Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

HuubF en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Met een beetje pech is Huub dat weer vergeten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D

Ach, ik hoef geen bewijs ofzo... Ik vind het alleen wat hautain om zoiets over jezelf te lopen te zitten te verkondigen.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 21, 2018, 18:34:45
En jij denkt over zo'n goed auditief geheugen te beschikken?

Dat heb ik niet gezegd, dacht ik. Ik heb alleen de vraag beantwoord.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op maart 21, 2018, 21:28:02
Dat heb ik niet gezegd, dacht ik. Ik heb alleen de vraag beantwoord.

Dan ben ik nu wellicht even ietwat cru; Dus het dient enkel jouw subjectiviteit?

Mm, stomme vraag.

Wat maakt dat je overtuigd raakt van zaken, zodanig dat jij ze als feitelijk genoeg beschouwd?

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Raphie

Citaat van: HuubF op maart 21, 2018, 17:05:44
Dat is een leuke vraag. Je moet in ieder geval een referentie hebben en een erg goed geheugen. Binnen de Naim lijn zitten nog minimaal 2 hogere lijnen. Beide met optionele voedingen. Ik denk dus dat ik me nog minimaal 4 keer kan laten verrassen.

Maar dat kost dan wel serieus veel geld.
Huub heeft zijn pad naar zijn audio-walhalla al uitgestippeld.

Verplichte onderdelen van de reis zijn:
- Tweaks
- andere voedingen
- Iets met USB ergens in de keten

Op zich is hier natuurlijk niets mis mee om dit te onderzoeken en lekker te experimenteren. Sterker nog ik denk dat voor Huub de reis net zo leuk is als de bestemming.
Maar nieuwsgierigheid moet niet doorslaan naar vooringenomenheid, waarbij al reeds de beslissing is genomen dat succes niet mogelijk is zonder 3 bovenstaande onderdelen.
Auditief geheugen geloof ik niet in, nostalgia is a hell of a drug......
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Markus2 op maart 21, 2018, 21:49:21
Wat maakt dat je overtuigd raakt van zaken, zodanig dat jij ze als feitelijk genoeg beschouwd?

Gewoon door de voorlaatste set up als referentie te gebruiken voor de nieuwe.

Momenteel is de voeding van de NAC272 nieuw. Er is niet veel denkkracht voor nodig om te constateren dat het een verandering is.

Nu even een tijdje luisteren of de indruk blijft. Want een verandering is niet altijd een verbetering.

Gewoon, net zoals iedereen het hier doet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Ah, oké. Dus je hebt objectiverende toetsingen geheel verworpen? Anders; Jouw hobby, jouw manier. Niets mis mee overigens. Ieder z'n ding.

:)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Citaat van: HuubF op maart 21, 2018, 22:40:42
Gewoon door de voorlaatste set up als referentie te gebruiken voor de nieuwe.

Momenteel is de voeding van de NAC272 nieuw. Er is niet veel denkkracht voor nodig om te constateren dat het een verandering is.

Nu even een tijdje luisteren of de indruk blijft. Want een verandering is niet altijd een verbetering.

Gewoon, net zoals iedereen het hier doet.

Een logisch, wel overdachte redenatie....

@ Markus2

Wat maakt dat jij overtuigd raakt van zaken in deze, zodanig dat jij ze niet (meer) als feitelijk genoeg beschouwd?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Ik ben ooit begonnen de verschilervaringen in twijfel te trekken en ben dat uiterst subjectief overigens, anders gaan benaderen.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Citaat van: Markus2 op maart 21, 2018, 22:54:13
Ik ben ooit begonnen de verschilervaringen in twijfel te trekken en ben dat uiterst subjectief overigens, anders gaan benaderen.

Als in objectieve metingen?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Nee, ik ben vanuit mijn persoon zelve gaan twijfelen aan de verschilervaringen. En ben in plaats van de verschilervaring te blijven hanteren, gaan luisteren of ik zaken ging missen bij de diverse wisselingen. Na enige tijd volgden wèl toetsingen met een objectief uitgangspunt.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: HuubF op maart 21, 2018, 22:40:42
Want een verandering is niet altijd een verbetering.


Precies...wordt in eerste instantie wel altijd als zodanig beschreven wanneer er bv een nieuwe stekker aan een snoer wordt gezet, een ander apparaat in de set komt of een dsp netjes zijn werk doet:D

De reis van Huub is al jaren een genot om te mogen volgen....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: Markus2 op maart 21, 2018, 22:59:56
Nee, ik ben vanuit mijn persoon zelve gaan twijfelen aan de verschilervaringen. En ben in plaats van de verschilervaring te blijven hanteren, gaan luisteren of ik zaken ging missen bij de diverse wisselingen. Na enige tijd volgden wèl toetsingen met een objectief uitgangspunt.

Ben vooral geintereseerd in de vorm van toetsing van deze objectieve uitgangspunten.
Is het mogelijk dat je me daar wat meer duidelijkheid in kunt scheppen?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Even denken.

Eén van de toetsingen besloeg een vergelijk met een stuk of vijf versterker, verschillend in topologie en prijsklasse (van zo'n € 250 tot € 3000,- denk ik). Hierbij werd de goedkoopste als referentie geplaatst en in eerste instantie werd elke andere daarmee vergeleken, om.later anderen onderling te vergelijken.

Dit gebeurde met een "switchbox" die het mogelijk maakte zonder pauzeringen te schakelen en de marge van de onderlinge volumes te beperken tot maximaal 0.2dB.

Dat was voor mij een onverwachte eye-opener. Mijn stiekume hoop was eigenlijk verschillen bevestigd te krijgen.

Volgens mij was Huub er ook bij.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Citaat van: Markus2 op maart 21, 2018, 23:14:38
Even denken.

Eén van de toetsingen besloeg een vergelijk met een stuk of vijf versterker, verschillend in topologie en prijsklasse (van zo'n € 250 tot € 3000,- denk ik). Hierbij werd de goedkoopste als referentie geplaatst en in eerste instantie werd elke andere daarmee vergeleken, om.later anderen onderling te vergelijken.

Dit gebeurde met een "switchbox" die het mogelijk maakte zonder pauzeringen te schakelen en de marge van de onderlinge volumes te beperken tot maximaal 0.2dB.

Dat was voor mij een onverwachte eye-opener. Mijn stiekume hoop was eigenlijk verschillen bevestigd te krijgen.

Volgens mij was Huub er ook bij.

Praten we hier over geintegreerd of losse voor en eind combinaties?
Daarnaast ...sluit je hier een mogelijkheid van een beperkte bron daarmee niet uit?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Geïntegreerd en ook een v.v.+ e.v. combi.
De bron zou als een beperking gezien kunnen worden, maar waarom? De bron staat mogelijk ter discussie, maar zou die dermate slecht kunnen zijn dat alle eventuele verschillen als sneeuw voor de zon verdwijnen?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Zal aan het (subjectieve/objectieve) perspectief liggen van waaruit je kijkt...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: Markus2 op maart 21, 2018, 23:24:13
Geïntegreerd en ook een v.v.+ e.v. combi.
De bron zou als een beperking gezien kunnen worden, maar waarom? De bron staat mogelijk ter discussie, maar zou die dermate slecht kunnen zijn dat alle eventuele verschillen als sneeuw voor de zon verdwijnen?

Logisch toch? De meer high end versterking zal (naar verwachting) hoger presteren gecombineerd met een hogere kwaliteit bron.

scrutinizer

Citaat van: Markus2 op maart 21, 2018, 23:24:13
Geïntegreerd en ook een v.v.+ e.v. combi.
De bron zou als een beperking gezien kunnen worden, maar waarom? De bron staat mogelijk ter discussie, maar zou die dermate slecht kunnen zijn dat alle eventuele verschillen als sneeuw voor de zon verdwijnen?

We praten over analoog met een ruime bandbreedte?
Een bron zou wel degelijk een beperkte factor kunnen zijn.

Maar als ik goed tussen de regels door heb gelezen ben je verwend gebruiker van de tools geweest. Wat was je ontgoocheling?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 21, 2018, 23:26:20
Zal aan het (subjectieve/objectieve) perspectief liggen van waaruit je kijkt...

Gr. Hans

Maak me deelgenoot, Hans ....
Vertel?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Citaat van: Sirius666 op maart 21, 2018, 23:28:21
Logisch toch? De meer high end versterking zal (naar verwachting) hoger presteren gecombineerd met een hogere kwaliteit bron.

Volgens mij was de bron destijds een eenvoudige cd-speler, maar dat weet ik niet zeker.
Dat lijkt logisch ja en ik volg die redenatie uiteraard. Bronvergelijkingen zijn er ook geweest.
Kortom; Ik vind de redenatie en de verwachting logisch, maar mijn ervaringen wijzen anders uit.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Citaat van: Sirius666 op maart 21, 2018, 23:28:21
Logisch toch? De meer high end versterking zal (naar verwachting) hoger presteren gecombineerd met een hogere kwaliteit bron.

Het is logisch...dat een bronkwaliteit de versterking op flaws zou kunnen betrappen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op maart 21, 2018, 23:32:23
Maak me deelgenoot, Hans ....
Vertel?

Zie laatste reactie Markus2. Anderen kijken er weer anders tegenaan. Wie vanuit welk perspectief kijkt ? Dat mag diegene zelf bepalen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Er is toen i.i.g. door iedereen een "flaw" waargenomen en dat was het moment waarop de referentie in de clip belandde.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1