Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2012, 14:37:02
Foto:   :wub:



Ik moest 2 keer kijken om de kabel te zien. Ik dacht eerst, "dat is een korte kabel" :D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst in ieder geval :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2012, 18:22:58
Voorheen had ik een Furutech AG314 en een Audio Agile powerstrip. De laatste hangt nu aan mijn stekkerblok.

De verschillen met de Furutech is enorm.
Waar de Furutech teveel kleuring geeft in de klank blijft de CC Power neutraler met meer lucht tussen de instrument. Hoog en mid mooi gescheiden houdt en dit werkt tevens positief in het laagweergave.
De Furutech beinvloede het middengebied waardoor de nadruk teveel in het midden lag. Ik heb niet voor niets deze kabel verkocht.
Verschil tussen de power agile is dat de CC power nog meer detaillering heeft ten opzichten van de Audio Agile. De rest blijft hetzelfde wat ik al eerder vermeld heb ;) met de CC Power. De Audio Agile heeft een strak laag en legt het accent niet zo nadrukkelijk op een bepaald gebied wat ik wel had bij de Furutech.

De Crystal Cable power:
+ Meer rust in het geluidsbeeld gekomen
+ Meer lucht tussen de instrumenten waarbij hoog en mid heel mooi los van elkaar komen.
+ Laagweergave is strakker geworden.
+ Met de Rhodium stekkers meer detaillering dan de standaard stekkers die er eigenlijk aanzitten.
+ Flexibele kabel, men moet zich niet laten misleiden door de dunne kabels van het merk,  wat veel mensen toch doen. Diameter is toch gewoon 2 x 2.2

Negatieve aspecten nog niet gevonden
Klinkt erg goed allemaal. In welke prijsklasse zit deze kabel? Mag ook per PM ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari  8, 2012, 18:35:17
Ik moest 2 keer kijken om de kabel te zien. Ik dacht eerst, "dat is een korte kabel" :D

:D :D. Hij is toch 1.5 meter lang. Is wel lekker zo'n flexibele kabel. Je kunt hem heel klein opdraaien, op de foto is hij nog redelijk ruim opgedraaid.;)

Citaat van: HTip op januari  8, 2012, 18:35:17
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst in ieder geval :thumbs-up:

Dank je wel.

Citaat van: HTip op januari  8, 2012, 18:36:35
Klinkt erg goed allemaal. In welke prijsklasse zit deze kabel? Mag ook per PM ;)

Hij bevalt echt goed  :headbanging:. Welke prijsklasse deze kabel zit, wil je dat echt weten  :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2012, 19:28:24
Hij bevalt echt goed  :headbanging:. Welke prijsklasse deze kabel zit, wil je dat echt weten  :D.
Ik denk dat ik het inderdaad niet wil weten. Zeker na het lezen van je PM ;) Jij gaat er in ieder geval veel plezier aan beleven...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Op dit moment bevalt het allemaal heel goed met de veranderingen resp. upgrades. :clapping:
Nu heb ik onverwachts iets te leen gekregen en dat sla ik nooit af om het eens aan de tand te voelen. Ik ben overal voor in en waneer het niet bevalt of geen hoorbaar verschil in zit zeg ik dit ook.
Wat hebben te leen gekregen ;).
Zullen we zeggen iets wat veel stof kan doen opwaaien o.a. zit geen klankverschil tussen een el cheapo en duurdere segment.
We hebben het over een USB kabel. Ik heb een NordOst Blue Heaven USB kabel te leen gekregen om deze eens aan de tand te voelen. Omdat ik toch de DAC via USB aangesloten heb kan ik dit heel goed testen.
Ik heb gewoon een standaard USB kabeltje ertussen en ben zeer benieuwd wat het gaat worden.
De volgende aspecten kunnen het worden:
- verschil
- geen verschil
- Nauwelijks hoorbaar verschil.

We zullen eens stevig testen  ;D

Een foto van het proef konijn  :D plus diegene die mij ermee moet helpen om de verschillen te waarnemen of het de moeite waard is te investeren  ;)


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Dat wordt weer een leuke test. Wist niet eens dat een groot merk als Nordost een USB-kabel maakte :unsure:

P.S. Helemaal vergeten om naar een datum voor jouw bezoek te kijken :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari 22, 2012, 22:25:16
Dat wordt weer een leuke test. Wist niet eens dat een groot merk als Nordost een USB-kabel maakte :unsure:

We zijn al volop bezig met testen met verassende uitkomsten waar ik zelf eigenlijk van opkijk.
De meeste grote merken hebben een USB kabel in het programma, diegene die dit niet hebben zullen denk ik wel snel volgen. NordOst USB kabel is iets prijzig maar zeer goedkoop tenopzichte van een Siltech  :D.

Citaat van: HTip op januari 22, 2012, 22:25:16
P.S. Helemaal vergeten om naar een datum voor jouw bezoek te kijken :-X

Schaam je  :D. Even serieus, kan gebeuren dat je het vergeten bent. Ik hoor het wel via PM ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 23, 2012, 11:43:29
Schaam je  :D. Even serieus, kan gebeuren dat je het vergeten bent. Ik hoor het wel via PM ;).
:D Je hebt PM...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Spijkie

Leuke test met de USB kabels en ik ben zeer benieuwd! Zelf ben ik erachter gekomen dat er inderdaad verschillen tussen zitten.

Ik houd deze in de gaten.

Succes met testen.
Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Maximus_Aurelius

Na een slordige week de NordOst Blue Heaven USB kabel te hebben getest een korte review.

Intro:
Een anderhalve week geleden bood me iemand aan om eens een (duurdere) USB kabel te testen omdat hij wist dat ik mijn Lindemann Dac via USB aangesloten heb op mijn laptop. Eerste instantie had ik zoiets van even geen interesse maar later realiseerde ik me dat het toch wel aantrekkelijk kan zijn mede doordat er vele aspecten zijn die in de wereld zijn geholpen dat er geen verschil zit tussen USB kabels en digitale kabels, HDMI toestanden. Ik heb het toch gedaan omdat ik eigenlijk hetzelf wil ervaren of er nu verschil zit in klank tussen USB kabels.

The battle:
De Nordost Blue Haeaven kabel werd geintroduceerd in mijn set en ging het opnemen tegen een no name usb kabel die je bijna op elke straathoek kunt kopen.  ;D. De set waar we op doen testen is uiteraad mijn eigen set en hoeft hier geen verdere introductie te hebben. Wanneer men niet weet waar mijn set uit bestaat zie mijn signature, daar staat alles haarfijn op een rijtje  ;).
Voordat we verder gaan wil ik even zeggen dat Lindemann zelf hele goede ervaringen heeft met Wireworld Starlight en qua prijs is deze goedkoper dan mijn geteste Nordost usb kabel. Ik heb hem persoonlijk niet kunnen testen zo'n Wireworld en helaas zit er ook geen dealer in de buurt die Wireworld heeft. Helaas zijn er ook geen andere USB kabels getest dus de review gaat puur tussen het verschil van de No Name usb en Nordost. Ik had graag een ander merk erbij gehad maar het is niet zo dus we zijn begonnen met de verschillen tussen twee usb kabels.

Review:
Ik ben gestart met de standaard USB kabel en verder geluisterd waar ik de dag ervoor ben opgehouden. Ondertussen heb ik via de Naim site een cd gedownload van Antonio Forcione dus een compleet nieuw album wat nog nooit heeft gedraaid op mijn set. De eerste drie nummers lekker gedraaid en genoten van het mooie ackoestische gitaar. Na de drie nummers de kabels geswitched en dezelfde nummers gedraaid. De eerste song was 30 seconden op gang en gelijk viel me al wat op qua klank. Meer openheid net of het gordijn verdwenen was. Dit met een cd die ik nog nooit eerder had gehoord op mijn set. Ondertussen ging ik via jRiver de demo nummers selecteren en een aparte afspeellijst maken. Wat is het toch fijn dat men niet meer de hele tijd cd's hoeft te wisselen na één nummer te beluisterd hebben. :clapping:
Toen we klaar waren met de afspeellijst gelijk doorgestoomt met de Blue haeven usb kabel ertussen omdat nu nummer kwamen die ik al heel vaak geluisterd had op de standaard no name usb kabel.Het heeft geen zin om per geluisterde artiest/groep volledige uitleg te geven wat de verschillen waren want dan kunnen we 10 pagina's vol schrijven  :D. Zoals eerder aangegeven was net of als het gordijn ervoor weg was met de Nordost en dit is ook gebleven. Ik heb dit ook nog een keer getest door de no name kabel weer ertussen te hangen en dezelfde volgorde gedraaid. Toen kwam het gordijn er weer voor  :-X.
De Nordost usb kabel komt in mijn set de detaillering beter tot uiting en het laag is daardoor iets strakker geworden. Met de no name kabel is het laag wat wolliger en mis ik soms gewoon details. :-\

Conclusie:
Voor mij is het verhaal duidelijk dat er dus wel degelijk verschil zit tussen usb kabels qua klank. We hebben dit zelf ervaren op een goede top set. De Blue Heaven geeft veel meer detaillering wat in het mid/hoog goed van pas komt tevens wordt het laag strakker waar ik best blij van wordt. Persoonlijk hou ik wel van van een strak laag. No name usb kabel is absoluut geen match voor de Blue heaven en ik verwacht ook wanneer ik ander merk usb kabel zal testen die goedkoper zal zijn dan de Blue heaven hier ook de no name kabel weggevaagd wordt.

Eindconclusie:
Dat er een andere USB kabel komt is een feit maar of het de Blue Heaven wordt is nog voor 1% onzeker  :D  :tongue2:


Geteste albums van artiesten/groepen:
Kari Bremnes - Reise, Nils Lofgren - Acoustic Live, Keith Jarret - Köln Concert (24/96), Patricia Barber - Live in France, Art Blakey - Freedom Rider, Alison Krauss - Jacob dream, ALR jordan Guitar, Metallica - Metallica (24/96), Reference Recording - Mephisto & Co, Jazz at the Pawnshop(24/96), Dream Theater - Six degrees.... & Octavarium, FIM XRCD Sampler(Jim Keltner drum impr.), Chris Cornell - Songbook, Verdi XRCD - Chourussen, Madonna - Best of, Anne Sophie Mutter - Carmen Fantasie (24/88), Jerry Cantrell - Degredation trip 1 & 2, Daft Punk - Tron OST, Boudewijn de Groot - Een eiland in de verte, Natalie Merchant - Live, Antonio Forcione -Tears Of Joy, John van der Veer - The Ark, Blue coast collection, Jheena lodwick - Feelings, Burmester Sampler, Stereo Samplers. e.a.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Spijkie

Mooie test! Zelf ook zo ervaren min of meer.

Er schijnt ergens een dealer in het land te zijn die beweerd geen verschil te horen in USB kabels, beetje jammer :)

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

kuiperik

Wat ik zo over het algemeen lees, is dat je de verschillen voornamelijk merkt als je een niet asynchrone USB-DAC gebruikt. Volgens mij is de hier gebruikte DAC ook niet asynchroon?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: kuiperik op januari 31, 2012, 10:37:55
Wat ik zo over het algemeen lees, is dat je de verschillen voornamelijk merkt als je een niet asynchrone USB-DAC gebruikt. Volgens mij is de hier gebruikte DAC ook niet asynchroon?

Mijn Lindemann 24/192 dac is wel degelijk asynchroon. :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

kuiperik

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 31, 2012, 13:56:49
Mijn Lindemann 24/192 dac is wel degelijk asynchroon. :D.
Opmerkelijk, weer wat geleerd. En in ieder geval mooi dat je er op vooruit gaat met de nieuwe kabel.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: kuiperik op januari 31, 2012, 18:36:40
Opmerkelijk, weer wat geleerd. En in ieder geval mooi dat je er op vooruit gaat met de nieuwe kabel.

Ik zat voorheen ook een beetje in dilemma van, zal er verschil inzitten ja of nee. Mede doordat ik ook gelezen had dat bij een asynchrone Dac's nauwelijks verschil zit met usb kabels. Dan blijf maar één ding over en hetzelf testen en oordelen. Mijn oordeel is dat er bij mij dus wel degelijk verschil zit tussen usb kabels. ik denk dat het gewoon met de gebruikte materialen zit die merken gebruiken, niet iedereen gebruikt dezelfde materialen en ik verwacht dat dit veelal over het hoofd gezien wordt en puur gekeken wordt met de bitjes hier en de bitjes daar ;). Dit is mijn mening hoe ik het ervaar. Zo'n menng heb ik ook bij een Canadees audioblad gelezen die HDMI kabels testen en met name de Crystal Cable HDMI. Vrij prijzige HDMI kabel maar er zat dus wel verschil in. Mensen wilde dit niet geloven maar hij attendeerde erop dat het veelal met de gebruikte materialen te maken heeft.
De gebruikte materialen kan dus puur koper zijn, hoogwaardige koper (o.a. PCOCC), zilver, goud of misschien verzilverd en dan komen er nog wel meerdere  aspecten om de hoek kijken zoals afwerking, afscherming etc etc.. Een kabeltje van 2- 7 euro kan nooit sommige materialen gebruiken omdat de prijs gewoon niet toe staat en dit geld ook voor afwerking van connectoren. Dit betekent niet dat zo'n kabel slecht is of slecht klinkt want zo'n kabeltje kan in een bepaalde set goed functioneren. ;) en tevens goed klinken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Poldo

Zit er trouwens ook nog verschil tussen laptops? Dus dat de ene laptop een beter signaal geeft dan de andere?

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Wijx wondere wereld

Citaat van: Poldo op februari  2, 2012, 16:59:20
Zit er trouwens ook nog verschil tussen laptops? Dus dat de ene laptop een beter signaal geeft dan de andere?



absoluut! Niet alleen in de software (windows, IOS, Ubuntu etc), maar ook in de hardware.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Poldo

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  2, 2012, 17:57:00
absoluut! Niet alleen in de software (windows, IOS, Ubuntu etc), maar ook in de hardware.

mmm ok, dat vind ik dan weer het gevaarlijke aan dit soort oplossingen, je hebt geen rust, wat als die andere laptop beter is etc. Een cd speler is gewoon klaar, speciaal voor audio gemaakt en kan verder niet veel verkeerd aan gaan.

Tevens is er nog steeds geen maatstaf in de digitale aansluiting, toslink, spdif, BNC en usb. Ik waag mij er nog niet aan, wel voor erbij om lekker spotify nieuwe muziek te ontdekken echter voor serieus muziek luisteren doe ik toch nog gewoon een schijfje pakken.

Misschien denk ik er overigens volgend jaar wel heel anders over  8)

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Wijx wondere wereld

CD speler zijn ook veel opties in. Losse dacs, loopwerken, kabels ertussen etc. Alleen is het al wat meer uitgekauwd en beschreven
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Poldo

Citaat van: Wijx wondere wereld op februari  3, 2012, 20:59:22
CD speler zijn ook veel opties in. Losse dacs, loopwerken, kabels ertussen etc. Alleen is het al wat meer uitgekauwd en beschreven

Jazeker echter "streaming" of pc-audio is gewoon nog erg vaag.

Niemand kan zeggen wat de standaard wordt, zeker nu je ineens heel veel usb-dacs ziet. Ik vind zo ie zo al het rippen ook nogal vaag, er zijn legio programma's voor.
Het wordt naar mijn mening pas interessant wanneer alles in HD-resolutie aangeboden wordt via webshops.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

twani

Citaat van: Poldo op februari  4, 2012, 17:30:07
Jazeker echter "streaming" of pc-audio is gewoon nog erg vaag.


Met alle respect, maar bij het rippen van een cd gebruik je één op één dezelfde techniek als bij het spelen van een cd. Dán echter wel met goede aflees (controle!)software waarbij deze manier dan ook nog eens zo slim is om deze perfecte rip voor definitief op te slaan, zodat deze immer weer in dezelfde perfecte kwaliteit kan worden opgeroepen. Dit alles zónder slijtage gevoelige delen die een cd speler wél bezit waardoor deze ná een flink aantal jaren dienst (helaas soms veel eerder) helemaal niet meer een perfect resultaat aflevert.
Er is werkelijk niets vaags aan streaming, een cd is gewoon passé///
 

Poldo

ok Twani, dus wat moet ik doen / kopen om al mijn cd's via de pc op mijn stereo te laten spelen in dezelfde kwaliteit als met mijn cd speler?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Wijx wondere wereld

rippen is bijna hetzelfde, afspelen daarintegen  :P

Ik doe het zelf met een Squeezebox touch met een andere voeding, zo klinkt het als een goed loopwerk. De dac is een Audionote omdat  ik de logitechdac niet top vind
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun