oprolbaar projectiescherm van het merk Stewart geworden (hoewel dit merk eigenlijk direct vanaf het begin af aan al een 'no-brainer' was) :angel:

Waarom de keuze voor (elektrisch) oprolbaar? Bij het puur naar muziek luisteren, kan op deze manier het projectiescherm fysiek verdwijnen, waardoor ook de werking van de diffusiepanelen op de voorwand aanwezig is, terwijl dit niet het geval zal zijn zodra het projectiescherm is uitgerold. Mijn aanname hierbij is dat het effect van het ontbreken van diffusie op de voorwand bij films als (iets) minder kritisch ervaren wordt dan bij het puur naar muziek luisteren. Deze aanname zal in de nabije toekomst nog getoetst worden.

Oorspronkelijk was ik nogal huiverig voor een elektrisch scherm, gezien de lichte bolling die nu aanwezig is in mijn huidige Projecta-scherm wat in de woonkamer hangt. Ik heb echter in het begin van dit project ook een zogenaamd 'tab-tensioned' scherm van Stewart gezien wat al enkele jaren oud was en dat nog dusdanig strak hing dat ik deze gok wel durf te nemen.

Een reden om relatief fors te investeren in het projectiescherm heeft ook te maken met het feit dat ik niet verwacht dat er de komende jaren een technologische revolutie plaats zal vinden op het gebied qua schermmateriaal, maar die echter nog wel verwacht op het gebied qua projectoren (waarbij 'verwachten' een licht understatement is). Ik wil met deze aanschaf dus voorkomen, wat ook in lijn is met veel van de aankopen die ik vrij recentelijk heb gedaan, dat het projectiescherm direct de eerst volgende zwakste schakel in de keten gaat worden. Om dezelfde reden zal ik later dit jaar ook geen/nauwelijks concessies (willen) doen qua bekabeling (o.a. HDMI-kabel met een noodzakelijke lengte van 15 [m]), hoewel een dergelijke kabel relatief makkelijk te vervangen is. Wat hierbij noodzakelijk is, wil en zal ik echter nog wel goed uitzoeken alvorens tot definitieve aanschaf over te gaan.

Een extra reden voor deze relatief forse investering in het projectiescherm heeft verder te maken met het feit dat het ontwerp van de voorwand gebaseerd is op de uiteindelijke afmetingen van het gekozen scherm (even een ander scherm ophangen met afwijkende maten is in mijn situatie een 'no-go'). In dit geval was ik dus bereid om extra te investeren in een goed projectiescherm (wat hopelijk een blijvertje blijkt te zijn).

De keuze is hierbij gevallen op een Stewart Luxus Model A Electriscreen LX123HST13. O0

Dit is een projectiescherm met een effectieve beelddiagonaal van 123 [inch] (~ 312.5 [cm]) hetgeen ik als een maximale maat beschouw in deze ruimte rekeninghoudend met de maximale lichtopbrengst van de huidige (nog enigszins betaalbare) projectoren en het feit dat er ook nog frontspeakers in de ruimte zullen komen, die ook nog op de 'ideale plek' in de ruimte geplaatst moeten kunnen worden (ik heb ondertussen gemerkt dat niet iedereen het met me eens is, maar in deze ruimte geldt: 'audio rules'). De frontspeakers zullen dus in ieder geval minimaal 2.8 meter uit elkaar gezet moeten worden (hetgeen nog steeds betekent dat ze circa maximaal 1.2 meter van de zijwanden geplaatst kunnen worden). Als schermmateriaal is op advies van verschillende mensen (o.a. BB&G en Rob Dingen) gekozen voor StudioTek 130 G3 als zijnde het beste 'all round' schermmateriaal wat momenteel verkrijgbaar is.

Het scherm zal hierbij geleverd worden met een infrarood ontvanger, zodat het scherm straks direct bedienbaar is via de Pronto TSU 9800/RFX-9600-combi. Met een levertijd van, naar schatting 6 weken, hoop ik het projectiescherm ergens halverwege maart op te kunnen hangen. Tegen die tijd hoop ik me ook druk te kunnen gaan maken over het uiteindelijke meubilair wat in de ruimte gaat komen (daarover later meer).

De laatste definitieve stap voor het complementeren van deze ruimte: het uitkiezen en kopen van 'de projector' zal ergens rond de zomervakantie plaats vinden (en is mede afhankelijk van het feit of ik Angelie van een dure zomervakantie af kan praten).

Tot zover!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Geweldige aanschaf weer, Jan!! Ik denk dat je heel erg blij gaat worden met het scherm.

Over schermen gesproken, heb je toevallig nog overwogen om te wachten op het electrische Black Diamond scherm van SI? Zo ja, vanwaar de keuze om daar niet langer op te wachten? Ben gewoon nieuwsgierig.

Succes met het ompraten van Angelie vwb de zomervakantie. Maarre, misschien is een lekkere vakantie even beter dan direct een beamer? Dan kan je de herfst lekker aanvangen met een beamer. Heeft ook zo z'n charmes. Just a thought  ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

HTip

Prachtige en weloverwogen keuze Jan. En wat een diagonaal, 123" :o Ik vind mijn 110" al groot... We hebben straks hetzelfde doek (Studiotek 130G3), dat wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Grindtegel

Gewoon een paar diffusor panneeltjes minder  O0 , die ruimte verdient masking!! Maar goed ik begrijp wel dat het muziek gedeelte belangrijker is dan het beeld gedeelte en dan zijn de prioriteiten (en verdeling van het budget) logisch  :)


Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

donaldk

Tja beamers zat, voor een klein scherm :devil:.

Helaas zijn de iets lichtsterkere projectortjes met redelijk goed beeld in Nederland niet echt in de opruiming, de Benq W6000 is in de VS echt in prijs gehalveerd, tot $1500,-. Deze heeft een goede reputatie voor de beeldkwaliteit, ook bij de instellingen met wat meer licht. Is ook weer de uitgangspositie voor een nieuwere, duurdere, install projector met 4K lumens.

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op januari 18, 2012, 20:50:33
Geweldige aanschaf weer, Jan!! Ik denk dat je heel erg blij gaat worden met het scherm.
Dank je! :) Ben nu al blij in de wetenschap dat dit scherm nu ook echt in de pijplijn zit en dat het nu echt gaat komen. :laugh:

Citaat van: skyfox op januari 18, 2012, 20:50:33
Over schermen gesproken, heb je toevallig nog overwogen om te wachten op het electrische Black Diamond scherm van SI? Zo ja, vanwaar de keuze om daar niet langer op te wachten? Ben gewoon nieuwsgierig.
Had er wel iets over gelezen, maar ik heb ondertussen al een paar keer demo's gezien op een Stewart scherm. Toevallig een tijdje terug in een paar dagen tijd (samen met Angelie) vergelijk tussen dezelfde beamer (JVC X7) met en zonder Stewart.
De reden van aanschaf van het Stewart moge duidelijk zijn. Verder kan dit scherm direct opgehangen worden (en alles past precies), omdat deze keuze in feite al veel eerder genomen is. Zelfs zo lang geleden dat je je bijna af gaat vragen... is het dadelijk nog wel leverbaar? :D Belangrijkste reden... hoop ergens in mei/juni de ruimte luisterklaar te hebben, dan betekend dus installeren van alle apparatuur en een hoop tijd en mooie steken en het perfect afstellen. Als daarna weer alles aan de kant zou moeten omdat dat schermpje nog opgehangen moet worden... :-\ er moet nog wel gewerkt worden in de ruimte, maar ik ben nu niet meer bang voor vervuiling van het scherm (dit itt een jaar geleden).

Citaat van: skyfox op januari 18, 2012, 20:50:33
Succes met het ompraten van Angelie vwb de zomervakantie. Maarre, misschien is een lekkere vakantie even beter dan direct een beamer? Dan kan je de herfst lekker aanvangen met een beamer. Heeft ook zo z'n charmes. Just a thought  ;)
Wordt nog een mooie klus, maar idd er zijn ook andere (belangrijke) dingen ('point taken').
Ik ga sowieso geen dingen forceren, want daarvoor is mijn relatie te belangrijk (er voorlopig is er nog steeds genoeg werk te doen).

Citaat van: R op januari 18, 2012, 21:20:11
Nice!!
Bedankt R! (scherm is exact volgens jouw 3D-sketches) :D

Citaat van: Grindtegel op januari 18, 2012, 22:34:59
Heeft het scherm ook de mogelijkheid tot masking?
Masking is niet 'wegneembaar'. Heb het wel gezien en kort overwogen, maar het kost extra ruimte en is permanent aanwezig (op de voorwand).
Denkend bv. aan het Frits Philips muziekcentrum waarbij duidelijk is gekozen voor diffusie achter het podium (dus op de voorwand) heb ik een sterk vermoeden dat dit belangrijk is :).
Ga het later dit jaar testen en dat weet ik of die overweging correct is geweest. Zat verder met een maximale maat scherm en een hoop basstraps op de voorwand die allemaal als een puzzel in elkaar moesten vallen.
Daarom gekozen voor maximale afmeting scherm (wat wegneembaar is) maar zonder masking.

Citaat van: HTip op januari 18, 2012, 22:50:30
Prachtige en weloverwogen keuze Jan. En wat een diagonaal, 123" :o Ik vind mijn 110" al groot... We hebben straks hetzelfde doek (Studiotek 130G3), dat wel ;)
Dank je Philip! Klopt, daarom was ik vorig jaar des te blijer dat ik nog een keer bij jou de combi JVC en dit schermmateriaal kon bekijken :wub:.
Zoals je ziet was de combinatie dusdanig overtuigend dat er geen enkele twijfel meer bij mij is overgebleven :)

Citaat van: HTip op januari 18, 2012, 22:57:01
Dit scherm niet, zie hier: http://www.stewartfilmscreen.com/residential/products/retractable_screens/luxus_model_a_electriscreen/luxus_a_residential.html

De schermen met masking zijn niet te betalen ;)
Dank je voor de links! :D Goedkoop zijn ze inderdaad niet, waarschijnlijk had ik in een compromisloze HT-ruimte wel voor masking gekozen, maar het past in dit geval niet in het concept van deze ruimte.

Citaat van: Grindtegel op januari 18, 2012, 23:13:27
Gewoon een paar diffusor panneeltjes minder  O0 , die ruimte verdient masking!! Maar goed ik begrijp wel dat het muziek gedeelte belangrijker is dan het beeld gedeelte en dan zijn de prioriteiten (en verdeling van het budget) logisch  :)
Dit is zo'n 'point of no return', maar zoals hierboven al geschreven... masking is kort overwogen en weer afgevallen op basis van akoestische overwegingen.

Citaat van: donaldk op januari 18, 2012, 23:57:57
Tja beamers zat, voor een klein scherm :devil:.

Helaas zijn de iets lichtsterkere projectortjes met redelijk goed beeld in Nederland niet echt in de opruiming, de Benq W6000 is in de VS echt in prijs gehalveerd, tot $1500,-. Deze heeft een goede reputatie voor de beeldkwaliteit, ook bij de instellingen met wat meer licht. Is ook weer de uitgangspositie voor een nieuwere, duurdere, install projector met 4K lumens.
:D

Toen het ontwerp van de ruimte 'definitief' was, was een diagonaal van 123 inch ongeveer het maximale wat je nog met een enigszins betaalbare projector voldoende kunt belichten.
Heb daarover destijds o.a. een hele zinvolle en leerzame discussie met Rob over gehad (incl. een extreem impossante demo op zijn 4m brede scherm).
Maar zoals ik hierboven als schreef, de maat van het scherm wordt ook weer beperkt door de mogelijkheid om de fronts goed te kunnen plaatsen.
Tja compromissen, compromissen, compromissen, ... >:D

De toekomstige projector moet in ieder geval in staat zijn tot het genereren van voldoende licht op een 3.2m beelddiagonaal op een afstand van 6m (we zullen zien wat de toekomst gaat brengen en welke projectoren daarvoor geschikt zijn).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Prachtig scherm Jan. En zoals HTip al zegt, wederom een goede en weloverwogen keuze.

Ben wel benieuwd wat voor projector er uiteindelijk zal komen. Wat vond je van de X7? Is dat het niveau waar je naar zou kijken?


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Grindtegel

Volgens mij heeft Robbo een oprolbaar Stewart scherm met variable masking, dus is niet permanent aanwezig. Maar zal idd wel zeer kostbaar zijn op het formaat wat jij hebt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon