Het Pink Floyd topic

Gestart door Joris1971, november 30, 2013, 08:48:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: remco320 op november 16, 2014, 12:34:26
Ik deel de mening van Jurrien wel. Ik vind het album erg goed , vooral ook omdat het PF is, maar iedereen moet ook gewoon kunnen zeggen wat ie ervan vindt. Ik kan ook erg genieten van Slipknot, maar de reacties hierop zijn vaak vol walging;) vind iemand iets helemaal fantastisch dan is dat mooi en vind iemand anders het verschrikkelijk dan is dat net zo mooi;)

^^

Sommige personen gaan een beetje in verering mode omdat het PF is en het wordt gezien als een tribute.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member

#201
Citaat van: ajbeefde op november 16, 2014, 12:41:36
^^

Sommige personen gaan een beetje in verering mode omdat het PF is en het wordt gezien als een tribute.....
Ook dat kan een oprechte mening zijn. Waarom zou dat fout zijn dan?

Ik heb het zelfs onderkend, maar inmiddels kan ik het zien voor wat het is. Gewoon een waanzinnig goed opgenomen album met muziek waaraan je moet wennen. Vanmorgen heb ik er echt van genoten, terwijl ik aanvankelijk niet van onder de indruk was.
Stereo-fan for life!

Dirkjanboon

 :pompom: :pompom: :pompom: hij is binnen the endless river  :pompom: :pompom: :pompom:

van de week maar eens lekker luisteren in de auto op mp3 (daar mijn lease auto geen radio met cd speler heeft)

de eerste indrukken zijn positief maar als Pink Floyd zijnde kan je bij een fan weinig faut doen. :music:

Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

ajbeefde

Citaat van: technative op november 16, 2014, 12:42:35
Ook dat kan een oprechte mening zijn. Waarom zou dat fout zijn dan?

Ik heb het zelfs onderkend, maar inmiddels kan ik het zien voor wat het is. Gewoon een waanzinnig goed opgenomen album met muziek waaraan je moet wennen. Vanmorgen heb ik er echt van genoten, terwijl ik aanvankelijk niet van onder de indruk was.

Is niets fout aan maar laten we nou niet doen als of er op dit moment niets beters op de markt is en we dit jaren gemist hebben.

Uiteindelijk lachen een paar mannen zich nu rot aan al die mensen die in de knip gaan, mooi commercieel opgezet zo voor de feestdagen...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member

Citaat van: ajbeefde op november 16, 2014, 12:49:25
Is niets fout aan maar laten we nou niet doen als of er op dit moment niets beters op de markt is en we dit jaren gemist hebben.

Uiteindelijk lachen een paar mannen zich nu rot aan al die mensen die in de knip gaan, mooi commercieel opgezet zo voor de feestdagen...  ;)
Pff... dat is toch geen argument... Het is geen verplichting om te kopen hoor. En die gasten zijn al lang loaded. Voor het geld hoeven ze het niet te doen.

Ik heb dit wel gemist. Vind het ook eeuwig zonde dat er met het overlijden van Rick geen kans op nieuw werk of tour meer komt.

Zit me nu al te verheugen op het nieuwe Waters album dat hopelijk gaat komen. En ook dat album ga ik blind kopen. Omdat het Waters is. Net als Ca Ira is dat misschien een album dat ik minder vaak ga beluisteren, maar ik heb voor mezelf bepaald dat ik het compleet wil hebben. Niemand die mij dwingt het aan te schaffen.
Stereo-fan for life!

ajbeefde

Citaat van: technative op november 16, 2014, 12:54:26
Pff... dat is toch geen argument... Het is geen verplichting om te kopen hoor. En die gasten zijn al lang loaded. Voor het geld hoeven ze het niet te doen.

Ik heb dit wel gemist. Vind het ook eeuwig zonde dat er met het overlijden van Rick geen kans op nieuw werk of tour meer komt.

Zit me nu al te verheugen op het nieuwe Waters album dat hopelijk gaat komen. En ook dat album ga ik blind kopen. Omdat het Waters is. Net als Ca Ira is dat misschien een album dat ik minder vaak ga beluisteren, maar ik heb voor mezelf bepaald dat ik het compleet wil hebben. Niemand die mij dwingt het aan te schaffen.

Net als het geen argument is dat mensen het maar niets vinden  ;)

Ik heb nu Blackmore op staan, wat andere personen waarschijnlijk niets vinden, en is het niet aan mij om dat door het strot van de niet willende door te duwen...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member

Citaat van: ajbeefde op november 16, 2014, 12:58:12
Net als het geen argument is dat mensen het maar niets vinden  ;)

Ik heb nu Blackmore op staan, wat andere personen waarschijnlijk niets vinden, en is het niet aan mij om dat door het strot van de niet willende door te duwen...  ;)
Ik volg je niet. Ik heb nergens gesteld dat er niet negatief over TER gesproken mag worden. Ik geef aan dat je het niet HOEFT te kopen. Ik vond het in eerste instantie ook tegenvallen, maar na een aantal malen luisteren viel het kwartje.

Ik zie niet waar het album iemand 'door de strot geduwd' zou worden.
Stereo-fan for life!

ajbeefde

Citaat van: technative op november 16, 2014, 13:01:28
Ik volg je niet. Ik heb nergens gesteld dat er niet negatief over TER gesproken mag worden. Ik geef aan dat je het niet HOEFT te kopen. Ik vond het in eerste instantie ook tegenvallen, maar na een aantal malen luisteren viel het kwartje.

Ik zie niet waar het album iemand 'door de strot geduwd' zou worden.

Er wordt in dit topic nogal vreemd gereageerd als ze schrijft dat het album je niet kan bekoren....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Mediator

Ik heb drie nummers geluisterd via YouTube o.a. het nummer "it's what we do" en ik ga hem bestellen op vinyl. Het is inderdaad anders dan 99% van de muziek van wat er nu uit komt, ik zou bijna zeggen het is alles wat er op dit moment niet uitkomt.

ajbeefde

Citaat van: Mediator op november 16, 2014, 13:41:48
Ik heb drie nummers geluisterd via YouTube o.a. het nummer "it's what we do" en ik ga hem bestellen op vinyl. Het is inderdaad anders dan 99% van de muziek van wat er nu uit komt, ik zou bijna zeggen het is alles wat er op dit moment niet uitkomt.

Dat je uberhaupt YouTube hebt kunnen vinden  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Mediator

Dat is voor mij al heel wat ja  :tongue2:

Deleted member

Citaat van: ajbeefde op november 16, 2014, 13:46:27
Dat je uberhaupt YouTube hebt kunnen vinden  ;)
Wat een beledigende vrouwelijk geslachtsdeel-opmerking... excusez le mot...
Stereo-fan for life!

Siddartha

Zoals ik al eerder schreef vind ik het ik het alleen al een geweldig album omdat niet iedereen het mooi vindt. Dus dan is het inderdaad iets aparts en geen commerciƫle rommel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Melbury

CitaatZoals ik al eerder schreef vind ik het ik het alleen al een geweldig album omdat niet iedereen het mooi vindt.

Ik hoop van harte voor je dat niet al teveel mensen dit album mooi gaan vinden, want wat dan? 

Siddartha

Ik scheef 'niet iedereen', kunnen er best nog wel veel zijn hoor [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Mediator

Ik heb het album een aantal keer beluisterd en ik vind het een goed album. Op iedere kant van het album gaat het wel een keer los met een goed nummer dat je goed hard uit je speakers kan laten knallen. Er wordt tegenwoordig heel wat slechter materiaal  uitgebracht.

brtram

Citaat van: Siddartha op november 17, 2014, 22:16:15
.......  Dus dan is het inderdaad iets aparts en geen commerciĆ«le rommel.

Commercieel, is m.i. alles wat wordt uitgegeven met de bedoeling er meer aan over te houden dan erin geinvesteerd is (dus ook deze release).
Nu nog de definitie van rommel  ;D

Siddartha

#217
Commercieel in de context dat het dusdanige herkenbare 'iedereenvindthettochwelleuk' producties zijn, dat het per definitie door een groot publiek gekocht wordt. En tja rommel... In mijn optiek alles wat geen eigen identiteit heeft en weinig eigens van de maker c.q uitvoerder laat horen in zowel teksten als compositie...

Zo [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Martin!!!

Nu WYWH onder de naald.....  fantastisch  :worship: :worship:
mainly British stuff

jurrien1962

Citaat van: Martin!!! op november 23, 2014, 01:09:56
Nu WYWH onder de naald.....  fantastisch  :worship: :worship:
Now we're talking business!  ;)

peterrr

Kom toch al 3 keer niet verder dan een nummer of 3.......4
En zet dan ouder werk op ik denk dat dit niet aan mij besteed is, vind het op een gitaartje hier en een keyboard daar in de verste verte op niet op  P.F lijken.
Meer op zoals hier geopperd is ....een Dave Gilmour avontuur.
En dat verkoopt toch minder in naam  dan........ ;)

Jammer had " High Hopes"

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

drevox

Op zich een goede band en goede opnames (niet beter dan andere goede opnames). Beetje simpel en wat herhaling, soms een modulatietje.

Al met al best leuk. Alleen hadden ze niet een aparte zanger kunnen nemen want die vent heeft toch echt een klote stem en regelmatig vals vooral live.
ik moet daarbij zeggen dat er weinig gitaristen zijn die echt kunnen zingen. Pianisten daarentegen wel weer. Krijg je met dat ik ben frontman attitude. Ze hadden er heel goed aan gedaan om een aparte zanger te nemen. Kan er ook niet lang naar luisteren daardoor. Raak gewoon geirriteerd door die stem. Net zoiets als met de band The War On Drugs. Leuke muziek maar die hese verkoude stem zonder kracht, bijna gilmoor copy helaas.

Mensen zeggen ook dat PF veel van klassiek heeft gejat. Ik zou het niet weten. Muziek is altijd gedeeltelijk copy kleine aanpassing en paste. Behalve voor mij dan. Want ik onthoud nooit wat ik speel lol. :p
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Joris1971

Citaat van: drevox op december  5, 2014, 01:42:40
Op zich een goede band en goede opnames (niet beter dan andere goede opnames). Beetje simpel en wat herhaling, soms een modulatietje.

Al met al best leuk. Alleen hadden ze niet een aparte zanger kunnen nemen want die vent heeft toch echt een klote stem en regelmatig vals vooral live.
ik moet daarbij zeggen dat er weinig gitaristen zijn die echt kunnen zingen. Pianisten daarentegen wel weer. Krijg je met dat ik ben frontman attitude. Ze hadden er heel goed aan gedaan om een aparte zanger te nemen. Kan er ook niet lang naar luisteren daardoor. Raak gewoon geirriteerd door die stem. Net zoiets als met de band The War On Drugs. Leuke muziek maar die hese verkoude stem zonder kracht, bijna gilmoor copy helaas.

Mensen zeggen ook dat PF veel van klassiek heeft gejat. Ik zou het niet weten. Muziek is altijd gedeeltelijk copy kleine aanpassing en paste. Behalve voor mij dan. Want ik onthoud nooit wat ik speel lol. :p

Een klote stem, doe eens even normaal man..

Gilmoor? Het is Gilmour

drevox

Oeps op de tenen van een fan getrapt. Nee die vent heeft geen stem hoor. Heb je wel eens opera gehoord. Die mensen kunnen zingen en hebben een geweldig stemgeluid. :)
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Joris1971

#224
Citaat van: drevox op december  5, 2014, 09:34:37
Oeps op de tenen van een fan getrapt. Nee die vent heeft geen stem hoor. Heb je wel eens opera gehoord. Die mensen kunnen zingen en hebben een geweldig stemgeluid. :)


Opera, nee dank je..dat kattegejank van die vrouwen
Ben geen ouwe l#l van 70