The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op mei 30, 2009, 08:13:21Mogelijk ;). Ik ga wel alle voorzieningen treffen voor een eventuele tweede sub, maar of die er daadwerkelijk gaat komen hangt af van de noodzaak en de financiële middelen :D

Als de voorziening er is komt ie uiteindelijk vanzelf een keertje  ;D

Citaat van: Jean Sibelius op mei 30, 2009, 08:13:21Bedankt Dave :). Ideaal was inderdaad geweest om een losse ruimte in een uitwendig gebouw te plaatsen. Zo'n constructie is o.a. toegepast op het NatLab ('Philips Research'/HighTech Campus), waar een complete betonnen kamer (waarbij alle hoeken van alle wanden in de kamer onder vooraf berekende hoeken zijn geplaatst om staande golven tot een maximum te reduceren). Deze ruimte zelf is middels een aantal grote spiraalveren(!) via de vloer aan de rest van het gebouw gekoppeld (ben er regelmatig geweest en dit is een indrukwekkend gebouw). Zodra je de kamer binnenstapt kun je letterlijk tussen de binnenmuur van het gebouw en de buitenmuur van de kamer doorkijken. Oók daar is in de tussenruimte isolatiemateriaal toegepast om eventuele geluiden te absorberen. Dit is echter veel te extreem voor deze toepassing :).

Dit plaatje zou natuurlijk wel heel mooi zijn maar gaat ook naar mijn idee veel te ver en dan doel ik met name op kosten. Het moet allemaal wel in verhouding blijven met het uiteindelijke doel. Is de reden van het gebruik van de spiraalveren dat het eventuele lekgeluid een hele lange weg moet gaan dat het uiteindelijk, voordat het bij de buitenmuur is, zo goed als uitgedoofd is?

Citaat van: Jean Sibelius op mei 30, 2009, 08:13:21De belangrijkste mechanische aspecten van mijn eigen ruimte zijn mijns inziens de losgekoppelde vloer en het extreem stijve en zware plafond. De architect heeft er wel rekening mee gehouden dat de vloer geen onderdeel zou vormen van de constructie, dus de binnenconstructie is wel degelijk compleet zelfdragend. Het plafond komt gewoon op de binnenmuren te liggen en zijn wel degelijk aan elkaar gekoppeld! Aangezien óók ik me moet houden aan bouwvoorschriften zijn er wel spouwankers toegepast tussen de binnen en buitenmuur om ze aan elkaar te verbinden, dus het theoretische verhaal gaan niet helemaal op, maar ik kom hopelijk een heel eind ;).

Duidelijk verhaal over de constructie en leuk om te weten hoe het gedaan is  :thumbs-up:. Een en ander kan je met de afwerking uiteraard ook nog aanpakken dus je bent al een heel eind om te voorkomen dat geluid weglekt naar buiten.

Groet, Dave

blue-eyes

Je bent wel een man van geduld..... Een jaar al!
Mijn meubels laat ik nu maken, dat duurt 6 - 8 weken. Dat duurt me al veel te lang ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei 30, 2009, 08:57:40
Wat gaat een jaar toch snel hè?
Is voorbij gevlogen. Ik verbaasde me destijds nog over de kritische noot van Toine, die eind 2008 klaar wel ERG voorbarig vond, maar hij heeft gelijk gekregen :-\.
Ik denk dat als ik reëel ben ergens volgend jaar zomer de boel helemaal op orde heb (ruimte klaar, inclusief scherm + projector) en me dan verder kan concentreren op eventuele upgrades van de rest van de apparatuur.

Citaat van: HTip op mei 30, 2009, 08:57:40
Veel plezier straks bij het kijken naar de Stewartschermen. Ik heb gisteren voordat ik het van de muur haalde nog een film gekeken en dat is toch wel erg gaaf!
Dat was voor mij toch wel weer een openbaring. Wat een beeld (in de wetenschap dat hier niet eens een top HD-projector stond te spelen).
Ik heb uiteindelijk bijna 2 uur binnen gezeten, maar ging wel weer naar buiten wat nieuwe ideeën en inzichten (waarover later meer).

Dat het een Stewart scherm gaat worden is ondertussen wel duidelijk, hoe ik e.e.a. ga integreren in de ruimte is currently under investigation ;)

Citaat van: Davey op mei 30, 2009, 09:21:09
Als de voorziening er is komt ie uiteindelijk vanzelf een keertje  ;D
Voor gebruik bij stereo is er sowieso een goed argument om twee subwoofers te gebruiken, maar een tweede DD-18 staat zeker niet als hoogste op het prioriteiten-lijstje.
Tzt maar eens goed nadenken of het zinvol en nodig is :D

Citaat van: Davey op mei 30, 2009, 09:21:09
Dit plaatje zou natuurlijk wel heel mooi zijn maar gaat ook naar mijn idee veel te ver en dan doel ik met name op kosten. Het moet allemaal wel in verhouding blijven met het uiteindelijke doel. Is de reden van het gebruik van de spiraalveren dat het eventuele lekgeluid een hele lange weg moet gaan dat het uiteindelijk, voordat het bij de buitenmuur is, zo goed als uitgedoofd is?
Het idee gaat inderdaad veel te ver en zou alleen zinvol zijn als er vlakbij mijn huis veel zwaar vrachtverkeer zou langsrijden. Trillingen zouden dan via de grond de luisterruimte kunnen exciteren wat je gaat horen. De ruimte waar ik over praat heeft een achtergrond niveau van circa 12dBA. Alles wat meer geluid maakt kan daar gemeten worden, als je daarover gaat nadenken => extreem! De beste geluidsarme beamers begin met een een nivo vanaf 22 - 24 dBA. De veren onder de ruimte zorgen ervoor dat tot een bepaalde frequentie de ruimte 'stijf' is verbonden met de grond, boven de resonantie frequentie (formule waarbij massa ruimte + stijfheid veren van belang is) werken de veren als een mechanisch filter waardoor trillingen met een hogere frequentie afkomstig vanaf buiten de ruimte minder goed in staat zijn om de ruimte te exciteren. Zo'n effect heb ik hier óók proberen te bereiken met het ontkoppelen van de vloer, maar dat wel praktisch realiseerbaar en volgens een 'poor-man solution'.

Citaat van: Davey op mei 30, 2009, 09:21:09
Duidelijk verhaal over de constructie en leuk om te weten hoe het gedaan is  :thumbs-up:.
Een en ander kan je met de afwerking uiteraard ook nog aanpakken dus je bent al een heel eind om te voorkomen dat geluid weglekt naar buiten.
Mijn directe buren hebben nu al geen last van me, en straks al helemaal niet meer. Ik ben erg benieuwd hoe geluidsarm de ruimte is als alles dicht is (dat is een goede indicatie of alle maatregelen effect hebben gehad, maar voorlopig nog even wachten.

Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2009, 09:22:21
Je bent wel een man van geduld..... Een jaar al!
Mijn meubels laat ik nu maken, dat duurt 6 - 8 weken. Dat duurt me al veel te lang ;D
Zo'n project als dit is iets voor mensen met een lange adem. Je bent op een gegeven moment afhankelijk van zoveel factoren waar je zelf niet tot nauwelijks invloed op uit kunt uitoefenen dat proberen te forceren nauwelijks zin heeft en er alleen maar voor zorgt dat jezelf gefrusteerd raakt. Ik had natuurlijk zelf óók liever gehad dat het al was afgeweest, maar ik haal óók een hoop voldoening met het bezig met de ruimte, ideeën uitwerken en zien hoe het in de praktijk uitpakt. Een ultieme 'tweak' project zullen we maar zeggen :D.

Bovendien zit het project momenteel in een fase waarbij de Euro's uit mijn beurs verdwijnen als benzine uit de tank van een dikke V8 ;D.
Zou dus zomaar kunnen dat ik straks even pas op de plaats moet gaan maken en beetje bij beetje de ruimte verder af moet maken.
Als er geen konijnen uit de hoge hoed komen hoeft het niet, maar zoiets blijkt in de praktijk toch moeilijk voorspelbaar ;)

Acht weken voor een meubel wat speciaal voor jouw wordt gemaakt (en wat voor eentje) 8) is goed te doen.
Ik heb de schetsen van R gezien en het ziet er onwijs strak uit! Ben erg benieuwd naar de reallife versie.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Zoals ik al eerder schreef... naar aanleiding van mijn recent bezoekje bij iEar in Tilburg sinds gisteren wat nieuwe inzichten die ik hier graag wil delen :).

Reeds vanaf de start van dit project was ik erg huiverig voor het toepassen van een elektrisch scherm, omdat ik merk dat mijn huidige scherm toch wat begint te bollen (hangt ondertussen 4.5 jaar)
Het is niet extreem, maar het valt met name op als er daglicht van de zijkant op het scherm schijnt. Nu heb ik gisteren gekeken naar een elektrisch scherm van Stewart en de vooroordelen die ik eerder had zijn (grotendeels) verdwenen. Het scherm hangt daar ondertussen 2 jaar en er is geen enkele afwijking waarneembaar. De reden waarom ik eigenlijk helemaal geen scherm wil (snappen jullie hem nog?) is dat het scherm altijd op 1e reflectiepunten op de voorwand van de speakers hangt. Idealiter zou je daar tevens diffusie toepassen, maar dat leek vooralsnog onmogelijk. Verder wist ik nog niet hoe ik het projectiescherm en de 4 basstraps zoals Toine ze berekend heeft goed met elkaar kan integreren. Verder komt er achter het scherm een oerwoud van met name stroomkabels voor de diverse audiogroepen die in de ruimte aangebracht zullen worden. Gisteren (b)leken al deze puzzelstukjes in elkaar te vallen (zie schets hieronder).



Voor het elektrisch scherm (dat blauwe ding op de tekening) maak ik een nis die ik aan de binnenzijde volledig zwart ga maken (op deze manier minimaal last van strooilicht en een extra groot zwart kader rondom het scherm. De achterzijde van deze nis wordt opgebouwd met een 9-tal diffusie panelen. De voorkant van de nis loopt door tot de voorzijde van 100 Hz en 122 Hz basstraps. Deze basstraps zijn 40 [cm] diep en worden 10 [cm] vanaf de muur geplaatst. De basstraps aan de onderzijde hebben een afstemfrequentie van 71.5 Hz en 80 Hz en zijn in totaal 60 [cm] diep. De ruimte tussen de laatste genoemde basstraps is bedoeld om achteraf nog bij het 'hart' van alle kabels te kunnen.

Als ik muziek ga luisteren gaat het scherm omhoog en heb ik met deze constructie gerealiseerd dat op alle 1e reflectie punten van wanden en op het plafond diffusie panelen zijn aangebracht. Ga ik film kijken dan gaat het scherm omlaag, evenals ik niet in de ruimte ben om er voor te zorgen dat het scherm zo min mogelijk zit opgerold.

Ik heb gisterochtend dus gekeken naar een Stewart GrayHawk scherm (16:9 breedte 2.72 [m]) in combinatie met een Panasonic PT-AE3000 HD-projector. Meteen een mooie test om te kijken hoe ik dit in mijn eigen ruimte zou ervaren aangezien ik aan dezelfde afmeting 'vast zit'. Nog even gespeeld met de afstand als functie van de te kiezen rij bioscoopstoelen en dit is goed te doen :) Alles bij elkaar was het een erg overtuigend plaatje met mooie kleuren, voldoende dynamiek en strakke overgangen. Voor mijn gevoel wel meer motion-blur als bij de JVC's. Altijd lastig om te beoordelen wat nu exact de verschillen zijn (heb tot nu toe alleen maar HD-projectoren van JVC gezien), maar in vergelijking met een JVC was het volgens de verkoper mogelijk een identiek plaatje neer te zetten als je aan zou geven wat voor jou de belangrijkste eigenschap was: contrast / kleur / ... Bij deze keuze van 1 van deze eigenschappen was het dan mogelijk om een JVC te evenaren. Gezien de prijs van de Panasonic natuurlijk een overweging waard, maar ik vermoed dat de komende tijd de prijzen nog wel verder zullen dalen. Het belangrijkste is in ieder geval de keuze om al dan niet voor een elektrisch scherm te gaan met het voordeel zoals hierboven beschreven. Dat het een Stewart gaat worden is ondertussen wel duidelijk :D

Groeten, Jan 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Goed onderbouwde keuze :thumbs-up:

Heeft Toine je ook nog de optie gegeven van een combinatie paneel- en lattenabsorber met verzonken scherm, waarbij het scherm een akoestische werking heeft? Zo heb ik het gedaan en ga het straks nogmaals doen. Een spanscherm lijkt me goedkoper, dus misschien de moeite waard om te overdenken...

Hoe dan ook, het gaat prachtig worden 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei 31, 2009, 20:25:07
Goed onderbouwde keuze :thumbs-up:
:) Tot nu toe had ik alleen voor dit deel van de ruimte nog niet helemaal scherp over hoe alles in elkaar zou kunnen passen qua afwerking en qua functionaliteit.
Ik probeer altijd te denken in voor- en nadelen en de consequenties daarvan. Hopelijk zie ik niets over het hoofd, maar dit lijkt wel een win-win situatie te zijn (alleen jammer van de extra €'s)

Citaat van: HTip op mei 31, 2009, 20:25:07
Heeft Toine je ook nog de optie gegeven van een combinatie paneel- en lattenabsorber met verzonken scherm, waarbij het scherm een akoestische werking heeft? Zo heb ik het gedaan en ga het straks nogmaals doen. Een spanscherm lijkt me goedkoper, dus misschien de moeite waard om te overdenken...
Gezien de bijna absolute vrijheid die Toine heeft gekregen heeft hij er misschien héél even aangedacht, maar is hij tot de conclusie gekomen dat het niet nodig is. Er is volgens zijn simulaties namelijk voldoende mid-/hoogdemping gerealiseerd met het plafond en de laagabsorptie is opgelost door de cascade schakeling van de 7 basstraps. Gezien de beschikbare ruimte moet je in zo'n geval gaan voor de uitgangsgedachte: 'Keep It Simple' ;). Ik heb al met Toine afgesproken dat zodra een deel van de akoestische elementen klaar is, hij langs komt voor een serie metingen om na te gaan of alles een beetje presteert zoals verwacht. Mocht blijken dat er te weinig demping aanwezig is, dan zijn er voldoende mogelijkheden om die achteraf aan te brengen.

Citaat van: HTip op mei 31, 2009, 20:25:07
Hoe dan ook, het gaat prachtig worden 8)
Dank je! Ik ga mijn best doen :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Eindelijk weer tijd voor wat foto's en wat voortgang qua hardware.

Er is vandaag een bedje met in totaal 25 stempels gemaakt ter ondersteuning van de breedplaatvloeren die gaan komen.



De komende tijd weinig kans om nog meer spullen in de ruimte te zetten ;)



En één van de laatste keren dat je van bovenaf in de ruimte kunt kijken

Zou allemaal goed moeten komen ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Weet zeker dat het goed komt. Die gasten werken keurig netjes wat ik zo hier op het forum zie. Het zijn inderdaad een hele dot stempels zeg.

Wanneer komen de platen nu? Je hebt er lang genoeg op gewacht in ieder geval  ;)

Fabian92

En het bouwen gaat weer verder, jeeeeeeh  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op juni  2, 2009, 18:10:27
Weet zeker dat het goed komt. Die gasten werken keurig netjes wat ik zo hier op het forum zie. Het zijn inderdaad een hele dot stempels zeg.
Die gasten werken inderdaad netjes (goede ervaringen met ze uit het verleden, dus dit is ze wel toevertrouwd).
Totale gewicht van de breedplaatvloeren en het beton wat erop gestort wordt is ruim 25.000 kilo, dus de stempels krijgen toch nogal wat te verduren.
Als het beton gestort is, de stempels nog een paar slagen doordraaien, zodat de platen wat krom gaan staan => schijnt goed te zijn voor de sterkte.

Na het storten moet het beton nog minimaal 4 weken uitharden, maar zolang er geen reden is om de stempels uit de ruimte te halen, laat ik ze lekker staan ;)

Citaat van: Davey op juni  2, 2009, 18:10:27
Wanneer komen de platen nu? Je hebt er lang genoeg op gewacht in ieder geval  ;)
Als het goed is komt er morgen een grote kraan en een oplegger met breedplaatvloeren, dus ik ben benieuwd 8)

De planning is vooralsnog:
- woensdag breedplaatvloeren leggen;
- donderdag kokers aanbrengen voor de ventilatie installatie;
- vrijdag bewapening plaatsen en vastknopen (met evt. uitloop in het weekend);
- maandag eventueel controle door de Gemeente;
- dinsdag beton storten;
- ...
Citaat van: Fabian92 op juni  2, 2009, 18:12:09
En het bouwen gaat weer verder, jeeeeeeh  ;D
Inderdaad, lang genoeg gewacht op al die flauwekul.... we mogen weer!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Citaat van: Jean Sibelius op juni  2, 2009, 18:20:08

- ...Inderdaad, lang genoeg gewacht op al die flauwekul.... we mogen weer!

En wat dan weer te doen in de tijd dat het beton moet uitharden ?  :P
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juni  2, 2009, 18:20:08
Als het goed is komt er morgen een grote kraan en een oplegger met breedplaatvloeren, dus ik ben benieuwd 8)

Misschien dat je het al vermeld had hier maar dan heb ik het gemist............komen ze met een grote kraan om ze over het hele huis heen te tillen? 8)

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op juni  2, 2009, 18:58:51
En wat dan weer te doen in de tijd dat het beton moet uitharden ?  :P
Waarschijnlijk 1 of 2 dagen voor de zekerheid wachten. Daarna is het beton al hard genoeg om er zonder problemen over heen te kunnen lopen.
Dan kunnen direct de schuine punten van het dak verder opgemetseld worden en de balken ter ondersteuning van het dak, e.d. geplaatst worden.

Dus in principe kan de ruwbouw, na het plaatsen van de breedplaatvloeren, in een ruk afgemaakt worden :)

Citaat van: Davey op juni  2, 2009, 19:37:52
Misschien dat je het al vermeld had hier maar dan heb ik het gemist............komen ze met een grote kraan om ze over het hele huis heen te tillen? 8)
De straat wordt hier deels afgezet en rond 14:00 komt de kraan, die dan alvast zijn positie in kan nemen.
Rond 15:00 verwachten we de oplegger met de breedplaatvloeren.

De kraan is 38 meter hoog, dus daarmee moet het lukken om vanaf de straat de platen 1 voor 1 op het bijgebouw te leggen.
Het beloofd in ieder geval een heel spektakel te worden. Dat is de theorie natuurlijk...
Het blijft natuurlijk spannend totdat de eerste plaat daadwerkelijk zonder problemen op de bouw is gelegd (als dat eenmaal is gelukt geloof ik de rest ook wel) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Niet de fotocamera vergeten hea  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op juni  2, 2009, 20:43:14
Niet de fotocamera vergeten hea  ;D
Mijn schoonvader komt zelfs vanuit Venray om de boel te filmen, dus tzt zal ik óók wat 'highlights' op YouTube plaatsen :D
(met een linkje in dit topic natuurlijk)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Mooi zo!
Mocht er zo'n plaat op je huis vallen, kan je in ieder geval zeggen:
Gelukkig hebben de foto's én de videobeelden nog! ;D ;D ;D
Ook handig voor de verzekering, trouwens! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fabian92

Citaat van: celerontje op juni  2, 2009, 21:02:30
Mooi zo!
Mocht er zo'n plaat op je huis vallen, kan je in ieder geval zeggen:
Gelukkig hebben de foto's én de videobeelden nog! ;D ;D ;D
Ook handig voor de verzekering, trouwens! :D
:hehe:

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

R


Davey

Citaat van: Jean Sibelius op juni  2, 2009, 20:28:59
De kraan is 38 meter hoog, dus daarmee moet het lukken om vanaf de straat de platen 1 voor 1 op het bijgebouw te leggen.
Het beloofd in ieder geval een heel spektakel te worden. Dat is de theorie natuurlijk...
Het blijft natuurlijk spannend totdat de eerste plaat daadwerkelijk zonder problemen op de bouw is gelegd (als dat eenmaal is gelukt geloof ik de rest ook wel) ;)

8) 8) 8)

xynyx

Jan,

Misshien een dom vraagje, maarhu,
Ik heb indertijd ook breedplaatvloeren laten leggen. Die platen maken ze zo dat, als ze gelegd zijn, onder spanning komen te staan. Ze leggen ze van muur tot muur en onderstempeling heb ik nooit gezien. Waarom moet dat alles bij jou zo gestempled worden? Ze komen toch te liggen van muur tot muur? Zijn je muren te zwak :P?

Anyway, geniet van dat takelen want dat is een machtig mooi gebeuren. 1 dag de hele straat van jou! Alleen daarvoor is je geld al goed besteed!

Suc6 morgen!

Ghosty J

#795
succes morgen! we wachten de foto's met "spanning" af :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

-madison-

Dat is een leuk kraantje :o Succes!!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Jean Sibelius

Citaat van: celerontje op juni  2, 2009, 21:02:30
Ook handig voor de verzekering, trouwens! :D
Het risico is sowieso voor de kraanmachinist, daar had ik al naar geïnformeerd ;)
(maar blijft natuurlijk erg vervelend, mocht er iets verkeerd gaan)

Citaat van: R op juni  2, 2009, 21:35:08
Spannend, succes man!!
Dank! Waarschijnlijk het meest spannende deel van de hele (ruw)bouw :D

Citaat van: xynyx op juni  2, 2009, 22:59:38
Misshien een dom vraagje, maarhu,
Ik heb indertijd ook breedplaatvloeren laten leggen. Die platen maken ze zo dat, als ze gelegd zijn, onder spanning komen te staan. Ze leggen ze van muur tot muur en onderstempeling heb ik nooit gezien. Waarom moet dat alles bij jou zo gestempled worden? Ze komen toch te liggen van muur tot muur? Zijn je muren te zwak :P?

Anyway, geniet van dat takelen want dat is een machtig mooi gebeuren. 1 dag de hele straat van jou! Alleen daarvoor is je geld al goed besteed!

Suc6 morgen!
De muren zijn uiteraard berekend op het totale gewicht wat er op gaat komen. De platen lopen inderdaad van binnenmuur tot binnenmuur. De stempels staan er onder omdat als straks de platen gelegd zijn daarna nog bewapening wordt gelegd en vastgeknoopt en dan nog een keer een betonlaag van 0.17 [m]. De grootste sterkte en stijfheid wordt met deze gehele constructie bereikt als de platen iets door hun neutrale lijn worden gedrukt en in die positie uitharden. Dus de stempels dienen feitelijk niet ter ondersteuning, maar om de boel straks geforceerd omhoog te drukken.

Volgens mij loopt straks de hele buurt uit om te komen kijken => eigenlijk zou ik entree moeten vragen, dan heb ik alvast weer een gedeelte terug van de kosten >:D

Citaat van: Ghosty J op juni  2, 2009, 23:08:38
succes morgen! we wachten de foto's met "spanning" af :)
Bedankt! Zodra ik in de gelegenheid ben, zal ik wat posten.

Citaat van: -madison- op juni  3, 2009, 00:54:07
Dat is een leuk kraantje :o Succes!!
Ben benieuwd of ie zo groot is als dat het klinkt :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Citaat van: Jean Sibelius op juni  3, 2009, 06:51:53
Volgens mij loopt straks de hele buurt uit om te komen kijken => eigenlijk zou ik entree moeten vragen, dan heb ik alvast weer een gedeelte terug van de kosten >:D

Beetje buurman organiseert een gratis bbq voor de buren wegens de overlast ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maartje

#799
Citaat van: xynyx op juni  2, 2009, 22:59:38
Jan,

Misshien een dom vraagje, maarhu,
Ik heb indertijd ook breedplaatvloeren laten leggen. Die platen maken ze zo dat, als ze gelegd zijn, onder spanning komen te staan. Ze leggen ze van muur tot muur en onderstempeling heb ik nooit gezien. Waarom moet dat alles bij jou zo gestempled worden?

Dat zijn kanaalvloerplaten die je bedoelt. die zijn zelf dragend en kan je idd zo neerleggen
Daar hoeft alleen nog maar een afwerkvloer overheen  ;)



Dit zijn de platen die hier bedoelt worden. En die moet je ondersteunen totdat ze constructief klaar zijn.




Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .