Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Raphie

En de karavaan trekt weer voort. Veel plezier met de zoektocht, bij Naimh noemen ze het een fools errand  ;)
JBL PRX Power!

frank2

Belden kabels zijn enigzins donker. Ollflex is al beter, hoewel deze ook rommelig in t laag is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: chansig op februari 10, 2019, 09:54:52
Volgens mij staat Bryston bekend als neutraal, dynamisch en misschien zelfs saai. Dus ik begrijp dan niet zo goed dat je die gaat proberen. Staat aan de andere kant van Naim ?

De controle over het laag, door de Naim, van de ATC is toch niet zo slecht ?

Gr. Hans

Nee het laag is prima met de Naim. Die ATC speakers staan er bekend om lastig aan te sturen te zijn, ondanks tamelijk redelijke parameters. Dat komt overigens deels door de vorige versie. Wat dan op het net vaak wordt geschreven is dat de ene versterker duf klinkt in vergelijking met een andere.

Dus een goede test. Als de Naim overwint is dat fijn om te weten. Als de Bryston overwint hou ik veel geld over. Als het niets uitmaakt weet ik weer wat meer over de klankeigenschappen van versterkers. Ook interessant voor andere eigenaren van ATC en/of Naim en/of Bryston.

Waarom Bryston? Ik ga geen merk meer proberen wat ik niet eerder heb gehad. En van Bryston weet ik wat ik kan verwachten én ik kan het gemakkelijk weer kwijt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op februari 10, 2019, 10:02:55
En de karavaan trekt weer voort. Veel plezier met de zoektocht, bij Naimh noemen ze het een fools errand  ;)

Naim heeft een bepaalde signatuur waar je je nauwelijks aan kunt ontworstelen. En als het met Naim beter moet ben ik 15.000 euro verder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 10, 2019, 10:17:52
Nee het laag is prima met de Naim. Die ATC speakers staan er bekend om lastig aan te sturen te zijn, ondanks tamelijk redelijke parameters. Dat komt overigens deels door de vorige versie. Wat dan op het net vaak wordt geschreven is dat de ene versterker duf klinkt in vergelijking met een andere.

Dus een goede test. Als de Naim overwint is dat fijn om te weten. Als de Bryston overwint hou ik veel geld over. Als het niets uitmaakt weet ik weer wat meer over de klankeigenschappen van versterkers. Ook interessant voor andere eigenaren van ATC en/of Naim en/of Bryston.

Waarom Bryston? Ik ga geen merk meer proberen wat ik niet eerder heb gehad. En van Bryston weet ik wat ik kan verwachten én ik kan het gemakkelijk weer kwijt.

Maar dan raak ik de weg een beetje kwijt. Als het prima is wat mis je dan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Je kunt wel apparaten blijven kopen, je zal nooit bereiken wat je wenst. Eerst je stroom op orde dan pas verder.
Even een tip probeer eens een andere zekering in de meterkast van de audiogroep, dat kan al behoorlijk verschil geven, hen hier diverse zekeringen geprobeerd, ahp te warm, hifi tuning niet ok, heb nu een keramische zekering van 10€ en die is wel goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op februari 10, 2019, 10:30:21
Je kunt wel apparaten blijven kopen, je zal nooit bereiken wat je wenst...

Dat vind ik dan wel weer grappig. :colgate:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Citaat van: chansig op februari 10, 2019, 10:23:49
Maar dan raak ik de weg een beetje kwijt. Als het prima is wat mis je dan ?

Gr. Hans

Wat openheid, zoals omschreven in mijn mini-verslag van mijn bezoek aan Sultankat.

Dat kan ook aan andere dingen liggen (bron, ruimte, stroom) maar als apparaten-fetisjist begin ik met de versterker. Ik ga er van uit dat het niet aan de speakers ligt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op februari 10, 2019, 10:34:14
Dat vind ik dan wel weer grappig. :colgate:

Proef ondervindelijk vastgesteld, nu is stroom hier wel op orde en wordt alles hier steeds eenvoudiger en goedkoper qua apparatuur. En zoals bekend dr is hier best wel veel geweest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op februari 10, 2019, 10:41:36
Moet niet hoor.

:P

Jawel. Ik kom op dit moment alleen om in verjaardagen, werk en 100.000 andere dingetjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Gebruik andere stroomsnoeren dan belden en je hebt je openheid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op februari 10, 2019, 10:43:59
Jawel. Ik kom op dit moment alleen om in verjaardagen, werk en 100.000 andere dingetjes.

Je weet, de deur staat hier open voor je.

Figuurlijk dan...

;D

HuubF

Citaat van: frank2 op februari 10, 2019, 10:43:45
Proef ondervindelijk vastgesteld, nu is stroom hier wel op orde en wordt alles hier steeds eenvoudiger en goedkoper qua apparatuur. En zoals bekend dr is hier best wel veel geweest.

De stroom is hier al 6 jaar op orde met een aparte groep en degelijke snoeren, stekkers en blok. Van mooiere snoeren heb ik hier weinig verbetering gehoord dus die heb ik allemaal weer verkocht. Naim raadt te veel getweak op dat gebied ook af. Mijn tegels en audiolamp strijken ook vast wel wat glad (hoewel ik niet weet wat Naim hier van vindt).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik heb ook jaren Belden gehad, dacht toen wat dit wel OK was, maar na overstap op Furutech en Oyaide bleek dat dit toch een grote verbetering gaf. Ook de connectors zijn van grote invloed, ik speel nu met Iego, vind dit mooier dan Furutech en Oyaide.

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.

Misschien wordt het nog wel beterderderder als je er een sticker opplakt!

:shaun:

HuubF

Citaat van: Contour op februari 10, 2019, 10:51:20
Ik heb ook jaren Belden gehad, dacht toen wat dit wel OK was, maar na overstap op Furutech en Oyaide bleek dat dit toch een grote verbetering gaf. Ook de connectors zijn van grote invloed, ik speel nu met Iego, vind dit mooier dan Furutech en Oyaide.

Groetjes Walter

Geloof ik graag. Maar in het Naim Universum gelden andere wetten. Zo ben ik al tijden op zoek naar een luidsprekerkabel die opener klinkt dan de NAC A5 maar niet de Naim signatuur aantast. Elke goede kabel klinkt opener maar na een paar dagen ben ik het al zat omdat de mojo weg is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy

Heb je met Naim al geprobeerd zonder de tegel en lamp?

chansig

Citaat van: HuubF op februari 10, 2019, 10:42:06
Wat openheid, zoals omschreven in mijn mini-verslag van mijn bezoek aan Sultankat.

Dat kan ook aan andere dingen liggen (bron, ruimte, stroom) maar als apparaten-fetisjist begin ik met de versterker. Ik ga er van uit dat het niet aan de speakers ligt.

Ach so...wat dacht van je de invloed van de mancave van Sultan ? Klinkt alsof die de boel optimaal kan neerzetten. Dat is bij jou simpelweg een beperking. Is nie anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Rowdy op februari 10, 2019, 10:58:44
Heb je met Naim al geprobeerd zonder de tegel en lamp?

Haha dat is wel een goeje. Nee inderdaad. Mijn vriendin zet de lamp wel af en toe per ongeluk uit (dan heeft ze de dimmer uitgestoft). Dan ontstaat er bij mij wat onrust die verdwijnt als ik het heb ontdekt en hem weer heb aangedaan (heel zachtjes, nauwelijks zichtbaar).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op februari 10, 2019, 10:59:49
Ach so...wat dacht van je de invloed van de mancave van Sultan ? Klinkt alsof die de boel optimaal kan neerzetten. Dat is bij jou simpelweg een beperking. Is nie anders.

Gr. Hans

Heb ik netjes als mogelijkheid genoemd. Maar iets meer openheid krijg je hier al met een Audioquest 88 of Castle Rock. Alleen is dan het Naim effect weg. Dubbele kip-eisituatie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Wanneer komt de Bryston ? En mag die al tillen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 10, 2019, 11:15:41
Wanneer komt de Bryston ? En mag die al tillen ?

Gr. Hans

Vanmiddag. Ja tillen gaat prima. Is ook maar een instapmodelletje van nauwelijks 12 kilo. Lassen kan je er slechts beperkt mee, alleen draadmandjes en brilmonturen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Citaat van: HuubF op februari 10, 2019, 10:57:24
Geloof ik graag. Maar in het Naim Universum gelden andere wetten. Zo ben ik al tijden op zoek naar een luidsprekerkabel die opener klinkt dan de NAC A5 maar niet de Naim signatuur aantast. Elke goede kabel klinkt opener maar na een paar dagen ben ik het al zat omdat de mojo weg is.

Naim doet het ook 'beter' met zn standaard kabels....vooral de stroomkabels, heb je ook al gemerkt met de luidsprekerkabels ala NAC5. Heb het zelfde effect ook ervaren met Linn, heb Oyaide, Furutech etc geprobeerd maar allen op een bepaalde manier vooral 'anders' en wat je zegt onrustig en in het begin 'beter' maar naar verloop van tijd ergerde ik me eraan, die stomme standaard kabels eraan en de sound is terug, zou dat eens proberen op jouw set..... misschien verrast het, misschien niet en dan verander je alles weer terug  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'