Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

chansig en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: chansig op november 29, 2020, 09:53:42
Welke speakers waren het ook als weer ?

Ruud (hoe is het daarmee ? ), Rutger (en idem) , Eelco, Tjeb en ikzelf. We waren niet zuinig met hetgeen we vonden. Was nog in Woerden.

De eerste keer bij jou was met B&W speakers en loshangende speakerdraden waardoor Anouk ietwat naar rechts of links trok.

Gr. Hans

Zullen wel die Focals zijn geweest want die heb ik nooit aan de praat gekregen. De akoestiek was in dat huis ook ongelofelijk slecht met die vierkante kamer met steen en glas. Ondanks de slaapzakken in de hoeken, want dat kon toen nog. Nu woon ik weer samen met iemand die dat allemaal uiterst vreemd vindt.

Ruud geen idee, van Rutger komt er nog wel eens een algemene melding binnen via Facebook. Eelco mis ik ook wel.

Edit... jullie zijn ook nog wel eens langs geweest toen ik die reusachtige TDL's had.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Er waren 2 paar speakers...de Focal en een setje wat zo enorm ruk klonk dat het vroeg om compleet afgebrand te worden. Maar zeker...je akoestiek hielp ook niet mee. Wel veel gezellige avonden gehad.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op november 29, 2020, 10:05:12
Er waren 2 paar speakers...de Focal en een setje wat zo enorm ruk klonk dat het vroeg om compleet afgebrand te worden. Maar zeker...je akoestiek hielp ook niet mee. Wel veel gezellige avonden gehad.

Gr. Hans

Joh als we allemaal dat vaccin hebben kunnen we desnoods hele nachten doorgaan.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Toch typisch Huub, nu heb ik m'n gemodificeerde cayin A-55T met zelfs een aparte Border Patrol buizenvoeding al tig keer aangeboden op dit forum. Koop je gewoon een vergelijkbare buizen versterker.  ;D   
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

chansig

Citaat van: HuubF op november 29, 2020, 10:06:59
Joh als we allemaal dat vaccin hebben kunnen we desnoods hele nachten doorgaan.  :worship:

Ik moet wel gewoon werken... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: roeleken op november 29, 2020, 10:07:35
Toch typisch Huub, nu heb ik m'n gemodificeerde cayin A-55T met zelfs een aparte Border Patrol buizenvoeding al tig keer aangeboden op dit forum. Koop je gewoon een vergelijkbare buizen versterker.  ;D   

Het leven is hard. Maar ik denk toch ook dat niet elke buizenversterker hetzelfde klinkt.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: HuubF op november 29, 2020, 10:10:08
Het leven is hard. Maar ik denk toch ook dat niet elke buizenversterker hetzelfde klinkt.  :clapping:

Life's a bitch and then you die  ;D.   Afijn, mocht je je bedenken (zou zomaar kunnen ;)) hij is nog beschikbaar.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Citaat van: chansig op november 29, 2020, 09:47:47
Nou het is wat.

Huub is een man met een mooie leeftijd...die laat zich niet in de hoek zetten. Gelukkig kennen Huub en Tjeb elkaar al wat langer. Huub nodigde oa hem uit om te horen wat men van zijn speakers vond. Tjeb is dan meestal duidelijk. Zo ook nu. Het zijn meestal anderen die dat heel vervelend vinden en het gebruiken om te zuigen.

Deel wel wat Kwabber en Tjeb aangeven. Je bent van nieuwe speakers, naar nieuwe versterker, naar andere buizen (of nog net niet) binnen 2 weken. Waarbij je volgens mij nog aan het bekomen bent van het geschuif met je speakers.

Het gaat in ieder geval als een sneltrein.

Gr. Hans
Op mij kwam de text over als ik weet hoe het zit met buizen en er is geen andere mogelijkheid. Uiteraard ken ik Tjeb niet en kan ik het verkeerd geïnterpreteerd hebben. Fouten maak ik ook.
Zuigen slaat hopelijk niet op mij, in ieder geval voel ik mij niet aangesproken. En wat leeftijd hier mee te maken heeft?
Verder een fijne luister zondag ;) allen.

J o e p

Wat maakt het allemaal uit.
Huub is fijn aan het neuzelen, op ontdekkingstocht. Een van de leukste onderdelen van de hobby!
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Citaat van: chansig op november 29, 2020, 10:17:35
https://www.hififorum.nl/index.php?topic=1358.0

Hier lijkt de start een beetje geweest te zijn...if i could turn back time. :D

Gr. Hans

Tjeez, 15 jaar geleden, toen was ik nog maar 51.

Ja die Audio Note zero.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: addesmo op november 29, 2020, 10:19:51
Op mij kwam de text over als ik weet hoe het zit met buizen en er is geen andere mogelijkheid. Uiteraard ken ik Tjeb niet en kan ik het verkeerd geïnterpreteerd hebben. Fouten maak ik ook.
Zuigen slaat hopelijk niet op mij, in ieder geval voel ik mij niet aangesproken. En wat leeftijd hier mee te maken heeft?
Verder een fijne luister zondag ;) allen.

Nee hoor niet op jou. Leeftijd sloeg op het in de hoek gezet worden, doe je meestal met kleine kinderen vandaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op november 29, 2020, 10:29:31
Tjeez, 15 jaar geleden, toen was ik nog maar 51.

Ja die Audio Note zero.  :inlove:

Ja toen was audio nog echt leuk.  :D

Veel bij elkaar op bezoek, leuke verslagen. Wat dat betreft was het begin van de Hififorumperiode wel leuk en ontspannen. Veel leuke mensen gezien en een aantal zien we (ik) nog steeds.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: HuubF op november 29, 2020, 09:55:12
Ik heb de indruk dat bijna niets past bij de Dynaudio's, terwijl ze toch in staat zijn om behoorlijk massief, strak en diep laag weer te geven.
Hier hele goede ervaringen met Naim-Dynaudio en bij mijn buurman Classé-Dynaudio op top nivo. Het is ook maar net wat je er van verwacht en of je accepteert dat het nooit zo goed als live wordt in de woonkamer met alle beperkingen.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op november 29, 2020, 10:39:08
Hier hele goede ervaringen met Naim-Dynaudio en bij mijn buurman Classé-Dynaudio op top nivo. Het is ook maar net wat je er van verwacht en of je accepteert dat het nooit zo goed als live wordt in de woonkamer met alle beperkingen.  ;)

Geloof ik, als er maar wat meer power in de lagere regionen zit.

Ik zit alleen vast aan die Auralic Vega G2 die erg goed is, niet heel erg klinisch klinkt maar wel recht meet. Dat apparaat gaat/kan niet meer weg, daar ga ik te veel verlies op maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: HuubF op november 29, 2020, 10:59:51
Geloof ik, als er maar wat meer power in de lagere regionen zit.

Ik zit alleen vast aan die Auralic Vega G2 die erg goed is, niet heel erg klinisch klinkt maar wel recht meet. Dat apparaat gaat/kan niet meer weg, daar ga ik te veel verlies op maken.
Dat is ook een schitterend apparaat. En volgens de Source First filosofie, kan je ook niet heel veel beter vinden dan de G2.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tjeb

Citaat van: HuubF op november 29, 2020, 10:29:31
Tjeez, 15 jaar geleden, toen was ik nog maar 51.

Ja die Audio Note zero.  :inlove:

Ja das ff een tijdje, toen konden we nog ongestoord keuvelen over cd demaginetiseer gear, luidsprekers op eierdopjes en knikkers en was er nog een Berenboot!! :P

Maar nu in het heden...
Huub, liefje..........  :inlove:

Je hebt net nieuwe luidsprekers, bent nog niet eens klaar met positioneren/indraaien hiervan, hebt een nieuwe buizenbak waarmee je nog nul ervaring hebt. Laat het eerst eens een paar weken op je inwerken. Zorg dat je de sweetspot van je luidsprekers vindt en ga daarna eens met buizen aan de gang.

Als je je nu al niet kunt vinden in de buizen die je hebt moet je je echt afvragen of buizen uberhaubt iets voor je is, de controle over het laag zoals je dit met een tor of D bak hebt zul je iig nooit voor elkaar krijgen, als je dat met een buis wil doen dan moet je naar een AR eindtrap gaan kijken met 8 stuks eindbuizen.. De "saus" waarvoor je buizen zou willen is daar alleen weer ver te zoeken...

J o e p

Citaat van: HuubF op november 29, 2020, 10:29:31
Tjeez, 15 jaar geleden, toen was ik nog maar 51.


15 jaar? Toen hadden ze alleen nog maar buisjes.

(oeps in ben ook nog maar 66 jaar)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

HuubF

Citaat van: chansig op november 29, 2020, 11:04:07
Ik weet het weer: Onix

Gr. Hans

Maar die vond jij juist goed! Stonden inderdaad een tijdje naast de Focal speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Zou ook kunnen...dan zal het de Focal zijn die we niet zo best vonden. Achteraf gezien zijn we ws veel te hard voor de speaker geweest.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op november 29, 2020, 13:04:00
Zou ook kunnen...dan zal het de Focal zijn die we niet zo best vonden. Achteraf gezien zijn we ws veel te hard voor de speaker geweest.  :D

Gr. Hans

Nou nee hoor, er stond een Lavardin versterker(tje) op de Focals en dat klonk erg ehhh... muzikaal. Achteraf hadden de Focals het goed gedaan met een Primaluna. Maar ja, we werden toen nog vergiftigd door malloten die vonden dat elke versterker hetzelfde klinkt. Mits goed ontworpen en deugdelijk aangesloten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....