Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RalphH

Heb wel ooit iets gezien over een Black Diamond scherm waarmee je zelfs overdag topresultaten zou behalen. Meen zelfs dat een (weet niet welke) forumsponsor hier iets mee gedaan heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: bmateijsen op januari 29, 2016, 10:54:04
Met een projector moet je altijd kijken naar de hoeveelheid licht in de ruimte. Kijk je alleen wanneer de zon onder is gegaan, dan is dat geen punt. Vanaf een 47" is 65" best leuk, maar het is geen 110" ;)
Over het algemeen kijk ik wel films in de avond. Dan is het in de herfst en winter vrij vroeg donker. Alleen voorjaar en zomer weer niet. En we hebben wel gordijnen hangen, maar daar komt wel licht doorheen.

Optie zou dan zijn als het licht is om in high modus te draaien en de rest gewoon eco. ISF is voor mij wel een must do. Zowel TV als projector.

Citaat van: RalphH op januari 29, 2016, 10:58:06
Heb wel ooit iets gezien over een Black Diamond scherm waarmee je zelfs overdag topresultaten zou behalen. Meen zelfs dat een (weet niet welke) forumsponsor hier iets mee gedaan heeft.
Yup ik heb de black diamond ook gezien. Erg mooi doek, maar 5K nieuw voor 2.40m scherm...

ZO,n kingpin TAB240-16:9 moet toch prima zijn? Zie dat deze ook in de aanbieding zijn € 999. Zo,n tap is toch beter lijkt me dan een los hangend doek.


bmateijsen

Er zijn inmiddels meerdere alternatieven in dit segment van schermen ;). Dynky heeft er 1.

katwax

Citaat van: bmateijsen op januari 29, 2016, 12:09:05
Er zijn inmiddels meerdere alternatieven in dit segment van schermen ;). Dynky heeft er 1.
Werner is verdeler van deze schermen, heb er zelf 1 in bestelling. Bedoeling is dat dit echt de tv gaat vervangen en dus ook overdag gebruikt kan worden zonder te verduisteren in een woonkamer.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187


katwax

Citaat van: Raymond187 op januari 29, 2016, 13:51:54
Wat kosten die dan?
Tja hangt beetje van de grote af (je kan zowat elk formaat vragen) etc, maar voor zero edge is het toch een goede 30% tot 40% minder dan blackdiamond.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

2.40CM breed. Denk dat een mooie afmeting is voor een kijkafstand van 4 a 4.5m

katwax

Citaat van: Raymond187 op januari 29, 2016, 14:06:48
2.40CM breed. Denk dat een mooie afmeting is voor een kijkafstand van 4 a 4.5m
Stuur Werner is een pm, maar het valt best mee tov de prijzen van blackdiamond
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

Werner is van cinemadream toch?

Ben wezen kijken naar een tap tensioned scherm van 240cm wide. Die van Kingpin gaat helaas niet, want ik wil de bak aan het plafond hangen. En dat is bij ons 275cm hoog en de blackdrop ..heet dat zo? Onderkant kast tot bovenkant beeld is maximaal 38cm.

Kan me nu weer herinneren dat de vorige x dat hier naar aan het kijken was hetzelfde probleem had. De blackdrop is vaak te kort als ik hem aan het plafond wilt hangen.

Als ik hem aan de muur wil bevestigen dan moet ik eerst een stuk hout of 2 blokken hout tegen de muur aan moeten bevestigingen die 12cm dik zijn. Anders komt het scherm niet voor de TV te hangen. Onze TV is alweer 7 jaar oud en is niet zo plat als al die nieuwe schermen dus komt 10cm van de muur af.

Waarom gaat is het nooit een x simpel  :sleep:

Jep

Citaat van: Raymond187 op februari 11, 2016, 14:43:46
Ben wezen kijken naar een tap tensioned scherm van 240cm wide. Die van Kingpin gaat helaas niet, want ik wil de bak aan het plafond hangen. En dat is bij ons 275cm hoog en de blackdrop ..heet dat zo? Onderkant kast tot bovenkant beeld is maximaal 38cm.

Kan me nu weer herinneren dat de vorige x dat hier naar aan het kijken was hetzelfde probleem had. De blackdrop is vaak te kort als ik hem aan het plafond wilt hangen.

Misschien dat dat een probleem bij Kingpin is, maar bij mijn Adeo scherm (ook tab tensioned) kon ik een grotere blackdrop bestellen en heb die door de leverancier perfect op de juiste hoogte laten afstellen (stop punt buismotor). Enig nadeel van dit scherm is dat na ongeveer een jaar de onderkant van de zijkanten iets naar binnen trekt. Er zit iets rek op het doek. Geen kaarsrechte zijkanten meer dus.  :dry: Echter het is niet zo erg dat het storend is tijdens het film kijken.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Raymond187

Bedankt voor je tip. Dat het doek na 1 jaar al niet meer goed is.... :nopompom:

Ik ga gewoon ff verzoeken. Er moet toch wel een fatsoenlijk scherm te vinden zijn die ik kan gebruiken.

Gisteren bij me maat gekeken. Hij heeft net zo,n Sony x8505 65" TV hangen. Precies wat Bjorn zegt. Tis leuk, maar voor de film ervaring  :sleep:

Raymond187

Waarom verkoopt er nou niemand een witte projector. TW9100w bv met <500 uur op de eerste lamp. :nopompom:

katwax

Werner is inderdaad van Cinemadream.
Ik heb zelf sinds woensdag een scherm van Xtrem hangen, foto in mijn showcase.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

Citaat van: katwax op februari 26, 2016, 12:50:05
Werner is inderdaad van Cinemadream.
Ik heb zelf sinds woensdag een scherm van Xtrem hangen, foto in mijn showcase.
Ziet er erg mooi uit.

Enige. Iemand die ik persoonlijk ken heeft zeer slechte ervaring met Cinemadream. Over een aankoop van 5000 euro. Hoe daar mee werd omgegaan is veruit onacceptabel. Dus ik zou ze nooit benaderen.

KOm wel iets tegen. Heeft op zich geen haast, maar wil het liever vandaag dan morgen :)

Dirk

als je snel een Xtrem scherm wil, gewoon rechtstreeks bij Xtrem Screen (France) bestellen, heb ik ook gedaan (toen was er immers nog geen dealer) en nog geen seconde spijt van gehad ;)

maar ff wachten moet je sowieso, want er werd me verteld dat elk scherm "op maat" wordt geproduceerd, ze hebben maw niets op het rek klaarliggen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Citaat van: Raymond187 op februari 26, 2016, 13:21:12
Ziet er erg mooi uit.

Enige. Iemand die ik persoonlijk ken heeft zeer slechte ervaring met Cinemadream. Over een aankoop van 5000 euro. Hoe daar mee werd omgegaan is veruit onacceptabel. Dus ik zou ze nooit benaderen.

KOm wel iets tegen. Heeft op zich geen haast, maar wil het liever vandaag dan morgen :)
Spijtig om te horen, ik heb nu al enkel zaken gekocht bij Werner en nog nooit echt problemen gehad. Toen mijn eerste scherm kreuken vertoonde en men bij Kingpin beetje moeilijk had om dit recht te zetten heeft Werner zich hiervoor ingezet.
Ook dit scherm heeft wat langer op zich laten wachten en ook hier heeft Werner tegen de producent in moeten gaan.


Wat Dirk zegt is ook wat Werner mij gezegd heeft, elk scherm wordt op maat gemaakt en is wordt niet extra voor gerekend als het binnen normale afmetingen blijft :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

Citaat van: Dynky op februari 26, 2016, 14:57:53
als je snel een Xtrem scherm wil, gewoon rechtstreeks bij Xtrem Screen (France) bestellen, heb ik ook gedaan (toen was er immers nog geen dealer) en nog geen seconde spijt van gehad ;)

maar ff wachten moet je sowieso, want er werd me verteld dat elk scherm "op maat" wordt geproduceerd, ze hebben maw niets op het rek klaarliggen.
Dat is ook een idee idd.

Maar ik heb een electrische tab tension nodig. Geen span scherm. Ik zal ze eens mailen en vragen naar de mogelijkheden en kosten.

Citaat van: katwax op februari 26, 2016, 15:36:27
Spijtig om te horen, ik heb nu al enkel zaken gekocht bij Werner en nog nooit echt problemen gehad. Toen mijn eerste scherm kreuken vertoonde en men bij Kingpin beetje moeilijk had om dit recht te zetten heeft Werner zich hiervoor ingezet.
Ook dit scherm heeft wat langer op zich laten wachten en ook hier heeft Werner tegen de producent in moeten gaan.


Wat Dirk zegt is ook wat Werner mij gezegd heeft, elk scherm wordt op maat gemaakt en is wordt niet extra voor gerekend als het binnen normale afmetingen blijft :)
Goed om te lezen dat het ook anders kan.

katwax

Citaat van: Raymond187 op februari 26, 2016, 16:01:07
Dat is ook een idee idd.

Maar ik heb een electrische tab tension nodig. Geen span scherm. Ik zal ze eens mailen en vragen naar de mogelijkheden en kosten.
Goed om te lezen dat het ook anders kan.
Het is Cinedream, weet niet of je dat bedoelde. Nu ik heb enkel nog maar gewerkt met Werner zelf.

Dirk(Dynky) heeft een electrisch scherm van Xtrem, ben eerst is bij hem gaan kijken overdag en toen waren we helemaal overtuigd van het doek.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

knubbe

Wil je eigenlijk ook normale TV kijken op je beamer?
Zie dat je een elektrisch scherm wilt dus dan denk ik dat de Tv ook blijft hangen?

Zit zelf ook al een tijd tegen het dilemma tv/beamer aan te hikken. Zie het eigenlijk niet zitten om naar alleen een Beamer te gaan.. Zou wel wat groters willen maar het is hier wellicht ook te klein om fatsoenlijk te kunnen projecteren. Anyway, ik ga dit topic eens goed in de gaten houden :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Citaat van: katwax op februari 26, 2016, 16:06:55
Het is Cinedream, weet niet of je dat bedoelde. Nu ik heb enkel nog maar gewerkt met Werner zelf.

Dirk(Dynky) heeft een electrisch scherm van Xtrem, ben eerst is bij hem gaan kijken overdag en toen waren we helemaal overtuigd van het doek.
Heb FF snel zitten kijken op hun website. 3 k voor het scherm.    Is mij niet waard voor een eerste scherm.  eerst maar eens aankijken.

Citaat van: knubbe op februari 27, 2016, 07:57:08
Wil je eigenlijk ook normale TV kijken op je beamer?
Zie dat je een elektrisch scherm wilt dus dan denk ik dat de Tv ook blijft hangen?

Zit zelf ook al een tijd tegen het dilemma tv/beamer aan te hikken. Zie het eigenlijk niet zitten om naar alleen een Beamer te gaan.. Zou wel wat groters willen maar het is hier wellicht ook te klein om fatsoenlijk te kunnen projecteren. Anyway, ik ga dit topic eens goed in de gaten houden :)
Nee strikt voor films. Ook geen series.
Zit alleen te denken naar een oplossing met het hoge plafond en drop-down van een scherm. Ik vind het niet fijn kijken als ik schuin omhoog moet kijken.
Plafond is 2.75m. En heb een oude LCD dus die hangt 12cm van de muur. Als ik hem de muur wil bevestigen dan moet ik een balk oid tegen de muur aan zetten, zodat hij ver genoeg van de muur komt en voor de tv hangt. Een koof vind de bazin maar niks...

Misschien ene balk die korter is dan de bakt, zodat je deze niet ziet. Nadeel is de bak zelf is altijd wit en de muur is donker grijs.

Nog FF lekker door Googlen. Kom vast een goeie oplossing tegen die ik zelf kan maken.

Ik twijfel wel over de grote van het scherm. 2.40 is best groot als je er 4m vanaf zit. De bank kan  wel een meter naar achter geschoven worden. 2.10 is denk net iets te klein.

Keuzes en uitzoeken. Voorpret is ook genieten  :D

Komt goed

katwax

Citaat van: Raymond187 op februari 27, 2016, 17:53:28
Heb FF snel zitten kijken op hun website. 3 k voor het scherm.    Is mij niet waard voor een eerste scherm.  eerst maar eens aankijken.
Nee strikt voor films. Ook geen series.
Blackdiamond is nog bijna 50% duurder.
Het is inderdaad voor eerste scherm misschien wat veel, maar indien je wil kunnen kijken met licht is het echt een aanrader, bij andere schermen moet het zo donker mogelijk zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

Over het algemeen kijk ik alleen films in de avond. Zomer periode is het wel langer licht.

En het geluid van de projector. Zijn die dingen hoorbaar in de prijsklasse waar ik in zoek?

Ep 9100w of de Sony 65

Geen idee wat de afstand moet zijn van de pj en scherm. Geloof wand tot wand is 5.5m.

Dirk

#2473
zoals katwax al aangaf heb ik een gemotoriseerd Xtrem scherm hangen, maar die kost echt geen 3000€. ik vermoed dat je naar een tab tensioned versie hebt gezocht op hun website, maar die heb je op deze breedte niet nodig.
ik kijk nu zelf al zo'n klein jaartje naar een non tab tensioned van 2m43 foliebreedte (cassette = 2m50 breed, dat was de fysieke beperking die ik zelf vooropstelde mbt het boven krijgen via de gewone lift vh gebouw), maar met een folie vh type "Daylight 0.9 Dynamic Black Contour". die betaalde ik incl levering nog geen 2500  ;)
fwiw; ik zit zelf op exact 4m kijkafstand en projecteer hierop een beeld van 2m35 breed. dit doe ik met m'n JVC die achter me boven op een kast staat (op +-6m50 vh scherm en net onder het plafond) en die ik daardoor niet hoor, wat maar goed is ook, want zoals ik hem hier gebruik in high lamp mode is hij zeker niet één vd stilste PJ's van de klas ;D

Als je echter eerst ff wil uitvogelen of projectie überhaupt wat voor je is, kan je net als ik heb gedaan iets als bvb de iVisions HD Electro kopen. da's een low budget tab tensioned scherm met een gain van 1.0.
om je een idee te geven; daarvoor betaalde ik incl levering voor een 200x113cm (16:9) beeldmaat en met een 90cm lange blackdrop net geen 500€.
realiseer je wel dat op dit scherm kijken in een niet verduisterde ruimte echt geen aanrader is!
Die is ook wel verkrijgbaar met een blackdrop van maximaal 110cm lengte, wat het probleem wat zich stelt bij jouw hoge plafond kan oplossen, want zo kan je hem toch netjes aan je plafond hangen en hoef je niet omhoog te gaan zitten kijken (heb ik zelf ook een hekel aan, mijn scherm zakt tot op z'n 45cm van de grond af)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

high-q

Citaat van: Raymond187 op maart  4, 2016, 10:10:03

En het geluid van de projector. Zijn die dingen hoorbaar in de prijsklasse waar ik in zoek?


Ik heb bij die van mij  gemerkt dat de fan wat meer hoorbaar is wanneer je hem op de kop ophangt.
Wanneer deze op z'n pootjes staat is ie een stuk minder hoorbaar. TZT ff kijken hoe jij je projector
wilt gaan plaatsen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge