Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 14:24:01
Heb jij een eigen topic?
Denk niet dat dat invloed zou hebben op bepaalde wetmatigheden.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: Geert (gvc) op maart  9, 2021, 14:39:22
Denk niet dat dat invloed zou hebben op bepaalde wetmatigheden.

Het zou mijn irritatie dat je je kritiek overal spuit zonder zelf ooit eens ergens mee te komen enigszins verminderen.

Begrijp me goed, je bent vast een bovenste beste vent in real life.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 14:54:09
Het zou mijn irritatie dat je je kritiek overal spuit zonder zelf ooit eens ergens mee te komen enigszins verminderen.
Ook dat is bias vrees ik want ik spui niet overal kritiek, ik ben niet eens actief in het overgrote deel van de topics. En in heel wat topics ben ik denk ik heel behulpzaam. Maar als iemand perse uitspraken wil doen die regelrecht ingaan tegen   algemeen aanvaarde wetenschappelijke wetmatigheden dan ga ik de discussie niet uit de weg. Ik zorg daarbij meestal wel netjes voor de nodige referenties, en dat vraagt behoorlijk wat goodwill en inspanning.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Dura

Citaat van: Geert (gvc) op maart  9, 2021, 15:13:23
Ook dat is bias vrees ik want ik spui niet overal kritiek, ik ben niet eens actief in het overgrote deel van de topics. En in heel wat topics ben ik denk ik heel behulpzaam. Maar als iemand perse uitspraken wil doen die regelrecht ingaan tegen   algemeen aanvaarde wetenschappelijke wetmatigheden dan ga ik de discussie niet uit de weg. Ik zorg daarbij meestal wel netjes voor de nodige referenties, en dat vraagt behoorlijk wat goodwill en inspanning.

Dat is geen bias, dat is gangbaar taalgebruik. Als jij 'overal kritiek spuien' interpreteert als dat dat alleen waar is als je dus in ieder topic kritiek spuit is dat een overletterlijke uitleg waar je voorbij gaat aan de feitelijke boodschap.
Dat kan behoorlijk irritant zijn  ;)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

MarkD

Mooi apparaat Huub die Naim dac. Als je met voedingen aan de slag gaat wel die van Naim naimen hoor. Heb zelf geen ervaring met voedingen van andere merken op Naim overigens, maar met de Naim voedingen krijg je meer van alles met behoud van PRaT. Niet alleen meer verfijning, maar ook meer vlees op de botten en rijkheid aan klankkleur. Verrekte duur zijn ze wel...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

HuubF

Citaat van: MarkD op maart  9, 2021, 15:33:57
Mooi apparaat Huub die Naim dac. Als je met voedingen aan de slag gaat wel die van Naim naimen hoor. Heb zelf geen ervaring met voedingen van andere merken op Naim overigens, maar met de Naim voedingen krijg je meer van alles met behoud van PRaT. Niet alleen meer verfijning, maar ook meer vlees op de botten en rijkheid aan klankkleur. Verrekte duur zijn ze wel...

Oh cool jij hebt een 555 op je 272. :worship:

Met de 272 ben ik niet verder gegaan dan een Teddy Pardo inderdaad. Als de nDac klinkt zoals ik hoop (meeslepend, niet te veel minder resolutie) is het een prettig idee dat je met een XPS DR een flinke stap vooruit kunt maken.

Ik zou dan wel wachten op een tweedehandsje.  :blush:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Geert (gvc) op maart  9, 2021, 15:13:23
Ook dat is bias vrees ik want ik spui niet overal kritiek, ik ben niet eens actief in het overgrote deel van de topics. En in heel wat topics ben ik denk ik heel behulpzaam. Maar als iemand perse uitspraken wil doen die regelrecht ingaan tegen   algemeen aanvaarde wetenschappelijke wetmatigheden dan ga ik de discussie niet uit de weg. Ik zorg daarbij meestal wel netjes voor de nodige referenties, en dat vraagt behoorlijk wat goodwill en inspanning.

Klopt, excuus. Je houdt erg van het woordje 'Bias'. Je bent ermee bekend dat dat in gelijke mate ook voor jou geldt?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Waarom denk je dat ik laatst een heel topic heb geopend om het hoorbare verschil tussen mijn Meridian- en Yamaha-voorversterkers te delen, Huub?

Geert (gvc)

Citaat van: Dura op maart  9, 2021, 15:27:28
Als jij 'overal kritiek spuien' interpreteert als dat dat alleen waar is als je dus in ieder topic kritiek spuit is dat een overletterlijke uitleg waar je voorbij gaat aan de feitelijke boodschap. Dat kan behoorlijk irritant zijn.
Als ik in meer dan 99% van de topics geen kritiek spui dan is het ongepast van te beweren dat ik dat wel doe. Je kan je wel voorstellen dat ik dat ook irritant vind.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 15:42:09
Klopt, excuus. Je houdt erg van het woordje 'Bias'. Je bent ermee bekend dat dat in gelijke mate ook voor jou geldt?
Waaruit concludeer je dat ik dat niet denk te beseffen? Zou sterk zijn dat ik na alle studie over bias zou denken dat het niet voor mij geld, zeker als bijvoorbeeld een referentiewerk als 'Thinking, Fast and Slow' van Daniel Kahneman duidelijk beschrijft dat niemand eraan onsnapt (zelfs niet als je het gevaar beseft).
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

HuubF

Citaat van: Geert (gvc) op maart  9, 2021, 16:02:35
Waaruit concludeer je dat ik dat niet denk te beseffen? Zou sterk zijn dat ik na alle studie over bias zou denken dat het niet voor mij geld, zeker als bijvoorbeeld een referentiewerk als 'Thinking, Fast and Slow' van Daniel Kahneman duidelijk beschrijft dat niemand eraan onsnapt (zelfs niet als je het gevaar beseft).

Prima, dan zijn we het eens. Maar dan moet je ook iets welwillender zijn naar mij toe. Soms geef je me de indruk dat je denkt dat ik achterlijk ben en dat is niet bepaald zo. Wel wens ik hifi puur op gevoel te beoordelen. Dat duurt wat langer dan wanneer je genoegen neemt met iets dat recht meet. Moet kunnen toch?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Koen K op maart  9, 2021, 15:47:58
Waarom denk je dat ik laatst een heel topic heb geopend om het hoorbare verschil tussen mijn Meridian- en Yamaha-voorversterkers te delen, Huub?

Koen, jij vertrouwt alleen op jezelf. Dat is natuurlijk prima want dat doe ik ook. Je moet alleen beseffen dat het niet zo kan zijn dat alle anderen het daarom mis hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarkD

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 15:40:15
Oh cool jij hebt een 555 op je 272. :worship:

Met de 272 ben ik niet verder gegaan dan een Teddy Pardo inderdaad. Als de nDac klinkt zoals ik hoop (meeslepend, niet te veel minder resolutie) is het een prettig idee dat je met een XPS DR een flinke stap vooruit kunt maken.

Ik zou dan wel wachten op een tweedehandsje.  :blush:

Tweedehandsjes heb ik ook op gewacht hoor. Eerst een XPS DR en toen een 555 DR. Ik vond de 272 alleen ook fijn klinken, dus de basis was al goed. Vervolgens kon ik mij tot 2 x toe niet bedwingen. ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Dura

Citaat van: Geert (gvc) op maart  9, 2021, 15:52:18
Als ik in meer dan 99% van de topics geen kritiek spui dan is het ongepast van te beweren dat ik dat wel doe. Je kan je wel voorstellen dat ik dat ook irritant vind.

Ook weer begrijpelijk  ;)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Koen K

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 16:09:33
Koen, jij vertrouwt alleen op jezelf. Dat is natuurlijk prima want dat doe ik ook. Je moet alleen beseffen dat het niet zo kan zijn dat alle anderen het daarom mis hebben.

Dat is onzin. Inzake techniek vertrouw ik alleen op feiten. Mijn subjectieve oordeel blijkt vaak een aardige indicator te zijn, maar vaak genoeg is het dat ook niet. Dus daar vertrouw ik niet zomaar op. Zeker niet meer of minder dan op dat van een ander.

Overigens is de groep die jij aanduidt met "alle anderen" in feite maar een klein groepje, voornamelijk mannen van 50+ met een vreemde houding ten aanzien van logica. En ja, als die iets zeggen wat de feiten tegenspreekt, bijvoorbeeld dat ze verschillen van enkele honderdsten dB tussen luidsprekerkabels kunnen horen, dan hebben ze het fout, hoe driftig ze elkaar ook blijven bevestigen.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart  9, 2021, 18:02:13
Dat is onzin. Inzake techniek vertrouw ik alleen op feiten. Mijn subjectieve oordeel blijkt vaak een aardige indicator te zijn, maar vaak genoeg is het dat ook niet. Dus daar vertrouw ik niet zomaar op. Zeker niet meer of minder dan op dat van een ander.

Overigens is de groep die jij aanduidt met "alle anderen" in feite maar een klein groepje, voornamelijk mannen van 50+ met een vreemde houding ten aanzien van logica. En ja, als die iets zeggen wat de feiten tegenspreekt, bijvoorbeeld dat ze verschillen van enkele honderdsten dB tussen luidsprekerkabels kunnen horen, dan hebben ze het fout, hoe driftig ze elkaar ook blijven bevestigen.

Mooi ook weer duidelijk. Ik ga even verder met het topic waar in de naam 'subjectief' voorkomt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Geert (gvc)

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 16:06:40
Prima, dan zijn we het eens. Maar dan moet je ook iets welwillender zijn naar mij toe. Soms geef je me de indruk dat je denkt dat ik achterlijk ben en dat is niet bepaald zo.
Ik reageer enkel inhoudelijk, dus dat persoonlijk nemen hoef je niet te doen. Je interpretatie strookt trouwens ook echt niet met hoe ik er over denk.

Ik zie wel uitgesproken gedragskenmerken, maar die zijn op geen enkele manier te vertalen naar achterlijk en bovendien zou dat serieus misplaatst zijn. Zelf moet ik helaas wel regelmatig persoonlijke aanvallen incasseren (wat niet specifiek naar jou gericht is).
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Koen K

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 18:05:02
Mooi ook weer duidelijk. Ik ga even verder met het topic waar in de naam 'subjectief' voorkomt.

.... en waarin je toch voortdurend feitelijke beweringen doet. Veel plezier ermee.

Peerless Monster

Citaat van: Koen K op maart  9, 2021, 18:02:13
Overigens is de groep die jij aanduidt met "alle anderen" in feite maar een klein groepje, voornamelijk mannen van 50+ met een vreemde houding ten aanzien van logica. En ja, als die iets zeggen wat de feiten tegenspreekt, bijvoorbeeld dat ze verschillen van enkele honderdsten dB tussen luidsprekerkabels kunnen horen, dan hebben ze het fout, hoe driftig ze elkaar ook blijven bevestigen.

Je brengt het als een feit 🤣
Je zou je zelf eens moeten teruglezen...
Hilarisch.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 18:05:02
Mooi ook weer duidelijk. Ik ga even verder met het topic waar in de naam 'subjectief' voorkomt.
Huub, veel plezier met de Niam. Maar probeer a.u.b. nu niet iedere keer de rode lap voor de ogen van de stier te willen zijn. Passive aggressive en provoceren zit je in het bloed. Ik ben vandaag te lui om in debat te gaan, maar 2 anderen heb je al weer flink op de kast.  :D

Vertel me nu a.u.b. niet dat je zo naïef bent dat je dat zelf niet ziet?
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart  9, 2021, 18:51:36
Huub, veel plezier met de Niam. Maar probeer a.u.b. nu niet iedere keer de rode lap voor de ogen van de stier te willen zijn. Passive aggressive en provoceren zit je in het bloed. Ik ben vandaag te lui om in debat te gaan, maar 2 anderen heb je al weer flink op de kast.  :D

Vertel me nu a.u.b. niet dat je zo naïef bent dat je dat zelf niet ziet?

Iedereen weet hoe ik denk. Daarom is het raar als mensen aanslaan als ik gewoon vertel wat ik vind. In mijn eigen topic.

Het lijkt provoceren maar ik voel me er niet lekker bij als er steeds door dezelfden behoorlijk hard op wordt gereageerd. En waarom? Omdat ze vinden dat voedingen onzin zijn of zo? En waarom moet dat dan hier?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Koen K op maart  9, 2021, 18:38:28
.... en waarin je toch voortdurend feitelijke beweringen doet. Veel plezier ermee.

We zitten hier niet op hififorum Koen. Als jij van mij verlangt dat ik bij ELKE bevinding meld dat het subjectief is moet je hier vooral niets meer lezen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 19:19:53
Iedereen weet hoe ik denk. Daarom is het raar als mensen aanslaan als ik gewoon vertel wat ik vind. In mijn eigen topic.

Het lijkt provoceren maar ik voel me er niet lekker bij als er steeds door dezelfden behoorlijk hard op wordt gereageerd. En waarom? Omdat ze vinden dat voedingen onzin zijn of zo? En waarom moet dat dan hier?
Nee, klopt, maar iets met mening en feit en jij die BEWUST de grens op zoekt om iedere indruk van enig voorbehoud volledig te verbergen.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart  9, 2021, 19:25:16
Nee, klopt, maar iets met mening en feit en jij die BEWUST de grens op zoekt om iedere indruk van enig voorbehoud volledig te verbergen.

Noem jij mijn herinnering aan de rel op hififorum over Naim voedingen bewust de grens opzoeken? Wiens grens eigenlijk? En waarom zou ik hier niet gewoon op mogen schrijven wat ik denk?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: Raphie op maart  9, 2021, 18:51:36
Huub, veel plezier met de Niam. Maar probeer a.u.b. nu niet iedere keer de rode lap voor de ogen van de stier te willen zijn. Passive aggressive en provoceren zit je in het bloed. Ik ben vandaag te lui om in debat te gaan, maar 2 anderen heb je al weer flink op de kast.  :D

Vertel me nu a.u.b. niet dat je zo naïef bent dat je dat zelf niet ziet?

Het lijkt wel een woke beweging, waarbij iedere literaire uitlating aan strengcorrecte criteria moet voldoen.
Dit is Huub's eigen topic, waar hij gezien de titel zeer duidelijk van plan is op zijn eigen wijze een set samen te stellen en daarvan verslag te doen; zijn aankopen met zijn geld (meestal) en gemaakt onder zijn overwegingen.
En daar heeft ie een zeer subjectieve methode bij; dat hebben er veel meer, maar hij schrijft ze ook nog  expliciet en zo eerlijk en open mogelijk op.
Daar kun je het niet mee eens zijn, en dat kun je hier dan ook kwijt.
Maar stug volhouden dat het allemaal helemaal verkeerd is, en dat in confronterende termen opschrijven is alsof je telkens een interieurdesigner naar binnenkijkend voor je raam hebt staan schreeuwen dat je het helemaal fout doet. Even leuk, maar als die niet leert dat je zijn 'goede raad' liever niet hebt en stug blijft staan schreeuwen vraag je je al snel af wat er mis met hem of haar is en hoe je ervan af komt.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.