Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

dre73 en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart  5, 2019, 13:47:26
Ik reageerde op tosti-ijzer....

Die scheiding, daar begon jij volgens mij zelf over verleden keer...

Maar het is goed, ik merk dat je op oorlogspad bent, en waar ik dat in het verleden nog wel leuk vond daar heb ik er nu even geen goesting meer aan...

;)

Goed idee, ik ben er ook even een paar dagen niet.  ;)

Er is ook hifi--apparaatjes-nieuws. Zondag wordt er een cd-transport langsgebracht. Een echte Audio Note. We hebben hier nog heel wat cd's liggen die vaak niet op Tidal te vinden zijn vandaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart  5, 2019, 13:30:17
Voor wat betreft die dooddoeners ben ik het niet met je eens. Vanuit een monocultuur valt niet veel nieuws te verwachten, mensen zoals ik willen het juist hebben over van alles. Maar daarvoor krijgen we de kans niet echt.

Prima Huub. En dan zeggen dat je het niet eens bent met dooddoeners..... :D

Ik praat liever over en jou en ik...ipv jullie en wij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  5, 2019, 14:48:16
Prima Huub. En dan zeggen dat je het niet eens bent met dooddoeners..... :D

Ik praat liever over en jou en ik...ipv jullie en wij.

Gr. Hans

Helemaal mee eens, no offence, love y'all. Maar nu even een paar dagen hard werken. Is al lastig zat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ben klaar met discussies. Iedereen weet weer even van elkaar wat hij denkt en vindt. Ook deze keer heeft niemand elkaar overtuigd.

Geen idee waar het begon, ga ik ook niet nazoeken. Als ik iemand heb beledigd excuus.

Inmiddels thuis, lekker aan het klassiek.  :worship:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mr.M

Gewoon lekker luisteren , genieten en doorhobbyen op jouw manier Huub, doe ik ook zoals je weet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

HuubF

Citaat van: maz op maart  5, 2019, 17:57:30
Gewoon lekker luisteren , genieten en doorhobbyen op jouw manier Huub, doe ik ook zoals je weet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hey Maz, helemaal hier?  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Volgens mij doen we dat allemaal.

Citaat van: HuubF op maart  5, 2019, 14:57:09
Helemaal mee eens, no offence, love y'all. Maar nu even een paar dagen hard werken. Is al lastig zat.

Hier ook geen offence...zeker niet richting you. Werken sucks sowieso. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  5, 2019, 18:36:01
Volgens mij doen we dat allemaal.

Hier ook geen offence...zeker niet richting you. Werken sucks sowieso. :D

Gr. Hans

;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mr.M

Citaat van: HuubF op maart  5, 2019, 18:34:51
Hey Maz, helemaal hier?  :worship:
Ja ik volg af en toe Inkognito nog wel een en ander maar zeg lekker niets want men weet toch altijd beter, lijkt of ze alles kunnen horen wat in je ruimte gebeurt door de telefoon of pc scherm . Lol.

Ik ga maar weer aan een MPINGO draaien want me beeld trekt iets naar links. ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Markus2

Citaat van: HuubF op maart  5, 2019, 13:22:24
De mantra '(Audio) geheugen is per definitie niet betrouwbaar' is zowel waar als zinloos.
Nou ja, de wetenschap denkt zulks tot dus ver bewezen te hebben.
Citaat
Het zal zeker kloppen dat het niet betrouwbaar is maar aan de andere kant is er geen alternatief.
Jawel, maar blijkt dus vooral een individuele beleving of keuze.
Citaat
Je moet dus een beetje je best doen om waarnemingen voor jezelf een beetje betrouwbaar te krijgen.
En dat doen mensen die zich wentelen in grafiekjes, akoestische maatregelen, dsp's etcetera niet, naar jouw idee?


Citaat
Voor mij werkt het '(Audio) gevoel' beter. Dat is best betrouwbaar te krijgen door een dagje naar een nieuwe set up te luisteren, en dan weer eens een dagje naar de vorige. Het gevoel dat je hebt als je het vorige apparaatje of kabeltje weer aansluit is belangrijk. Want dan weet je of de vermeende verbetering er écht een was.
Het gevoel begrijp ik volledig, als ex-fiel. Maar, puur persoonlijk, mis ik niet één van de in het verleden door mij gedane verbeteringen.
Het kan zijn dat ik het verkeerde pad bewandelde en de zaken niet voldoende uitgedoktert heb.
Gezien mijn genot onovertroffen groot is voel ik geen enkele behoefte of reden om de zaken zoals ze er voor mij nu bij liggen, te bevragen of betwijfelen. Wellicht ben ik tot berusting geraakt.
Citaat
Voor wat betreft DON: je verdedigt hem en dat is best lief. Maar ik zie een patroon en daar heb ik niet zo'n trek in. Eelco is nu ook al gas aan het geven, het lijkt wel één organisme. En nogmaals, ik heb er niets aan want ik heb al genoeg sets gehoord om een oordeel voor mezelf te vormen. Teksten doen er niet zoveel meer toe.
Gewoon je eigen pad bewandelen Huub. Er zijn er zat die mij voor gek verklaren omdat ik de zaken die jij benoemt als geneuzel af doe. En van mij mogen ze.

Groet,  Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart  6, 2019, 18:55:58
...
Het gevoel begrijp ik volledig, als ex-fiel. Maar, puur persoonlijk, mis ik niet één van de in het verleden door mij gedane verbeteringen.
Het kan zijn dat ik het verkeerde pad bewandelde en de zaken niet voldoende uitgedoktert heb.
Gezien mijn genot onovertroffen groot is voel ik geen enkele behoefte of reden om de zaken zoals ze er voor mij nu bij liggen, te bevragen of betwijfelen...

Wat ik graag wil begrijpen: wat heeft je doen besluiten dat het klaar was? Je ziet dat bij best veel mensen en ik heb geen idee waar die knop zit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart  6, 2019, 19:08:35
Wat ik graag wil begrijpen: wat heeft je doen besluiten dat het klaar was? Je ziet dat bij best veel mensen en ik heb geen idee waar die knop zit.

Betreffende DoN: mijn reactie had enkel betrekking op dit geval. Jouw emmer was natuurlijk al behoorlijk volgelopen ;)

Het "probleem" bij jou is dat je Naim nooit wilde ivm het upgrade path. Je bent dus simpelweg een Naim newbie, ondanks je 25 jaar hifi-ervaring, en hebt in de tussentijd al wat upgrades uitgevoerd. Vanuit die optiek is het toch niet raar waar je nu mee bezig bent? Het wisselen van componenten maakt in jouw geval en dat van veel anderen simpelweg onderdeel uit van de hobby. Niks mis mee en waarom zou je je dan bezig houden met evt rust bij anderen enz.

Aangezien je van vergelijkingen houdt: anderen zijn na wat wilde jaren getrouwd met een set en jij bent een verstokte vrijgezel die af en toe van dame wisselt ;)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart  6, 2019, 21:51:40
... Niks mis mee en waarom zou je je dan bezig houden met evt rust bij anderen...

Omdat die anderen zich soms wel bezighouden met mij. Ik ben gewoon benieuwd waarom mensen stoppen met experimenteren en dan hun eigen forumgeschiedenis het liefst vergeten. En al helemaal waarom sommigen dan toch opmerkelijk actief blijven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Het actieve is makkelijk: beetje ouwehoeren als gevolg van verveling.

Het aanwezige Audiofreaks verleden hier ken ik niet dus ik weet niet wie wat 'vroeger' allemaal heeft gedaan.

chansig

Mijn verhaal heb ik al verschillende keren verteld. Linn Ekimi Cd speler in mijn set vergeleken met een Philips Cd brander. Dat was mijn kantelpunt. Eerst de Cd speler, toen de kabels etc.

Waarom nog rondhangen op een forum ? Anderen hebben daar hun mening al over gegeven. Voel ook heen behoefte om daar uitleg aan te gaan geven.  Werkeloos en niets beters te doen vind ik het meest passend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  6, 2019, 22:40:44
Mijn verhaal heb ik al verschillende keren verteld. Linn Ekimi Cd speler in mijn set vergeleken met een Philips Cd brander. Dat was mijn kantelpunt. Eerst de Cd speler, toen de kabels etc.

Waarom nog rondhangen op een forum ? Anderen hebben daar hun mening al over gegeven. Voel ook heen behoefte om daar uitleg aan te gaan geven.  Werkeloos en niets beters te doen vind ik het meest passend.

Gr. Hans

Waar ik in geinteressseerd ben is moment van de omslag, voor jou het Linn Ekimi moment dus. Begon je dan anders te luisteren? Was je het gemiezemuis zat? Je was niet minder nieuwsgierig geworden want er kwam nog heel wat achteraan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Diverse momenten. Bijvoorbeeld het Hififorum versterker vergelijk. Ook thuis met snoertjes diverse aanvaringen gehad. Zo ook met de gehakt spullen. En DAC's. En veel versterkers. En tweaks. En... Afijn.

Soms ook wel verschillen hoor. Een buizenhok klonk toch best wel anders dan zijn ICE-power opvolger. En met het vinyl gedoe waren er ook altijd wel weer verschillen, niet zo lastig ook... En een MIT snoertje klonk ooit op mijn Magnepan's lekkerder dan een standaard snoertje. Moet je nagaan!

Maar meestal waren de verschillen ook wel vanuit logisch beredeneren te onderbouwen. En dus die niet gehoorde verschillen ook...

chansig

Citaat van: HuubF op maart  7, 2019, 05:10:41
Waar ik in geinteressseerd ben is moment van de omslag, voor jou het Linn Ekimi moment dus. Begon je dan anders te luisteren? Was je het gemiezemuis zat? Je was niet minder nieuwsgierig geworden want er kwam nog heel wat achteraan.

Minder nieuwsgierig naar de invloed van apparaten. We hebben het daar al vaker over gehad. Ik kocht op een bepaald moment apparaten omdat ik het leuk vond om weer eens wat nieuws in huis te hebben. Niet zozeer om op zoek te zijn naar een ander/verbetering in het geluid. Dat was voor het Ikemi moment anders.

Akoestiek, dsp, subs is pas veel later gekomen. Wist een soort niet eens van het bestaan af, totdat Martijn me erover informeerde. Dat is een jaar of 4 terug geweest....

Anders luisteren naar muziek ? Zeker...minder gespannen en zoekend naar verschillen.

Dit is toch een audio forum, dus muziek is dan de gedeelde factor. Zo zal een ieder zijn reden hebben om hier te hangen. Apparaten vind ik nog steeds leuk/mooi om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart  7, 2019, 07:37:23
Minder nieuwsgierig naar de invloed van apparaten. We hebben het daar al vaker over gehad. Ik kocht op een bepaald moment apparaten omdat ik het leuk vond om weer eens wat nieuws in huis te hebben. Niet zozeer om op zoek te zijn naar een ander/verbetering in het geluid. Dat was voor het Ikemi moment anders.

Akoestiek, dsp, subs is pas veel later gekomen. Wist een soort niet eens van het bestaan af, totdat Martijn me erover informeerde. Dat is een jaar of 4 terug geweest....

Anders luisteren naar muziek ? Zeker...minder gespannen en zoekend naar verschillen.

Dit is toch een audio forum, dus muziek is dan de gedeelde factor. Zo zal een ieder zijn reden hebben om hier te hangen. Apparaten vind ik nog steeds leuk/mooi om te zien.

Gr. Hans

Oke....Dus je bent maanden bezig geweest met je luisteromgeving van verschillend textiel te voorzien alleen voor abstract visuele stimuli?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Knor

Citaat van: HuubF op maart  6, 2019, 19:08:35
Wat ik graag wil begrijpen: wat heeft je doen besluiten dat het klaar was? Je ziet dat bij best veel mensen en ik heb geen idee waar die knop zit.

In wanorde! :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Citaat van: Knor op maart  8, 2019, 17:43:04
In wanorde! :)

In wanorde wat ? In wanorde zit de knop ? In wanorde zit het besluit ? In wanorde geen begrip ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

CitaatAls laatste nog: Huub en ik kennen elkaar al langer dan dat sommige uit de luiers zijn (om maar even een onzin uitdrukking te gebruiken), maar Huub en ik vinden elkaar prima kerels. Ondanks wat anderen mogelijk hopen, verwachten, menen te zien etc.

Als dat zo is ..Waarom lees ik er geen agree to disagree in dan? ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

notoxus

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

scrutinizer

Citaat van: notoxus op maart  8, 2019, 18:53:29
Die lees ik wel.

Groeten  :yinyang:

Dat kan, notoxus.
Dan lees ik het anders? ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Huub...heb je nu een AN cd speler/loopwerk gekocht of trap ik er dan in ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.