Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op februari 15, 2015, 22:52:28
Of extender op een 70-200 2.8?
Ik zou niet zo snel een 2x converter op een zoomlens zetten. De nieuwe canon 70-200 ken ik niet, maar de meeste zooms nemen te snel in scherpte af met een 2x converter. Ik zou een 2x alleen zetten op een 300mm f2.8, 400 f2.8, 500 f4 en 600 f4. De 1,4 kan het wel (en je kunt ook wat croppen voor een goede uitsnede).

VlisChris

Ik moet zeggen dat als je een redelijke versie van de 2.8 mkII hebt (mkI is inderdaad substantieel minder scherp imho) dat die wel serieus scherp te noemen is.
Wellicht eens iets om uit te proberen in de praktijk :) Een beetje fatsoenlijke winkel zal er wel een hebben liggen dat het uit te proberen is. En dan natuurlijk zowel onder daglicht als in wat schemerig licht proberen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Madhouse

#2777
Op een Nikon 70-200 f2.8 (zowel de VR als VRII) werkt een 2x TC ook prima hoor zonder zichtbare scherpte in te leveren. Ook met grote afdrukken komen de platen er goed af. Natuurlijk lever je theoretisch wel wat in maar voor mij acceptabel genoeg want ik zie het verschil niet met het blote oog. Je mist alleen een stop maar die mis ik buiten toch niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op februari 16, 2015, 14:02:45
Op een Nikon 70-200 f2.8 (zowel de VR als VRII) werkt een 2x TC ook prima hoor zonder zichtbare scherpte in te leveren. Ook met grote afdrukken komen de platen er goed af. Natuurlijk lever je theoretisch wel wat in maar voor mij acceptabel genoeg want ik zie het verschil niet met het blote oog. Je mist alleen een stop maar die mis ik buiten toch niet.
Ik heb de 2x zowel op mijn oude VR als nieuwere VRII geprobeerd. Wanneer ik op F5.6 schiet verlies ik de nodige scherpte. Deze was zichtbaar op een crop body, maar ook op de D700 en D800. Een extra stop knijpen tot F8 gaf al betere resultaten. Daarbij was de focus niet altijd raak.
Met een 1,4x converter geen problemen. De 2x komt er alleen op wanneer ik echt bereik nodig heb en dan in combinatie met de 300mm.

Madhouse

Welke 2x versie heb je dan? Ik heb de TCIII en heb absoluut geen problemen op de D7100 en D750. Ik heb zelf de VR en een vriend van me de VRII en beiden ervaren we goede resultaten mee op beiden body's.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op februari 16, 2015, 15:53:30
Welke 2x versie heb je dan? Ik heb de TCIII en heb absoluut geen problemen op de D7100 en D750. Ik heb zelf de VR en een vriend van me de VRII en beiden ervaren we goede resultaten mee op beiden body's.
De 2x TCIII. Voor webpublicatie helemaal niets aan de hand, maar grote prints (doe ik wel eens voor klanten) mist het net wat scherpte.

Bama

Citaat van: Madhouse op februari 16, 2015, 15:53:30
Welke 2x versie heb je dan? Ik heb de TCIII en heb absoluut geen problemen op de D7100 en D750. Ik heb zelf de VR en een vriend van me de VRII en beiden ervaren we goede resultaten mee op beiden body's.

Je hebt ook een D750?

Rob Eric Blank

Citaat van: Bama op februari 16, 2015, 17:37:33
Je hebt ook een D750?
Ik heb geen D750, een D800 en D810 en werkte tot een paar maanden geleden ook nog met een D300s. Zelfde resultaten. Hoewel de D800 en D810 kritischer zijn natuurlijk.

Madhouse

#2783
De vraag was ook aan mij gericht. Nee ik heb een D7100 maar ene vriend van me heeft een D750.

De D7100 en D750 zijn ook behoorlijk kritisch met hun 24mpx maar idd een 800/810 is nog wat kritischer. We hebben overigens een print van 0,8m x 0,8m van een uil gemaakt en ook hier missen we totaal geen scherpte. Laten we het er maar op houden dat jij andere eisen stelt aan een foto dan wij.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op februari 16, 2015, 22:02:14
De D7100 en D750 zijn ook behoorlijk kritisch met hun 24mpx
Het voordeel van veel megapixels is soms ook een nadeel van die vele megapixels  ;) 24 is natuurlijk ook al behoorlijk veel.

vieze freddie

Citaat van: Christiaan S op februari 16, 2015, 12:27:04
Ik moet zeggen dat als je een redelijke versie van de 2.8 mkII hebt (mkI is inderdaad substantieel minder scherp imho) dat die wel serieus scherp te noemen is.
Wellicht eens iets om uit te proberen in de praktijk :) Een beetje fatsoenlijke winkel zal er wel een hebben liggen dat het uit te proberen is. En dan natuurlijk zowel onder daglicht als in wat schemerig licht proberen.
ik heb de 2x TC MkI, enkel geprobeerd op de 70/200 I, dat was niet de moeite. Op de 70/200 II heb ik hem nog niet geprobeerd, ik schiet eigenlijk niks verder dan 200 :)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Madhouse

Citaat van: Rob Eric Blank op februari 17, 2015, 07:36:10
Het voordeel van veel megapixels is soms ook een nadeel van die vele megapixels  ;) 24 is natuurlijk ook al behoorlijk veel.

Helemaal mee eens! Bij lange sluitertijden kan het soms een nadeel zijn met bewegingsonscherpte.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Perfectionist

Citaat van: Madhouse op februari 16, 2015, 22:02:14
De vraag was ook aan mij gericht. Nee ik heb een D7100 maar ene vriend van me heeft een D750.

De D7100 en D750 zijn ook behoorlijk kritisch met hun 24mpx maar idd een 800/810 is nog wat kritischer. We hebben overigens een print van 0,8m x 0,8m van een uil gemaakt en ook hier missen we totaal geen scherpte. Laten we het er maar op houden dat jij andere eisen stelt aan een foto dan wij.

Al een beslissing wat je gaat doen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Madhouse

Waar moet ik een beslissing over nemen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Perfectionist

Moet niet, maar je wilde toch compacter?
Een beter forum begint bij jezelf.

Madhouse

#2790
Ach so, had je ff verkeerd begrepen  :blush:

Ja ik ben er wel uit, ik hou de D7100 en ga er tzt een Olympus of Fuji bij kopen met een leuk walkaround objectief. Ik ga er spijt van krijgen als ik de D7100 weg zou doen en bij twijfel is mij altijd geleerd niet te doen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Perfectionist

Verstandig. Ik heb ook 1 keer mijn DSLR eruit gedaan en had daarna spijt. Het is af en toe een flinke fototas, maar met mijn nieuwe Blackrapid draagriem, is die erg draagbaar geworden en laat ik de tas vaak thuis en neem de camera en de standaardzoom of tele mee afhankelijke van het doel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Madhouse

Die Blackrapid heb ik ook al een tijdje, erg fijn inderdaad. Ik heb er bij gerichte uitjes ook geen problemen mee alles mee te sjouwen maar voor het dagelijkse werk komt er een compactere bij. Een Fuji X-E1 of een Olympus E-M10 ofzo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Toshiba Flashair 8GB. Hiermee heeft de D810 Wifi. Geen vlekkeloze oplossing, wel een werkbare.

Starred

Ik heb ook geen moeite met het formaat van een DSLR, maar vond het feit dat de scherpte te vaak niet op het gewenste punt viel te frustrerend (lens alignment dus, bijv als je de neus superscherp krijgt, maar de ogen minder terwijl je daar juist op hebt scherp gesteld). Bij mirrorless kan dat niet optreden, vandaar dus voorkeur voor mirrorless.

Madhouse

Dat is zeker 1 van de beste redenen om over te stappen naar mirrorless. Ik twijfel zelf ook nog steeds hoor maar zolang ik twijfel doe ik het niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Geert

Bij mijn zoektocht naar een goede draagriem voor mijn camera een Fotospeed F1 Black Kingkong tegengekomen. Lijkt veel op een BlackRapid RS Sport. Behalve de bevestiging voor aan de onderzijde van de camera zit er ook nog een extra veiligheidsriempje bij wat op de normale bevestigingsplek op de camera vastgemaakt kan worden. Dat laatste vind ik geen overbodige luxe als ik zie dat er nogal wat ongelukjes zijn gebeurd met camera's die enkel aan de onderzijde bevestigd waren. 
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Bama

Gezien de positieve verhalen heb ik er maar 1 gekocht ;D

Erik

Ja dat is ook wel een top lens, moeilijk om nee tegen te zeggen 
Ik kijk nu even de andere kant op :D
Gefeliciteerd en veel plezier met je aankoop.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eric_audio


Citaat van: Bama op februari 23, 2015, 22:31:05
Gezien de positieve verhalen heb ik er maar 1 gekocht ;D

Wow, super mooie lens!!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini