Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

philflow

#825
Citaat van: Martijn76 op augustus 14, 2007, 08:53:35
Dan wordt 't wel direct flink wat duurder want de PV70 vind ik qua design een stuk lelijker dan de samsung, 

Ik vind de Samsung Q91 ook mooier qua design, maar ik moet zeggen nu de PV70 in mijn woonkamer staat ziet ie er eigenlijk veel beter uit dan ik vantevoren dacht. In een interieur ziet het er vaak anders uit dan in de televisie winkel.

Het is eigenlijk een soort minimalistisch zwart design. En ben het eens met Fico, de professionele lijn is nog mooier.

Maarja flink meer betalen voor een TV die minder heeft... dat vond ik minder interessant.

Fico

Citaat van: philflow op augustus 15, 2007, 08:12:50
Ik vind de Samsung Q91 ook mooier qua design, maar ik moet zeggen nu de PV70 in mijn woonkamer staat ziet ie er eigenlijk veel beter uit dan ik vantevoren dacht. In een interieur ziet het er vaak anders uit dan in de televisie winkel.

Het is eigenlijk een soort minimalistisch zwart design. En ben het eens met Fico, de professionele lijn is nog mooier.

Maarja flink meer betalen voor een TV die minder heeft... dat vond ik minder interessant.

Ik zeg niet dat de Viera's lelijk zijn hé ;)
Ze zien er in ieder geval al een stuk beter uit dan de PV60/600 modellen  ;D

Tja, de professionele lijn is in Nederland en België zo duur dat je dan misschien al beter een Pioneer KURO scherm kan overwegen. IMHO, afgezien van de prijs, de beste plasma TV van het moment  :P
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Martijn76

Ja mensen, ik ga 'r nog maar eens een nachtje over slapen, het design is nml. ook niet geheel onbelangrijk even als de prijs natuurlijk (wat dan vervolgens de Pio en de pro-pana uitsluit)

Ik neig toch naar de Samsung, aangezien het voor mij eerder de pv700 zou worden dan de pv70 en ik het prijsverschil dan met de Samsung te groot vind worden voor wat het meer biedt.

Midcall

Citaat van: Fico op augustus 15, 2007, 07:54:52

Ik heb daar in de handleiding van de Samsung helaas niks over kunnen terugvinden en vermoed daarom dat deze het PAL beeldmateriaal effectief met een refresh rate van 60 Hz of zelfs maar 50 Hz progressive kan weergeven :-\

Dit zou je direct moeten zien in een direct vergelijk tussen een samsung en panasonic en omdat hier tot op heden geen enkele melding (althans, in alles wat ik er tot op heden over gelezen heb) van gemaakt is in de reviews of de usergroups lijkt het me een niet bestaand probleem.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

Citaat van: Martijn76 op augustus 15, 2007, 08:45:46
Ja mensen, ik ga 'r nog maar eens een nachtje over slapen, het design is nml. ook niet geheel onbelangrijk even als de prijs natuurlijk (wat dan vervolgens de Pio en de pro-pana uitsluit)

Ik neig toch naar de Samsung, aangezien het voor mij eerder de pv700 zou worden dan de pv70 en ik het prijsverschil dan met de Samsung te groot vind worden voor wat het meer biedt.

Ik heb exact dezelfde overweging gemaakt, achteraf geen picoseconde spijt gehad.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

PjotrrrNL

Die verwarring met volume is afdoende op te lossen met een Harmony afstandsbediening.
Er staat er toevallig een te koop voor slechts 39 euro...  ;D

Helaas zijn de professionele panels van Panasonic erg prijzig, ik denk dat een Pio 507 wellicht goedkoper is als je er ergens nog een op voorraad kan vinden...

Martijn76

Dan zou ik idd voor een 507 gaan, maar goed.. dat scheelt dan toch weer 1000 euro die ik dan liever in m'n htpctje stop :)

De Harmony is al aanwezig om de upc-decoder/tv-volume perikelen te voorkomen....

philflow

Citaat van: Midcall op augustus 15, 2007, 08:47:38
Dit zou je direct moeten zien in een direct vergelijk tussen een samsung en panasonic en omdat hier tot op heden geen enkele melding (althans, in alles wat ik er tot op heden over gelezen heb) van gemaakt is in de reviews of de usergroups lijkt het me een niet bestaand probleem.
Mijn ervaring is ook dat het geen probleem is. Ik had op mijn PS42-C91 absoluut geen ervaring van flikkering of iets dergelijks.

Afgezien van kleine imperfecties zoals eerder beschreven is het gewoon een heel mooi scherm.

Martijn76

het scherm is besteld hoor, de PS50Q91 komt er aan (hopelijk snel! ;))

Ben nu direct even aan 't kijken of ik bij eventuele 'banding' het upc digital-signaal niet kan omzetten van scart naar iets anders om 'm vervolens te upconverten naar hdmi (via m'n nieuwe versterker).

Midcall

Citaat van: Martijn76 op augustus 15, 2007, 12:46:02
het scherm is besteld hoor, de PS50Q91 komt er aan (hopelijk snel! ;))

Ben nu direct even aan 't kijken of ik bij eventuele 'banding' het upc digital-signaal niet kan omzetten van scart naar iets anders om 'm vervolens te upconverten naar hdmi (via m'n nieuwe versterker).

Ik kijk schotel via een Hirschmann decoder via Scart en heb zelf geen vorm van banding kunnen ontdekken tot op heden, dus hopelijk valt het mee.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Martijn76

K'hoop 't ook niet en anders toch maar 's kijken voor dat upconversion... 1 kabeltje naar boven is altijd beter (nou ja, mooier in ieder geval) dan 2 :)

Satelliet-ontvangst lijkt me ook wel wat, maar zo'n schotel op m'n dak vind ik niets (en m'n vrouw nog minder ;))

Raimond

Digitale tv van @home digitale tv werkt ook goed hoor,met zo'n groot scherm ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

WimB

Heb gisteren mijn panasonic 42' mogen ontvangen van Smits en het ziet er tot nu toe prima uit. Ben 'm nog wat aan het uitproberen maar tot nu toe een prima aankoop. Wel wennen dat het gewoon een totaal ander beeld geeft tov van een CRT.

philflow

#838
Kom hier nogal eens mensen tegen die het design van de EISA plasma van het jaar (de panasonic 42PV70 ;) ) 'lelijk' noemen. nou is smaak natuurlijk iets persoonlijks maar ik dacht toch even deze foto te posten:


Meer plaatjes op http://www.minhembio.com/produktbilder/160374
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3918|603|602|601|4|1

chulin

k vind de design van Samsung en zeker van Pioneer mooier maar "lelijk" zijn ze niet. De oude panas waren imo heel lelijk.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Martijn76

Als ze nou dat onderste randje er af zouden laten.... ;)

Nee, zonder dollen, best niet-lelijk, vind eigenlijk sowieso schermen die uitstaan al snel niet mooi, zo'n groot zwart vlak is en blijft natuurlijk een noodzakelijk kwaad (tenzij je voor projectie gaat natuurlijk zonder de eigenlijk vereiste zwarte rand/witte vlak)

Fico

Citaat van: Martijn76 op augustus 20, 2007, 12:19:19
Als ze nou dat onderste randje er af zouden laten.... ;)

Nee, zonder dollen, best niet-lelijk, vind eigenlijk sowieso schermen die uitstaan al snel niet mooi, zo'n groot zwart vlak is en blijft natuurlijk een noodzakelijk kwaad (tenzij je voor projectie gaat natuurlijk zonder de eigenlijk vereiste zwarte rand/witte vlak)

Ik vind persoonlijk dat zo'n "groot zwart vlak" best wel mooi kan zijn  8)


Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Ik weet het, hij is nog mooier aan de muur, maar die foto's zijn meestal niet genomen met een uitgeschakeld toestel. Deze foto is wel van een PDP-507XD. De nieuwe 8G modellen gebruiken een panel dat veel minder reflecteerd ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Martijn76

Van alle zwarte vlakken, zijn die van Pioneer 't mooist! ;)

Ik zit te wachten op 't 50" grote vlak van Samsung (ach ja, ben in de omstandigheid dat ik m'n inkomsten nog een beetje moet spreiden over m'n wensen)

addy

Weet iemand of de nieuwe G8 pio's al uit zijn in nederland, en dan de full hd.
Hebben zij ook 100 Hrtz. ?

Gr Ad

Fico

Citaat van: addy op augustus 21, 2007, 19:14:43
Weet iemand of de nieuwe G8 pio's al uit zijn in nederland, en dan de full hd.
Hebben zij ook 100 Hrtz. ?

Gr Ad

De 768p modellen zijn al verkrijgbaar sinds juni, de 1080p modellen worden (dacht ik) volgende maand verwacht.

ALLE Pioneer Plasma TV's beschikken reeds sinds de 6G reeds over de 60, 72, 75 en 100 Hz Drive Modes  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

WimB

Zie nu na een weekje plasma kijken hoe slecht veel uitzendingen zijn. Ik heb ongeveer 10mtr coax van het aansluitpunt totaan de apparatuur. Maak al gebruik van betere kabels (Hirschman) en bijbehorende stekkers. Is er mbt beeldverbetering ook nog voordeel te behalen uit het gebruik van een antenne signaalversterker tussen het aansluitpunt en de coaxkabel?

PjotrrrNL

Ik heb hier over het algemeen niet te klagen, wel met digitale kabelTV natuurlijk...

WimB

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 25, 2007, 00:19:51
Ik heb hier over het algemeen niet te klagen, wel met digitale kabelTV natuurlijk...
Heb hier UPC digitaal. Er zit echter wel enorm verschil tussen de uitzendingen. Soms superscherp, soms alsof er een waas op het scherm zit. Opvallend is ook dat soms oude uitzendingen beter zijn dan nieuwe en actuele uitzendingen. Ook sport (met name voetbal) verschilt per uitzending enorm (1e divisie uitzendingen zien er beter uit dan die van de ere). Vraag is alleen of de 10 meter coax een grote invloed kunnen uitoefenen op de soms matige kwaliteit van de uitzending en of dit met een versterker ertussen beter zou worden?

Fico

Citaat van: WimB op augustus 25, 2007, 00:25:11
Heb hier UPC digitaal. Er zit echter wel enorm verschil tussen de uitzendingen. Soms superscherp, soms alsof er een waas op het scherm zit. Opvallend is ook dat soms oude uitzendingen beter zijn dan nieuwe en actuele uitzendingen. Ook sport (met name voetbal) verschilt per uitzending enorm (1e divisie uitzendingen zien er beter uit dan die van de ere). Vraag is alleen of de 10 meter coax een grote invloed kunnen uitoefenen op de soms matige kwaliteit van de uitzending en of dit met een versterker ertussen beter zou worden?

Als de ene uitzending goed is en de andere niet heeft die coax kabel er toch niets mee te maken? Zeker niet bij digitale TV. Kan je met dat kastje van UPC Digitaal de signaalsterkte/kwaliteit van het geleverde signaal nergens aflezen?
Bij mij is dat voor satellietontvangst 55%/100% en voor DVB-T 85%/100%, volledige kwaliteit dus ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500