Setup Katwax. Luisteren?

Gestart door katwax, mei 28, 2011, 21:16:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

katwax

Gisteren even contact gehad met Kingpin ivm lang overdue aansluiten van de aarding van de USBrigde naar de Shanti, na wat verduidelijking van Eric (dank hiervoor) stond dit voor vandaag op de planning.
Deze ochtend om 5:30u wakker, WTF, opstaan dan maar.
Aangezien het nog zeer rustig in huis was en buiten zachtjes muziek opgezet, heb nog wat muziek staan die ik al lang moest beluisteren, maar waar ik niet toekom, voornamelijk in DSD.
Nu dat dankzij het switchen naar PiCorePlayer en de daarbij komende LMS het indexeren van de muziek op de NAS perfect verlopen is, was dit de moment.

Even nog over de PiCorePlayer tov moOde, had ik maar sneller tijd gemaakt om is wat ander software te testen, niet dat moode slecht is, maar er zijn toch wat gebreken/achterstand tov LMS.
-PiCorePlayer (LMS) loopt vlot door de "ruime" collectie, moode had het hier moeilijker mee
-klassiek en various is voor moode nogal "moeilijk" en vereist strikte tagging, LMS gaat daar slimmer mee om
-meerdere versies van zelfde album is voor moode een no-show, LMS laat ze gewoon zien als afzonderlijke albums
-logging LMS is ook veel duidelijker en makkelijker
-na de fix voor Spotify werkt ook die integratie vlekkenloos, dit ging iets makkelijker met moode

Heb nu altvast geen reden meer om te kijken naar ander OS. PiCorePlayer (LMS 8) werkt perfect op de USBridge, geen pops of haperen voor DSD en zeer stabiel.

Na enkele uren muziek was ondertussen ook de wereld al terug wakker en in gang, dus ging ik dan maar is die aarding aansluiten. Eric had gemeld dat in het slechte geval ik een brom zou horen, in dat geval gewoon de aarding terug ertussen uit.
Na het verbinden van de koperdraad aan de daarvoor voorziene aansluiting was de spanning te snijden en daar kwamen de eerste noten -> WoW hoe mooi klonk dit, zo mooi als ervoor  :P
Ik had er niet veel van verwacht, maar het is erop voorzien dus als het geen kwaad kan, kan ik het gewoon doen en laten hangen.
Daarna gewoon verder gegaan met muziek luisteren, rond 15:30u heb ik dan de Kii eindelijk rust gegeven (wat is het tegenovergestelde van luistermoeheid?)
Wou eigenlijk ook is vergelijk doen tussen DSD, FLAC hires en Spotify van een album, maar luisteren en ontdekken kregen de overhand en verwachtingen zijn niet hoog dat die test enige duidelijke uitkomst zou bieden, om te beginnen is het volume tussen de 3 al anders, dat maakt vergelijken niet makkelijker.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Qua Streamer/Transport vind ik BlueSound en Aurelic ook fijn werken maar PiCorePlayer is als relatief goedkope variant wat mij betreft qua geluidskwaliteit zeker gelijkwaardig. Wil de Aurelic nog wel een keer opnieuw proberen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Citaat van: TabCam op december 19, 2020, 23:57:48
Qua Streamer/Transport vind ik BlueSound en Aurelic ook fijn werken maar PiCorePlayer is als relatief goedkope variant wat mij betreft qua geluidskwaliteit zeker gelijkwaardig. Wil de Aurelic nog wel een keer opnieuw proberen.
Als het puur om transport gaat heb ik de indruk dat bij het aansluiten op de Kii Control geen verschil geeft. Als ik de kans heb wil ik wel eens testen met een audiofiel top transport, maar mijn technische kant zegt dat dit zelfde resultaat zal opleveren (slechte mindset?). Zeker als je het kastje open doet van deze vele maal duurdere transports blijkt daar niets echt iets anders in te zitten dan wat bv in de USBridge zit en qua OS/software gebruiken ze zelfs vaak bestaande OS (opensource) dat ze dan zelf comsmetisch aanpassen (dus geen verbeteringen qua audio), om dan 10x+ te betalen vind ik dan vaak zijn geld niet waard.
Soms denk ik wel eens vergeet alles en gebruik je oren onder het moto "ignorance is a bless".

Gebruiksgemak is iets anders en daar kan ik mij best in vinden dat voor minder technische personen een bluesound of dergelijke het leven wat makkelijker maakt en als er in heel het streaming verhaal iets is dat volgens mij verschil kan maken is het de DAC, maar dat deel is uitgesloten bij transport en heb ik niet nodig. Ergens is mij ooit te horen gekomen (of gelezen) dat de dac's die in de Kii zitten vergelijkbaar zijn qua design met die van Mola Mola -> waarom zou je dan ooit twijfelen aan de DAC in de Kii :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op december 20, 2020, 11:43:01
maar mijn technische kant zegt dat dit zelfde resultaat zal opleveren (slechte mindset?).
"ignorance is a bless".
Jou technische kennis is niet toereikend om dat te kunnen bepalen ;).

Citaat van: katwax op december 20, 2020, 11:43:01
"ignorance is a bless".
Daar ben je dan weer heel sterk in ;).

Citaat van: katwax op december 20, 2020, 11:43:01
Ergens is mij ooit te horen gekomen (of gelezen) dat de dac's die in de Kii zitten vergelijkbaar zijn qua design met die van Mola Mola -> waarom zou je dan ooit twijfelen aan de DAC in de Kii :)
Daar zou ik ook zeker niet over twijfelen die speaker is super mooi en Bruno weet wel wat hij doet.

Over transport daar zitten zeker wel verschillen in en dat hoeft niet alleen aan de hardware te liggen er zit namelijk ook nog software in.
Ik gebruik altijd dezelfde DAC en je hoort bijv verschil tussen en RBpi Mac Mini en mijn eigen gebouwde streamer.
Op mijn streamer hoor je ook weer verschillen in software bijv tussen Roon en Jplay.

Over wat iets kost en wat dat waard is dat is natuurlijk persoonlijk en altijd goed.

Rob

chansig

Gelukkig doet technische kennis er niet toe om te ervaren wat je ervaart.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 20, 2020, 13:50:53
Jou technische kennis is niet toereikend om dat te kunnen bepalen ;).
Daar ben je dan weer heel sterk in ;).
Daar zou ik ook zeker niet over twijfelen die speaker is super mooi en Bruno weet wel wat hij doet.

Over transport daar zitten zeker wel verschillen in en dat hoeft niet alleen aan de hardware te liggen er zit namelijk ook nog software in.
Ik gebruik altijd dezelfde DAC en je hoort bijv verschil tussen en RBpi Mac Mini en mijn eigen gebouwde streamer.
Op mijn streamer hoor je ook weer verschillen in software bijv tussen Roon en Jplay.

Over wat iets kost en wat dat waard is dat is natuurlijk persoonlijk en altijd goed.

Rob
Een transport doet niet meer dan transport, hij neemt de data vanaf je bron (NAS, HD, ...) en vervoert dit naar je DAC.
Als je dan zegt dat bij het transport wat erin gaat er ook terug net hetzelfde terug uit moet komen -> dit is bitperfect, dan kan er geen verschil zijn
De software doet niets anders dan al je bronnen scannen, hiervan een idex maken (album naam, artiest, ...) eventueel zelfs deze index verrijken met extra informatie die hij online kan vinden,
deze index staat los van het muziekbestand, dit steekt hij ergens in een database, er wordt NIETS gewijzigd aan het muziek bestand zelf.

Dus als ik niets wijzig aan het muziek bestand en ik garandeer dat wat erin komt er hetzelfde uit komt, dan kan er geen verschil in geluid zijn tussen software.

Waar het verschil dan wel zit tussen de software is hoe je deze kan bedienen, hoe hij zijn idex bouwt en gebruikt etc, allemaal secundair en geen invloed op het bestand zelf.
ECHTER als we de software niet als bitperfect (kunnen) gebruiken, maar bv laten omzetten naar ander formaat, upscalen, ... -> dan kan je dit horen

Voor de hardware is mijn technische kennis beperkter en daarbij durf ik geen uitspraak doen over wat dit van invloed zou kunnen hebben, maar aangezien transport zich afspeelt in het digitale domein zal dit zeer beperkt zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op december 20, 2020, 15:31:48
Een transport doet niet meer dan transport, hij neemt de data vanaf je bron (NAS, HD, ...) en vervoert dit naar je DAC.
Als je dan zegt dat bij het transport wat erin gaat er ook terug net hetzelfde terug uit moet komen -> dit is bitperfect, dan kan er geen verschil zijn
De software doet niets anders dan al je bronnen scannen, hiervan een idex maken (album naam, artiest, ...) eventueel zelfs deze index verrijken met extra informatie die hij online kan vinden,
deze index staat los van het muziekbestand, dit steekt hij ergens in een database, er wordt NIETS gewijzigd aan het muziek bestand zelf.

Dus als ik niets wijzig aan het muziek bestand en ik garandeer dat wat erin komt er hetzelfde uit komt, dan kan er geen verschil in geluid zijn tussen software.

Waar het verschil dan wel zit tussen de software is hoe je deze kan bedienen, hoe hij zijn idex bouwt en gebruikt etc, allemaal secundair en geen invloed op het bestand zelf.
ECHTER als we de software niet als bitperfect (kunnen) gebruiken, maar bv laten omzetten naar ander formaat, upscalen, ... -> dan kan je dit horen

Voor de hardware is mijn technische kennis beperkter en daarbij durf ik geen uitspraak doen over wat dit van invloed zou kunnen hebben, maar aangezien transport zich afspeelt in het digitale domein zal dit zeer beperkt zijn.
Het enige wat je doet in je betoog zijn aannames noemen waar jezelf en ik ook geen antwoord op heb en niet weten hoe het zit.
Ook praten jullie altijd over digitaal of dat de perfecte wereld is.
Dat is niet zo want digitaal word namelijk met analoge electronica gemaakt en getransporteerd.

Citaat van: chansig op december 20, 2020, 14:28:32
Gelukkig doet technische kennis er niet toe om te ervaren wat je ervaart.

Gr. Hans
Dat is ook mijn mening Hans daarom moet je bepaalde zaken los laten en niet proberen te begrijpen omdat het je expertise gewoon niet is.
En dat geld ook zeker voor mezelf.

Rob

chansig

Soms zijn de ervaringen technisch gezien niet mogelijk. Dan vertrouw ik maar op de mensen die wel verstand hebben van techniek en dus niet op mijn ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 20, 2020, 21:14:29
Soms zijn de ervaringen technisch gezien niet mogelijk. Dan vertrouw ik maar op de mensen die wel verstand hebben van techniek en dus niet op mijn ervaring.

Dat is één van de grootste mysteries in de wereld der hifi: dat iemand, ondanks eigen waarneming, genoegen kan nemen met iets wat subjectief minder is. Mind over matter. Had ik dat ook maar, dan zou ik nu een grotere auto hebben gehad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Citaat van: HuubF op december 21, 2020, 09:54:45
Dat is één van de grootste mysteries in de wereld der hifi: dat iemand, ondanks eigen waarneming, genoegen kan nemen met iets wat subjectief minder is.

Op zicht valt dat mysterie wel mee. Ik vind het in ieder geval redelijk tot behoorlijk inzichtelijk.

Gr. Hans



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op december 20, 2020, 21:14:29
Soms zijn de ervaringen technisch gezien niet mogelijk. Dan vertrouw ik maar op de mensen die wel verstand hebben van techniek en dus niet op mijn ervaring.

Gr. Hans
Dat is jou overtuiging Hans en dat geld zeker niet voor iedereen.
Ook het mijden van verschillen testen en beluisteren hoort bij de ontkenning.
En schijnbaar maakt dat jou heel gelukkig.

Rob

chansig

#511
Citaat van: Rob_Dingen op december 21, 2020, 19:43:36
Dat is jou overtuiging Hans en dat geld zeker niet voor iedereen.

Rob


Is geen overtuiging....maar om maar even mee te gaan: daarom is ook ie van mij en niet van iedereen.

Citaat van: Rob_Dingen op december 21, 2020, 19:43:36

Ook het mijden van verschillen testen en beluisteren hoort bij de ontkenning.

Rob


Dat is jouw zienswijze, idee, hypothese...misschien wil je delen welke overtuiging eraan ten grond slag ligt ? Tegelijkertijd is jouw zienswijze niet de mijne. Die mag je uiteraard delen maar iets over mij zeggen vanuit je eigenste zienswijze...mwahhh.

Citaat van: Rob_Dingen op december 21, 2020, 19:43:36
En schijnbaar maakt dat jou heel gelukkig.

Rob


Nogmaals ergens heb jij dus een overtuiging/idee/gedachte van waaruit je schijnbaar meent te weten hoe ik me voel. Je snapt zelf ws wel dat dit niet kan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

#512
Edit

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op december 21, 2020, 20:13:50

Dat is jouw zienswijze, idee, hypothese...misschien wil je delen welke overtuiging eraan ten grond slag ligt ? Tegelijkertijd is jouw zienswijze niet de mijne. Die mag je uiteraard delen maar iets over mij zeggen vanuit je eigenste zienswijze...mwahhh.

Omdat je dat zelf tegen mij gezegd hebt dat je dat niet wil, dus het is zeker niet mijn eigen zienswijze.

Rob

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 20, 2020, 20:29:08
Het enige wat je doet in je betoog zijn aannames noemen waar jezelf en ik ook geen antwoord op heb en niet weten hoe het zit.
Ook praten jullie altijd over digitaal of dat de perfecte wereld is.
Dat is niet zo want digitaal word namelijk met analoge electronica gemaakt en getransporteerd.
Dat is ook mijn mening Hans daarom moet je bepaalde zaken los laten en niet proberen te begrijpen omdat het je expertise gewoon niet is.
En dat geld ook zeker voor mezelf.

Rob
Welke aannames? Dit zijn feiten die zwat op wit bewezen kunnen worden.
Digitaal wordt analoog gemaakt, op een bepaald punt kan ze dat zo noemen echter van dit buiten het domein van digitaal of analoog transport en wij (mensen) weten 100% zeker wat er op dit analoog stukje gebeurt dus hier is geen magie van toepassing.

Dat jij geen antwoorden hebt is best mogelijk, dat je geen zin hebt om deze te zoeken is je recht, maar dan is je ervaring hierin enkel maar objectief en zonder waarde.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op december 20, 2020, 15:31:48
Als je dan zegt dat bij het transport wat erin gaat er ook terug net hetzelfde terug uit moet komen -> dit is bitperfect, dan kan er geen verschil zijn
Dit is een aanname want jij gaat er voor uit dat dit zo is.

Citaat van: katwax op december 20, 2020, 15:31:48

De software doet niets anders dan al je bronnen scannen, hiervan een idex maken (album naam, artiest, ...) eventueel zelfs deze index verrijken met extra informatie die hij online kan vinden,
deze index staat los van het muziekbestand, dit steekt hij ergens in een database, er wordt NIETS gewijzigd aan het muziek bestand zelf.
Dus als ik niets wijzig aan het muziek bestand en ik garandeer dat wat erin komt er hetzelfde uit komt, dan kan er geen verschil in geluid zijn tussen software.


Dit is ook een aanname van jou die niet klopt er gebeurt inderdaad niets met het muziek bestand maar er is bijv software die het eerst in het geheugen zet en dan pas afspeelt (bijv Bitperfect en Jplay)
Dus er zit wel degelijk verschil tussen software.

Rob


chansig

Citaat van: Rob_Dingen op december 22, 2020, 13:21:53
Omdat je dat zelf tegen mij gezegd hebt dat je dat niet wil, dus het is zeker niet mijn eigen zienswijze.

Rob

Klopt ik heb daar geen zin meer in. Kost me teveel energie, ik ga te inspannend luisteren en krijg er dan hoofdpijn van. Als ik zo ga luisteren wordt ik vervolgens gek van wat ik meen te horen aan verschillen. Als ik dan de rust weer heb hoor ik vervolgens de verschillen niet meer. Dus gewoon de ervaring die ik heb opgedaan in de afgelopen jaren.

Maar je snapt hopelijk dat het in jouw gevolgtrekking zit namelijk dat het een onderdeel van de ontkenning is en dat ik daar schijnbaar gelukkig van wordt (wederom een gevolgtrekking maar dan voortvloeiend uit de voorgaande).

Die beide gevolgtrekkingen komen voort uit jouw gedachten/visie/overtuiging/aanname of wat dan ook. Daarmee zijn ze dus niet van mij maar van je eigenste zelf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op december 22, 2020, 19:27:44
Klopt ik heb daar geen zin meer in. Kost me teveel energie, ik ga te inspannend luisteren en krijg er dan hoofdpijn van. Als ik zo ga luisteren wordt ik vervolgens gek van wat ik meen te horen aan verschillen. Als ik dan de rust weer heb hoor ik vervolgens de verschillen niet meer. Dus gewoon de ervaring die ik heb opgedaan in de afgelopen jaren.

Maar je snapt hopelijk dat het in jouw gevolgtrekking zit namelijk dat het een onderdeel van de ontkenning is en dat ik daar schijnbaar gelukkig van wordt (wederom een gevolgtrekking maar dan voortvloeiend uit de voorgaande).

Die beide gevolgtrekkingen komen voort uit jouw gedachten/visie/overtuiging/aanname of wat dan ook. Daarmee zijn ze dus niet van mij maar van je eigenste zelf.

Gr. Hans
Mooi gesproken Hans

chansig

#518
Weet ik. Geen speld tussen, hetgeen ik schrijf, te krijgen.

Oke.
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 22, 2020, 18:57:35
Dit is een aanname want jij gaat er voor uit dat dit zo is.
Nee dit is geen aanname, dit is een feit, je mag niet iets bitperfect noemen als dit niet voldoet aan die eigenschappen. Zucht

Citaat van: Rob_Dingen op december 22, 2020, 18:57:35
Dit is ook een aanname van jou die niet klopt er gebeurt inderdaad niets met het muziek bestand maar er is bijv software die het eerst in het geheugen zet en dan pas afspeelt (bijv Bitperfect en Jplay)
Dus er zit wel degelijk verschil tussen software.
Doet er zelfs niet toe waar die het schrijft of dit nu in geheugen is, HD, ... en of die dit zelfs niet doet maar direct doorgeeft, hetgeen de software doorgeeft moet hetzelde zijn als de bron.
Het feit dat die het eerst buffert heeft niets te maken met geluidskwaliteit maar met het feit dat die genoeg data heeft om te streamen, want dit moet namelijk onafgebroken gebeuren, als de software geen buffer heeft en je netwerk niet stabiel is/er veel fouten binnen komen op de streamer zal zorgen dat je onderbrekingen krijgt.

Ik vrees Rob dat in dit geval mijn kennis verder gaat dan die van jouw :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op december 22, 2020, 21:54:29
Ik vrees Rob dat in dit geval mijn kennis verder gaat dan die van jouw :)
Laten we het daar op houden.

Rob

katwax

Ok er is vordering in het hele akoestiek gebeuren of laat ons zeggen er is een plan van aanpak.
Na informatie ingewonnen te hebben bij "experts" en mensen met hands on ervaring, hebben mijn vrouw en ik de knoop doorgehakt.
Het plan is om het in 3 fasen aan te pakken.
Fase 1 zal het plafond zijn, voor 99% zeker dat het een akoestisch spanplafond zal worden
Fase 2 de muur achter de luisterplek als een soort van "de grote problemen"
Fase 3 finetuning

Waarom om te kunnen vaststellen en meten wat er gebeurt, want alles in 1 keer blijft gewoon een simulatie en akoestiek (geluid) is vrij complex om te voorspellen.
Tevens zal het smaak zijn, hoe "dood" wil je het, blijkbaar is dit nogal persoonlijk dus ook hier wil ik rekening mee houden.

Dus het zal nog wel wat tijd in beslag nemen voor dit afgerond zal zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Het is weer even stil geweest, maar daarom niet stil gezeten.
Akoestisch spanplafond zal volgende week geplaatst worden  :pompom:

Er moesten enkele kleine voorbereidingen gebeuren:
-verwijderen van profielen tegen het plafond
-schilderen waar de nis voor indirect licht zal komen

Mijn vrouw heeft hiervan gemaakt dat de hele woonkamer opnieuw behangen moest worden en er enkele dingen in de verf gezet moesten worden (letterlijk)
Zo heeft ze dus de plaats voor de nis voorzien van verf, alsook de gehele gordijnbak en de projector nis/bak, op aanraden zwart binnen en wit buiten.


De rest van de muur, je ziet een ook stukje van de gordijnbak


Als het plafond goed bevalt zal de muur die je ziet zeer waarschijnlijk ook een spanmuur worden, met daarachter (eerst) de nodige akoestische materialen :)


Nu moet ik deze week natuurlijk eerst nog meten, zodat ik een voor en na heb. Alleen moet ik de speakers nog terug correct plaatsen want deze heb ik tijdens de "afbraak"werken wel netjes uit de weg gezet. Dit zal tevens ook volgende week moeten gebeuren, dus je zou kunnen zeggen nutteloos om er nu tijd in te steken ze terug correct te plaatsen, maar ik moet de data hebben van voor de behandeling :)

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

als je die achtermuur mogelijk ook gaat bespannen is een setje inbouwspeakers (2.0 > 4.0) een kleine moeite, of hou je vast aan stereo?
goede aanpassingen in ieder geval  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea