The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Da's een flinke jongen :o Kan je die nog tillen?
Je hebt inmiddels je diffusers ook zie ik. Die heb ik denk ik gemist. Zijn ze verrijdbaar?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Groot ding inderdaad! :o

't Lijkt wel of de bekende schrootjes uit de jaren '70 weer terug zijn! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: Valkyrie op mei 31, 2010, 22:18:00
Wat een enorm werk is er al verzet als je de foto zo ziet! :o
Het begint nu lekker op te schieten, maar ik moet zodra de voorwand klaar is nog een flink aantal diffusiepanelen bouwen (en schilderen) dus voorlopig nog een heleboel werk te verzetten.

Citaat van: Davey op juni  1, 2010, 07:28:06
Mijn god Jan, wat een bouwwerk. Je kan het beter kunstwerk noemen. Het ziet erg heel erg gaaf uit zeg  :worship: :worship: :worship:
8) Ik word er steeds handiger in zullen we maar zeggen ;). Zelfs Angelie vindt ze mooi (en dat wil heel wat zeggen) >:D

Citaat van: Madhouse op juni  1, 2010, 08:22:09
Er zitten aardig wat kilo's MDF in zeg...Word steeds indrukwekkender. Ik hoop dat het uiteindelijk ook zo mag klinken in je hok zoals je gehoopt had. ;)
Gelukkig heb ik daar rekening mee gehouden en een extra dikke vloer aangelegd ;). De lokale bouwmarkt is inderdaad blij met mij als klant.
Ondertussen staat de datum voor RT60-day vast op 18 juni. Dan moet blijken of er een beetje potentie zit in deze ruimte.
De nagalm in het midden en hoog is relatief makkelijk onder controle te krijgen. Daarvoor komt aanstaande vrijdag iemand van Ecophon langs om te kijken hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen.
Heb natuurlijk nogal wat rare 'eisen' met mijn diffusiepanelen en een sleuf in het plafond straks voor het scherm. Belangrijkste is dat ik een bedrijf vind in de buurt, die dat spul kan leveren voor een goede prijs.
Zodra ik die gevonden heb, kan het plafond óók besteld worden en dan hoop ik relatief snel alle absorptiemaatregelen in de ruimte af te hebben.

Citaat van: HTip op juni  1, 2010, 21:04:23
Da's een flinke jongen :o Kan je die nog tillen?
Je hebt inmiddels je diffusers ook zie ik. Die heb ik denk ik gemist. Zijn ze verrijdbaar?
Deze op de foto is nog wel alleen te tillen. De exemplaren voor de basstrap 6 zijn ongeveer tweemaal zo diep en die moet je echt met 2 personen tillen ± 65 kg/stuk (al was het maar om beschadiging te voorkomen).
Dat zijn de diffusie panelen die inderdaad verrijdbaar voor de CD-racks hangen. Als ik straks even tijd over heb, dan wil ik die nog gaan schilderen (maar dat is een mooie klus voor tussendoor).

De panelen die je ziet zijn de eerste 10 stuks. Ik schat dat ik er nog een stuk of 45 ga bouwen ;D

Citaat van: celerontje op juni  1, 2010, 21:07:32
Groot ding inderdaad! :o
Deze is 180 cm bij 43.5 cm en 7 cm diep.

Citaat van: celerontje op juni  1, 2010, 21:07:32
't Lijkt wel of de bekende schrootjes uit de jaren '70 weer terug zijn! ;D
Het lijkt inderdaad bijna toeval dat op dit moment vergelijkbare basstraps gebouwd worden in een ander land 8)

Vanavond overigens nummer 26 in elkaar gezet, dus nog 1 te gaan.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Je zult je zo te lezen dus nog niet vervelen :D Je hebt straks wel veel eer van je werk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juni  1, 2010, 22:05:01
8) Ik word er steeds handiger in zullen we maar zeggen ;). Zelfs Angelie vindt ze mooi (en dat wil heel wat zeggen) >:D

In het begin had ik niet het idee dat het mooi zou staan qua uiterlijk maar dat het alleen maar heel mooi zou zijn voor het geluid. Daar moet ik nu toch op terugkomen want het ziet er echt heel gaaf uit. En als de vrouw blij is is alles goed Jan  :D

Tinus_

Heel erg mooi Jan.  :clapping: Merk je nu al iets dat het geluid van bijvoorbeeld je stem veranderd in de de ruimte van je HT?
Rebuilding my HT

HTip

Citaat van: celerontje op juni  1, 2010, 23:12:59
Wat heb jij 't toch makkelijk, Philip! ;D
In verhouding zeker, maar ik heb dan weer andere uitdagingen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Tinus_ op juni  2, 2010, 08:36:26
Heel erg mooi Jan.  :clapping: Merk je nu al iets dat het geluid van bijvoorbeeld je stem veranderd in de de ruimte van je HT?
Basstraps doen over het algemeen niet veel met het gewone geluid en zijn actief onder de 200Hz. Het plafond daarentagen zal een direct merkbare verandering zijn, want dat werkt vanaf 200Hz en werkt door tot de hoogste frequenties.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op juni  1, 2010, 23:04:51
Je zult je zo te lezen dus nog niet vervelen :D Je hebt straks wel veel eer van je werk...
Daar ben ik óók bang voor ;D. Op dit moment even rust qua studie en dat is toch wel lekker om even meters te kunnen maken.
Afgelopen week ruim 30 uur in de ruimte kunnen werken en dan schiet het lekker op. Ben erg benieuwd naar de 'looks' als zaterdag de voorwand in elkaar zit.

Citaat van: celerontje op juni  1, 2010, 23:12:59
Wat heb jij 't toch makkelijk, Philip! ;D
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het makkelijker heb :). Mijn spul is redelijk modulair op te bouwen, bij Philip heb je 6 of 7 akoestische elementen die samen 1 geheel moeten vormen.
Met name de achterwand in mijn geval was wel een lastige, want daar heb ik 3 verschillende modules met verschillende dieptes die wel allemaal met de voorkant bij elkaar uit moeten komen.
Inclusief het feit dat ze nogal zwaar zijn en de overspanning van bijna 3.5 meter maken het was lastiger (maar niet onoverkomelijk zoals je hebt gezien)

Citaat van: Davey op juni  2, 2010, 06:13:23
In het begin had ik niet het idee dat het mooi zou staan qua uiterlijk maar dat het alleen maar heel mooi zou zijn voor het geluid. Daar moet ik nu toch op terugkomen want het ziet er echt heel gaaf uit. En als de vrouw blij is is alles goed Jan  :D
Mijn insteek is altijd geweest dat het geen freaky ruimte moest worden, maar dat ik geen concessies wilde doen qua akoestiek. Overstappen op plamuren is een gouden greep geweest, want het wordt wel lekker strak zo. Mensen die onbekend zijn met basstraps en diffusers zullen zich straks wel afvragen wat voor een rare dingen het zijn, maar dat boeit niet >:D. Inderdaad prettig dat Angelie het ook kan waarderen. Moet er niet aan denken dat ze niet in de ruimte zou willen zitten ;) De vrouwtjes moeten we tevreden houden, dan krijgen we alles voor elkaar :headbanging:

Citaat van: Tinus_ op juni  2, 2010, 08:36:26
Heel erg mooi Jan.  :clapping: Merk je nu al iets dat het geluid van bijvoorbeeld je stem veranderd in de de ruimte van je HT?
Dank je Tinus. Op dit moment zijn alleen nog maar basstrap 1, 2 en 3 operationeel. Deze hebben een afstemfrequentie van respectievelijk 46, 50 en 63 Hz. Daarboven gedraagt de ruimte zich nog als een bunker, dus het galmt behoorlijk. Dat merkt je met name met korte impulsen, dat galmt nog lekker door. Dat probleem is pas weg zodra het plafond hangt. Aanstaande vrijdag komt er iemand langs daarvoor. Ondertussen van Philip al verschillende tips gekregen, dus ik ben goed voorbereid.

Citaat van: HTip op juni  2, 2010, 10:47:09
In verhouding zeker, maar ik heb dan weer andere uitdagingen ;)
Iedere ruimte is anders en als ik jouw ruimte nooit bezocht had, was ik waarschijnlijk nooit bij Ecophon terecht gekomen (en dat is zoveel mooier dan Rockfon) :)

Citaat van: HTip op juni  2, 2010, 10:49:19
Basstraps doen over het algemeen niet veel met het gewone geluid en zijn actief onder de 200Hz. Het plafond daarentagen zal een direct merkbare verandering zijn, want dat werkt vanaf 200Hz en werkt door tot de hoogste frequenties.
Inderdaad de 4 resterende basstraps zullen in mijn geval nog iets doen bij 71.5, 80, 100 en 122 Hz. Daarboven gaat het plafond het overnemen.
De hoogte van het plafond kan nog getuned worden op basis van de metingen van 18 juni. Voor die tijd kan ik waarschijnlijk al beginnen met de panelen voor de diffusie eilanden in het plafond.

Nog voldoende werk te doen, maar langzaam begint de ruimte steeds meer opgeruimd te raken.

Vandaag het allerlaatste paneel van basstrap 7 in elkaar gezet (dat hoef ik nooit meer te doen) :laugh:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juni  2, 2010, 22:10:12
Mijn insteek is altijd geweest dat het geen freaky ruimte moest worden, maar dat ik geen concessies wilde doen qua akoestiek. Overstappen op plamuren is een gouden greep geweest, want het wordt wel lekker strak zo. Mensen die onbekend zijn met basstraps en diffusers zullen zich straks wel afvragen wat voor een rare dingen het zijn, maar dat boeit niet >:D. Inderdaad prettig dat Angelie het ook kan waarderen. Moet er niet aan denken dat ze niet in de ruimte zou willen zitten ;) De vrouwtjes moeten we tevreden houden, dan krijgen we alles voor elkaar :headbanging:

Ik lees het al, jij hebt 'm helemaal door  :D

Spannend de voorwand komende zaterdag. Is toch een bepalend stukje in het geheel en ik ben heel erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Robbert54

ppff wat een werk! moet er niet aan denken, al die basstraps. ben je het nog niet een keer zat??

begint er wel ontzettend gaaf uit te zien moet ik zeggen :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ivo1986

Voor het eerst je topic echt goed doorgekeken nadat we elkaar ontmoet hebben.

Prachtige ruimte  :o.

Wanneer is de eta voor de forum dag?

Jean Sibelius

Vandaag hulp gehad van 'De lange'. We hadden alllebei verwacht eerder klaar te zijn, maar het is toch nog een dagje flink doorwerken geweest.

Zeker niet de beste foto, maar hieronder de huidige status van de voorwand. Volgende actie wordt het bovenblad netjes plamuren, schuren, et cetera en nog wat kleine 'foutjes' corrigeren.
Daarna kan de gehele voorwand gespoten worden en daarna kunnen de basstraps gesloten worden, zodat door Toine de RT60-metingen verricht kunnen worden.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op juni  3, 2010, 06:22:19
Spannend de voorwand komende zaterdag. Is toch een bepalend stukje in het geheel en ik ben heel erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Zie bovenstaande posting :) Eigenlijk grappig dat de kleinste exemplaren de meeste moeite kosten ;) (oftewel: constant rekening houden met een erg kleine werkruimte)

Citaat van: The Vampire op juni  4, 2010, 00:28:25
ppff wat een werk! moet er niet aan denken, al die basstraps. ben je het nog niet een keer zat??

begint er wel ontzettend gaaf uit te zien moet ik zeggen :worship:
Zolang ik het in mijn eigen tempo kan doen, dan blijft het leuk. Bedankt voor je compliment. Het begint nu inderdaad vorm te krijgen hoe het uiteindelijk gaat worden.
Neem natuurlijk niet weg dat er nog een hoop werk verricht moet worden, maar het is een leuke afwisseling :)

Citaat van: ivo1986 op juni  4, 2010, 01:51:23
Voor het eerst je topic echt goed doorgekeken nadat we elkaar ontmoet hebben.

Prachtige ruimte  :o.

Wanneer is de eta voor de forum dag?
Dank je Ivo 8). Was leuk om je in levende lijve te ontmoeten :). Sommige mensen die ik al wat langer ken zijn van harte welkom, maar moeten nog wel even geduld hebben voordat het af is.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Jan, heb je eigenlijk ook een verlichtings plan gemaakt ?
Ik ben daar zelf nu naar aan het kijken, en dat is ook weer niet al te makkelijk.
LED is wel mooi, gaat lang mee en wordt niet warm, maar is duur en minder makkelijk te dimmen/aan te sturen. etc etc..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op juni  5, 2010, 21:40:43
Jan, heb je eigenlijk ook een verlichtings plan gemaakt ?
Ik ben daar zelf nu naar aan het kijken, en dat is ook weer niet al te makkelijk.
LED is wel mooi, gaat lang mee en wordt niet warm, maar is duur en minder makkelijk te dimmen/aan te sturen. etc etc..
Hoi Jaco. Dat is één van de eerste dingen geweest die ik verder heb uitgewerkt. Op de laatste foto niet goed te zien, maar op het plafond loopt al een heleboel bekabeling, etc die straks bestemd is voor het licht.
Er komen in totaal 11 dimbare groepen in de ruimte (zéér waarschijnlijk halogeen en verdeeld over vloer/wanden en plafond).

De spots die ik ga gebruiken worden waarschijnlijk dezelfde als die ik hier op mijn werkkamer gebruik. Voor de aansturing ga ik waarschijnlijk Lutron gebruiken, maar het aanbod is zo groot en de laatste tijd zo uitgebreid geworden dat ik me daar tzt nog verder in ga verdiepen. Iedere lichtgroep heeft alvast al een extra signaalkabel gekregen voor het straks individueel aan kunnen sturen.

Citaat van: celerontje op juni  5, 2010, 21:53:37
Zit er vuil in de lens van je camera?
Je zou het bijna denken :) Zal het straks even doorgeven aan Angelie (die heeft deze keer de foto's genomen).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Voor Lutron wordt het wel duur met 11 verschillende groepen.
Een Grafixeye gaat tot 6 zone's.
Daarna moet je naar een homeworks systeem. Dat is wel erg mooi, maar is niet echt goedkoop volgens mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op juni  6, 2010, 08:17:51
Voor Lutron wordt het wel duur met 11 verschillende groepen.
Een Grafixeye gaat tot 6 zone's.
Daarna moet je naar een homeworks systeem. Dat is wel erg mooi, maar is niet echt goedkoop volgens mij.
Is het niet mogelijk om bv. in combinatie met een Philips Pronto TSU9800 + RFX 9600 Extender twee aparte Grafik eye's aan te sturen welke dan weer separaat de diverse groepen bedienen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op juni  5, 2010, 18:26:22
Vandaag hulp gehad van 'De lange'. We hadden alllebei verwacht eerder klaar te zijn, maar het is toch nog een dagje flink doorwerken geweest.

Zeker niet de beste foto, maar hieronder de huidige status van de voorwand. Volgende actie wordt het bovenblad netjes plamuren, schuren, et cetera en nog wat kleine 'foutjes' corrigeren.
Daarna kan de gehele voorwand gespoten worden en daarna kunnen de basstraps gesloten worden, zodat door Toine de RT60-metingen verricht kunnen worden.

Groeten, Jan
Zo! Dat begint nu echte vormen aan te nemen. Het harde werken wordt beloond. Worden de basstraps van boven gesloten? Ik had van Toine begrepen dat een basstrap rondom afgesloten moet zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op juni  6, 2010, 18:37:18
Zo! Dat begint nu echte vormen aan te nemen. Het harde werken wordt beloond. Worden de basstraps van boven gesloten? Ik had van Toine begrepen dat een basstrap rondom afgesloten moet zijn.
Dank je! Zo moet het ongeveer gaan worden ;). Ik heb hier langs me alweer de materialen lijst liggen voor de 10 diffusiepanelen die nog op de voorwand gaan komen.
De ruimte tussen de basstraps is iets groter dan de ruimte benodigd voor de genoemde 10 panelen.

De platen voor de bovenkant had ik al klaar liggen geplamuurd en geschilderd (maar ik wacht nog even met alles te fixeren).
De platen voor de zijwanden aan de binnenzijde(n) heb ik vanochtend opgemeten en laat ik tegelijktijd met de platen voor de diffusers op maat zagen => lijstje gaat morgen weg.

De volgende klus is het schuren van de schroefgaten die ik heb weggeplamuurd aan de bovenzijde van de onderste basstraps (daar kunnen twee zware mannen opstaan incl. het gewicht van de basstraps) ;D.
Daarna nog een keertje plamuren en schuren en dan twee keer met de roller er overheen. Zodra dat klaar is plak ik de boel verder af en dan kan ik met de verfspuit aan de gang (2x).
Als dat klaar is kunnen de twee basstraps eindelijk afgemaakt worden (= luchtdicht maken, zodat ze hun werking kunnen doen).

In de rechter basstraps loopt overigens nog een loze leiding (rond 50mm) om staks de signaalkabel(s) voor de projector door te leiden (deze wilde ik persé uit de buurt hebben van de stroomkabel die je ziet lopen over de achterwand).
Er is al met al nog genoeg werk te verrichten, maar het moet wel lukken om alles af te hebben voor 18 juni.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op juni  6, 2010, 14:37:59
Is het niet mogelijk om bv. in combinatie met een Philips Pronto TSU9800 + RFX 9600 Extender twee aparte Grafik eye's aan te sturen welke dan weer separaat de diverse groepen bedienen?
Ja dat moet wel lukken.
Je stuurt signaal naar een RS-232 poort, dus een andere poort heeft daar geen weet van.

Dan zou je ze losstaand kunnen gebruiken. Kun je maximaal ~ 16x16 scenario's maken (beetje overdone)

Je hebt dan 2 x grafikeye, en 2 x RS-232 interface nodig.
Die RS-232 interface heb ik op e-bay redelijk betaalbaar gekocht. Ik heb ook nog een RS-232 programmeer interface (helaas defect aangekomen)

Er staan er nu 4 te koop op ebay ($81 op dit moment, 1 day 9 uur te gaan)
Losse gaan tussen de 100 en 150 $



9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Rob_Dingen

Hoi

Op zich heb je geen rs232 module nodig.
Het kan ook gewoon met IR daar zijn ook 4 groepen van dus zorg dat je 2 verschillende uitgangen gebruikt.

Rob

jaco

Maar met RS-232 kun je met feedback wat weten wat er aan staat en welk scenario geselecteerd is.
Als je toch al een RFX9600 hebt kunt je het voor die 100-150 $ (ex verzenden en als je het niet slim doet invoer rechten en BTW er ook nog bij) wel mooier maken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm