meet en greet bij jeroenskie THUIS

Gestart door jeroenskie, oktober 29, 2004, 23:41:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reMC


garmtz

het is op zich logisch dat je een beter beeld krijgt als je je speakers naar voren haalt... Ik was er echter van overtuigd dat dit door de WAF niet mocht, anders was ik ook wel even mijn gang gegaan...  ::)

Laat me raden: je focus is beter, je hebt een stabielere en rustigere afbeelding, het plakt minder aan de speakers en geluid lijkt losser en dynamischer... Ook de kleuring in het midden is afgenomen en je bas is meer in balans met het midden.

reMC

Citaat van: garmtz op december 22, 2004, 13:16:10
Laat me raden: je focus is beter, je hebt een stabielere en rustigere afbeelding, het plakt minder aan de speakers en geluid lijkt losser en dynamischer... Ook de kleuring in het midden is afgenomen en je bas is meer in balans met het midden.

Is ook wel een inkoppertje natuurlijk...




;D

Jiri

Ik moet zeggen dat met deze tweak het geluid bij Jeroenski met 200 % vooruit gegaan is.
Inderdaad, alles wat Garmtz beschrijft is uitgekomen...
De Sonus Faber is inderdaad een muzikale en boeiende speaker..
Je moet ze alleen wel goed neerzetten...

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jeroenskie

#229
Citaat van: garmtz op december 22, 2004, 13:16:10
het is op zich logisch dat je een beter beeld krijgt als je je speakers naar voren haalt... Ik was er echter van overtuigd dat dit door de WAF niet mocht, anders was ik ook wel even mijn gang gegaan...  ::)

Laat me raden: je focus is beter, je hebt een stabielere en rustigere afbeelding, het plakt minder aan de speakers en geluid lijkt losser en dynamischer... Ook de kleuring in het midden is afgenomen en je bas is meer in balans met het midden.

whhahhahhahaha daar had je maar 1 x voor nodig .......

heb er wel 1 probleemje bij gekregen , het klinkt wel wat nasaler , tevens hebben de stemmen iets terug houdends.

ik ga vandaag toch nog maar even spelen met het "draaien " van de speaker , CAC gaf aan dat het bij de cremona's milimeters zijn tussen nasaal en perfect !

ben bang dat ik hulp nodig heb ,maar ga eerst zelf maar eens aan de slag !

vr gr ejroen

Audiofiel

Citaat van: jeroenskie op december 22, 2004, 22:11:05
ik ga vandaag toch nog maar even spelen met het "draaien " van de speaker , CAC gaf aan dat het bij de cremona's milimeters zijn tussen nasaal en perfect !

Niet iedereen heeft goede resultaten met het luisteren naar de achterkant van zijn speakers  :o :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jeroenskie

Citaat van: Audiofiel op december 22, 2004, 23:06:04


Niet iedereen heeft goede resultaten met het luisteren naar de achterkant van zijn speakers  :o :o
:P ;D