Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: TacoG op juli 23, 2007, 16:12:36
dat is uiteraard ook weer zo ja. Maar vanwege het hele grote prijsverschil wilde ik er toch wel even een topic aan wagen, misschien heb ik eindelijk in mijn leven eens een gelukje ;-)

Het zal wel een scam zijn, maar ben dan toch benieuwd hoe die werkt haha


Als je het toch gaat doen dan hoop ik dat je Nigeriaans taalgebruik goed is, weet je in ieder geval achteraf hoe en waarom je getilt werd. :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bengbeng

#726
@TacoG, biedt voor de grap even aan dat je volgende week toch naar Engeland moet met de auto, en
dat je het scherm dan wel leven komt ophalen, cash afrekenen. Als ze terugkrabbelen weet je genoeg.

Als ze daadwerkelijk 508's verkopen voor 2000 euro dan is een ritje via de kanaaltunnel of boot zowiezo aantrekkelijk. Count me
in.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

TacoG

Citaat van: ajbalmere op juli 23, 2007, 16:17:37
Als je het toch gaat doen dan hoop ik dat je Nigeriaans taalgebruik goed is, weet je in ieder geval achteraf hoe en waarom je getilt werd. :)

haha, dan zal ik dat maar eens even gaan bijspijkeren. Maar die gast typt  in ieder geval in het Engels, dus denk dat hij al een stoomcursus Engels heeft gevolgd ;-)

Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

philflow

#728
het is een bekende oplichterstruck.

vaak gebruiken ze dan sites die officeel lijken zoals die jij noemt, of iets wat lijkt op western union of TNT.


TacoG

Citaat van: Bengbeng op juli 23, 2007, 16:22:51
@TacoG, biedt voor de grap even aan dat je volgende week toch naar Engeland moet met de auto, en
dat je het scherm dan wel leven komt ophalen, cash afrekenen. Als ze terugkrabbelen weet je genoeg.

Als ze daadwerkelijk 508's verkopen voor 2000 euro dan is een ritje via de kanaaltunnel of boot zowiezo aantrekkelijk. Count me
in.  ;D
Daar zat ik ook aan te denken ja. Want ze mailde me al dat als ik niet zelf naar England kon komen ze het via deze site deden. Kijken wat ze zeggen.
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

TacoG

Citaat van: philflow op juli 23, 2007, 16:34:49
het is een bekende oplichterstruck.

vaak begruiken ze dan sites die officeel lijken zoals die jij noemt, of iets wat lijkt op western union of TNT.


dat was ook mijn eerste gedachte ja. Vandaar mijn vraag of iemand die site kent. Het ziet er namelijk best wel officieel uit, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Zal vanavond eens op wat Engelse sites gaan kijken of ze dat bedrijf kennen.
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

Blu

even een whois gedaan van www.plm-transport.com:

Registrar:     MELBOURNE IT, LTD. D/B/A INTERNET NAMES WORLDWIDE
Status:        clientTransferProhibited
Dates:         Created 11-jul-2007   Updated 11-jul-2007  Expires 11-jul-2008
DNS Servers:   YNS1.YAHOO.COM  YNS2.YAHOO.COM 

Is dus nog geen 2 weken geleden aangemaakt via de us Yahoo site ... Zegt genoeg denk ik  ;D
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

TacoG

kijk, dit is even handige info, nu is mijn vraag dus meteen beantwoord haha. Hoe doe je dat precies, een whois? Nog nooit gezien, maar zeker wel handig. In ieder geval bedankt!
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

ajbeefde

Citaat van: TacoG op juli 24, 2007, 09:05:56
kijk, dit is even handige info, nu is mijn vraag dus meteen beantwoord haha. Hoe doe je dat precies, een whois? Nog nooit gezien, maar zeker wel handig. In ieder geval bedankt!

Scheelt weer een taal curcus "verweggiestan"  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Blaugrana

Ik twijfel tussen de panasonic th-42pv71f en de samsung ps42p7h, heb ze gisteren in de winkel gezien maar zag niet veel verschil... Alleen dat de zwartwaardes bij de panasonic mooier waren, maar de kleuren dan weer wat helderder bij de Samsung. Het design van Samsung was dan ook weer wat mooier tegenover de plastieken afwerking van de Panasonic.

Welke van deze 2 plasma's raden jullie aan? En wat is het beste voor de ogen, plasma of lcd?

bmateijsen

Ik vind de panasonic beter op het gebied van prijs/kwaliteit/ prestatie dan de samsung. Bij de laatste samsungs zie ik nog best wat artifacten in het beeld die veroorzaakt worden door de deinterlacing.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Blaugrana op juli 24, 2007, 10:17:56
Ik twijfel tussen de panasonic th-42pv71f en de samsung ps42p7h, heb ze gisteren in de winkel gezien maar zag niet veel verschil... Alleen dat de zwartwaardes bij de panasonic mooier waren, maar de kleuren dan weer wat helderder bij de Samsung. Het design van Samsung was dan ook weer wat mooier tegenover de plastieken afwerking van de Panasonic.

Welke van deze 2 plasma's raden jullie aan? En wat is het beste voor de ogen, plasma of lcd?

Midcall

Citaat van: Blaugrana op juli 24, 2007, 10:17:56
Ik twijfel tussen de panasonic th-42pv71f en de samsung ps42p7h, heb ze gisteren in de winkel gezien maar zag niet veel verschil... Alleen dat de zwartwaardes bij de panasonic mooier waren, maar de kleuren dan weer wat helderder bij de Samsung. Het design van Samsung was dan ook weer wat mooier tegenover de plastieken afwerking van de Panasonic.

Welke van deze 2 plasma's raden jullie aan?

De Samsung 42Q91  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

philflow

Citaat van: bmateijsen op juli 24, 2007, 10:32:47
Ik vind de panasonic beter op het gebied van prijs/kwaliteit/ prestatie dan de samsung. Bij de laatste samsungs zie ik nog best wat artifacten in het beeld die veroorzaakt worden door de deinterlacing.

Ben ik met je eens. Ik zag lijnen weergegeven worden met kartels, bijvoorbeeld bij tennis.

Op gathering zijn er een aantal mensen die klagen over de weergave van formule 1 beelden.

Een ander probleem van de Samsung C/Q91 is de kwalitatief mindere scart ingang.

Verder is het wel een plaatje om je vingers bij af te likken. Maar ik ben toch blij dat ik een Panasonic heb.

vtuinen

Citaat van: TacoG op juli 24, 2007, 09:05:56
kijk, dit is even handige info, nu is mijn vraag dus meteen beantwoord haha. Hoe doe je dat precies, een whois?

www.whois.net

Equipment check my avatar

Midcall

Citaat van: philflow op juli 24, 2007, 11:40:34
Ben ik met je eens. Ik zag lijnen weergegeven worden met kartels, bijvoorbeeld bij tennis.

Op gathering zijn er een aantal mensen die klagen over de weergave van formule 1 beelden.

Een ander probleem van de Samsung C/Q91 is de kwalitatief mindere scart ingang.

Verder is het wel een plaatje om je vingers bij af te likken. Maar ik ben toch blij dat ik een Panasonic heb.

Overal zijn mensen te vinden die klagen over welk scherm van welk merk ook. Eerder, ook in dit topic geloof ik, zijn er ook al klachten over de Panasonics voorbij gekomen. Het perfecte scherm bestaat simpelweg niet en zodra het scherm in je huiskamer hangt maakt het ook allemaal niet zoveel meer uit, dan geniet je gewoon van het mooie beeld, of het nu de Panasonic is of de Samsung. De Samsung is alleen wat goedkoper en vind ikzelf de Panasonic er goedkoop/plasticachtig eruitzien, de 700 toont alweer iets beter, maar die is nog duurder.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

philflow

#740
Citaat van: Midcall op juli 24, 2007, 11:55:05
Overal zijn mensen te vinden die klagen over welk scherm van welk merk ook. Eerder, ook in dit topic geloof ik, zijn er ook al klachten over de Panasonics voorbij gekomen.
Vertel. dat heb ik namelijk gemist. Of bedoel je de tikjes die geen probleem bleken te zijn?

Enige minpunt dat ik heb kunnen vinden aan de Panasonic is dat PC via VGA niet 100% strak is.
Op dat gebied wint de Samsung. Maar goed, dit is eenvoudig op te lossen door de PC via HDMI aan te sluiten.

Voor de rest is de 42PV70 een foutloze plasma, en dat kan ik over de Samsung niet zeggen. Heb ze allebei in huis gehad. Wat niet wegneemt dat de Samsung een erg mooie beeldkwaliteit heeft.


Blaugrana

Toen ik de panasonic gisteren voor de eerste keer in de winkel zag, was ik geschrokken over de lelijke plastieken behuizing, daar wint Samsung toch wel duidelijk in. Maarja, je hebt mensen die liever een mooier design hebben en mindere kwaliteit en omgekeerd. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke van de 2 :P

philflow

Citaat van: Blaugrana op juli 24, 2007, 12:05:50
Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke van de 2 :P

Ben je van plan de scart ingang serieus te gebruiken? (bijvoorbeeld DVB-C decoder of DVD) dan kan ik je aanraden Panasonic te nemen.

Via HDMI maakt het niet veel uit.

Ook het geluid is een groot verschil in het voordeel van de Panasonic. Geen issue als je altijd je HT set aan wil zetten.

frankly

even goed gekeken naar www.plm-transport.com:

tering wat een taalfouten...

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Blaugrana

Citaat van: philflow op juli 24, 2007, 12:09:10
Ben je van plan de scart ingang serieus te gebruiken? (bijvoorbeeld DVB-C decoder of DVD) dan kan ik je aanraden Panasonic te nemen.

Via HDMI maakt het niet veel uit.

Ook het geluid is een groot verschil in het voordeel van de Panasonic. Geen issue als je altijd je HT set aan wil zetten.

Ik ben van plan de scart te gebruiken voor digitale tv en de hmdi voor playstation3...

Midcall

Citaat van: frankly op juli 24, 2007, 12:12:15
even goed gekeken naar www.plm-transport.com:

tering wat een taalfouten...



Ik denk dat het echte http://www.plmtransport.com/ transportbedrijf in de UK hier niet echt blij mee zal zijn. Wat een tuig, ik hoop dat ze snel opgepakt zullen worden.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Blaugrana

Ik weet het echt niet, de panasonic of de samsung. Als die panasonic nou een betere afwerking had, dan was de keuze duidelijk.

Ik zit overigens 3.5m van het beeld, is het dan wel verstandig om een plasma te nemen? Of beter lcd? Ik wil men ogen ook niet kapot maken :P

philflow

#747
Citaat van: Blaugrana op juli 24, 2007, 12:16:04
Ik ben van plan de scart te gebruiken voor digitale tv en de hmdi voor playstation3...

Ik had 2 problemen met mn scartingang op Samsung 42C91:
1. de decoder werd niet automatisch opgepakt als RGB. terwijl de decoder er wel op stond ingesteld
2. onder bepaalde settings was er banding waar te nemen. (horizontale lijnen die verticaal omhoog bewegen). dit is een bekend probleem dat vaker bij samsung speelt. ook sommige m86 gebruikers melden dit.

op mn 42PV70 heb ik hier geen last van.

Citaat van: Blaugrana op juli 24, 2007, 12:21:22

Ik zit overigens 3.5m van het beeld, is het dan wel verstandig om een plasma te nemen?

ja op welke afstand dan ook. Op 3,5 meter kun je al prima een 50 inch nemen vind ik.

Midcall

#748
Citaat van: philflow op juli 24, 2007, 12:02:50
Vertel. dat heb ik namelijk gemist. Of bedoel je de tikjes die geen probleem bleken te zijn?

Enige minpunt dat ik heb kunnen vinden aan de Panasonic is dat PC via VGA niet 100% strak is.
Op dat gebied wint de Samsung. Maar goed, dit is eenvoudig op te lossen door de PC via HDMI aan te sluiten.

Voor de rest is de 42PV70 een foutloze plasma, en dat kan ik over de Samsung niet zeggen. Heb ze allebei in huis gehad. Wat niet wegneemt dat de Samsung een erg mooie beeldkwaliteit heeft.


Ach, kom op... ik denk eerder dat het niet wil lezen over de problemen met de Panasonics, er is al zoveel over voorbij gekomen. Het is alleen zo dat het niet bij iedere panasonic zo is (zie bijvoorbeeld op http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/t-536501.html), net zoals de door jou omschreven probleem bij de Samsungs ook niet bij ieder scherm het geval is, zo heb ik in het geheel geen last van banding en wordt mijn decoder keurig als RGB herkent/weergegeven. Er zijn gewoon net zo veel/weinig problemen met de Q91/92 modellen als de PV70 schermen en of je ergens nu wel of geen problemen mee hebt is eerder een kwestie van geluk/pech denk ik. Welke problemen het ook zijn, het zijn relatief kleine issues die alleen onder bepaalde omstandigheden en evt met vergrootglas terug te vinden zijn en niets om je al te grote zorgen over te maken.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Blaugrana

Citaat van: philflow op juli 24, 2007, 12:24:43
Ik had 2 problemen met mn scartingang op Samsung 42C91:
1. de decoder werd niet automatisch opgepakt als RGB. terwijl de decoder er wel op stond ingesteld
2. onder bepaalde settings was er banding waar te nemen. (horizontale lijnen die verticaal omhoog bewegen). dit is een bekend probleem dat vaker bij samsung speelt. ook sommige m86 gebruikers melden dit.

op mn 42PV70 heb ik hier geen last van.

ja op welke afstand dan ook. Op 3,5 meter kun je al prima een 50 inch nemen vind ik.

50inch is wel erg groot voor op een slaapkamer :D
Als ik op de ps3 speel, moet ik wel dichterbij zitten, ik ben maar bang dat men ogen eraan kapot gaan.

Maar nu weet ik nog niet wat het beste is voor de ogen, plasma of lcd?