Verstand van politie/brandweerscanners!

Gestart door reza, juni 11, 2023, 21:58:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reza

Beste allemaal,

ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van scanners. Op mijn nieuwe werkplek, werk ik dus met iemand met autisme die helemaal gek is van scanners. Hij koopt en verkoopt die dingen ook en rommelt er ook mee, hierdoor gaat er wel eens eens wat "kapot".
Zijn vorige begeleider gaat er mee stoppen waardoor hij aan mij is overgeleverd is  :D  maar ik kan hem niet echt helpen..
Heeft iemand hier er dus verstand van? Of heeft dezelfde hobby? Dan zou ik graag ik contact met je komen voor wat vragen.

Gr Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rowdy

#1
Wat voor scanners bedoel je? Voor het ontvangen van radiosignalen of scannen van boeken / tijdschriften.

reza

nou dat bedoel ik dus totaal geen verstand van. brandweer en politie enzovoort.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rowdy


jazzy

Titel van het topic lichtjes aangepast, ook ik zat aan flatbedscanners te denken in eerste instantie.  :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

SpeedyAndré

De titel is toch al raar, geen vraag maar iets met een  :exclamation:  :unsure:
Je haalt er niet eens uit wat de bedoeling is ...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Pjotr27

Ik weet wel dat vroeger je makkelijk kon meeluisteren. Dat schijnt niet meer te kunnen omdat men digitaal communiceert. Een vriend had daar ook een ontvanger voor, maar die schijnt heel duur te kosten en ook niet alle berichten te kunnen decoderen. Dit kwam ik tegen: https://politiescanner.net/index.php?w=over
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reza

Hoi bedankt voor deze site, dit is wel heel goed en handig.
Die jongen heeft ook alles, dus misschien ook wel die "omvormer" waar jij het over hebt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

#8
Tegenwoordig zal ook wel veel kunnen met een stick ontvanger zo'n software defined radio, vroeger vooral dvb-t sticks, maar inmiddels tot 6 ghz? Maar is c2000 gekraakt? Men gebruikt ook nog dienst specifieke platformen als back-up, want nog steeds redelijk wat storing. Verder is er al jaren een ontwikkeling naar 4G en Private 4G netwerken in Critical Communications.

Derde edit poging. Rdioamateurs, geen idee of luisteramateurs buitengesloten worden, ik ben geen amateur, maar www.veron.nl bestaat ook nog met techniek sectie op de site voor leden.

reza

Bedankt heren maar het gaat in principe niet om het ontvangen van signalen maar letterlijk verstand van die apparaten zelf.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

#10
Politiescanner link, SDR, precies waar ik het over had, gewoon een USB DVB-T stick en computer software dus. Dikke Wolfgang deed daar al jaren items over op computerclub2 cc2.tv.

We lezen daar ook dat C2000 niet is gekraakt, dus communicatie meeluisteren onmogelijk. Wel een electronisch berichtensysteem te volgen. Ik neem aan dat de berichtjes zijn die we ook op sites als 112meldingen.nl/alarmeringen.nl zien.

Ik kijk daar wel eens maar vind toepasselijke melding dan niet, want hoor vaak sirenes, terwijl er geen voertuigen te zien zijn.