The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jvanhambelgium

Citaat van: ProXius op september 30, 2011, 18:48:33
Maar uiteindelijk, als alles af is en je na een half jaar terugkijkt... Zal je vast en zeker erg blij zijn dat je alles zo compromisloos hebt aangepakt. Bakken vol respect, erg gaaf hoe je dit voor mekaar krijgt. Toch eigenlijk wel het gaafste project op het HTforum momenteel, vind ik.  :pompom:

Dit is inderdaad een pareltje van het hoogste niveau en zal menig commerciele HT overtreffen.
Ik vraag me alleen af wat eigenlijk de totaal-budget van dit project is/was.

Alhoewel je menig tienduizenden euro's uit aan het sparen bent door vééééél zelf te doen (1 werkuur = 30 euro en ik denk dat je er al wel wat uurtjes hebt ingestoken...de basstraps alleen al... ;-) ) moet zo'n project toch wel een hoop kosten...ik schat ergens tussen 35k - 75k ?

Tja, een hobby zeker ?   :coffee:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joris1971


Jean Sibelius

Citaat van: ProXius op september 30, 2011, 18:48:33
Maar uiteindelijk, als alles af is en je na een half jaar terugkijkt... Zal je vast en zeker erg blij zijn dat je alles zo compromisloos hebt aangepakt.
Daar ben ik nu eigenlijk al van overtuigd, aangezien je zo'n project maar 1 keer in je leven doet. Als je dan de kans krijgt om zoiets te maken, dan ook maar meteen zo goed mogelijk.
(of achteraf alles zo nodig was geweest moet nog maar blijken, maar liever dat, dan dat blijkt dat je ergens concessies hebt gedaan die je niet meer kunt aanpassen).
Wat dat betreft ben ik sinds de begin van de bouw consequent geweest: streven naar een 'compromisloze' luisterruimte tenzij geld/moeite dat streven onacceptabel maken.

Citaat van: ProXius op september 30, 2011, 18:48:33
Bakken vol respect, erg gaaf hoe je dit voor mekaar krijgt. Toch eigenlijk wel het gaafste project op het HTforum momenteel, vind ik.  :pompom:
WAUW 8) Erg mooi compliment, bedankt!

Citaat van: xynyx op oktober  1, 2011, 00:37:57
Ik wil Erik niet op de tenen trappen maarhu.....
Dit is toch echt wel Dé HT der HT's !
Die titel was al vergeven, dus ik heb een andere moeten kiezen :) (maar bedankt voor je compliment!)
Maar zonder gekheid: er zijn op dit forum onwijs veel mooie HT's en luisterruimtes waar iedereen zijn liefde en zaligheid in heeft gegooid (en ook ik heb mijn favorieten).
Uiteindelijk is het belangrijkste dat we allemaal kunnen genieten van onze hobby: muziek luisteren en film kijken (waar en waarmee je dat doet is dan van minder belang).

Citaat van: xynyx op oktober  1, 2011, 00:37:57
Jammer dat er zo'n Yamo setje in komt ;)
Je moet wat te wensen overhouden :)

Citaat van: xynyx op oktober  1, 2011, 00:37:57
Al eens wat geprust met je Pronto?
Nee, nog steeds niet :-\. Heb ondertussen mijn setje voor in de woonkamer draaien, die voor in de ruimte zit nog steeds in de doos (maar er komt een moment....)

Citaat van: HTip op oktober  1, 2011, 08:44:37
Helemaal mee eens! In ieder geval wordt het sowiewo de best klinkende O0
Ik hoop dat je gelijk krijgt Philip (dat hoop ik echt)! :)

Citaat van: HTip op oktober  1, 2011, 08:44:37
De grafieken zeggen inderdaad genoeg. Leuk om de progressie te zien...
Wat ik al eerder schreef op het forum. Als ik de muziekbeleving kan evenaren zoals ik die ervaren heb bij Rob Dingen, dan zou ik al erg tevreden zijn.

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  1, 2011, 10:10:13
Dit is inderdaad een pareltje van het hoogste niveau en zal menig commerciele HT overtreffen.
Dank je wel voor dit hele mooie compliment! :)

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  1, 2011, 10:10:13
Ik vraag me alleen af wat eigenlijk de totaal-budget van dit project is/was.
Om eerlijk te zijn... geen idee (meer). Ligt er natuurlijk ook aan wat je wel en wat je niet rekent.
Alle kosten vanaf 28 mei 2008 of de inkleding van de ruimte?
Ik ben op een gegeven moment gestopt met tellen, ik houd nu alleen nog maar bij wat ik in de toekomst nog uit moet geven en of ik daarvoor al dan niet moet sparen.
Laten we het erop houden dat het voor mij betaalbaar was, maar dat ik wel de laatste 3 en half jaar bijna al mijn (spaar)geld in dit project heb gestoken
(maar dat is een keuze die zowel voor mij als mijn vriendin acceptabel was).

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  1, 2011, 10:10:13
Alhoewel je menig tienduizenden euro's uit aan het sparen bent door vééééél zelf te doen (1 werkuur = 30 euro en ik denk dat je er al wel wat uurtjes hebt ingestoken...de basstraps alleen al... ;-) ) moet zo'n project toch wel een hoop kosten...ik schat ergens tussen 35k - 75k ?
Zie eerder genoemde opmerking. Ik denk dat er mijnerzijds tussen de 1500 en 2000 uren in zijn gaan zitten, tel daarbij op alle materialen :crazy:
(uiteraard zou ik bij een 2e project dingen iets anders aanpakken, want de leercurve is best steil geweest).

Citaat van: jvanhambelgium op oktober  1, 2011, 10:10:13
Tja, een hobby zeker ?   :coffee:
Echt wel, maar diezelfde hobby hebben we toch allemaal hier op het forum :D

Citaat van: Joris1971 op oktober  1, 2011, 10:18:15
het is Jamo OF Yoko  ;D ;D
Dank je Joris, ik spaar nog wel ff door :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Nog nooit eerder het genoegen gehad om de ruimte van Rob Dingen te mogen ervaren. Maar wat ik ervan gelezen heb moet die inderdaad ook erg goed zijn. Is dat je referentie en uitgangspunt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Hee Jan, goed bezig geweest weer! Blijf me toch iedere keer verbazen hoe gigantisch mooi dit project is! 2 jaar geleden stonden we nog in een betonnen hok en moet je nu eens zien!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

GTDesign


jan-rotterdam


Jean Sibelius

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 09:15:10
Nog nooit eerder het genoegen gehad om de ruimte van Rob Dingen te mogen ervaren. Maar wat ik ervan gelezen heb moet die inderdaad ook erg goed zijn.
Ik heb net voor mijn trip naar de High-end Munchen van afgelopen jaar een bezoek mogen brengen aan de luisterruimte van Rob.
Had in het verleden al een bezoek gebracht aan zijn HT-ruimte (die ruimte van Rob was 1 van mijn inspiratie bronnen tijdens het onwerp van dit project).

Wat ik al eerder schreef... ik heb in Munchen niets gehoord wat beter klonk als bij Rob. De totale luisterervaring was echt subliem.
Natuurlijk stonden er in Munchen sets die op papier wel meer potentie hadden, maar het kwam er daar niet uit.
Geeft wat mij betreft aan hoe belangrijk de luisterruimte als component in de hele keten is (plus het feit dat zijn set-up natuurlijk ook erg goed is).

Citaat van: HTip op oktober  2, 2011, 09:15:10
Is dat je referentie en uitgangspunt?
Dat niet, Rob is volgens mij pas 2 jaar na mijn start begonnen met zijn ruimte. Hij is alleen een stuk eerder klaar :) Bij aanvang had ik geen referentie (en eigenlijk nog steeds niet).
Ik probeer alles zo compromisloos mogelijk te doen qua die aspecten waarvan ik denk/weet dat ze een effect hebben op de luisterervaring
Aan het einde van dit project weet ik wat dat uiteindelijk heeft opgeleverd :)

Citaat van: Madhouse op oktober  2, 2011, 09:15:25
Hee Jan, goed bezig geweest weer! Blijf me toch iedere keer verbazen hoe gigantisch mooi dit project is! 2 jaar geleden stonden we nog in een betonnen hok en moet je nu eens zien!
Dank je Roy! :) Het is voor mij ook nog steeds mooi om te zien hoe dit project iedere keer weer groeit en hoe de puzzelstukjes op hun plek vallen.

Citaat van: GTDesign op oktober  2, 2011, 09:17:58
Diep respect Jan...Van deze ruimte ga je genieten.
Dank je Ge. Mooi compliment van degene die wat mij betreft nog steeds mijn referentie HT qua afwerking op zijn naam heeft staan :headbanging:
Als het goed is zien we elkaar binnenkort! :)

Citaat van: jan-rotterdam op oktober  2, 2011, 09:20:25
Ik ben jaloers op dit soort metingen   :worship:
Dank je Jan. Ik ben jaloers op jouw jouw set-up! 8)

Afgelopen zaterdag aan het einde van de dag (na een dagje woonbeurs in Amsterdam) nog in even bij Bjorn in Hilversum op bezoek geweest.

Naast een X7 (wel gecalibreerd) + Stewart en wat demomateriaal gekeken te hebben een indrukwekkende demo gehad van het D-box systeem.
Angelie vond het helemaal geweldig (ze wist niet wat ze kon verwachten) en ik moet toegeven dat ik het ook wel erg gaaf vond.
Laten we het erop houden dat de kans dat D-box hier ooit komt is toegenomen :)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Angelie gaat binnenkort beginnen met het schilderen van onze hal, vandaar dat mijn oude Dynaudio Contour 3.3's (die straks weer in de woonkamer komen) tijdelijk in opslag staan in de nieuwe ruimte.
(uiteraard heb ik na het nemen van de foto's de frontjes terug geplaatst en ik maak ze voor de zekerheid nog even stofdicht).

In de tussentijd ben ik me aan het orienteren op het soort licht wat in de ruimte gaat komen (halogeen of LED)
Mogelijk dat er nog wat Philips Lexel DLM toegevoegd gaat worden 8)

De verlichting bij Sensation White 2011 was voor een groot deel Lexel DLM (in de ballen, achter de objecten):
http://www.youtube.com/watch?v=vIuRrG-ZCDY&feature=player_embedded

Naar alle waarschijnlijkheid (als het weer mee wil werken) gaat volgende week de houtenvloer gehaald worden zodat deze alvast kan wennen aan de ruimte ;D :sneaky2:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Dus je kon nog wel de neiging onderdrukken om ze even aan te sluiten?? :smile:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Citaat van: clockwork op oktober  8, 2011, 18:11:18
Dus je kon nog wel de neiging onderdrukken om ze even aan te sluiten?? :smile:


Oef, breng Jan nou niet op ideeen... Dan komt die ruimte nooit af! ;)

Jan, ga je ook nog demo's kijken van de nieuwe Epsons zodra ze in november beschikbaar komen? Ben erg benieuwd wat je van het verschil vindt met de X7.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op oktober  8, 2011, 18:11:18
Dus je kon nog wel de neiging onderdrukken om ze even aan te sluiten?? :smile:
Ik heb het wel heel even overwogen (maar dan in combinatie met mijn oude audio versterker). Heb mijn nieuwsgierig (gelukkig) kunnen onderdrukken ;)

Citaat van: skyfox op oktober 12, 2011, 15:22:26
Oef, breng Jan nou niet op ideeen... Dan komt die ruimte nooit af! ;)
Als hij maar klaar is voor mijn pensioen :D

Maar op de to-do-list (korte termijn) staan, o.a.:
- houten vloer leggen;
- koven (laten) maken;
- verlichting + bijbehorende aansturing uitzoeken;
- RPG-diffractals bestellen + ophangen.

Citaat van: skyfox op oktober 12, 2011, 15:22:26
Jan, ga je ook nog demo's kijken van de nieuwe Epsons zodra ze in november beschikbaar komen? Ben erg benieuwd wat je van het verschil vindt met de X7.
Moet zeggen dat de JVC's die ik tot nu toe heb gezien (o.a. HD-1, HD-950, X7) me tot nu toe altijd hebben kunnen bekoren (dit itt andere projectoren).
Maar voor het bedrag wat ik aan een beamer uit wil geven, loont het natuurlijk altijd de moeite om nog even rond te kijken.
(vooralsnog stel ik deze aanschaf nog even uit... heb nog genoeg andere dingen op de wish-list aan) :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Jan,

Ik moet bekennen dat ik wel een beetje laat ben ingestoken maar ik heb dan ook wel meteen al je postings gelezen en vond het een wel zeer prettig tijdverdrijf ( ben tikkie grieperig, dus bouw even niet) voor de zondag.

Vanaf nu blijf ik het dagelijks volgen en mijn complimenten hoor ik denk dat je straks schrikt van je effect zowel qua beeld als geluid ....je gaat echt beloond worden door dit meerjaren plan, en ik kan het weten  :-X

Echt mega goed aangepakt en in mijn optiek de enige goede manier als je de tijd, geld, ruimte en zin erin hebt   O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martijn M

Mooi hoor! Volgens mij zijn er velen met mij zeer jaloers op je!

In het middengebied ligt de RT nog steeds redelijk hoog, maar ik ben benieuwd naar hoe de RT verandert als de kamer wat meer aangekleed is.
Dutch & Dutch

Paul Landsmeer


Jean Sibelius

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 23, 2011, 20:43:41
Ik moet bekennen dat ik wel een beetje laat ben ingestoken maar ik heb dan ook wel meteen al je postings gelezen en vond het een wel zeer prettig tijdverdrijf ( ben tikkie grieperig, dus bouw even niet) voor de zondag.
Hoi Erik. Ik vroeg me al af waar je bleef :D. Maar zonder gekheid: welkom! (hopelijk kun je nog zinvolle bijdrages leveren)
Zit zelf ook al een paar dagen thuis met griep en ben sinds vandaag weer in staat om de PC aan te zetten en wat te lezen.
Leuk om te lezen dat het nog steeds goed verteerbare kost is (ook als je vanaf nu instapt) ;)

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 23, 2011, 20:43:41
Vanaf nu blijf ik het dagelijks volgen en mijn complimenten hoor ik denk dat je straks schrikt van je effect zowel qua beeld als geluid ....je gaat echt beloond worden door dit meerjaren plan, en ik kan het weten  :-X
Ik heb ondertussen zelf ook goede ervaringen opgedaan met akoestisch geoptimaliseerde ruimtes, dus ik heb idd goede hoop dat het straks gaat brengen wat ik ervan hoop.
(maar tot die tijd blijft het nog even afwachten) :)

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 23, 2011, 20:43:41
Echt mega goed aangepakt en in mijn optiek de enige goede manier als je de tijd, geld, ruimte en zin erin hebt   O0
Dank je wel voor dit hele mooie compliment! Zeker van degene die erom bekend staat om zijn eigen projecten compromisloos en rigoreus aan te pakken :headbanging:

Citaat van: keyser op oktober 24, 2011, 10:26:22
Mooi hoor! Volgens mij zijn er velen met mij zeer jaloers op je!
Dank je Keyser, maar niets om jaloers op te zijn.
Nav bovenstaande reactie van Erik heb ik dit topic zelf ook nog eens doorgelezen en volgens mij moet je toch wel een beetje maf zijn om zoiets als dit te ondernemen.

Ik heb het al eerder geschreven, maar ik zal niemand adviseren om zoiets zelf te gaan doen :D

Citaat van: keyser op oktober 24, 2011, 10:26:22
In het middengebied ligt de RT nog steeds redelijk hoog, maar ik ben benieuwd naar hoe de RT verandert als de kamer wat meer aangekleed is.
Klopt. Er komen echter nog 16 RPG Diffractals, houten vloer en stoelen in deze ruimte.
Dit alles bij elkaar zou ervoor moeten zorgen dat de RT karakteristiek vlak gaat lopen (ook in het middengebied).
Dit is ook hetgeen wat blijkt uit de simulaties van Toine, maar het blijft nog even afwachten tot alles gerealiseerd is :)

Citaat van: Paull op oktober 24, 2011, 11:47:49
Geweldig topic dit! Die ga ik volgen.
Welkom Paull! :)

In de tussentijd is de houtenvloer gehaald en deze ligt nu te 'wennen' aan zijn nieuwe ruimte.
Verder heb ik de offertes binnen voor de aansturing van het licht... heb nog geen besluit genomen, want de delta in Euro's is wel erg groot.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op oktober 27, 2011, 21:55:50
Beterschap Jan! Je had ook wel even wat rust verdiend ;)
Dank je Philip. Voel me ondertussen weer goed genoeg om wat te doen :D

De vloer lag alweer 2 weken in de ruimte 'te wennen', dus ik vond het wel tijd om er iets mee te gaan doen :)
Deze vloer wordt rechtstreeks verlijmd op de smeervloer (anders heeft de vloerverwarming geen effect), is dus een nauwkeurig werkje, maar ik begin er handig in te worden.

Reden om de vloer er 'zo snel mogelijk' in te leggen is tweeledig:
- dan kan maat bepaald worden worden voor de koven en dan kunnen deze vervolgens gemaakt en geplaatst worden.
- daarna kan weer verder gebouwd worden van onder naar boven (o.a. diffusie constructie bij de deur), maar dan kunnen eveneens de RPG's besteld en geplaatst worden.

Hieronder de huidige status... Angelie heeft de spiegelreflex meegenomen, maar het gaat om het idee...


Groeten, Jan

P.S.: Antoin... jij en Angelie hebben gelijk 8)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


T.Rodenburg93

Komt daar ook een nog een tapijtje op? Kan me zo voorstellen dat na al die accoustische aanpassingen het een beetje zonde is om een 'kale' houten vloer er in te laten liggen, of vergis ik me daar in? Ziet er verder in ieder geval super uit mijn complimenten  :worship:

Tim

Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

Jean Sibelius

Citaat van: R op oktober 29, 2011, 18:59:09
Mooi!! Gaat er nog olie in?
Dank je! Qua uiterlijk identiek aan de vloer die we boven hebben liggen, maar deze is dan speciaal geschikt voor vloerverwarming.
Vloer hoeft straks verder niets aan gedaan te worden (dus hoeft ook niet geolied te worden)
Alhoewel... als de vloer helemaal klaar is, dan gaat er voorlopig weer stucadoorsfolie overheen om beschadigingen te voorkomen.

Citaat van: T.Rodenburg93 op oktober 29, 2011, 22:28:32
Komt daar ook een nog een tapijtje op? Kan me zo voorstellen dat na al die accoustische aanpassingen het een beetje zonde is om een 'kale' houten vloer er in te laten liggen, of vergis ik me daar in?
Hoi Tim. Geen rare gedachte, maar de houtenvloer is sinds het begin onderdeel van het akoestisch ontwerp.
Er is nl speciaal voor een houtenvloer gekozen ipv tapijt ivm het mogelijke gevaar van overdemping.
(+ het voordeel dat hout minder allergische reacties oproept bij mijn vriendin ;D)
Hout heeft in dat geval verder als voordeel tov van bv laminaat dat het breedbandiger geluid absorbeert.
Sluit overigens niet uit dat er op de 1e reflectiepunten op de vloer nog kleedjes gelegd worden, maar dat ga ik tzt nog beluisteren (ik heb deze al in mijn woonkamer liggen voor hetzelfde doel).

Citaat van: T.Rodenburg93 op oktober 29, 2011, 22:28:32
Ziet er verder in ieder geval super uit mijn complimenten  :worship:
Bedankt voor je compliment! :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Mooi vloer Jan, wij hebben iets soortgelijks hier thuis (zwevend) liggen. Ben je alleen niet bang voor de werking van de vloer? Verlijmen vind ik altijd eng klinken met hout omdat hout altijd nog werkt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijn M

De vloerreflectie is in veel gevallen de meest schadelijke voor de klank. Enige mate van demping van die eerste reflecties is waarschijnlijk wel voordelig.
Dutch & Dutch

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op oktober 30, 2011, 08:40:39
Mooi vloer Jan, wij hebben iets soortgelijks hier thuis (zwevend) liggen.
Dank je Roy. Ben tot nu toe erg tevreden met het resultaat (Angelie ook gelukkig ;D). Gisteren wederom een deel gelegd, dus nog 1 goede dag (=voldoende uren beschikbaar + droog) en dan kunnen we deze ook afstrepen van de '2-do-list'.

Citaat van: Madhouse op oktober 30, 2011, 08:40:39
Ben je alleen niet bang voor de werking van de vloer? Verlijmen vind ik altijd eng klinken met hout omdat hout altijd nog werkt.
Een vergelijkbare vloer als deze heb ik jaren geleden hierboven (zwevend) gelegd en daarbij merk je inderdaad dat deze nog wat werkt.
Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat het in dat geval helpt om de vloer juist te verlijmen (met een goed product)
Gebruik daarvoor een speciale lijm (in totaal circa 60 kg lijm voor het hele oppervlak), die in staat is om dat werken op te vangen en die tevens geschikt is voor de vloerverwarming.
Heb langs de randen 1 tot 1.5 cm overgehouden zodat de vloer nog alle kanten op kan (daar vallen straks de plinten en afwerkstrips mooi overheen).
Vooralsnog ligt ie er (super) strak in, en hopelijk blijft dat zo :)

Citaat van: keyser op oktober 30, 2011, 12:31:15
De vloerreflectie is in veel gevallen de meest schadelijke voor de klank. Enige mate van demping van die eerste reflecties is waarschijnlijk wel voordelig.
Dat heb ik hier in de woonkamer inderdaad gemerkt (vloer = Portugeese lei). Heb daarom al twee (hoogpolige) kleden onder de bank liggen die tevoorschijn komen als ik muziek ga luisteren.
Weet nog niet of ik deze straks definitief in de ruimte ga gebruiken, maar het is alvast een begin om wat mee te gaan rommelen.

Zal als het straks zover is, sowieso nog een lang traject worden van luisteren, tweaken, luisteren, et cetera (maar dat is natuurlijk een leuk aspect van de hobby) :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ondertussen is er weer de nodige voortgang geboekt in de ruimte en zijn er wat belangrijke knopen doorgehakt :).

De vloer in de ruimte is ondertussen helemaal gelegd (afgezien van de plinten/sierstrips, maar dat iets is voor later) en ligt nu uit te harden in afwachting van de beschermende laag middels stucadoorsfolie, die er voor de komende maanden(?) nog overheen zal liggen, zolang de ruimte nog niet helemaal gereed is (er moeten nog o.a. WaveWeaver 1 panelen geschilderd worden, dus dat brengt wat risico's met zich mee).

Onze gehele CD/DVD/Blu-Ray collectie is alvast verhuisd naar de nieuwe ruimte. Ook de kast in de gang, die tijdelijk dienst deed als CD-rack, moest wijken als gevolg van de plannen van Angelie met de gang >:D.
Met de komst van de twee extra CD/DVD-racks is er voorlopig weer voldoende plek voor nieuwe aanwinsten (maar eerst maar eens zorgen dat de apparatuur in de ruimte komt).

Verder eindelijk iets met Gé af kunnen spreken. Deze hulptroepen vanuit Venlo komen volgende week langs om o.a. verder af te stemmen hoe de vijf koven gemaakt zullen worden en in welke uitvoeringsvorm (= o.a. welk fineer?).
Het is ondertussen alweer een hele tijd geleden dat ik hierover contact heb gehad met Gé, maar nu de vloer er eindelijk in ligt kunnen de maten pas definitief bepaald worden.

Verder ben ik ondertussen in een ver gevorderd stadium vwb de bestelling van 16 RPG-diffractals (zie onderstaande plaatje voor een 'artistic impression' van hoe dat eruit zou moeten gaan zien). In tegenstelling tot de configuratie zoals getoond op het plaatje [= EJ JJ EJ] is het hier in 'Confidence Mansion' de bedoeling dat op iedere nabijgelegen zijwand van de frontspeakers (= direct links en rechts) twee rijen van vier Diffractals [EJ JJ JJ EJ] boven elkaar gehangen zullen worden met daartussen uiteraard de 'flutterfree'-panelen. Dus op iedere zijwand komt in totaal 2.4 x 2.4 m2 aan RPG Diffractal. In het verleden wel onderzocht of het mogelijk is om deze dingen zelf te maken, maar dat (b)lijkt onmogelijk voor de ervaren hobbyist. Naar verwachting zullen ze halverwege December binnen zijn, dan kunnen ze nog mooi voor de kerst opgehangen worden (ze zijn namelijk toch te groot om onder de kerstboom te leggen).

Zal morgen proberen om nog wat nieuwe overzichtsfoto's te maken van o.a. de vloer, deze moet eerst nog een extra dagje uitharden.

Het einde komt in zicht :D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)