Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Herr_Flick op april  7, 2009, 19:25:31
Nou, ik lees dit topic al mee sinds dag 1, en op vrijwel iedere pagina staan wel gebruikers issue's, en nu ineens hoort deze vraag niet hier thuis ???

:baaa:

Dan hebben we dat onterecht laten lopen ;)

Ga er maar vanuit dat er wat scherper wordt gemodereerd.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snutchz

Citaat van: Snutchz op april  7, 2009, 17:52:45
Modbreak:
Officiële waarschuwing voor Snutchz.
Bij volgende klacht ban voor een week.

is it cause I'm black..?!  O0
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

gn!uz

Citaat van: Snutchz op april  7, 2009, 23:22:31
is it cause I'm black..?!  O0

Waarschijnlijk omdat je nog steeds geen Pio hebt. Zo black ben je dus niet! :)

Herr_Flick

#1053
Citaat van: Blue-Eyes op april  7, 2009, 19:54:17
Dan hebben we dat onterecht laten lopen ;)

Ga er maar vanuit dat er wat scherper wordt gemodereerd.



Heerlijk als er op deze manier gemoder(eer)d wordt, maar ik stel de vraag wel rechtstreeks aan pioneer, het antwoord zal ik daar ook wel krijgen!

Succes met mod(d)er(er)en!  :police:

Robbert54

Citaat van: Herr_Flick op april  7, 2009, 18:51:02
Probleempje: Geen 5.1 DD met PS3.

Even een uitleg..

Ik heb een PS3 en een 500A, nu is de PS3 verbonden met de box van de 500A via een HDMI kabel, alle instellingen op de PS3 staan volgens mij (en Sony  :hehe: ) goed, de Pioneer is via een toslink kabeltje verbonden met een Yamaha versterker.

Nu komt er dus Pro-logic uit mijn speakertjes, en geen DD5.1, ik krijg dit dus niet werkend.

Het werkt wel als ik van de PS3 rechtstreeks naar de versterker ga via toslink, maar dan moet ik op de versterker kanalen gaan kiezen als ik wissel van signaal bron.

Zelf heb ik het idee dat de pioneer dus niet het 5.1 signaal doorgeeft via de optische uitgang, maar dat zou dan wel erg slordig zijn!  :crazy:

Iemand die hier meer over weet toevallig?  :thumbs-up:

(HDMI kabel is ook al gewisseld, dat bracht geen verbetering)
volgens mij doet de pioneer dit ook niet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#1055
Citaat van: Snutchz op april  7, 2009, 17:52:45
Modbreak:
Officiële waarschuwing voor Snutchz.
Bij volgende klacht ban voor een week.
edit: never mind
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Citaat van: Herr_Flick op april  8, 2009, 00:06:41
Heerlijk als er op deze manier gemoder(eer)d wordt, maar ik stel de vraag wel rechtstreeks aan pioneer, het antwoord zal ik daar ook wel krijgen!

Succes met mod(d)er(er)en!  :police:

23000 leden, vrijwilligerswerk, zelf een baan van 12 uur / dag, wat denk je wat wij effectief zien van alle gemaakte postings..........


Maar bedankt voor het succes wensen ;D ,nu maar weer ontopic!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lordmayhem

Ik krijg mijn KRP-500a waarschijnlijk aankomende woensdag binnen (anders de week erna).

Welke settings gebruiken jullie voor:
- Analoog TV
- Bluray / HD-DVD
- HD gamen (ik heb een Xbox360 met HDMI-out)

Ben benieuwd in hoeverre die settings verschillen!

Herr_Flick

#1058
Citaat van: Lordmayhem op april  9, 2009, 10:01:15
Ik krijg mijn KRP-500a waarschijnlijk aankomende woensdag binnen (anders de week erna).

Welke settings gebruiken jullie voor:
- Analoog TV
- Bluray / HD-DVD
- HD gamen (ik heb een Xbox360 met HDMI-out)

Ben benieuwd in hoeverre die settings verschillen!

Helaas mogen deze vragen hier niet gesteld worden, dit moet ergens anders op dit forum, hier mogen alleen 'nieuwe vermeldingen' gedaan worden, geen gebruikers vragen ed.   :huh2:

Citaat van: Blue-Eyes op april  7, 2009, 19:13:09
Het is niet de gewoonte een willekeurige posting in een willekeurige thread te plaatsen.........

Graag even in het juiste topic een posting plaatsen! Dit is een nieuwtjes topic, geen problem solving. Even wat moeite nemen voor wat speurwerk ;)

Misschien dat het tijd word dat het topic verplaatst wordt naar 'de gebruikers' groep oid, het zou toch onzin zijn dat een 45 pagina's tellend topic vol gebruikersinfo op slot gaat..

Modje... wat doen we ermee?? O0

Starred

Ik heb een PDK-WM02 muurplaat.



Ben helaas de meegeleverde beschrijving kwijt. Ik kan me herinneren dat als je de plasma precies in het midden tussen 2 muren wil ophangen, dat de muurplaat dan iets uit het midden moet hangen. Klopt dat??

Herr_Flick

Citaat van: Starred op april  9, 2009, 15:42:07
Ik heb een PDK-WM02 muurplaat.



Ben helaas de meegeleverde beschrijving kwijt. Ik kan me herinneren dat als je de plasma precies in het midden tussen 2 muren wil ophangen, dat de muurplaat dan iets uit het midden moet hangen. Klopt dat??

KLIK  ::)

enne... mag niet hier, is geen nieuwtje!  :laugh:

patspoel

Als jij zo door gaat krijg je ook een ban......
Sorry voor het offtopic gezwets.

Ik heb er ook zo 1 bijbesteld.
Ja moet ie uit het midden geplaatst worden.... raar

Herr_Flick

Citaat van: patspoel op april  9, 2009, 16:52:28
Als jij zo door gaat krijg je ook een ban......
Sorry voor het offtopic gezwets.

Ik heb er ook zo 1 bijbesteld.
Ja moet ie uit het midden geplaatst worden.... raar

Ach, je kunt maar ergens ban(g) voor zijn :hehe:

Heb wel netjes antwoord gegeven op de vraag die gesteld werd, toch..?  8)

Daarbij mist/schort het hier aan duidelijkheid, en dat is niet mijn probleem, maar het probleem/zorg van de admin! Voor de een wel, en de ander niet kan er bij mij niet in, of het me nu een ban oplevert of niet, heb geen interesse om heisa te schoppen, maar duidelijker/transparante/eerlijker mag het hier wel wat worden, en dat heeft niets met de aantal uren te maken die iemand werkt.

Daarom heb ik ook het voorstel gedaan om dit topic uit 'nieuws' te verplaatsen naar een gebruikersrubriek, dan is dat hele geneuzel voorbij, staat alle info in 1 topic, en zijn zulke vragen ineens niet meer 'offtopic'.

Daarbij.. wat voor nieuws moet er nog komen van een TV die al een half jaar op de markt is, in feite is elke post/aanschaf/vraag overbodig omdat deze geen 'nieuwswaarde' heeft.  :exclamation:

Als de wens hier op het forum is dat ik liever mijn mond hou, dan mogen de desbetreffende admins dat gewoon netjes verkondigen, dan trek ik me gewoon terug alsof er nooit iets gebeurd is..   :ph34r:



gn!uz

Over muurbeugels gesproken. Ik heb een krp-wm02 aan de wand hangen. Hier zitten 2 lange schroeven aan de onderkant. Is het nu de bedoeling dat deze schroeven zo ver mogelijk aangedraaid moeten worden? Bij mij lijken ze namelijk niet aangedraaid te zijn. Het zou zo jammer zijn als 'ie ineens op de grond ligt.

papaleo

Citaat van: gn!uz op april 10, 2009, 14:10:04
Over muurbeugels gesproken. Ik heb een krp-wm02 aan de wand hangen. Hier zitten 2 lange schroeven aan de onderkant. Is het nu de bedoeling dat deze schroeven zo ver mogelijk aangedraaid moeten worden? Bij mij lijken ze namelijk niet aangedraaid te zijn. Het zou zo jammer zijn als 'ie ineens op de grond ligt.

Yep,handvast is voldoende.
Deze schroeven voorkomt dat je de plasma aan de onderkant naar voren kan trekken om 'm dan vervolgens omhoog uit de beugel te tillen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

#1065
Het topic is gesplitst om dit topic zuiver te houden: de nieuwtjes mbt de 500A en 600A KURO's.

Het topic met de vragen over de KURO's is te vinden bij:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87089.msg1415179#msg1415179.



Het topic is gesplitst vanaf vanavond, derhalve zijn niet de vragen die al eerder gesteld waren meegegaan naar het nieuw topic.

Mod team
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

gn!uz

Nou ik heb blijkbaar ook een 'dode' pixel midden-rechts. Of een stuck pixel. Geen idee eigenlijk. Hij is meestal rood. Bij zwart beeld issie gelukkig niet zichtbaar en bij sommige kleuren ook niet (blauw). Ik zie het niet wanneer de afstand groter is dan een meter. Maar het feit dat je weet dat 'ie er zit sucks.
Anyway, ik twijfel een beetje of ik Smits hiermee moet gaan lastigvallen. Heb weliswaar pixelgarantie maar het is niet het einde van de wereld.
Wat ik me afvraag, hebben de meesten hier een pixel-perfect scherm of is dit echt zeldzaam? Nemen jullie puristen genoegen met een foutje? Qua prijs (ondanks de verlaging) zou je dit niet verwachten van Pioneer. Ook al is het verder een adembenemend mooi scherm.
Wat doet Smits met de omgeruilde schermen waar 1 pixeltje defect is? Rouleert dit het hele land door totdat ze geaccepteerd worden? Ze kunnen dit toch niet zomaar bij Pioneer neerleggen. Moeilijke kwestie waar uiteraard al de nodige threads aan gewijd zijn.. Mijn hitachi was overigens pixel-perfect!

BOUBOU

#1067
Citaat van: gn!uz op april 12, 2009, 01:53:03
Nou ik heb blijkbaar ook een 'dode' pixel midden-rechts. Of een stuck pixel. Geen idee eigenlijk. Hij is meestal rood. Bij zwart beeld issie gelukkig niet zichtbaar en bij sommige kleuren ook niet (blauw). Ik zie het niet wanneer de afstand groter is dan een meter. Maar het feit dat je weet dat 'ie er zit sucks.
Anyway, ik twijfel een beetje of ik Smits hiermee moet gaan lastigvallen. Heb weliswaar pixelgarantie maar het is niet het einde van de wereld.
Wat ik me afvraag, hebben de meesten hier een pixel-perfect scherm of is dit echt zeldzaam? Nemen jullie puristen genoegen met een foutje? Qua prijs (ondanks de verlaging) zou je dit niet verwachten van Pioneer. Ook al is het verder een adembenemend mooi scherm.
Wat doet Smits met de omgeruilde schermen waar 1 pixeltje defect is? Rouleert dit het hele land door totdat ze geaccepteerd worden? Ze kunnen dit toch niet zomaar bij Pioneer neerleggen. Moeilijke kwestie waar uiteraard al de nodige threads aan gewijd zijn.. Mijn hitachi was overigens pixel-perfect!

Heb je het scherm voor de plaatsing door Smits laten controleren op dode pixels?
Die van mij is in ieder geval pixel perfect verklaard voor de plaatsing  :)

ps. misschien dat het handig is, om je vraag te stellen in het afgesplitste topic.


MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

gn!uz

Jep! Is vooraf gecontroleerd. Ik zal verdergaan in andere topic. Maar twijfel nog steeds. Zoals gezegd, het valt eigenlijk helemaal niet op. Het is alleen het idee. Maargoed, aan de andere kant verwacht ik ook een perfect scherm als ik Smits vooraf toestemming geef om hierop te controleren! Het andere scherm (die van mijn moeder) :) is wel 100%

blue-eyes

Heren,

ik heb meerdere malen aangegeven in het juiste topic te reageren! Dit is een nieuwstopic, geen ervaringstopic.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87089.msg1415179#msg1415179


Topic gaat op slot.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey