Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

Raphie

#1050
Ti's heel simpel, als je geen feedback wilt, moet je niks posten en gewoon lekker lezen, als een persoon continue alleen loopt te rellen dan heeft die alleen zichzelf er mee, want het hele forum leest mee, als die persoon gewoon recht op de man vraagt, wat misschien 60% van de lezers denkt, dan kan jij het ongepast vinden, of onwenselijk, maar is het nog steeds relevant (mits binnen de juiste sectie)
Leeg "rellen" is niet leuk, het juist om de inhoud :D

Voorbeeld: destijds het tattoo topic, jij druk met je sleeve en ik vind het niks, staat nergens dat dat topic alleen maar is voor tattoo fans, iedereen kan daar een mening geven. Dat ik zaken wat plastisch neerzet met wat pijnlijke stigma's kán gewoon, dat jij je dan 3 dagen vrouwelijk geslachtsdeel voelt om je sleeve is dan niet mijn probleem toch? Dan moet je zoiets gewoon niet delen op een openbaar forum.
JBL PRX Power!

Hanky Panky

#1051
Citaat van: Raymond187 op januari 10, 2014, 15:15:34
Dat antwoord zocht ik niet met mijn vraag.

Kwabbernoot leest mijn vraag correct.

Ik snap best als iemand tig x verkondigd bepaalde dingen te menen horen terwijl dit helemaal niet kan (wetenschappelijk) en dat er dan wat kriebelt om eens een "kritische" vraag te stellen. Maar ik lees toch vaak dat die kritische vragen aanvallend geschreven worden. Dus niet zo gek dat sommige in de verdediging gaan.

En sterker nog iets wat niet wetenschappelijk bewezen kan worden wil niet zeggen dat iets niet kan.

Het komt er altijd op neer dat alles goed gaat zolang je maar 'Gaaf' 'Wat leuk' 'Ga ik ook doen' roept maar zodra van dat verwachtingspatroon wordt afgeweken zijn de rapen gaar. Niet mee juichen is voor zulke mensen doorgaans hetzelfde als 'aangevallen worden'. Dat je iets wilt delen is prima, leerzaam en leuk maar uit je dak gaan omdat iets niet in je verwachtingspatroon past betekent niet dat de ander moet worden afgeschoten maar dat je je eigen verwachtingen bij moet stellen. Zo werkt dat in het echte leven namelijk ook.

Mensen die dat IRL écht niet kunnen eindigen in een kamer met zachte muren en dragen een overhemd met zeer lange mouwen  ;)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kwabbernoot

"Het echte leven"is wel zo ongeveer het grootste kul voorbeeld dat je kunt noemen. Het verschil met het echte leven is dat je daar elkaar kunt ontwijken. Dat is op een forum nu eenmaal onmogelijk. Het is meer een schoolplaats waar de bully altijd de zwakkere weet te vinden.

Groeten...

Raymond187

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 15:17:17
Ti's heel simpel, als je geen feedback wilt, moet je niks posten en gewoon lekker lezen, als een persoon continue alleen loopt te rellen dan heeft die alleen zichzelf er mee, want het hele forum leest mee, als die persoon gewoon recht op de man vraagt, wat misschien 60% van de lezers denkt, dan kan jij het ongepast vinden, of onwenselijk, maar is het nog steeds relevant (mits binnen de juiste sectie)
Leeg "rellen" is niet leuk, het juist om de inhoud :D

Voorbeeld: destijds het tattoo topic, jij druk met je sleeve en ik vind het niks, staat nergens dat dat topic alleen maar is voor tattoo fans, iedereen kan daar een mening geven. Dat ik zaken wat plastisch neerzet met wat pijnlijke stigma's kán gewoon, dat jij je dan 3 dagen vrouwelijk geslachtsdeel voelt om je sleeve is dan niet mijn probleem toch? Dan moet je zoiets gewoon niet delen op een openbaar forum.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het totaal eens. Als je wat post kan je een reply verwachten. De ene post ben je blij mee de ander niet. Zoals je zegt kan je daar niet tegen dan lekker niks posten  :thumbs-up:

Gaat mij er meer om waarom zou je ergens hard ingaan zoals je zelf aangaf.

Ik vond je reactie absoluut niet beledigend hoor. Zelfs onder de mensen die getattoeerd zijn vinden vinden Japanse tattoo's niks.  En dat boeit me niks, want ik heb hem laten zetten voor mezelf. Ik plaatste hem ook niet om kudows te krijgen hoor ;)

Vage van 1 reactie van jou vond ik dat je zei dat ik hem heb gezet om stoer te doen. Zo'n reactie is niks plastisch of stigmatisch aan. Dat is gewoon proberen op de knopjes te drukken. Mijn knopjes zijn een stuk kleiner dan aantal andere leden. Dus nog ff verder zoeken :D

Als ik me beledigd of vaginaal zou voelen door je reactie dan had ik je ook geen PM gestuurd waarmee je hoogwaarschijnlijk enkele 100en zo niet 1000en euro's terug kon vorderen van de belasting ;) IOCK is en blijft vreemd genoeg zeer onbekend  :nopompom:

Hanky Panky

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 15:38:32
"Het echte leven"is wel zo ongeveer het grootste kul voorbeeld dat je kunt noemen. Het verschil met het echte leven is dat je daar elkaar kunt ontwijken. Dat is op een forum nu eenmaal onmogelijk. Het is meer een schoolplaats waar de bully altijd de zwakkere weet te vinden.

Groeten...

Het echte leven is een prima parallel: als men mij daar bullshit probeert te verkopen dan prik ik daar ook doorheen. Ik neem aan dat dat voor de meesten onder ons van toepassing is?

Op een forum kun je elkaar ook prima ontwijken, zie de opmerking van Raphie om geen BS te posten  ;)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

angel1978

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 15:38:32
"Het echte leven"is wel zo ongeveer het grootste kul voorbeeld dat je kunt noemen. Het verschil met het echte leven is dat je daar elkaar kunt ontwijken. Dat is op een forum nu eenmaal onmogelijk. Het is meer een schoolplaats waar de bully altijd de zwakkere weet te vinden.

Groeten...

Als je dit met het 'echte leven' wil vergelijken, dan kom je bijna op het volgende voorbeeld:

Een groepje staat in een café ( topic ) bij elkaar en een van hen vertelt over zijn eigen belevingen en wat hij allemaal mooi vindt en waarom.
Hierbij gebruikt hij allerlei termen en gooit er ook een 'wetenschappelijk' sausje overheen om het allemaal te verklaren.
Een buitenstaander ( niet van het groepje ) hoort dat en komt erbij staan en gaat bij elke zin lopen roepen:
'Allemaal BS'
'Niet bewezen'
'Dat kan allemaal niet wat je zegt'
'Wat een onzin'

Eens kijken hoe lang die persoon daar dan nog 'gedoogd' wordt  ;) Denk niet dat je dat echt in dank wordt afgenomen :P

THX-UltraII

Dit is het leukste topic van het forum aan het worden als je het mij vraagt  :thumbs-up: :thumbs-up:

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

#1058
Citaat van: angel op januari 10, 2014, 15:43:38
Als je dit met het 'echte leven' wil vergelijken, dan kom je bijna op het volgende voorbeeld:

Een groepje staat in een café ( topic ) bij elkaar en een van hen vertelt over zijn eigen belevingen en wat hij allemaal mooi vindt en waarom.
Hierbij gebruikt hij allerlei termen en gooit er ook een 'wetenschappelijk' sausje overheen om het allemaal te verklaren.
Een buitenstaander ( niet van het groepje ) hoort dat en komt erbij staan en gaat bij elke zin lopen roepen:
'Allemaal BS'
'Niet bewezen'
'Dat kan allemaal niet wat je zegt'
'Wat een onzin'

Eens kijken hoe lang die persoon daar dan nog 'gedoogd' wordt  ;) Denk niet dat je dat echt in dank wordt afgenomen :P

Een groepje staat in een café ( topic ) bij elkaar en een van hen vertelt over zijn eigen belevingen en wat hij allemaal mooi vindt en waarom.
Hierbij gebruikt hij allerlei termen en gooit er ook een 'wetenschappelijk' sausje overheen om het allemaal te verklaren.
Een buitenstaander ( niet van het groepje ) hoort dat en komt erbij staan en gaat bij elke zin lopen roepen:
'Allemaal BS'
'Niet bewezen'
'Dat kan allemaal niet wat je zegt'
'Wat een onzin'

De rest van de groep draait zich naar de fantast en zegt: ja, nu sta je mooi met je bek vol tanden na je zwamverhaal  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

angel1978

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 15:47:07
Een groepje staat in een café ( topic ) bij elkaar en een van hen vertelt over zijn eigen belevingen en wat hij allemaal mooi vindt en waarom.
Hierbij gebruikt hij allerlei termen en gooit er ook een 'wetenschappelijk' sausje overheen om het allemaal te verklaren.
Een buitenstaander ( niet van het groepje ) hoort dat en komt erbij staan en gaat bij elke zin lopen roepen:
'Allemaal BS'
'Niet bewezen'
'Dat kan allemaal niet wat je zegt'
'Wat een onzin'

De rest van de groep draait zich naar de fantast en zegt: ja, nu sta je mooi met je bek vol tanden na je zwamverhaal  ;)

da's mogelijkheid 2  ;D
mogelijkheid 3 is dat je een enorme ram op je muil krijgt..
zo kunnen we er nog wel een paar aan toevoegen denk ik.

THX-UltraII

Nog een idee!: iedereen in dit topic uitnodigen om met elkaar te meeten en het dan nog eens allemaal bespreken. Kijken of we dan nog steeds allemaal hetzelfde zeggen.

Heerlijk toch, via internet 'communiceren'

Nahpets

Ik weet nog wel een veldje in de buurt van Beverwijk  :angel:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanky Panky

#1062
Citaat van: angel op januari 10, 2014, 15:50:10
da's mogelijkheid 2  ;D
mogelijkheid 3 is dat je een enorme ram op je muil krijgt..
zo kunnen we er nog wel een paar aan toevoegen denk ik.

Vervolgens kopen al die vrienden dezelfde dure meuk en het klinkt voor geen meter bij hun thuis. Vrouwen allemaal over de pis want er is een flink stuk van het spaargeld aan opgegaan. Geen vakantie, geen boobjob, geen nieuwe keuken. De aanstichter wordt ter verantwoording geroepen want zijn verhaal blijkt BS en vooral zijn 'beleving' te betreffen. Deze 'vriend' is nu een outcast en zijn vrienden keren hem de rug toe want hij is al zijn geloofwaardigheid kwijt en zit thuis alleen te simmen met zijn 'kwaliteits' installatie tot dat hij via google op het HT-Forum terecht komt. Dáár kan hij eindelijk zijn verhaal kwijt tot dat.....

;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

#1063
Citaat van: angel op januari 10, 2014, 15:43:38
Als je dit met het 'echte leven' wil vergelijken, dan kom je bijna op het volgende voorbeeld:

Een groepje staat in een café ( topic ) bij elkaar en een van hen vertelt over zijn eigen belevingen en wat hij allemaal mooi vindt en waarom.
Hierbij gebruikt hij allerlei termen en gooit er ook een 'wetenschappelijk' sausje overheen om het allemaal te verklaren.
Een buitenstaander ( niet van het groepje ) hoort dat en komt erbij staan en gaat bij elke zin lopen roepen:
'Allemaal BS'
'Niet bewezen'
'Dat kan allemaal niet wat je zegt'
'Wat een onzin'

Eens kijken hoe lang die persoon daar dan nog 'gedoogd' wordt  ;) Denk niet dat je dat echt in dank wordt afgenomen :P
ja, maar dit is:
1- niet jouw café
2- niet "jouw" groepje

Het idee alleen al dat er "groepjes" zouden zijn :D

@raymond, jij ben zeker wel ok hoor! Zit wel goed tussen de oren
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 15:43:31
Het echte leven is een prima parallel: als men mij daar bullshit probeert te verkopen dan prik ik daar ook doorheen. Ik neem aan dat dat voor de meesten onder ons van toepassing is?

Op een forum kun je elkaar ook prima ontwijken, zie de opmerking van Raphie om geen BS te posten  ;)
Ah, jullie zijn dus de BS inquisitie?

Bovenstaande post van Angel geeft het wel goed weer.

@Raphie: waarom moet je zo nodig altijd maar weer zeggen dat het allemaal niet kan wat men hoort. Heb je een hoger doel, ben je de grote voorvechter van de waarheid, wil je de anderen jouw mening opdringen of ben je gewoon aan het etteren?

Groeten...

THX-UltraII

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 15:58:14
Vervolgens kopen al die vrienden dezelfde dure meuk en het klinkt voor geen meter bij hun thuis. Vrouwen allemaal over de pis want er is een flink stuk van het spaargeld aan opgegaan. Geen vakantie, geen boobjob, geen nieuwe keuken
Deze post van je vind ik dan wel weer ontzettend grappig :D

Hanky Panky

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 16:07:44
Ah, jullie zijn dus de BS inquisitie?

Wel grappig dat 'het andere kamp' ook zo betiteld kan worden, nietwaar. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten. Kennelijk is 100 x zuigen minder erg dan 10 x heel duidelijk je mening geven?

Ennuh: ik pest alleen Frank2, de rest laat ik redelijk met rust in zulke welles-nietes verhalen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: THX-ultraII op januari 10, 2014, 16:11:22
Deze post van je vind ik dan wel weer ontzettend grappig :D

Ik zie het ook vooral als vermaak dit soort verhalen. Het boeit me werkelijk niet of iemand vindt dat zijn installatie beter klinkt als hij tegelijk wierook stokjes brandt  ;)

Dat neemt niet weg dat ik er wel degelijk zaken in herken, benoem en soms uitvergroot  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

#1068
Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 16:07:44
Ah, jullie zijn dus de BS inquisitie?

Bovenstaande post van Angel geeft het wel goed weer.

@Raphie: waarom moet je zo nodig altijd maar weer zeggen dat het allemaal niet kan wat men hoort. Heb je een hoger doel, ben je de grote voorvechter van de waarheid, wil je de anderen jouw mening opdringen of ben je gewoon aan het etteren?

Groeten...
geen van 3en eigenlijk, deel gewoon kennis, dat er dan soms wat muntjes op pijnlijk lange tenen vallen is niet mijn probleem.
Ik voel me niet als iemand die op het EO forum gaat roepen dat god niet bestaat of zo. Maar er schijnt één of andere misvatting te zijn, dat het wetenschapforum, ook een kraaltjes en spiegeltjes forum is, waar haal je dat idee toch vandaan?
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 16:13:27
Ik zie het ook vooral als vermaak dit soort verhalen. Het boeit me werkelijk niet of iemand vindt dat zijn installatie beter klinkt als hij tegelijk wierook stokjes brandt  ;)

Dat neemt niet weg dat ik er wel degelijk zaken in herken, benoem en soms uitvergroot  :D
dit dus :D héérlijk ;)
JBL PRX Power!

Raymond187


chansig

Citaat van: Pinohelmond op januari 10, 2014, 15:15:21
Eén keer onder elke post dat irritante "Gr Hans" is mijn inziens al een ban for life waardig.  :D

Ik zou een RTTM doen... :D

Gr Hans Gr Hans Gr Hans Gr Hans Gr Hans Gr Hans Gr Hans

Ik sta (stond) al onder verscherpt toezicht dus wie weet is het de druppel.. :D
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

JBL PRX Power!

angel1978

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 16:02:03
ja, maar dit is:
1- niet jouw café
2- niet "jouw" groepje

Het idee alleen al dat er "groepjes" zouden zijn :D

@raymond, jij ben zeker wel ok hoor! Zit wel goed tussen de oren

tuurlijk zijn er wel groepjes  8)
we hebben al de non-believers en de believers
En dan nog de groep die beiden niet wil horen ;)

angel1978

Citaat van: Hanky Panky op januari 10, 2014, 15:58:14
Vervolgens kopen al die vrienden dezelfde dure meuk en het klinkt voor geen meter bij hun thuis. Vrouwen allemaal over de pis want er is een flink stuk van het spaargeld aan opgegaan. Geen vakantie, geen boobjob, geen nieuwe keuken. De aanstichter wordt ter verantwoording geroepen want zijn verhaal blijkt BS en vooral zijn 'beleving' te betreffen. Deze 'vriend' is nu een outcast en zijn vrienden keren hem de rug toe want hij is al zijn geloofwaardigheid kwijt en zit thuis alleen te simmen met zijn 'kwaliteits' installatie tot dat hij via google op het HT-Forum terecht komt. Dáár kan hij eindelijk zijn verhaal kwijt tot dat.....

;)

En dan is het toch niet jouw probleem, want het waren ZIJN vrienden..
Door je ermee te bemoeien maak je het opeens wel jouw probleem ( en nog ongewenst ook :) )