d range stand

Gestart door wil1968, mei 18, 2003, 19:55:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil1968

Hoi  daar,

ik heb op mijn versterker (sony stdrb 830) , e mogelijkheid de dynamic range aan te passen.
Hij kan op off zodat er geen compressie is , hij kan op maximaal zodat er veel compressie is(om sávonds laat te kijken volgens sony) hij kan op standen daar tussenin, en op std (zoald de geluidstechinicus het heeft bedoeld).
Nu kan het aan mij liggen maar tussen off en std hoor ik eigenlijk geen verschil.
wat doet deze d range eigenlijk ,hebben jullie ook deze mogelijkheid op je versterker.
groetjes william

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.
Zoals de mixer het bedoelt heeft is waarschijnlijk OFF.

Compressie is soms zeer moeilijk te horen vooral in dynamiek.
Persoonlijk zou ik het altijd op OFF laten staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanz71

Het zit op (vrijwel) elke versterker volgens mij.
Het maakt het verschil tussen luide en minder luide delen op een DVD minder groot. Ik heb het altijd aan staan omdat anders dialoog op een fijn geluidsniveau is waarna een actie-scene knetterhard de kamer in schalt.
Dat komt bij mij wat evenwichtiger over met dynamische compressie aan.

wil1968

bedankt voor de reactie's.
Ik heb hem maar op off gezet,klinkt voor mij het beste geloof ik.
greetz william

Kaz van Kooten

Bij mij stond D Range altijd op MAX, totdat ik 'm een keer op STD zette :D 't Klinkt zo veel beter, al hoor ik tussen STD en OFF bijzonder weinig verschil...

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dat laatste kan wel kloppen, de compressie treedt dan vaak op bij hogere volumes.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"