Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Markvandiepen

Worden de goedkopere lijn Dynaudio's in China gemaakt ?

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Markvandiepen


B-art

Toch wel, beetje volvo concept. Kwaliteit blijft wel overeind denk ik.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Raphie

Heb je de foto's in Twani's app gezien? Dat is toch om te janken? Lijkt wel een Tesla....
JBL PRX Power!

B-art

Ja, zelfde kritiek ook hier helaas: https://www.avsforum.com/threads/dynaudio-owners-thread.686371/page-2194

Ben dan ook blij met mijn oudere dyns.

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Citaat van: Raphie op april  5, 2021, 08:33:43
Ik snap het niet, als de TV daar nou ook staat, waarom dan niet kast eruit, TV aan de wand en meubel er onder?
Die borden kast daar is géén porum, ik dacht dat je schikte omdat die een functie had, maar de TV staat erin, op de grond.  :D
Typische vrouw heb je, aan de ene kant super hoe ze je begrijpt in je hobby, maar ze heeft zelf ook hele specifieke "wensen" zie ik  :D

Wij vinden die kast juist leuk. Mijn huisgenootje heeft maanden geschuurd en gelakt om hem weer een beetje toonbaar te maken. En het klinkt veel beter dan de Ikea constructie die er eerst stond.

En ze heeft ook een hekel aan TV's. Dus dit is juist een slimme oplossing. Natuurlijk wil ik een 65 inch aan de wand maar ik heb die discussie smadelijk verloren. En een TV op de grond geeft een verfrissend perspectief. Het contrast is altijd geweldig in zo'n kast, ook met felle zon.

In ruil daarvoor heb ik de versterker gekregen, is de wand met houtjes beplakt, zijn er gordijnen en een kleed en heb ik de allerduurste Toyota Yaris (ze wilde eigenlijk ook geen auto) mogen leasen. En ik maak kans de discussie over de extra verdieping te winnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy


Contour


Rob46

Citaat van: Markvandiepen op april  5, 2021, 09:14:28
Worden de goedkopere lijn Dynaudio's in China gemaakt ?

Wat is 'de goedkopere lijn'? Mijn Dynaudio's Heritage Special worden in Denemarken gemaakt (zeggen ze..)....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Dura

Ik zit er zelf over te denken mijn tv, die tussen de speakers staat ( voor het geluid uiteraard)aan de muur te hangen en een gordijnrail erboven te maken zodat ik de tv niet ziet als ik er niet naar hoef te kijken en van de ongewenste reflecties af ben.
Maar op de grond is ook leuk, denk dat dat misschien ook lekkerder is voor de nek dan een hoog hangend scherm.
En een vriendin van me heeft haar tv op haar oude schildersezel gezet, ook een leuke creatieve uitstraling.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Corona-technisch mag er maar één van ons tweeën paasbezoekjes afleggen. Dat is mijn geliefde geworden, ik heb hier genoeg te doen (= niets). Heerlijk, een dagje zonder opmerkingen over te lang lopende klusjes.

De Ayre QB-9 Twenty is zo goed dat elk muziekje een belevenis is geworden. Er zit wat meer rust in de weergave maar dat wordt ruimschoots terugbetaald met een sonische rijkdom die ik nog nooit heb gehoord. Meestal als ik naar Vampire Weekend luister eindig ik de CD met een iets hoger adrenalineniveau. Prima muziek als je na een drinkgelag en slechte nacht weer een beetje wil performen. Nu is het een feestje om te beluisteren. Niks stress maar mooie harmonieën die je dwingen de plaat uit te laten lopen. Ook Radio Paradise wordt zo erg avontuurlijk om te luisteren.

Omdat de 4e of 5e microRendu kennelijk niets van dat geluk in de weg staat blijf ik ook maar bij Small Green Computer. Het is dan weer grappig hoe dit soort apparaatjes afgeserveerd worden op AudioScienceReview. En al die gasten maar streamen met een goedkope Topping dac direct op hun computertje met een nCore versterker. Wat natuurlijk prima kan klinken op een mooie JBL, dat weet ik dan ook weer toevallig.

Maar goed, Small Green Computer dus. Daar valt nog volop te shoppen zag ik. Ik heb er vorige week een kaartje met nieuwe mR software besteld voor 29 euro en dat wordt gratis verzonden. Elke dag krijg ik mailtjes waar het envelopje zich bevindt ('Your item arrived at a shipping partner facility at 7:50 am on April 2, 2021 in KEARNY, NJ 07032'). Een SonicTransporter kan op den duur prima de NUC vervangen. Heel wat goedkoper dan een Roon Nucleus. En als er een upgrade gewenst is van de microRendu is er nog de ultraRendu die weer een stapje verder gaat. Er is nog van alles te sleutelen.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op april  5, 2021, 11:59:42
Omdat de 4e of 5e microRendu kennelijk niets van dat geluk in de weg staat blijf ik ook maar bij Small Green Computer. Het is dan weer grappig hoe dit soort apparaatjes afgeserveerd worden op AudioScienceReview.
Hoezo? Dit is de conclusie van de review (2017): "From functionality point of view, the Sonore microRendu works fine as a reliable Roon endpoint. On performance front, the only way to avoid degradation of (measured) DAC performance is to use a linear power supply".

Dus enkel een opmerking dat je er een goede voeding moet aanhangen.

Citaat van: HuubF op april  5, 2021, 11:59:42
En al die gasten maar streamen met een goedkope Topping dac direct op hun computertje met een nCore versterker.
Mooie veralgemening. Slaat helemaal nergens op.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: Geert (gvc) op april  5, 2021, 12:39:47
Hoezo? Dit is de conclusie van de review (2017): "From functionality point of view, the Sonore microRendu works fine as a reliable Roon endpoint. On performance front, the only way to avoid degradation of (measured) DAC performance is to use a linear power supply".

Dus enkel een opmerking dat je er een goede voeding moet aanhangen.
Mooie veralgemening. Slaat helemaal nergens op.

Ai, ik drukte op je knopje. Excuus voor de veralgemening. Heb je ook mijn opmerking gelezen dat het prima kan klinken met een JBL?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Die Topping dacs meten nagenoeg perfect, zal ook wel zo klinken dus...

:laugh: :laugh: :laugh:

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op april  5, 2021, 13:12:41
Heb je ook mijn opmerking gelezen dat het prima kan klinken met een JBL?
Ja hoor, maar dat maakt wat daarvoor gezegd werd niet goed.

In werkelijkheid zitten op Audiosciencereview.com behoorlijk wat mensen die bijzonder kritisch zijn voor klasse D technology. Niet voor niets is de Benchmark AHB2 daar heel populair.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: Geert (gvc) op april  5, 2021, 13:22:41
Ja hoor, maar dat maakt wat daarvoor gezegd werd niet goed.

In werkelijkheid zitten op Audiosciencereview.com behoorlijk wat mensen die bijzonder kritisch zijn voor klasse D technology. Niet voor niets is de Benchmark AHB2 daar heel populair.

Maar wat ik schreef klopt gewoon. Dat de microRendu een liniaire voeding nodig heeft en dat een USB verloopstekkertje minder jitter geeft dan een USB kabel zie ik daar heus wel staan.

Dat is dan gelijk ook de grens. De microRendu voldoet als Roon endpoint omdat hij de bits ongewijzigd doorgeeft in een Roon configuratie met Roon server maar een ultraRendu of opticalRendu is in hun ogen bespottelijk. En een Topping dac is helemaal oppietoppie terwijl ik je ervan kan verzekeren dat een Ayre QB-9 Twenty een klasse of 5 beter is.

Maar dat hoef je allemaal niet te geloven hoor.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op april  5, 2021, 13:50:14
De microRendu voldoet als Roon endpoint omdat hij de bits ongewijzigd doorgeeft in een Roon configuratie met Roon server maar een ultraRendu of opticalRendu is in hun ogen bespottelijk.
Nu heb je het over 2 andere *Rendu's. Ik vind er op Audiosciencereview.com niet eens een review van terug.

Citaat van: HuubF op april  5, 2021, 13:50:14
En een Topping dac is helemaal oppietoppie terwijl ik je ervan kan verzekeren dat een Ayre QB-9 Twenty een klasse of 5 beter is. Maar dat hoef je allemaal niet te geloven hoor.  ;)
Heb ik nog nooit een uitspraak over gedaan dus ik voel me niet aangesproken.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: Geert (gvc) op april  5, 2021, 14:05:51
Nu heb je het over 2 andere *Rendu's. Ik vind er op Audiosciencereview.com niet eens een review van terug.
Heb ik nog nooit een uitspraak over gedaan dus ik voel me niet aangesproken.

Ik denk dat we langs elkaar heen praten.  ;)

Laat ons genieten van het mooie paasweer.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op april  5, 2021, 14:23:15
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.  ;) Laat ons genieten van het mooie paasweer.  :worship:
Ik denk het ook, want het is slechts 5 graden en er staat 30 knopen wind :-)
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: Geert (gvc) op april  5, 2021, 14:27:13
Ik denk het ook, want het is slechts 5 graden en er staat 30 knopen wind :-)

Ik zit in een hoekhuis dus veel licht. Muziekje erbij en genieten van storm, zon, hagel, regen en sneeuw. Allemaal binnen een half uurtje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Geert (gvc)

Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Rowdy


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL