UTP kabel en tv kijken via streaming, welke UTP cat ?

Gestart door Spijkie, oktober 14, 2022, 12:08:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spijkie

Ik denk dat ik het antwoord al weet maar voor de zekerheid even de vraag hier want ik ben een leek op dit gebied.

Situatie:

Glasvezel internet verbinding en vanuit modem met Cat5e naar internet poort in woonkamer. Nu heb ik begrepen dat er meerdere cat kabels zijn, 5e , 6 , 7, 8. Allemaal voldoende snelheid voor internet. Maar mijn vraag gaat over de bandbreedte. Ik heb me hier nooit in verdiept maar 5e is dus 100 mhz bandbreedte. 6a is 10.000mbit en Max 500mhz.

Heeft dit überhaupt invloed op je tv signaal of blijf je met 100mhz ruim binnen de marges? Wordt er bij 4K kijken bijvoorbeeld gedownscaled ofzo? Nogmaals , geen enkel idee hiervan en op internet wordt snel aangegeven minimaal 6a te nemen vandaar even de vraag.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Hanky Panky

Citaat van: Spijkie op oktober 14, 2022, 12:08:28
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar voor de zekerheid even de vraag hier want ik ben een leek op dit gebied.

Situatie:

Glasvezel internet verbinding en vanuit modem met Cat5e naar internet poort in woonkamer. Nu heb ik begrepen dat er meerdere cat kabels zijn, 5e , 6 , 7, 8. Allemaal voldoende snelheid voor internet. Maar mijn vraag gaat over de bandbreedte. Ik heb me hier nooit in verdiept maar 5e is dus 100 mhz bandbreedte. 6a is 10.000mbit en Max 500mhz.

Heeft dit überhaupt invloed op je tv signaal of blijf je met 100mhz ruim binnen de marges? Wordt er bij 4K kijken bijvoorbeeld gedownscaled ofzo? Nogmaals , geen enkel idee hiervan en op internet wordt snel aangegeven minimaal 6a te nemen vandaar even de vraag.

Gr Spijkie