Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

JoWa

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mitch--

Citaat van: JoWa op mei 17, 2022, 21:35:53
De verkoper zit nul dagen op MP.... [emoji600]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Iedereen moet er een keer aan beginnen..... :dry:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Bolle op mei 17, 2022, 22:03:28
Hmm en ik wou juist naar wat kleiners toe na mijn ATC's verkocht te hebben..... tempting :-)

Voor mij te vroeg hoor. Ik ben merkwaardig tevreden met het geluid zoals het nu is. Het zou zomaar kunnen dat ik spijt krijg als ik mijn Dyno's te vroeg weg doe.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


twani

Citaat van: HuubF op mei 17, 2022, 22:09:31
Voor mij te vroeg hoor. Ik ben merkwaardig tevreden met het geluid zoals het nu is. Het zou zomaar kunnen dat ik spijt krijg als ik mijn Dyno's te vroeg weg doe.

Een Dyn doe je niet weg. Die sla je op Huub :)

HuubF

Poe hee, natuurlijk heeft alles een nachtje doorgedraaid om eventuele inspeeleffecten te elimineren. Maar nu is het toch wel genieten. Dit is één van de minst gecompliceerde sets die ik ooit in huis heb gehad. Ooit had ik een set actieve Adam S2 waar ik ook al zo tevreden mee was (die waren enigszins aangepast (kurk, je weet wel) en die hebben nog jaren bij toenmalig forumgenoot Hififreak dienst gedaan) maar dit slaat alles.

Het geluid is moeiteloos, evenwichtig, door en door muzikaal en volgens mij ook nog audiofiel verantwoord. Het stereobeeld is op de luisterplek perfect en in de rest van de kamer klinkt het alleen maar groots en mooi. Die RME ADI-2 van net 900 euro is een geweldig mini-apparaatje zeg. Met duizelingwekkende mogelijkheden waar ik waarschijnlijk niet eens gebruik van hoef te maken.

Ik ga eens een hoop spullen te koop zetten en vraag me af of dit het niet gewoon moet zijn.  :worship:

Wat betreft de SCM40a's... inderdaad tempting maar het fraaie, diepe laag van een setje monitors van 1100 euro ben ik dan weer kwijt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

En toen stonden De ATC SM40A er toch opeens ........

Ben benieuwd nu ze te koop staan.

scrutinizer

Citaat van: HuubF op mei 18, 2022, 09:02:27
Poe hee, natuurlijk heeft alles een nachtje doorgedraaid om eventuele inspeeleffecten te elimineren. Maar nu is het toch wel genieten. Dit is één van de minst gecompliceerde sets die ik ooit in huis heb gehad. Ooit had ik een set actieve Adam S2 waar ik ook al zo tevreden mee was (die waren enigszins aangepast (kurk, je weet wel) en die hebben nog jaren bij toenmalig forumgenoot Hififreak dienst gedaan) maar dit slaat alles.

Het geluid is moeiteloos, evenwichtig, door en door muzikaal en volgens mij ook nog audiofiel verantwoord. Het stereobeeld is op de luisterplek perfect en in de rest van de kamer klinkt het alleen maar groots en mooi. Die RME ADI-2 van net 900 euro is een geweldig mini-apparaatje zeg. Met duizelingwekkende mogelijkheden waar ik waarschijnlijk niet eens gebruik van hoef te maken.

Ik ga eens een hoop spullen te koop zetten en vraag me af of dit het niet gewoon moet zijn.  :worship:

Wat betreft de SCM40a's... inderdaad tempting maar het moeiteloze, diepe laag van een setje monitors van 1100 euro ben ik dan weer kwijt.
Je hebt afdoende de revue laten passeren dit op waarde te kunnen schatten ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: Ralf67 op mei 18, 2022, 09:09:30
En toen stonden De ATC SM40A er toch opeens ........

Ben benieuwd nu ze te koop staan.

Niet voor mij op dit moment, mijn vriendin is net gewend aan de laatste wending. Ze gaat een ernstige progressieve hersenziekte vermoeden als er bij haar terugkomst van vakantie ineens van die joekels staan.

En bij die SCM40a's heb je dan toch weer een subwoofer nodig.  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: scrutinizer op mei 18, 2022, 09:10:45
Je hebt afdoende de revue laten passeren dit op waarde te kunnen schatten ::)

Ja je kunt niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


Richi

Citaat van: HuubF op mei 18, 2022, 09:13:55
Niet voor mij op dit moment, mijn vriendin is net gewend aan de laatste wending. Ze gaat een ernstige progressieve hersenziekte vermoeden als er bij haar terugkomst van vakantie ineens van die joekels staan.

En bij die SCM40a's heb je dan toch weer een subwoofer nodig.  :nopompom:
En volgens mij ben je heel tevreden op dit moment, dus waarom dan zoveel geld uitgeven? Ik zou lekker genieten van de muziek en e.e.a. laten bezinken. Zelf merk ik dat ik erg tevreden ben over de Dynaudio klank signatuur, omdat het voor mij op eigenlijk alle aspecten goed klinkt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Ralf67 op mei 18, 2022, 09:21:15
Maar de deur staat op een kiertje  8)

Natuurlijk, alleen ligt de lat nu een stuk hoger. Ik vraag me af of ik nog moet shoppen in de lagere ATC lijn, hoe goed die SCM40A ook zal zijn.

Aan de andere kant: een SCM50a of Neumann 420 zou wel eens too much voor deze huiskamer kunnen zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Richi op mei 18, 2022, 09:33:10
En volgens mij ben je heel tevreden op dit moment, dus waarom dan zoveel geld uitgeven? Ik zou lekker genieten van de muziek en e.e.a. laten bezinken. Zelf merk ik dat ik erg tevreden ben over de Dynaudio klank signatuur, omdat het voor mij op eigenlijk alle aspecten goed klinkt.

Voorlopig heb ik dat geld niet hoor. Bij Dynaudio moet je wel heel erg afwachten wat voor model je treft. De Contour 20i kon ik niet betrappen op de brille die de BM15a, de Special 40 en de Heritage wel hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Hey Huub,

Ik zit de laatste maanden ook een beetje te kijken naar die RME ADI-2.
Een aanrader begrijp ik?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Roksan

Citaat van: Hannibal_ op mei 18, 2022, 11:52:36
Hey Huub,

Ik zit de laatste maanden ook een beetje te kijken naar die RME ADI-2.
Een aanrader begrijp ik?
[/quotvoor
Citaat van: Hannibal_ op mei 18, 2022, 11:52:36
Hey Huub,

Ik zit de laatste maanden ook een beetje te kijken naar die RME ADI-2.
Een aanrader begrijp ik?

Voor ongeveer 2 tot 3 weken ;-)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op mei 18, 2022, 11:52:36
Hey Huub,

Ik zit de laatste maanden ook een beetje te kijken naar die RME ADI-2.
Een aanrader begrijp ik?

Post op ASR:

As 68 year audiophile there is not much time left to find the ultimate mid-priced hifi set. My pension is not ultimate too, so I became a fan of ASR. I believe in measurements before listening, not listening regardless of measurements. And everything tested here is quite cheap in high end terms. Did you notice the word 'listening'? :)

I'm convinced that a good dac is the start of a decent system so I had a lot of these before I (influenced by ASR) started to experiment with Toppings: D10, D50 and in the end the D90se. All measuring well and, according to the majority here, you only pay more for the extra features. Yeah, and then the D90se is much too expensive, but according to my ears the D90se was the only Topping dac with a convincing sound. But after 6 months I got bored and sold it to buy a NAD C658, hoping that the dsp from Dirac could help me further. The D90se is considered to be great, the C658 is not. But still I liked the overall sound of the C658 more, although I missed the details of the Topping dacs. After a lot of experimenting Dirac did not deliver and, as usual, I desperately decided to sell everything and start all over by getting decent pro audio stuff. I ran against a set of Dynaudio BM15a and I think I will never need another speaker again, they are that good.

Next victim was the NAD C658, a cheap, nice sounding very flexible tool but, as pointed, not the best dac around. I needed a replacement that would be flexible like the NAD, with a nice natural sound like the NAD, with the quality of the D90se. My eyes fell at the RME ADI-2 and next day he replaced the NAD C658 in my hifi-rack. I now can sell the hifi-rack too. :D

Well, I could not believe my ears. What a huge, natural, detailed, powerful, convincing sound! Completely problem-free, every track is a joy to listen. In my 20 years of audiophilia nervosa I never had a sound this good.

I knew the RME is tested here and I know that Amir uses the RME ADI-2 himself. Now I have a question. Amir, come on man, for me it is clear that the RME has a much nicer sound than the Topping D90se. Or at least it sounds different. Don't you hear that too?

Or do I have to blind test it first, have to level the output, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera? ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


HuubF

Citaat van: Ralf67 op mei 18, 2022, 12:28:58
Het antwoord is denk  ik heel eenvoudig.

No !  :D

Inderdaad, en als je ze dan persoonlijk spreekt dan willen ze heus wel toegeven dat ze ook wel wat verschilletjes horen.

Voor mij heb je stront in je oren als je de Topping D90se identiek vindt klinken aan de RME ADI-2, alleen omdat ze bijna net zo goed meten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Maar als ik het goed begrijp, vergelijk je nu de RME die je op de dynaudio speakers hoort met de topping toen je nog de atc's had?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Hannibal_

Ik begrijp er gewoon uit dat het een super ding is!

Leuke reactie op die site  ;D

Ik zit alleen nog met ingangen.
Ik kom er twee te kort.

Misshien de Rega DAC-R er naast aanhouden  :blush:

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: jahtari op mei 18, 2022, 12:56:03
Maar als ik het goed begrijp, vergelijk je nu de RME die je op de dynaudio speakers hoort met de topping toen je nog de atc's had?

Touché. Ik ga zo maar uit van mijn audio-geheugen, vanuit 2 verschillende situaties. Ik kende echter de Topping D90se door en door en de NAD C658 kan als referentie dienen want die heb ik wel in beide situaties gehad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)