Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 19, 2021, 18:10:54
Goed dus in dit voorbeeld: Een Lindemann maakt de keus om zijn apparaat significant minder te laten klinken door de keus te maken een mindere zekering te plaatsen. Omdat het teveel zou kosten om de duurdere zekering te gebruiken.

Tsja....zo past het wel.

Neemt nog steeds niet weg dat er een mooie review is geschreven.

Gr. Hans
Ja,  een fabrikant maakt op allerlei vlakken keuzes voor bepaalde materialen. En overal voor het ultieme gaan is niet altijd handig. Het moet namelijk nog wel verkoopbaar blijven. Als alle versterkers 30k+ gaan kosten omdat iedere fabrikant tot het uiterste gaat,  dan wordt het heel rustig op dit forum.

En verder zie je dit op ieder vlak. Ik zie mensen met de duurste Porsches die binnen een week al bij een garage staan voor de eerste verbeteringen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op december 19, 2021, 18:55:26
En verder zie je dit op ieder vlak. Ik zie mensen met de duurste Porsches die binnen een week al bij een garage staan voor de eerste verbeteringen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Ik ken het autogebeuren niet zo goed. Maar ik meen te kunnen zeggen dat in deze wereld een verbetering ook een feitelijke verbetering is. Volgens mij plakken ze niet een streep op de auto om dan vervolgens te zeggen: Nu gaat hij sneller.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Mooie review Nico, :clapping:

Lekker uitgebreid beschreven (zoals we van je gewend zijn). Goed om te lezen dat het effect bij verschillende soorten muziek waarneembaar is en dus consistent is. Ga je de purple nog in andere apparaten uitproberen? Ik heb er zelf destijds voor gekozen om de orange in mijn apparatuur te stoppen (ga niet overstappen naar de purple ondanks je positieve ervaringen) :D. Maar wat je schrijft... een kabel of andere upgrade is aanzienlijk duurder dan zo'n zekering. Ook bv de Trinnov had zo'n 'goedkope' glaszekering erin zitten (evenals Parasound, VAC, ...).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 19, 2021, 19:49:57
Ik ken het autogebeuren niet zo goed. Maar ik meen te kunnen zeggen dat in deze wereld een verbetering ook een feitelijke verbetering is. Volgens mij plakken ze niet een streep op de auto om dan vervolgens te zeggen: Nu gaat hij sneller.

Gr. Hans
Had jij dit nu zelf uitgeprobeerd? Zo niet dan moet je misschien die steek onder water ook niet maken. En overigens ook in de autowereld gebeuren een hoop dingen waarvan je je kan afvragen,  heeft dat nut? Leven en laten leven zou ik zeggen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ik zag dat Kemp deze maand wel allerlei aanbiedingen van Synergistic Research heeft,  maar helaas niet de fuses.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Citaat van: fugazi_2009 op december 19, 2021, 21:22:58
Had jij dit nu zelf uitgeprobeerd? Zo niet dan moet je misschien die steek onder water ook niet maken. En overigens ook in de autowereld gebeuren een hoop dingen waarvan je je kan afvragen,  heeft dat nut? Leven en laten leven zou ik zeggen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Huh ? Welke steek onder water ?

En nee ik ga niet met zekeringen aan de slag en ja dan mag ik er nog steeds iets van vinden en zeker: Een ieder moet doen wat hij wilt. Overigens ging het over waarom een zekering al dan niet werd vervangen door een versterkerfabrikant. En in dit geval ook nog een goedkoop item.

Maar dus zeker niet over de ervaringen zoals beschreven. Die zijn zoals ze zijn.

En ook in de auto wereld zullen er vast zaken beweerd worden waarvan je denkt: Huh ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Citaat van: chansig op december 19, 2021, 21:29:01
Huh ? Welke steek onder water ?

En nee ik ga niet met zekeringen aan de slag en ja dan mag ik er nog steeds iets van vinden en zeker: Een ieder moet doen wat hij wilt. Overigens ging het over waarom een zekering al dan niet werd vervangen door een versterkerfabrikant. En in dit geval ook nog een goedkoop item.

Maar dus zeker niet over de ervaringen zoals beschreven. Die zijn zoals ze zijn.

En ook in de auto wereld zullen er vast zaken beweerd worden waarvan je denkt: Huh ?

Gr. Hans

Dat is ook uitstekend als jij er niks van wilt weten. Maar indirect trek je dan al de conclusie dat het niks doet,  en dat is heel wat anders.

Verder kunnen we het met elkaar er snel erover eens zijn dat door soort dingen belachelijk geprijsd zijn. Had een fabrikant het kunnen doen, vast wel. Maar dat kan je van nog tientallen onderdelen in het gemiddelde apparaat zeggen. En dat kun je daar wat aan doen of het lekker laten zitten. Wat een ieder wil.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Citaat van: fugazi_2009 op december 19, 2021, 18:55:26
Ja,  een fabrikant maakt op allerlei vlakken keuzes voor bepaalde materialen. En overal voor het ultieme gaan is niet altijd handig. Het moet namelijk nog wel verkoopbaar blijven. Als alle versterkers 30k+ gaan kosten omdat iedere fabrikant tot het uiterste gaat,  dan wordt het heel rustig op dit forum.

En verder zie je dit op ieder vlak. Ik zie mensen met de duurste Porsches die binnen een week al bij een garage staan voor de eerste verbeteringen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Een zekering is in eerste bedoeld als beveiliging, kortom ze moeten kapot kunnen gaan. Om je klant dan te confronteren met de kosten van 180 euro om hem weer op het orginele aankoopniveau terug te krijgen lijkt mij als fabrikant een lastig verhaal. Nu leg je deze keuze bij de consument.  Hoewel een fabrikant natuurlijk wel een advies hierover zou kunnen geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

twani

Citaat van: vergeerr72 op december 19, 2021, 22:13:48
Een zekering is in eerste bedoeld als beveiliging, kortom ze moeten kapot kunnen gaan. Om je klant dan te confronteren met de kosten van 180 euro om hem weer op het orginele aankoopniveau terug te krijgen lijkt mij als fabrikant een lastig verhaal. Nu leg je deze keuze bij de consument.  Hoewel een fabrikant natuurlijk wel een advies hierover zou kunnen geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Wat is 180 euro op een versterker van 10K dan...   

vergeerr72

Citaat van: twani op december 19, 2021, 22:14:57
Wat is 180 euro op een versterker van 10K dan...
Datzelfde gaat ook voor de standaard netsnoer op.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

twani

Citaat van: vergeerr72 op december 19, 2021, 22:16:38
Datzelfde gaat ook voor de standaard netsnoer op.

Klopt, ieder z'n lol :)


Overigens snap ik vooral de fabrikant niet. De eindgebruiker gun ik het gepruts met zekeringen wel..



Als Lindemann die oranje dingen in de bulk koopt zal het vast veel minder kosten...


Of spelen er toch andere belangen.........

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op december 19, 2021, 22:36:53
Klopt, ieder z'n lol :)


Overigens snap ik vooral de fabrikant niet. De eindgebruiker gun ik het gepruts met zekeringen wel..



Als Lindemann die oranje dingen in de bulk koopt zal het vast veel minder kosten...


Of spelen er toch andere belangen.........

Er wordt niet gelezen.
Voor de laatste keer de Orange zekeringen en nu de Purple versie waren er nog niet toen Lindemann 800 serie gemaakt is en op de markt was.
Ik schreef dat de laatste series in 2014 uit Bayern geleverd zijn.
Lindemann heeft de keuze gemaakt om Hifi-tuning suprème 3 zekeringen als bulk in te kopen.
Dan doet Lindemann het wel goed omdat ze in hun apparatuur (800 serie) goede zekeringen in duwen en niet simpel een glas zekering.
Er wordt nu indirect gedaan of Hifi Tuning simpele of goedkope zekeringen zijn. Integendeel wanneer ik de suprème 3 zekering 80 euro per stuk kosten.
Je kunt niet vergelijken met zekeringen qua prijs die toen niet op de markt waren of anders gezegd nog niet geboren waren ;).
Dit wordt nu wel gedaan.

Hierbij is dit over dit onderwerp mijn laatste post.
Is toch van de zotten dat er een merk is, resp. Lindemann die niet beknibbeld op accessoires en zekeringen het goed op orde heeft er toch op door blijven hakken dat Lindemann het niet doet terwijl het wel zo is.
Ja zelfs de netkabel is meer dan een standaard netkabel. Netkabel Kind of Blue die enige jaren gemaakt zijn door Lindemann.



APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

Dit was voor mij de Farewell review!  :(
Of hoe een bootleg van Metallica heet. All things must come to an end.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

MarKath

Ik heb jouw artiesten en songs ook eens even bij mij de revue laten passeren en heb exact dezelfde ervaring zoals jij het hebt omschreven.

Goede songs by the way.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 20, 2021, 14:57:18
Dit was voor mij de Farewell review!  :(
Of hoe een bootleg van Metallica heet. All things must come to an end.

Gewoon door blijven gaan joh, er zijn genoeg mensen die het wel interessant vinden.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

fugazi_2009

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 20, 2021, 14:57:18
Dit was voor mij de Farewell review!  :(
Of hoe een bootleg van Metallica heet. All things must come to an end.

Ik zou me niet gek laten maken als ik jou was. Gewoon lekker doorgaan met muziek luisteren, daar gaat het tenslotte om.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

MarKath

Voor gecontroleerd laag, Blank & Jones - Sadnes

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 19, 2021, 23:14:51
Er wordt niet gelezen.
Voor de laatste keer de Orange zekeringen en nu de Purple versie waren er nog niet toen Lindemann 800 serie gemaakt is en op de markt was.
Ik schreef dat de laatste series in 2014 uit Bayern geleverd zijn.
Lindemann heeft de keuze gemaakt om Hifi-tuning suprème 3 zekeringen als bulk in te kopen.
Dan doet Lindemann het wel goed omdat ze in hun apparatuur (800 serie) goede zekeringen in duwen en niet simpel een glas zekering.
Er wordt nu indirect gedaan of Hifi Tuning simpele of goedkope zekeringen zijn. Integendeel wanneer ik de suprème 3 zekering 80 euro per stuk kosten.
Je kunt niet vergelijken met zekeringen qua prijs die toen niet op de markt waren of anders gezegd nog niet geboren waren ;).
Dit wordt nu wel gedaan.

Hierbij is dit over dit onderwerp mijn laatste post.
Is toch van de zotten dat er een merk is, resp. Lindemann die niet beknibbeld op accessoires en zekeringen het goed op orde heeft er toch op door blijven hakken dat Lindemann het niet doet terwijl het wel zo is.
Ja zelfs de netkabel is meer dan een standaard netkabel. Netkabel Kind of Blue die enige jaren gemaakt zijn door Lindemann.

Jee man. Laat je niet zo gaan en post lekker verder.  Je doet daar iedereen, inclusief mij, een plezier mee.

Het mag toch zeker wel zo zijn dat ik er zelf wat anders tegen aankijk 😉

T is een onderwerp dat geregeld terugkeert en waarover ik me de wenkbrauwen blijf fronsen.

That's it, meer niet,  dus maak er ook niet meer van. Één Hamilton is wel genoeg....

fugazi_2009

Citaat van: MarcelHLX op december 20, 2021, 17:14:44
Voor gecontroleerd laag, Blank & Jones - Sadnes

Kende hem niet, net even opgezocht. Ja, nogal  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

twani

Citaat van: fugazi_2009 op december 20, 2021, 17:19:31
Is het nu al eens definitief dat die stopt?

Is er wel tijd voor. Anders wordt ie volgend jaar door 2 man om z'n oren gereden...

En dat weet ie zelf ook.....

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

dre73

Gewoon een tijdje overstappen op alleen lezen helpt prima. :thumbs-up:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Lindemann 858 is weer tevreden  ;D 8) want de SR Purple mag blijven.

Ik was al bijna overtuigd maar na de ronde klassiek en hardrock o.a. Dream theater (= prog rock)en Tool zijn de laatste plooien glad gestreken  ;). Zo zullen we het maar zeggen.

Op naar 2022 en het volgende project.  :headbanging:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.