Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Koen K

Wacht even, we "horen" nu ook al verschil tussen twee streamers met een digitale uitgang?  :wacko:

vergeerr72

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 13:26:52
Wacht even, we "horen" nu ook al verschil tussen twee streamers met een digitale uitgang?  :wacko:
Jij niet dan?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 13:26:52
Wacht even, we "horen" nu ook al verschil tussen twee streamers met een digitale uitgang?  :wacko:

Welkom in de wereld, jongen.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 13:33:21
Welkom in de wereld, jongen.  ;)
Ik heb de microrendu ook op proef gehad. Was minder dan de Minidsp SHD Studio. De Allo Usbridge Signature met MoOde is weer beter. Maar ik kan mij niet voorstellen dat die de auralic vega zal kloppen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Citaat van: vergeerr72 op januari  9, 2021, 13:36:29
Ik heb de microrendu ook op proef gehad. Was minder dan de Minidsp SHD Studio. De Allo Usbridge Signature met MoOde is weer beter. Maar ik kan mij niet voorstellen dat die de auralic vega zal kloppen.

Dat is ook het verneukeratieve van die reacties van (overigens in het echte leven ontzettend leuke) mannen als Koen en Raphie... als je ze zou geloven zit je met apparaten in huis die erg matig klinken, stofzuigen en koffie zetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Citaat van: vergeerr72 op januari  9, 2021, 13:28:28
Jij niet dan?

Ik niet, nee. Maar misschien moet Huub dan eerst eens de goede kabelvoetjes onder zijn ethernetkabels doen voor hij weer een andere DAC gaat uitproberen. Dat schijnt ook heel "hoor"baar te zijn.

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 13:40:24
Dat is ook het verneukeratieve van die reacties van (overigens in het echte leven ontzettend leuke) mannen als Koen en Raphie... als je ze zou geloven zit je met apparaten in huis die erg matig klinken, stofzuigen en koffie zetten.

:clapping:

Daar denken velen anders over, maar ik besef dat we het er nooit over eens zullen worden.

Contour

Precies wat je zegt Huub, naast stofzuigen en koffie zetten meten ze wel recht, dat dan weer wel!  :laugh:

Koen K

Het blijft grappig dat jullie je niet realiseren wat het doel van meten is, namelijk dat dingen beter gaan klinken. Wat overigens prima aantoonbaar is, in tegenstelling tot al dat geleuter over audiofiele voedingen enzovoorts.

HuubF

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 13:53:25
Het blijft grappig dat jullie je niet realiseren wat het doel van meten is, namelijk dat dingen beter gaan klinken. Wat overigens prima aantoonbaar is, in tegenstelling tot al dat geleuter over audiofiele voedingen enzovoorts.

Knul Koen, ik heb hier een perfect metende Tokkie Topping D50s staan die perfect meet. Echt perfect. But it sounds like shit. Niet muzikaal, weet je wel?

Jouw (mooie) KuH speakers krijgen ook een hijg end boost als je ze op mijn Audioquest Niagara 1200 zet.

Als iets goed meet is dat een goed uitgangspunt. Maar het betekent zeker niet dat het dan automatisch goed klinkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Meten is een basis, daarmee krijg je niet gelijk een uitmuntende set, sterker nog, allemaal recht metende kastjes aan elkaar kan dramatisch uitpakken. Die twee flappers aan je hoofd zullen het echte werk moeten doen. Voor mij is het simpel, hoe klinkt geluid in het echt, en kan je set dat zo goed mogelijk benaderen, en dan niet alleen de klank, maar ook de afbeelding, diepte, emotie etc.

Groetjes Walter

Rowdy

Citaat van: Contour op januari  9, 2021, 14:02:13
Die twee flappers aan je hoofd zullen het echte werk moeten doen.
Je luistert met je hersens.

vergeerr72

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 13:53:25
Het blijft grappig dat jullie je niet realiseren wat het doel van meten is, namelijk dat dingen beter gaan klinken. Wat overigens prima aantoonbaar is, in tegenstelling tot al dat geleuter over audiofiele voedingen enzovoorts.
Metingen als hulpmiddel om in mijn niet optimale thuisopstellingen verbeteringen aan te brengen geloof ik ook in.

Recht metende apparatuur in een ideale metende opstelling zal geweldig zijn. Maar in de ideale wereld leven wij niet. Enige vaste gegeven is de luisteraar en meestal is de ruimte (akoustiek) beperkt beïnvloedbaar. Het budget bepaald meestal ook dat er maar slechts een enkel component tegelijkertijd aangepast kan worden. Alhoewel huubf hier vaak het tegendeel bewijst[emoji2]. Kortom het nieuwe component moet ingepast worden in suboptimale condities. Het meest rechtmetend is dan vaak niet de oplossing.

In mijn set zijn momenteel de speakers en versterking de vaste constanten. Ik zoek meestal een specifieke punt waarop ik een verbetering wil maken. Onderzoek is dan ook apparatuur zien te vinden via reviews en metingen die op dat vlak beter presteren.  Meestal hierbij de subjectieve verslagen hierbjj de meeste waarde. Uiteindelijk zal beluistering de doorslag geven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 14:00:18
Knul Koen, ik heb hier een perfect metende Tokkie Topping D50s staan die perfect meet. Echt perfect. But it sounds like shit. Niet muzikaal, weet je wel?

Jouw (mooie) KuH speakers krijgen ook een hijg end boost als je ze op mijn Audioquest Niagara 1200 zet.

Als iets goed meet is dat een goed uitgangspunt. Maar het betekent zeker niet dat het dan automatisch goed klinkt.

Wat jij "horen" noemt is in feite meer "voelen". Als je blind moet zeggen of die Audioquest al dan niet aangesloten is blijft er niks van over. Daarom worden er zo vaak volstrekt tegengestelde beweringen over dezelfde apparaten/kabels/tweaks gedaan: er is gehoormatig niks over te zeggen omdat het gewoon hetzelfde is, maar gevoelsmatig kun je er fora over volschrijven.

Dit is ook precies de reden dat de onrust blijft: wat vandaag tof voelt kan morgen ruk zijn, en andersom. De enige constante factor is de pertinente weigering ook maar enigszins kritisch naar je eigen hersenspinsels te kijken.


vergeerr72

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 14:08:24
En een beetje met je *mannelijk geslachtsorgaan*.
Jij luistert ook bij voorkeur naakt? [emoji38][emoji38]
Audiofiele kleding is ook wel topic waard.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 14:09:12
Wat jij "horen" noemt is in feite meer "voelen". Als je blind moet zeggen of die Audioquest al dan niet aangesloten is blijft er niks van over. Daarom worden er zo vaak volstrekt tegengestelde beweringen over dezelfde apparaten/kabels/tweaks gedaan: er is gehoormatig niks over te zeggen omdat het gewoon hetzelfde is, maar gevoelsmatig kun je er fora over volschrijven.

Dit is ook precies de reden dat de onrust blijft: wat vandaag tof voelt kan morgen ruk zijn, en andersom. De enige constante factor is de pertinente weigering ook maar enigszins kritisch naar je eigen hersenspinsels te kijken.

Dat is de veronderstelling inderdaad. Maar denk je echt dat ik voor niks mijn complete zakgeld aan hifi uitgeef? Of dat het mijzelf niet opvalt als het lastig is om iets te beoordelen?

Je hebt gelijk voor wat betreft dat 'voelen' . Het probleem is een beetje dat je dat gevoel van anderen niet vertrouwt. Het is zelfs zo dat sommigen in staat zijn hun eigen gevoel uit te schakelen. Dat luistert lekker weg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Ik denk inderdaad dat jij voor zo goed als niks al je zakgeld aan hifi uitgeeft. Dat vind ik jammer omdat ik je graag mag, maar uiteindelijk is het je eigen probleem.

Niemand is in staat zijn/haar gevoel uit te schakelen. Dat is maar een illusie die voorkomt bij mensen die vergeten dat ze dieren zijn.

scrutinizer

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 14:09:12
Wat jij "horen" noemt is in feite meer "voelen". Als je blind moet zeggen of die Audioquest al dan niet aangesloten is blijft er niks van over. Daarom worden er zo vaak volstrekt tegengestelde beweringen over dezelfde apparaten/kabels/tweaks gedaan: er is gehoormatig niks over te zeggen omdat het gewoon hetzelfde is, maar gevoelsmatig kun je er fora over volschrijven.

Dit is ook precies de reden dat de onrust blijft: wat vandaag tof voelt kan morgen ruk zijn, en andersom. De enige constante factor is de pertinente weigering ook maar enigszins kritisch naar je eigen hersenspinsels te kijken.
Zo ook die van jezelf met wat je hier probeert te bewerkstelligen.
Hoe je het ook keert of draait, Koen....het zijn en blijven individuele hersenspinsels ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72



Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 14:25:59
Dat is de veronderstelling inderdaad. Maar denk je echt dat ik voor niks mijn complete zakgeld aan hifi uitgeef? Of dat het mijzelf niet opvalt als het lastig is om iets te beoordelen?

Je hebt gelijk voor wat betreft dat 'voelen' . Het probleem is een beetje dat je dat gevoel van anderen niet vertrouwt. Het is zelfs zo dat sommigen in staat zijn hun eigen gevoel uit te schakelen. Dat luistert lekker weg.

Of is het prettig (is dat niet ook een gevoel) om een lijstje te hebben welke bewijst dat jij een goed/beter apparaat hebt?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 14:08:24
En een beetje met je *mannelijk geslachtsorgaan*.
Citaat van: vergeerr72 op januari  9, 2021, 14:46:23

Of is het prettig (is dat niet ook een gevoel) om een lijstje te hebben welke bewijst dat jij een goed/beter apparaat hebt?

:blink:

Dirk

ik begin in de topictitel stilaan wat anders te "zien"  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 13:00:38
Ja de mR gebruikt dan de dac van de Vega. Nee de Vega is in de plaats gekomen voor al die losse apparaatjes. De mR vervangt dus uitsluitend het gedeelte in de Vega dat het digitale signaal van internet oppikt en aan de dac voedt.

Ja die QB9... het valt me misschien wel tegen als ik hem weer hoor maar je ziet ze tegenwoordig voor een relatief klein bedrag langskomen.   :wub:
Mja dat zou wel zeer vreemd zijn moest dit beter klinken, in het beste geval hoor je geen verschil, moest de mR beter klinken dan zouden het bij Auralic echt prusters zijn.
Hoe was de mR aangesloten aan de Vega? Alvast niet via UTP lijkt mij :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op januari  9, 2021, 15:47:43
Mja dat zou wel zeer vreemd zijn moest dit beter klinken, in het beste geval hoor je geen verschil, moest de mR beter klinken dan zouden het bij Auralic echt prusters zijn.
Hoe was de mR aangesloten aan de Vega? Alvast niet via UTP lijkt mij :)

Ja maar slechter klinken is ook weer raar. Nee gewoon met een degelijk USB kabeltje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: Koen K op januari  9, 2021, 14:09:12
Wat jij "horen" noemt is in feite meer "voelen". Als je blind moet zeggen of die Audioquest al dan niet aangesloten is blijft er niks van over. Daarom worden er zo vaak volstrekt tegengestelde beweringen over dezelfde apparaten/kabels/tweaks gedaan: er is gehoormatig niks over te zeggen omdat het gewoon hetzelfde is, maar gevoelsmatig kun je er fora over volschrijven.

Dit is ook precies de reden dat de onrust blijft: wat vandaag tof voelt kan morgen ruk zijn, en andersom. De enige constante factor is de pertinente weigering ook maar enigszins kritisch naar je eigen hersenspinsels te kijken.

Kijk ;)

^^

HuubF

Citaat van: twani op januari  9, 2021, 16:34:18
Kijk ;)

^^

Komaan Twani, zo'n extreem standpunt kun je alleen maar innemen als je helemaal niemand anders vertrouwt dan jezelf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)