Art for the Ear room.The start of new era. Welcome in the world of Accuphase

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Intro:
Ik heb nog niet zo heel lang geleden zeer uitvoerig verschillende soorten merken pucks, kegels en dempers getest en het resultaat was best wel groot te noemen en ook wel enorm. In mijn setup heeft dit een groter effect dan even dure stroomkabels en zelfs aparte stroomgroep, zekeringen etc etc.
Mijn stereo setup is bekend dus daar hoeven we niets over uit te leggen ;).

De geteste pucks, kegels, dempers. Oftewel het geteste gezelschap:
- Soundcare gold versie
- Finite cerapucks
- Millenium audio M-pucks
- Valhalla technology dempers.
- Standaard dynaudio kegels  :) die bij de stand 4 zitten. Zijn geen spikes maar kegels.
- Symposium rollerblocks Jr.

Hoe we getest hebben:
De Note 3 gewoon op de dynaudio stand 4 gezet zonder iets op de de topplate te leggen zoals pucks, kegels. Allemaal 8 stuks gebruikt.

Review:
We zijn begonnen met de soundcare spikes/kegels onder de LS stand. De verbetering ten opzichte van de standaard kegels was nauwelijks hoorbaar. De detaillering viel tegen, de muziek bleeft plakken terwijl ook mid/hoog niet los kwam zoals de gewone kegels het wel iets hebben. Het laag vind ik zeer plomp eruit komen. Ik hou meer van strak laag. De soundcares vielen erg tegen wanneer ik zie wat je er voor moet betalen. Dan kan ik beter doorgaan met de standaard kegels.

Nu was het aan de beurt voor dempers, Valhalla technology. Na een hele korte luisterbeurt kwam ik al snel tot conclusie dat dit niets zal worden onder mijn stand te plaatsen omdat het midden gebied te hard aandikte, dit moet je niet bij de Note serie hebben. Deze dempers werken wel redelijk tot goed wanneer deze op de topplate liggen van mijn stand en daarop de note 3. Maar dit is even niet aan de orde bij dit schrijven.;)
Na een beetje een tegenvaller de cerapucks uit gehaald en gemonteerd, het begon al heel goed want het is een kl*te werk om ze waterpas te krijgen  :threadclosed:. Na enige tijd zitten te kl*ten eindelijk zo ver om te gaan luisteren en ze te beoordelen. Het begin was veelbelovend en ik merkte dat de detaillering goed was en het midden en hoog mooi los komt van elkaar. Het laag was in orde maar ik miste in bepaalde opnames het strakke laag die bij de kegels iets meer aanwezig was. Nu denk ik wel zoiets van perfectie geeft het niet maar ze waren tot nu wel het beste die ik gehoord heb.
Ze waren het beste maar je verwacht wel dat er iets beter is toch.................................. :blush:
Na een pauze ben ik verder gegaan want we hadden er nog twee te gaan.

Millenium audio M-puck eronder gedraaid. Ik was op mijn hoede dat dit ook zo'n kl*te werk zal worden, maar nee hoor ze hebben het iets slimmer gedaan. Er zitten drie pucks en een vario puck bij.De Vario puck zit er alleen bij wanneer je vier neemt. Vario zegt genoeg hoop ik, zo niet  ;D eventjes kort en krachtig gezegd, verstelbaar  ;D.
Dit merk is onbekend in NL met pucks en LP accessoires alleen de cd-mat van hun is iets meer bekend.
De m-pucks zijn ten opzichte bijna hetzelfde als de cerapucks van Finite alleen de M-pucks zit ook carbon op en heeft ook bolletje, balletje of kogeltje hoe men het wilt noemen ;) erin zitten voor trillingen op te vangen.
Na enige tijd luisteren met uiteraard dezelfde muziek kwamen tot een harde conclusie dat het inderdaad beter kon dan de cerapucks. In principe alles klopte, zit tegen perfectie aan. Laag lekker strak hoe ik het wil hebben, mid/hoog los van elkaar en de ruimtelijkheid was groot. Het verschil was bijzonder groot met de andere pucks, kegels en dempers.
In principe wist ik genoeg en de keuze was al gemaakt. Alleen had ik nog een set Symposium rollerblocks jr. staan. Dit merk is in NL heel onbekend en in de States zeer bekend  ;D De rollerblocks Jr zijn gemaakt van aluminium dat ook in vliegtuigen wordt gebruikt met een staalkogel erin. Nadat ik deze eronder gezet heb zijn we gaan luisteren en  deze kwamen aardig in de buurt van de M-pucks en achteraf wel heel nauw in de buurt. Hele kleine subtiele details onderscheiden het verschil ten opzichte van de M-Pucks. Qua prijs zit er iets meer in dan een bescheidde verschil  :P. De Rollerblocks zijn duurder.

Kort samengevat:
Er zit enorm verschil in tussen pucks, kegels etc etc en is zeker de moeite waard om dit te gaan testen. Je haalt veel rendement uit je luidsprekers en je complete set. Misschien is het wel in de audio/video wereld een onderschat begrip waar luidsprekers of luidspreker stands op staan.
Voor mij zijn de Millenium audio M-pucks absoluut de betere. Het hele geluidsbeeld werd met sprongen verbeterd. De Symposium rollerblocks jr als tweede en cerapucks als derde. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Soundcare gold spikes erg tegen vond vallen en was ook als enige waarbij ik de standaard kegels beter vond klinken. Van de top drie zijn ook nog de Millenium audio M-pucks het goedkoopste  :clapping:, wat wil je nog meer  :D
Ik heb een betonnen vloer met vloerbedekking erover.;) en dempen had een negatief aspect. Koppelen werkt bij mij het beste. Ik heb deze ook eens allemaal getest onder de subwoofer die in de woonkamer staat op een betonnen vloer met vinyl bekleding.


Een test met grote gevolgen ;) :
De M-pucks had ik 8 stuks onder de stand maar ik had later nog eens 6 stuks op de stand liggen en daarboven op de Note 3 staan. Ik moet eerlijk bekennen dat dit nog meer effect in de weergave gedaan heeft dan dat het al was. Echt verbluffend, maar de portemonnee vindt dit ook verbluffend. :D, we hadden gewoon 14 M-pucks liggen  :o :clapping:

Mening:

Alles is op persoonlijke ervaringen gebaseerd en het kan zeer zeker zijn dat iemand anders het anders ervaart of ervaren heeft. Ik ben erachter gekomen dat mijn Note 3 luidsprekers zeer gevoelig reageren wat je onder de stand hebt staan. Net zoals er veel verschil zat tussen een luidspreker stand, zit bij pucks, kegels en dempers ook  groot verschil. De ideale setting voor mijn Note 3 is bekend, zie alinea hierboven. :inlove: Maar nogmaals daar is mijn portemonnee het niet helemaal mee eens  :D, toch komen we een keer overeen  :D :laugh:

Tip:
Mensen die vloerstaande LS hebben kunnen met de pucks ook goed drie gebruiken, geen zorgen over onstabiel of wanneer je er per ongeluk tegen stoot dat ze omvallen. Wanneer dit laatste gebeurd dan zul je aardig je best moeten doen door flink kracht tegen te zetten, dit moet gebeuren met brute kracht en dat kan ook veelal niet per ongeluk gaan.
Onstabiel gaat niet samen met drie want met drie staat hij altijd stabieler ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

clockwork

interessant leeswerk. Dank voor je verslag.

Ik ga me er naar jouw enthousiaste verhalen eens in verdiepen.  :coffee:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


Maximus_Aurelius

Citaat van: clockwork op juli 13, 2011, 09:43:50
interessant leeswerk. Dank voor je verslag.

Ik ga me er naar jouw enthousiaste verhalen eens in verdiepen.  :coffee:

Het is absoluut de moeite waard om daar eens in gaan te verdiepen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Hipster op juli 13, 2011, 10:10:10
leuk verslag.
zijn de stand4's ook met iets gevuld ?

De Stand4 zijn gevuld met Atabites van Atacama.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juli 13, 2011, 10:22:20
Goeie review, zoals gewoonlijk. Bedankt!

Werd wel erg lang voor in je eigen topic neer te zetten  :tongue2:. Werd ik dan ook uitgemaakt als spammer  :D
Jij kunt ook drie pucks eronder zetten wanneer je wilt gaan testen. Beste is dan de derde puck achter te plaatsen. Bij sommige zie je dat ze de derde puck voor plaatsen, is ook een optie. Zelf heb ik dit geprobeerd bij de Note 3 op de topplate van de stand. Ik kreeg het optimale resultaat door twee pucks voor en één puck achter te plaatsen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 13, 2011, 13:51:48
Werd wel erg lang voor in je eigen topic neer te zetten  :tongue2:. Werd ik dan ook uitgemaakt als spammer  :D
Zo is het prima!

Citaat
Jij kunt ook drie pucks eronder zetten wanneer je wilt gaan testen. Beste is dan de derde puck achter te plaatsen. Bij sommige zie je dat ze de derde puck voor plaatsen, is ook een optie. Zelf heb ik dit geprobeerd bij de Note 3 op de topplate van de stand. Ik kreeg het optimale resultaat door twee pucks voor en één puck achter te plaatsen.
Ik heb een redelijk ongelijke vloer, dus ik weet niet welke optie het beste resultaat zou geven.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 13, 2011, 13:51:48
Werd wel erg lang voor in je eigen topic neer te zetten  :tongue2:. Werd ik dan ook uitgemaakt als spammer  :D
Jij kunt ook drie pucks eronder zetten wanneer je wilt gaan testen. Beste is dan de derde puck achter te plaatsen. Bij sommige zie je dat ze de derde puck voor plaatsen, is ook een optie. Zelf heb ik dit geprobeerd bij de Note 3 op de topplate van de stand. Ik kreeg het optimale resultaat door twee pucks voor en één puck achter te plaatsen.
Zit vaak ook het meest gewicht.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Hipster op juli 13, 2011, 17:35:46
Zit vaak ook het meest gewicht.

Klopt.
Is eigenlijk ook hetzelfde wanneer je onder een versterker of eindversterker een puck of iets dergelijks zet.
Je kunt een goed resultaat krijgen wanneer je iets onder de trafo zet.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

solitaire

Mooi verslag ! Deel je mening over de Soundcare's: sterk overgewaardeerd soundwise, maar wel met een mooie WAF.

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 12, 2011, 21:31:08
Ik heb nog niet zo heel lang geleden zeer uitvoerig verschillende soorten merken pucks, kegels en dempers getest en het resultaat was best wel groot te noemen en ook wel enorm. In mijn setup heeft dit een groter effect dan even dure stroomkabels en zelfs aparte stroomgroep, zekeringen etc etc.

Iedere set kan een klasse hoger (meerdere soms) getild worden wanneer het met zorg geplaatst wordt; slechte plaatsing kan zelfs een prima set de nek om draaien (alleen akoestische plaatsing heeft een sterkere invloed op de weergave).



luisterse



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Staaled

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 13, 2011, 19:37:43
Gebruik je zelf ook de atabites of heb je een vloerstaande LS.
Atabites in stand4's
En ietwat rekening houdend met de speaker.
Dus achterbuis is voller.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Hipster op juli 13, 2011, 22:20:57
Atabites in stand4's
En ietwat rekening houdend met de speaker.
Dus achterbuis is voller.


Achterbuis voller hmmm, ik heb ze beide even vol. Ik heb wel de zak gebruikt die Dynaudio mee leverde.
Je brengt me op een idee door deze reactie. Hoeveel heb jij ongeveer gebruikt met die Atabites dan kan ik globaal afmeten hoeveel ik eruit moet halen, als het lukt op een goede, nette manier  :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: solitaire op juli 13, 2011, 22:17:34
Mooi verslag ! Deel je mening over de Soundcare's: sterk overgewaardeerd soundwise, maar wel met een mooie WAF.

Ik ben dus niet de enige die Soundcare's overgewaardeerd vind. Ze hebben inderdaad een mooie WAF maar dat hebben meerdere pucks, kegels.

Citaat van: solitaire op juli 13, 2011, 22:17:34
Iedere set kan een klasse hoger (meerdere soms) getild worden wanneer het met zorg geplaatst wordt; slechte plaatsing kan zelfs een prima set de nek om draaien (alleen akoestische plaatsing heeft een sterkere invloed op de weergave).



luisterse



Wolf

Hier ben ik het helemaal mee eens, zelf ben ik ook bezig met het akoestisch plaatje. Zoals het nu speelt ben ik tevreden maar het kan altijd beter. ;D
We gaan eerst lekker op vakantie en daarna de ruimte opknappen en een beetje verbouwen, daarna ga ik de M-Pucks aanschaffen en tevens het akoestisch plaatje bekijken. Na een opknapbeurt en kleine beetje verbouwen heb je een beter overzicht.

Ik merk het verschil gelijk nu de M-Pucks weer terug zijn  :threadclosed: maar ik treur niet lang omdat ze op korte termijn definitief gaan komen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Staaled

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 13, 2011, 22:53:18

Achterbuis voller hmmm, ik heb ze beide even vol. Ik heb wel de zak gebruikt die Dynaudio mee leverde.
Je brengt me op een idee door deze reactie. Hoeveel heb jij ongeveer gebruikt met die Atabites dan kan ik globaal afmeten hoeveel ik eruit moet halen, als het lukt op een goede, nette manier  :D.
een emmertje per stand.
3/5 achter, 2/5 voor.

Speaker is de Dynaudio C1, :inlove:, en die wordt direct op stand4 geschroefd.
(zwaartepunt va de C1 zit dichtbij de voorzijde vandaar mijn idee om de achterbuis wat meer bite(s) te geven)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Hipster op juli 14, 2011, 08:22:00
een emmertje per stand.
3/5 achter, 2/5 voor.

Thx, ik ga dit eens proberen.

Citaat van: Hipster op juli 14, 2011, 08:22:00
Speaker is de Dynaudio C1, :inlove:, en die wordt direct op stand4 geschroefd.
(zwaartepunt va de C1 zit dichtbij de voorzijde vandaar mijn idee om de achterbuis wat meer bite(s) te geven)

Een C1 van Dynaudio  :blush: :wub: prachtige luidspreker waar menigeen vloerstaande luidsprekers bang van worden. Het direct op de stand schroeven ben ik niet helemaal gecharmeerd van maar het kan zeer zeker zijn dat de C1 daar profijt van heeft.
Ik heb de C1's op een Lindemann set gehoord en wat me opviel is dat de C serie iets andere klank hebben dan de Contour serie. C serie is wat warmer van klank.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Staaled

Werkt uitstekend , direct schroeven, al moet je de buizen omgekeerd vullen.

Confidence........Tsja, ik ben er nog steeds weg van ,maar ook nieuwsgierig naar de Mk2's  :lookaround:

De standaard spikes onder stand4 heb je nooit geprobeerd?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Hipster op juli 14, 2011, 12:29:50


De standaard spikes onder stand4 heb je nooit geprobeerd?

Jawel, zie mijn review daar komt het naar voren dat ik de kegels/spikes die ik bij de Dynaudio stand4 erbij zit gebruik. Ik vind het meer een kegeltjes dan spikes. Spikes zijn zo'n hele smalle dingen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 12, 2011, 21:31:08

De geteste pucks, kegels, dempers. Oftewel het geteste gezelschap:
- Soundcare gold versie
- Finite cerapucks
- Millenium audio M-pucks
- Valhalla technology dempers.
- Standaard dynaudio kegels  :) die bij de stand 4 zitten. Zijn geen spikes maar kegels.
- Symposium rollerblocks Jr.

Review:
De soundcares vielen erg tegen wanneer ik zie wat je er voor moet betalen. Dan kan ik beter doorgaan met de standaard kegels.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Staaled

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 14, 2011, 13:39:52
Jawel, zie mijn review daar komt het naar voren dat ik de kegels/spikes die ik bij de Dynaudio stand4 erbij zit gebruik. Ik vind het meer een kegeltjes dan spikes. Spikes zijn zo'n hele smalle dingen.

OK, verkeerde in de veronderstelling dat je de "puntjes" niet had gemonteerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

leuke test, ik gebruik naar volle tevredenheid de ceraballs. Die doen echt veel (onder apparatuur).
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren