Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PjotrrrNL

Een Oppo steekt volgems diverse test een  vier maal zo dure Denon naar de kroon..
Het laatste model, de Oppo 981 gaat zelfs tot 1080p over HDMI.
Er zijn inderdaad duurdere spelers, die beter geluid afleveren en die ook in tegenstelling tot de Oppo's een opgeschaald beeld ook over component kunnen aanleveren.
Het is gewoon een hele goede speler voor het geld.

www.oppodigital.com
www.livingcinema.nl

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op april  3, 2007, 19:59:47
Een Oppo steekt volgems diverse test een  vier maal zo dure Denon naar de kroon..
Het laatste model, de Oppo 981 gaat zelfs tot 1080p over HDMI.
Er zijn inderdaad duurdere spelers, die beter geluid afleveren en die ook in tegenstelling tot de Oppo's een opgeschaald beeld ook over component kunnen aanleveren.
Het is gewoon een hele goede speler voor het geld.

www.oppodigital.com
www.livingcinema.nl

PjotrrrNL,

Waarom zou je je DVD's 2x willen gaan verschalen?
720x576 -> 1920x1080 -> 1024x768

Volgens mij ga je betere resultaten krijgen als je je DVD's via HDMI in 576p@50Hz gaat spelen!
720x576 -> 1024x768

Zoals je ziet moet je Panasonic 42PV70 dan gewoon het bronsignaal 1x upscalen naar de native panel resolutie.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

PjotrrrNL

#352
De mededeling dat de Oppo 981 tot 1080p opschaald was puur informatief, en interessant voor mensen met een 1080p scherm.
Met een 720p scherm kun je inderdaad beter opschalen naar 720p, de 981 is ook daar op in te stellen natuurlijk.

Ik heb zelf de iets duurdere Oppo 981 besteld vanwege de zwarte behuizing.

NeonKnight

Citaat van: denada op maart 20, 2007, 10:51:23
die Samsung M86 ziet er goed uit, ik zie alleen weer dat er geen echte 1080p input is helaas.

Waar heb je die informatie gevonden? Ik kan nergens gedetailleerde technische informatie vinden...
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Marius van Zanten

Ik zie alleen maar adviezen over pan en pio. maar niet over LG en philips plasma's, zijn deze niet goed, of is er een andere oorzaak?

spotmatic

Philips is gestopt met plasma's, dus daar valt niet veel over te vertellen :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Marcel_T.

Citaat van: spotmatic op april  8, 2007, 18:13:39
Philips is gestopt met plasma's, dus daar valt niet veel over te vertellen :)

Weet je dat héél zeker?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

PjotrrrNL

Philips maakt voor zover ik weet nog steeds plasma's.
Zag onlangs het laatste model, een 42PF9631 nog staan naast de nieuwe Panasonic 42PV70.
Deze Philips benadert in kleur en kontrast zelfs de Panasonic, maar is wel veel duurder...

DA BoSS

Citaat van: Marius van Zanten op april  8, 2007, 16:55:42
Ik zie alleen maar adviezen over pan en pio. maar niet over LG en philips plasma's, zijn deze niet goed, of is er een andere oorzaak?

vond de LG's tijdens een vluchtig dealer vergelijk niet zo indrukwekkend, wel erg mooi qua design!

Geloof dat de algemene opinie hier is is dat ze net een (klein) stapje minder zijn dan de pana & pio's.
Vandaar dat ze niet zo vaak langkomen?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Marius van Zanten

ik ben gisteren naar Polectro plaza in Amsterdam gegaan om te kijken wat er allemaal is.
Daar heb ik naast een panansonic ook een paar Samsung plasma's gezien en moet zeggen dat het plaatje er erg goed uit zag, beter nog dan de nieuwe panasonic's, maar dat kan een afstelling zijn.
De verkoper zij dat panasonic zijn panels bij Samsung haald???? dus ik dan beter een Samsung kon nemen.
Voor een prijs van €. 1400.=

Na overleg met mijn vrouw zijn we zonder weggegaan en thuis even op het internet gaan kijken, en wat bleek, het was een plasma van 2006, terwijl Samsung nu op het ogenblik nieuwe heeft.
Zie de Samsung PS-42Q91H, deze zijn op het net tekoop voor € 1149.=

Weet iemand het verschil tussen de Samsung PS-42Q91H en de PS-42Q92H op de site van Samsung werd ik niet wijzer omdat de specificaties eender zijn.

Omdat nu de Pioneers nu nog erg duur zijn zou ik voor de Samsung PS-42Q91H of de panasonic TH-42PV70 of 700 gaan.
Welke van de 2 is technisch beter?

Wanneer komen de nieuwe Pioneers Uit?

PjotrrrNL

Lekkere verkoper daar dan....
Panasonic maakt zelf zijn plasma's en is met ruim 30% verreweg de marktleider in plasma.
Had zelf ook een Samsung op het oog maar ben daar vanaf gestapt na alle problemen die ik daar over las op www.avforums.com
De nieuwe Panasonic 42PV70 die hier sinds een weekje staat is absoluut het meeste waar voor je geld.
Over de nieuwe '9' modellen van Samsung (zijn nu net wel/niet leverbaar) zijn nog geen gebruikerservaringen bekend.

audiofreak1

Zou ook voor de Panasonic gaan. Absoluut het mooiste beeld voor die prijs. Samsung wil alleen maar de no.1 in de markt worden kost wat kost met lage prijzen en dito kwaliteit. Analoog is het een ramp. Wat een slechte beeldverwerking. De voedingen schijnen ook erg slecht te zijn. Panasonic zie je zelden terug in reparatie. Niet voor niets halen ze keer op keer het beste koop predikaat.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

philflow

Graag advies voor een nieuwe LCD voor mijn pa.  Hij kijkt vooral SD (via satelliet).
Wensen: 32 inch, 800 euro.

Ik had dit lijstje gemaakt:
Toshiba 32 WL 66
Sony KDL-32S2520
Panasonic TX-32LM70

Ik heb gehoord dat de Toshiba wat kwaliteits problemen heeft en de Panasonic wat problemen met snel bewegende beelden.
Sony dan maar?

Of is er iets anders waar ik naar moet kijken?

JCL

Voor LCD is er na mijn mening geen betere dan Sony. Denk alleen dat jij de 32P2530 bedoeld?

Automaat

Houd er rekening mee dat Sony witte vlekken/vegen op een 'zwart' scherm al volledig normaal beschouwt! Zij noemen dit white Mura en dit is 'inherent aan een LCD tv'.
Reading the HTForum is learning every day!!

philflow

Citaat van: JCL op april 14, 2007, 23:01:39
Voor LCD is er na mijn mening geen betere dan Sony. Denk alleen dat jij de 32P2530 bedoeld?

Nee ik bedoelde de S: http://kieskeurig.nl/product/7F7325C24AA0851DC125726E004414C4.htm

Zou ik beter voor de P kunnen gaan? http://kieskeurig.nl/product/1E53BE694BECAD3CC125729700461969.htm
Is 40 euro duurder dus dat maakt niet veel uit.

JCL

Citaat van: Automaat op april 15, 2007, 08:50:57
Houd er rekening mee dat Sony witte vlekken/vegen op een 'zwart' scherm al volledig normaal beschouwt! Zij noemen dit white Mura en dit is 'inherent aan een LCD tv'.

Je bedoeld het "witte kruis" wat je links, rechts onder en boven ziet? De lichte witte vlekken die daar ontstaan? Die kun je heel gemakkelijk wegwerken door de backlight maximaal te dimmen, dan krijg je veel natuurlijker beeld en krijg je meer detail in het zwart.

Volgens mij is de P de nieuwe S maar dat weet ik niet 100% zeker.

philflow

Citaat van: JCL op april 15, 2007, 10:05:23
Volgens mij is de P de nieuwe S maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ik heb even de site van Sony gecheckt.
S-2530 heeft iets betere specs dan de P-2530.

Automaat

@JCL: heb al van alles geprobeerd, ik blijf het zien. Die tv gaat naar de later opnieuw in te richten slaapkamer!
Reading the HTForum is learning every day!!

JCL

Citaat van: Automaat op april 15, 2007, 10:18:15
@JCL: heb al van alles geprobeerd, ik blijf het zien. Die tv gaat naar de later opnieuw in te richten slaapkamer!

Is het wel het effect zoals ik het omschreef? Dus in de hoeken en het lijkt een soort kruis? Post anders je instellingen eens. Het is raar dat ik het wel kan zien en ook kan verhelpen en het bij jou blijft.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Automaat op april 15, 2007, 08:50:57
Houd er rekening mee dat Sony witte vlekken/vegen op een 'zwart' scherm al volledig normaal beschouwt! Zij noemen dit white Mura en dit is 'inherent aan een LCD tv'.

Dat is waarom ik niet voor Sony heb gekozen maar voor Sharp  :)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

JCL

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 15, 2007, 13:59:41
Dat is waarom ik niet voor Sony heb gekozen maar voor Sharp  :)


Die doen bij mijn weten geen 1:1 pixel mapping over VGA :-\

Maximus_Aurelius

#372
Ik vond het verschil tussen Sony en Sharp aanzienlijk in kleur en zwart verhouding , heb ze beide hier gehad dus niet beoordeeld in de winkel , maar Sharp was echt de betere in zwart en kleurverhouding.Ook met een dvd kijken en dan upscalen vond ik de Sharp toch wel beter in dan de Sony qua weergave.Het is veel realistischer in kleur en zwart.Zwart is gewoon zwart bij Sharp en dat kon ik niet helemaal zeggen van de Sony.
Normaal ben ik qua tV een echte Sony fan , heb nog een Sony CRT staan(omgeruild met de LCD sharp , de Sharp LCD staat nou in de huiskamer) daarvoor ook Sony gehad , maar ik vind nou toch dat er betere LCD's geven dan Sony.Mijn mening.
Sony LCD vind ik ook een beetje overgeprijsd ten opzichte van andere merken.

Komt nog een pluspunt kijken bij Sharp ten opzichte van Sony.3 jaar garantie tegen 1 jaar van Sony.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Maar ieder zijn eigen mening want we zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde ;D ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

NeonKnight

Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze op HDTVTEST de Samsung LE40M86BD behoorlijk onderuit halen, tenminste op de punten die voor mij van belang zijn.
Zou graag een full hd lcd scherm kopen met 1080p en 1:1 pixelmapping over alle inputs (HDMI, VGA, COMPONENT).
Daarnaast heeft het beestje ook nog 3 HDMI 1.3 inputs.  :P

Maar blijkbaar geen 1:1 pixelmapping over VGA (niet zo heel erg met 3 HDMI inputs), een niet te corrigeren fout in de gammacurve (wel erg) en een erg reflectief oppervlak (ook minder handig).  :-\

Hopelijk komt er voor augustus - september nog een betere kandidaat op de markt, mijn vriendin wil namelijk GEEN Sony.
Familie komt uit Eindhoven, dan krijg je dat...  >:D
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers