Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phmeijer

Citaat van: Madhouse op januari 28, 2011, 08:59:46
... Werkt het niet dan zijn de uitgangen mooi beschermd tegen stof en corosie.  ;)
Mooi bijkomend voordeel inderdaad. Ik gebruik ze zelf ook op mijn PR-SC5507 en OPPO; ca 80 stuks ;) en ben er wel positief over!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

phmeijer

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 09:01:12
Wat kost dat dan? Zo'n setje?
AudioQuest 10 stuks €39,=:

Sieveking Audio 4 stuks €18,=:

Klik hier
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

fugazi_2009

Citaat van: Madhouse op januari 28, 2011, 08:59:46
Geen idee hoe die Caps werken, maar las er veel over dus dacht laat ik het eens proberen. Werkt het niet dan zijn de uitgangen mooi beschermd tegen stof en corosie.  ;)

Dat was altijd precies mijn gedachte! Ik heb denk ik al zo'n jaar of 7 a 8 geleden een hele berg van die dingen gekocht en dat zit dus nog steeds op alle niet gebruikte aansluitingen, bij de Tag, Oppo, Dune.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 09:01:12
Ok. Bedankt voor de uitleg. :)

Wat kost dat dan? Zo'n setje?

e-bay € 15.- incl. verzenden voor 20 stuks :D
(ik voel een powerbuy aankomen)

Citaat van: fugazi_2009 op januari 28, 2011, 09:08:13
Dat was altijd precies mijn gedachte! Ik heb denk ik al zo'n jaar of 7 a 8 geleden een hele berg van die dingen gekocht en dat zit dus nog steeds op alle niet gebruikte aansluitingen, bij de Tag, Oppo, Dune.

Ik ga ze ook maar op mijn receiver proppen. Moet alleen ff kijken hoeveel ik er nodig heb  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Ik heb zojuist die AQ dingen besteld. :)

Houdt het iig de connecties schoon. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

screw

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 09:01:12
Ok. Bedankt voor de uitleg. :)

Wat kost dat dan? Zo'n setje?

Ebay RCA caps.... gast uit hong-kong...ik heb er ook een kleine 80 liggen  :D

En werkt idd wij hebben ze echt getest...FM zender erbij zetten en testen met en zonder caps dat hoor je echt wel  :devil:

gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

phmeijer

Ook leverbaar voor XLR in- en outaansluitingen:

AudioQuest €29,= per paar:

Sieveking €45,= per paar:

klik hier
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

tiptop

Citaat van: screw op januari 28, 2011, 09:30:52
Ebay RCA caps.... gast uit hong-kong...ik heb er ook een kleine 80 liggen  :D

En werkt idd wij hebben ze echt getest...FM zender erbij zetten en testen met en zonder caps dat hoor je echt wel  :devil:

gr

George
Vanwaar dat duiveltje?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

screw

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 09:34:39
Vanwaar dat duiveltje?

voor de non believers  ;)

Ik ben een believer...maar...test alles zelf wel uit of het werkt...het zij met meten oid! en sluit dan af met het gehoor...
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zefanja

Elke keer als ik je topic lees krijg ik ook weer nieuwe ideeën.
Die caps zijn inderdaad een goed idee en niet eens zo duur.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op januari 28, 2011, 09:47:04
Elke keer als ik je topic lees krijg ik ook weer nieuwe ideeën.
Die caps zijn inderdaad een goed idee en niet eens zo duur.

Hahahahaha dat is de ziekte  ;D

Maar eerlijk gezegd ben ik nu ook wel inspiratieloos. Echter alleen nog op zoek naar een setje rears  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

Heb nog een mooi setje XQ5's, dan hoef je geen rears te zoeken, zet je je huidige fronts gewoon achter neer! ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Zefanja

Citaat van: Madhouse op januari 28, 2011, 09:55:07
Hahahahaha dat is de ziekte  ;D

Maar eerlijk gezegd ben ik nu ook wel inspiratieloos. Echter alleen nog op zoek naar een setje rears  ;)

Hahaha ja het is echt erg  ;D

Misschien met de tijd nog een modificatie voor de UD5005?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

ddejonge

Citaat van: HTip op januari 28, 2011, 08:39:43
RCA caps hebben bij mij een grote invloed gehad op de kwaliteit van het geluid. En ik had "slechts" kunststof dopjes. Ben benieuwd naar je ervaring.

Toch nog even terug naar de RCA caps: Hoe kan een kunststof dopje een afschermende werking hebben?
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

Madhouse

Citaat van: phmeijer op januari 28, 2011, 09:57:53
Heb nog een mooi setje XQ5's, dan hoef je geen rears te zoeken, zet je je huidige fronts gewoon achter neer! ;)

Nee die gaan het niet worden, daar heb ik geen geld voor.

Citaat van: Zefanja op januari 28, 2011, 10:00:52
Hahaha ja het is echt erg  ;D

Misschien met de tijd nog een modificatie voor de UD5005?

Misschien wel ja, maar voor nu ben ik even tevreden  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

Citaat van: ddejonge op januari 28, 2011, 10:07:40
Toch nog even terug naar de RCA caps: Hoe kan een kunststof dopje een afschermende werking hebben?
die zijn tegen stof.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

fugazi_2009

Citaat van: tiptop op januari 28, 2011, 09:28:17
Ik heb zojuist die AQ dingen besteld. :)

Houdt het iig de connecties schoon. :)

Ik heb er ook nog een aantal bijbesteld, ik kwam er wat tekort en dit topic triggerde me om daar maar eens wat aan te doen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Madhouse

Citaat van: fugazi_2009 op januari 28, 2011, 10:45:11
Ik heb er ook nog een aantal bijbesteld, ik kwam er wat tekort en dit topic triggerde me om daar maar eens wat aan te doen.

Wat ben ik weer goed voor de omzet van sponsoren  :D

(er was nog iemand die een UD5005 had gekocht aan de hand van dit topic)  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

ddejonge

Citaat van: HTip op januari 28, 2011, 08:39:43
RCA caps hebben bij mij een grote invloed gehad op de kwaliteit van het geluid. En ik had "slechts" kunststof dopjes.

Citaat van: erik s. op januari 28, 2011, 10:26:19
die zijn tegen stof.

Niet om vervelend te zijn, maar in het bovenstaande gaat het toch echt over 'invloed op geluid' en 'kunststof doppies'  :bigsmile:
Volgens mij hebben alleen de metalen invloed m.b.t. afscherming, maar ik leer graag bij.
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

erik s.

Citaat van: ddejonge op januari 28, 2011, 11:02:54
Niet om vervelend te zijn, maar in het bovenstaande gaat het toch echt over 'invloed op geluid' en 'kunststof doppies'  :bigsmile:
Volgens mij hebben alleen de metalen invloed m.b.t. afscherming, maar ik leer graag bij.
ik zag hier in het topic metalen dopjes, die schermen dus ook af.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

WimB

Het upgraden gaat lekker zo, mooie kabels erbij.  :thumbs-up:

Wat betreft die "caps", ik ben een "beperkte" believer (geloof niet alles dus  ;)) maar komt er nu echt zoveel storing via de aansluitingen naar binnen en hoe kunnen die invloed op je geluid hebben als je die aansluitingen niet gebruikt? Je selecteert toch een bepaald kanaal op je versterker en dan storen de andere kanalen daar toch niet doorheen?

tiptop

Citaat van: erik s. op januari 28, 2011, 11:06:18
ik zag hier in het topic metalen dopjes, die schermen dus ook af.
Het ging om de post van Htip, waarin hij repte over kunststof pluggen. ;)
Misschien is dat alleen de buitenkant en zijn ze aan de binnenkant van metaal. :huh2:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: WimB op januari 28, 2011, 13:40:01
Het upgraden gaat lekker zo, mooie kabels erbij.  :thumbs-up:

Het gaat idd weer hard  :D

Citaat van: WimB op januari 28, 2011, 13:40:01
Wat betreft die "caps", ik ben een "beperkte" believer (geloof niet alles dus  ;)) maar komt er nu echt zoveel storing via de aansluitingen naar binnen en hoe kunnen die invloed op je geluid hebben als je die aansluitingen niet gebruikt? Je selecteert toch een bepaald kanaal op je versterker en dan storen de andere kanalen daar toch niet doorheen?

Ik denk er ook zo over hoor, maar misschien ondervind ik wel iets anders. Van het weekend zullen we het weten  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mtissink

Pff, al 95 pagina's met mooie verhalen en verbeteringen! Ik las in het topic van Etienne dat je het had over kabels monteren, maar om nu alles door te gaan bladeren... :)

Wordt het niet eens tijd voor een index a-la HTip? :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>