Klipsch subwoofers & speakers Topic

Gestart door negotiata, juli 12, 2015, 14:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

 Vervangen,herstel gaat niet volgens audioservice
5.2.4 Marantz Klipsch setup

stellaboy

Citaat van: Stadium III op mei 31, 2017, 21:19:39
Vervangen,herstel gaat niet volgens audioservice

Krijg je op de vervangen amp steeds opnieuw 2 jaar garantie of blijft de garantie gewoon doorlopen vanaf aankoop?

gast_001

Normaal krijg je niet opnieuw 2 j garantie, naar mijn mening.
Anders heb je nog 25 jaar garantie op het ding  :P

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

N1v3K

#1079
Ik neem aan van wel eigenlijk...  :unsure:

Stel... je plate amp gaat kapot buiten de garantie periode. En je koopt dan een nieuwe amp. Deze gaat vervolgens na een maand of wat stuk. Dan ga je als leverancier toch niet zeggen "ja, jammer voor je" ?? Op een nieuwe amp zit dan toch gewoon weer garantie?

Ik zie niet in waarom dat anders zou moeten zijn wanneer je plate amp binnen de garantie periode van de sub kapot gaat. Een nieuwe amp is een nieuwe amp. En daar hoort gewoon garantie op te zitten. Dat je dat dan niet kunt verhalen op de winkel waar je de sub heb gekocht, ok daar kan ik inkomen. Maar ik zou het heel vreemd vinden wanneer je als leverancier van de plate amps geen service geeft wanneer de nieuwe amp weer kapot gaat. Zo zou ik zelf geen zaken willen doen in ieder geval... maar goed..

gast_001

Vervangings amp kopen is wat anders dan vervangings amp verkrijgen binnen de garantie / ivm garantie
Binnen de garantieperiode wordt een apparaat gemaakt of vervangen, zodra buiten de garantieperiode dan heb je gewoon "pech".




yorkie13

Soms hebben bepaalde fabrikanten nog een coulance beleid.

Bij BK was daar zeker sprake van.

gast_001


yorkie13

#1083
Prijzen schieten omhoog bij sommige sites voor Klipsch.

Heb wel tot €100 per luidspreker gezien.

Elders nog steeds de huidige prijzen, dus goed kijken en vergelijken  8)

:google: is je vriend

H&C Hifi

Citaat van: Ralf67 op juni  3, 2017, 07:37:44
Prijzen schieten omhoog bij sommige sites voor Klipsch.

Heb wel tot €100 per luidspreker gezien.

Elders nog steeds de huidige prijzen, dus goed kijken en vergelijken  8)

:google: is je vriend

Klopt, alle prijzen gaan stijgen.
Diegene die nu nog goedkoper aanbieden zullen dit zodra hun oude voorraad op is
Ook moeten doorvoeren, de nieuwe inkoopprijzen zijn hier oorzaak ban.

luuk123456

Dan zou ik graag nog snel  een r115sw willen komen halen van de week marcel. ..:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

yorkie13

In NYC waren de prijzen in $ een maand geleden al een stuk hoger als hier in NL.
De RP260F was hoed €350 en daar $ 475.

Lucky.L

Dan wacht ik even om mijn te speakers verkopen !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

H&C Hifi

Citaat van: luuk123456 op juni  3, 2017, 22:10:09
Dan zou ik graag nog snel  een r115sw willen komen halen van de week marcel. ..:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

De 115 is al niet meer leverbaar aan de oude prijs.

treky22

Heb je al een lijst met nieuwe prijzen, Marcel?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

luuk123456

Citaat van: HcHifi.nl op juni  4, 2017, 19:27:16
De 115 is al niet meer leverbaar aan de oude prijs.
Oh, bummer!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

yorkie13

Gaat rond de €649 worden denk ik, tenminste bij ...nl.

Maar die heeft meestal geen voorraad   :D

squeek

Even een vraagje betreft die klipsch reference premiere series

Zit er veel verschil in klank in de rp-240s en de rp-250s? Ik ben de specs zo aan het bekijken van deze reeks an zie dat de rp-250s behoorlijk groot is. Ik kan deze wel aan de zijkant hangen maar ik speel al enkele jaren 7.1 maar als back surrounds vind ik ze wat groot. Daarom dacht ik om de rp-240s als back surrounds te nemen.

Volgende vraag is of je deze ook MOET ophangen of ook kan neerzetten die back surrounds. Ik heb achter men zetel een kast staan waar ik twee kleine monitors op heb staan als backs. Maar de monitors in deze reeks lijken me wat gigantisch om daar nee te zetten. Dus, de kleinere rp-240s vanachter en staande op een kast?!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

yorkie13

#1093
De rp240s moet prima werken lijkt me.

Heb zelf korte tijd met de RP250S gespeeld, maar na herplaatsen van de bank de
RP250F aangeschaft.

Welke RP luidsprekers ga je aanschaffen ?

squeek

Citaat van: Ralf67 op juni  5, 2017, 21:04:55
De rp240s moet prima werken lijkt me.

Heb zelf korte tijd met de RP250S gespeeld, maar na herplaatsen van de bank de
RP250F aangeschaft.

Welke RP luidsprekers ga je aanschaffen ?

Staat nog niets vast maar dacht aan de rp-280f, rp-250s als surrounds en de rp-240s als back surrounds. Ik speel zonder center omdat ik die niet degelijk kan plaatsen vanwege het grote spanscherm. De center ligt te laag dan en ik vind het beter klinken door de fronts. Subwoofer heb ik een svs ultra dus ja, dient niet vervangen te worden.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

yorkie13

Dat wordt een mooie upgrade vanaf de MA RS serie.

Heb ik ook gehad, maar Klipsch is met HT gewoon super.

squeek

Zelfde prijsklasse nochtans. Maar ja, klipsch enkele jaren geleden gehoord en ik hoorde de 'home' uit home theatre niet meer. Ik vind het vanwege de hoorns meer naar bioscoop klinken. Later heb ik er specifiek op gelet in de bioscoop en hoorde die 'hoorn' wat ik thuis lijk te missen. Vandaar de switch die ik van plan ben.

De monitor audio's zullen me wel in het hart blijven, enorm veel luisterplezier van gehad.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

yorkie13

Heb je de huidige RP lijn wel beluisterd ?

squeek

Wel eens op een beurs dacht ik, maar een luister sessie is in de maak voor ik definitief de knoop doorhak.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

André_84

hmm ik dacht dat ik hier iets gepost had maar vind het niet terug, naja overnieuw:

korte vraag voor de klipsch fanaten hier: hoe muzikaal zijn de gepoorte klipsch subwoofers? ik heb nu een passive radiator subwoofer (DIY Peerless xxls 10") die erg goed bevalt, maar de nadruk ligt hier op films en dan zou een gepoorte sub misschien ook wel leuk zijn, maar ik wil niet inboeten op kwaliteit/snelheid van het geluid.

Ik zie met name de klipsch r-115sw (maar misschien ook de 10" of 12" broertjes ervan) hier vaak voorbij komen. Zou ik met een dergelijke subwoofer inboeten qua muzikaliteit?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub