The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op september  6, 2009, 08:11:33
Imposante hoeveelheid MDF voor slechts 3 basstraps. Gelukkig zijn de mijne kleiner en kan ik de "latten" horizontaal inbouwen, dus zijn ze smal.

Dat wordt weer flink sjouwen... :D

Wat gebruik je als afstandshouder tussen de latten?

Succes met de bouw!
De latten voor basstrap 1 en 2 blijven óók horizontaal (die worden ieder 1.2 meter breed en circa 2.3 meter hoog) => dat zijn die stukken 38 mm MDF.
Basstrap 3 komt hangend aan het plafond, daar zijn de stukken 25 mm MDF voor. Inderdaad lekker sjouwen vandaag (eerst nog wat ff studeren) ;)

Zie onder een foto vd afstandhoudertjes (als je iemand kent die bij een glaszettersbedrijf werkt, dan kun je er zo een paar regelen).
=> ik heb er overigens een hele berg (maar ik verwacht dat ik er per laag 6 ga gebruiken, naderhand er natuurlijk weer tussenuit prutsen)

Dank je! Als het een beetje op wil schieten vandaag, dan misschien straks een eerste exemplaar klaar (maar dat is wel erg optimistisch) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Op de site van Toine is iemand bezig met metalen strips van de dikte die nodig is voor de bouw van die betreffende basstrap. Ik ga kijken of ik die ergens kan krijgen, maar de bouw van mijn basstraps heb ik uitgesteld. Moet eerst nog andere klussen afronden voor de winter begint. Ben je dus toch eerder klaar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Da's zeker een berg MDF zeg voor 3 bass trappen. Mag ik vragen waar je dat MDF besteld hebt want 38mm kom ik eigenlijk nooit tegen en is wel een dikte die ik af en toe zou kunnen / willen gebruiken.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

blue-eyes

De betere houthandel kan je gewoon 38mm MDF kopen.
De Gamma en Praxis, etc. moet je vermijden als je hout gaat kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R


Ghosty J

woow een hele grote stapel! zo te zien heb je net geluk gehad nog 1 bochtje naar links en de stapel zou om vallen!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jean Sibelius

De totale stapel MDF op de aanhanger bestond uit 240 delen. Hieronder het resultaat na 15 delen geassembleerd te hebben 8) (excl. de zijkanten)
(dus nog een enorme hoeveelheid arbeid voor de boeg) ;)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op september  6, 2009, 09:47:31
Op de site van Toine is iemand bezig met metalen strips van de dikte die nodig is voor de bouw van die betreffende basstrap. Ik ga kijken of ik die ergens kan krijgen, maar de bouw van mijn basstraps heb ik uitgesteld. Moet eerst nog andere klussen afronden voor de winter begint. Ben je dus toch eerder klaar ;)
Die heb ik inderdaad gezien. Het voordeel van deze afstandstukjes is dat je ze gewoon kunt laten zitten totdat 1 paneel klaar is.
Ondanks de dikte van 38mm zakt het MDF in het midden toch door, dus je moet daar op het laatst nog extra latje aan de achterkant gebruiken om de boel op zijn plek te houden.
=> ik werk verticaal omdat ik persé de maten van Toine aan wil houden. In mijn situatie helpt de zwaartekracht mee om de boel op zijn plek te houden.

Verder extreem belangrijk dat alle planken dezelfde lengte hebben, anders heb je een groot probleem bij monteren.
Zoals je kunt lezen ben ik ook nog lang niet klaar mijn mijn basstraps... (zoals je hebt kunnen lezen heb ik de komende tijd ook meer dan voldoende werk, dus...) ::)

Citaat van: Davey op september  6, 2009, 11:46:37
Da's zeker een berg MDF zeg voor 3 bass trappen. Mag ik vragen waar je dat MDF besteld hebt want 38mm kom ik eigenlijk nooit tegen en is wel een dikte die ik af en toe zou kunnen / willen gebruiken.
Inderdaad een hele berg en dit zijn 9 platen MDF. Ik heb uitgerekend dat ik er nog 70 nodig heb... (yep, ik houd je locale economie wel draaiend) :)
38 mm MDF hadden ze tot nu toe 1 keer besteld voor een andere klant. Ze staan er niet om te springen, maar ik heb daar ondertussen zoveel gekocht dat ze voor mij wel een uitzondering wilde maken.
Vanaf nu alleen nog maar 25mm dik MDF en de gangbare maten nodig. Als je op Internet zoekt vind je het alleen maar bij groothandels, dus je moet een bedrijf vinden wat het voor jou wil bestellen.

Citaat van: Valkyrie op september  6, 2009, 12:43:12
en we gaan weer verder, succes! :thumbs-up:
Yep, nu begint het interessante deel van de bouw! Bedankt! :)

Citaat van: Fabian92 op september  6, 2009, 12:58:25
Damn, dat is veel MDF  :o
haha... ik moest ook wel even slikken toen ik de hele berg zag. Ik was donderdag al even langsgeweest om polshoogte te nemen waar alles bleef.
Ze waren al begonnen, maar toen paste het nog in een winkelwagentje ;)

Citaat van: Blue-Eyes op september  6, 2009, 13:00:05
De betere houthandel kan je gewoon 38mm MDF kopen.
De Gamma en Praxis, etc. moet je vermijden als je hout gaat kopen.
Inderdaad mijden dat soort zaken. Die vragen 50 cent per zaagsnede... Dan wordt zo'n vrachtje onbetaalbaar.

Citaat van: R op september  6, 2009, 13:52:59
En wat zeiden de mannen bij de tweede bestelling ;) ???
Toen ik vertelde dat ik nu ongeveer 15% van mijn MDF had (lees: het aantal plankjes), dachten ze inderdaad dat ik gek was.
Ze bellen me morgen of ik nog iets kan met de vier MDF platen van 25 mm. Moet nog even een boodschappenlijstje printen, maar ik kan er inderdaad wel wat mee O0

Citaat van: Ghosty J op september  6, 2009, 14:10:48
woow een hele grote stapel! zo te zien heb je net geluk gehad nog 1 bochtje naar links en de stapel zou om vallen!
Klopt... het viel me meteen op toen de aanhanger op de oprit stond. Bij het afbreken van de stapel vielen er inderdaad wat planken omlaag.
Gelukkig was de stapel voldoende ingesealed om ongelukken te voorkomen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Bedoel je nu echt nog 70 platen MDF of heb je een typefout gemaakt?

R


jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbert54

Citaat van: Davey op september  7, 2009, 09:21:01
Bedoel je nu echt nog 70 platen MDF of heb je een typefout gemaakt?
je moet het 3D model op pagina 1 even bekijken..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op september  6, 2009, 16:16:02
De totale stapel MDF op de aanhanger bestond uit 240 delen. Hieronder het resultaat na 15 delen geassembleerd te hebben 8) (excl. de zijkanten)
(dus nog een enorme hoeveelheid arbeid voor de boeg) ;)


Je eerste basstrap ziet er goed uit :thumbs-up: Maar waarom werk je verticaal? Het lijkt me dat je horizontaal ook de maten van Toine aan kan houden. Is in ieder geval eenvoudiger en minder zwaar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Citaat van: Robbert54 op september  7, 2009, 15:48:47
je moet het 3D model op pagina 1 even bekijken..

Wow, ik zie het nu. Hahaha die Jan. Wat een klus man  ;D.

Als ik je een keer een dag kan helpen met schilderen of schroeven doe ik dat heel graag!

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op september  7, 2009, 09:21:01
Bedoel je nu echt nog 70 platen MDF of heb je een typefout gemaakt?
Helaas geen typefout ;) Even grof gerekend, maar met name de hoeveelheid MDF die straks (ook) in de de diffusiepanelen gaat zitten is enorm.
=> niet teveel aan denken, want je wordt er bijna moedeloos van :)

Citaat van: R op september  7, 2009, 09:23:54
Geen typfout ;)
Nope, jij kunt het weten, haha...

Citaat van: jaco op september  7, 2009, 11:41:50
Was dit MDF niet in zwart leverbaar ?
In deze diktes sowieso niet (maximale dikte is alleen leverbaar in antraciet) dat heb ik vandaag nog nagevraagd bij een interieurbouwer.
Overigens worden alle basstraps en diffusiepanelen niet zwart... (maar aubergine-achtig) => alleen de diffusie-eilanden in het plafond worden zwart
=> ik weet later deze week wat de prijs is en of het leverbaar is in de gewenste maten.

Citaat van: Robbert54 op september  7, 2009, 15:48:47
je moet het 3D model op pagina 1 even bekijken..
En óók daarin staat niet de laatste status vd plannen. De diverse 2D-plaatjes op pagina 1 geven de laatste plannen weer, maar de schetsen van R geven nog wel steeds een mooi beeld.

Citaat van: HTip op september  7, 2009, 17:03:48
Je eerste basstrap ziet er goed uit :thumbs-up: Maar waarom werk je verticaal? Het lijkt me dat je horizontaal ook de maten van Toine aan kan houden. Is in ieder geval eenvoudiger en minder zwaar...
Dank je! Nummer 2 is zelfs nog mooier geworden (de leercurve is lekker stijl) :). Voor mij is het voordeel van verticaal werken dat de afmetingen van de spleten het beste gehandhaafd kunnen worden. Iedere kleine afwijking in de lengte vd platen merk je, dus in mijn geval moet ik alles zachtjes aan tikken. Verder verlijm ik de platen en schroef ik ze vast. Door verticaal te werken voorkom ik rommel tgv lijmresten, maar het is volgens mij om het even... De panelen blijven helaas ze zwaar (en te log) om alleen te tillen, dus een extra paar handen is wel nodig... (gelukkig heb ik sterke buurmannen) :)

Citaat van: Davey op september  7, 2009, 17:40:34
Wow, ik zie het nu. Hahaha die Jan. Wat een klus man  ;D.

Als ik je een keer een dag kan helpen met schilderen of schroeven doe ik dat heel graag!
Het is inderdaad een projectje voor de lange adem. Misschien ook maar goed, want ik heb nu niet de drive om er voluit tegen aan te gaan => en dan nog ben ik een eeuwigheid bezig.
Handige mensen zijn altijd welkom. Bedankt voor je aanbod... ik houd het in mijn achterhoofd! :headbanging:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Lekker stom doorgaan. In 1 keer zie je dan dat je toch al een heel eind bent  ;)

R

Ik wil je ook wel een keer een zaterdag helpen, klusdagje ;

Citaat van: Jean Sibelius op september  7, 2009, 18:11:52
Handige mensen zijn altijd welkom. Bedankt voor je aanbod... ik houd het in mijn achterhoofd! :headbanging:

Valkyrie

Staat zometeen een groot deel van het htforum bij je te klussen. Dan is het wel snel klaar! :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Jean Sibelius

Citaat van: R op september  7, 2009, 19:38:50
Ik wil je ook wel een keer een zaterdag helpen, klusdagje ;
Super! Genoteerd en bedankt voor je aanbod! O0

Citaat van: Valkyrie op september  7, 2009, 19:48:36
Staat zometeen een groot deel van het htforum bij je te klussen. Dan is het wel snel klaar! :D
haha... dat zou wat zijn ;) Ik denk dat ik deze week alleen zaterdag weer aan klussen toe ga komen, maar dan kan het wel lekker hard gaan :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op september  7, 2009, 18:11:52Helaas geen typefout ;) Even grof gerekend, maar met name de hoeveelheid MDF die straks (ook) in de de diffusiepanelen gaat zitten is enorm.
=> niet teveel aan denken, want je wordt er bijna moedeloos van :)
Voor de diffusers zullen het toch vooral platen van geringere dikte zijn? (8/10/12mm)
't Blijven natuurlijk wel 70 platen, in mootjes gezaagd...  :angel:

MovieMax

Misschien een stom vraagje: Je hebt het over de maten van het ontwerp van Toine voor de basstraps. Is dat ontwerp ergens te vinden?
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op september  7, 2009, 21:17:48
Voor de diffusers zullen het toch vooral platen van geringere dikte zijn? (8/10/12mm)
't Blijven natuurlijk wel 70 platen, in mootjes gezaagd...  :angel:
Inderdaad... het plan zal in de loop van de tijd mogelijk nog wel iets worden bijgesteld worden (afhankelijk van hetgeen we vorige week besproken hebben), maar ik kom momenteel uit op in totaal 78 diffusie panelen in de ruimte (± 1300 latjes). Rekening houdend met de werkelijke maten (sommige over nagenoeg de hele hoogte van de ruimte) zou ik ik nog 67 platen MDF nodig hebben => dan houd ik nog geen rekening met de grote platen voor het afwerken van de basstrap, e.d. (maar gelukkig worden dat in totaal geen 6 extra aanhangers vol met MDF meer) ;)

Gisteren is er tevens een bestelling de deur uit gegaan voor 140 latjes van 25mm dik voor de basstraps 4 en 5 (je kunt het maar vast hebben) :)

Citaat van: MovieMax op september  7, 2009, 23:28:25
Misschien een stom vraagje: Je hebt het over de maten van het ontwerp van Toine voor de basstraps. Is dat ontwerp ergens te vinden?
De ontwerpen zijn 'custom-made', maar voor meer achtergrondinfo verwijs ik je naar de site van Toine zelf: www.soundscapes.nu

Citaat van: Ghosty J op september  8, 2009, 01:14:38
ik gok op pagina nr 1 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.0
Inderdaad een beetje zoeken en dan vind je het wel. Overigens ga ik in dit topic niet het hele bouwplan van Toine tonen ;) (de reden lijkt me duidelijk)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)