Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Djoowwie

Ik ben van een lcd overgestapt naar de P50UT50 plasma van Panasonic en heb geen seconde spijt gehad.
Al meerdere mensen die hier kwamen zaten naar de tv te kijken en begonnen erover hoe mooi het beeld wel niet was, zelf hebben ze led tv,s staan van oa samsung

FeaR1986

Ik heb jaren een LCD gehad van Philips, 9000-serie dus topmodel en dat beeld was zeker niet slecht. Maar nu heb ik sinds kort een VT50 staan en het is gewoon geen vergelijk. Zwart is gewoon zwart en niet donker grijs en de kleuren spatten van je scherm. Niet omdat het aan is gezet qua kleur, maar puur qua kleur echtheid. Natuurlijk is plasma niet alleen postief. Nog steeds kans op retentie en qua verbruik zijn ze minder zuinig dan een LED. Maar dat alles neem ik voor lief ten opzichte van de beeldkwaliteit.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

KILLorBE

Citaat van: etienne op mei 24, 2013, 22:36:19
dus een 46 inch is eigenlijk voor haar te groot.
Voor welke vrouw niet? :P
Citaat van: alexander2 op mei 24, 2013, 23:15:41
Zou lekker een paar inch erbij liegen
40" of zo? ;)

Alle gekheid op een stokje, het is en blijft een persoonlijke voorkeur, schijnbaar hebben sommige mensen last van de beeldverversing van een plasma tv, maar dat zou ook door het omgevingslicht kunnen komen.

Ik heb zelf ook een Panasonic plasma, en de volgende tv word een.... Panasonic plasma.

Je zou wel andere zaken mee kunnen nemen in je beslissing, zoals stroomverbruik (stroomgebruik is misschien een beter woord), kijkhoek, opties en warmteafgifte*.

* Als alles bij mij aanstaat dan stijgt de temperatuur een aantal graden (2-3C gemiddeld of zo), de plasma is daar medeverantwoordelijk voor. Uiteraard is de temperatuurstijging afhankelijk van de tijdsduur en het volume, en mijn ruimte is niet heel erg groot (~65m³).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

VlisChris

#3953
Hi,

Ik stel voor dat je even in dit topic ook rondkijkt; daar is erg veel informatie te vinden.
Om de relevante informatie een beetje centraal te houden sluit ik deze; mocht dat nu echt niet de bedoeling zijn kun je me het best even een pm sturen ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=48260.0

Edit; ik voeg ze even samen; dan blijft de informatie gewoon behouden :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

etienne

Oke, oke, ik ben eigenlijk al overstag wat betreft de aankoop van een plasma, alleen nog 1 vraag en dat is of de Panasonic ventilator/koeler veel lawaai maakt?
Ik hoor dit toevallig van andere bezitters die een Panasonic Plasma hebben, en een zoemend geluid horen tiijdens beelden met weinig tot geen geluid. Is dit echt zo?

Voor mij wordt het (helaas) de TX-42GT60.....een 50 inch krijg ik niet voor elkaar.   
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

AndreC

Citaat van: etienne op mei 25, 2013, 13:34:55
Oke, oke, ik ben eigenlijk al overstag wat betreft de aankoop van een plasma, alleen nog 1 vraag en dat is of de Panasonic ventilator/koeler veel lawaai maakt?
Ik hoor dit toevallig van andere bezitters die een Panasonic Plasma hebben, en een zoemend geluid horen tiijdens beelden met weinig tot geen geluid. Is dit echt zo?

Voor mij wordt het (helaas) de TX-42GT60.....een 50 inch krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb de 50vt50 en de 42st50, beiden ong. 2,5cm van de muur hangen.
Al zet ik het geluid op 0, geen ventilator te horen.

Maar stel je hangt of zet hem anders neer dan 2,5cm van de muur, op normaal luistervolume zul je er echt geen last van hebben.

In mijn woonkamer moet ik al met mijn oor op 20cm van de tv komen en dan nog moet ik goed luisteren wil ik de fan horen, volume dan op 0.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

LuPo

Ik hoor het af en toe wel, bij witte beelden. Het is een heel licht gezoem. Maar als je geluid gewoon aan staat kun je het inderdaad praktisch niet horen.

KILLorBE

Het is mij nooit opgevallen tijdens het kijken van tv of een film (~3m afstand), als het stil is en ik kom dicht bij de tv (<50cm of zo) dan kan ik het horen.
Ik moet wel zeggen dat het hier nooit echt stil is, dus misschien valt het mij niet zo snel op.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

alexander2

Laat ik het zo zeggen ben je 'gevoelig' voor omgevingsgeluid zoals een zoemende koelkast dan heb je grote kans dat je de ventilatoren en/of plasma buzz hoort.
Vooral bij wit beeld moet een plasma aan de gang en dat hoor je echt maar noem is een film op met enkel 1 groot vlak wit?
Resumerend ben je gevoelig...ja dan moet ik je echt teleurstellen dan hoor je de ventilatoren en/of de bekende Plasma buzz beide als je geluk hebt.
Maar je kan het ook relativeren, het went en het plezier van plasma is enorm.
Het nieuwste model van Panasonic vind ik persoonlijk stiller dan die van vorig jaar.

Midcall

Overigens wel opvallend dat veel mensen kiezen voor plasma op basis van... ja wat? Plasma geeft wel een wat natuurlijker beeld naar mijn mening en in meest ideale condities zou ik plasma zonder enige twijfel boven een LCD verkiezen, ook al is LCD in veel grotere stappen vooruit gegaan de laatste paar jaar, dan plasma. Maar in een woonkamer met veel lichtinval (en dat is in de meeste Nederlandse woonkamers zo), ben je al die voordelen meer dan kwijt, hoe goed de glasplaat ook gecoat moge zijn. Of zitten we allemaal verduisterd te kijken?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

AndreC

#3960
Citaat van: Midcall op mei 25, 2013, 20:12:19
Overigens wel opvallend dat veel mensen kiezen voor plasma op basis van... ja wat? Plasma geeft wel een wat natuurlijker beeld naar mijn mening en in meest ideale condities zou ik plasma zonder enige twijfel boven een LCD verkiezen, ook al is LCD in veel grotere stappen vooruit gegaan de laatste paar jaar, dan plasma. Maar in een woonkamer met veel lichtinval (en dat is in de meeste Nederlandse woonkamers zo), ben je al die voordelen meer dan kwijt, hoe goed de glasplaat ook gecoat moge zijn. Of zitten we allemaal verduisterd te kijken?

Nee hoor, maar wij plasma liefhebbers willen ons niet storen aan de gebreken van een led, en vanaf de 50 serie valt het heel erg mee qua helderheid instelling van de plasma. Zeker de st is er enorm op vooruit gegaan.  ;)
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

etienne

De enige reden om niet voor een plasma tv te kiezen is de wat grotere kans op inbranden ten opzichte van een LED tv. Hoe reeel is dit risico nog ?

Opvallend genoeg tref ik bij veel winkels geen nieuwe modellen meer aan van Panasonic aan; het accent ligt op LED tv's. Veel HOBO en MM winkels investeren niet meer in Panasonic schermen, omdat er zogenaamd geen vraag meer naar is. De voorlichting in de winkels speelt natuurlijk ook een rol, en die is bij veel winkels schrikbarend slecht.

In de eerste week van juni dit jaar is er weer een BTW actie week in de Media Markt - ga dan een Panasonic kopen.  ;D   

Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Martinus

Citaat van: etienne op mei 26, 2013, 13:02:11
De enige reden om niet voor een plasma tv te kiezen is de wat grotere kans op inbranden ten opzichte van een LED tv. Hoe reeel is dit risico nog ?

Opvallend genoeg tref ik bij veel winkels geen nieuwe modellen meer aan van Panasonic aan; het accent ligt op LED tv's. Veel HOBO en MM winkels investeren niet meer in Panasonic schermen, omdat er zogenaamd geen vraag meer naar is. De voorlichting in de winkels speelt natuurlijk ook een rol, en die is bij veel winkels schrikbarend slecht.

In de eerste week van juni dit jaar is er weer een BTW actie week in de Media Markt - ga dan een Panasonic kopen.  ;D   

Btw acties zijn toch altijd in januari... Of nu 2 keer per jaar?
............

LuPo

Al tijden 2 keer per jaar. In januari heet het de BTW actie en in juni de vakantiegeld dagen ofzo. Maar het komt neer op exact dezelfde actie.

alexander2

Citaat van: Midcall op mei 25, 2013, 20:12:19
Overigens wel opvallend dat veel mensen kiezen voor plasma op basis van... ja wat? Plasma geeft wel een wat natuurlijker beeld naar mijn mening en in meest ideale condities zou ik plasma zonder enige twijfel boven een LCD verkiezen, ook al is LCD in veel grotere stappen vooruit gegaan de laatste paar jaar, dan plasma. Maar in een woonkamer met veel lichtinval (en dat is in de meeste Nederlandse woonkamers zo), ben je al die voordelen meer dan kwijt, hoe goed de glasplaat ook gecoat moge zijn. Of zitten we allemaal verduisterd te kijken?

In principe kijken wij altijd verduisterd.
2 movies a day keeps the doctor away. :D
Of 1 film en 1 tv serie aflevering.

Martinus

Citaat van: LuPo op mei 26, 2013, 14:00:01
Al tijden 2 keer per jaar. In januari heet het de BTW actie en in juni de vakantiegeld dagen ofzo. Maar het komt neer op exact dezelfde actie.

mooi, dan zal die snels tarten.. vakantiegeld is immers binnen (of iig deze week)
............

LuPo

Citaat van: Martinus op mei 26, 2013, 14:44:26
mooi, dan zal die snels tarten.. vakantiegeld is immers binnen (of iig deze week)

Bij Saturn is hij al bezig. ;)

Raymond187

Mjahh zijn de prijzen niet iets getilt tijdens deze dagen, zodat het prijs verschil matig is. Bij MM, Saturn en BCC kan je nog wel 10% van de prijs af krijgen.

Loondijke

Citaat van: Midcall op mei 25, 2013, 20:12:19
Overigens wel opvallend dat veel mensen kiezen voor plasma op basis van... ja wat? Plasma geeft wel een wat natuurlijker beeld naar mijn mening en in meest ideale condities zou ik plasma zonder enige twijfel boven een LCD verkiezen, ook al is LCD in veel grotere stappen vooruit gegaan de laatste paar jaar, dan plasma. Maar in een woonkamer met veel lichtinval (en dat is in de meeste Nederlandse woonkamers zo), ben je al die voordelen meer dan kwijt, hoe goed de glasplaat ook gecoat moge zijn. Of zitten we allemaal verduisterd te kijken?

Nu met de VT50 in bezit kan ik wel zeggen dat deze het erg goed doet in een lichte huiskamer. Zeker in gedachte nemend dat LCD-LED's ook een glasplaat of clear display hebben omdat dit de kleuren ten goede komt -> deze spiegelen vaak net zo erg.

En ja, als ik een film opzet knal ik mijn rolluiken dicht om zo een mooie situatie te creëren. Zeker met een lichtbron achter de tv is dit een genot!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

paaj

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2013, 09:28:49
Mjahh zijn de prijzen niet iets getilt tijdens deze dagen, zodat het prijs verschil matig is. Bij MM, Saturn en BCC kan je nog wel 10% van de prijs af krijgen.

Bij de meeste TV's is 10% (op alleen TV) normaal al lastig, dus tijdens zo'n actie waar je standaard al 15%+ krijgt al helemaal.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Martinus

Citaat van: LuPo op mei 27, 2013, 09:21:50
Bij Saturn is hij al bezig. ;)

vorige week nog wat gekocht, ff met de bon langs de info balie voor de korting...
............

etienne

"Mjahh zijn de prijzen niet iets getilt tijdens deze dagen, zodat het prijs verschil matig is. Bij MM, Saturn en BCC kan je nog wel 10% van de prijs af krijgen. "

Dat is in het verleden wel zo geweest, maar met name de Media Markt is voor dit gebeuren behoorlijk op de vingers getikt door diverse instanties; de MM heefst zelfs een waarschuwing gekregen, en er wordt tegenwoordig streng gecontroleerd op dit soort malversaties. Het is gewoon de klant belazeren met zgn. lagere prijzen terwijl de bruto adviesprijzen hoger zijn dan normaal, waardoor de marges die ze zgnd. weggeven nihil zijn, kassa!! Ik heb dit zelf vorig jaar met eigen ogen gezien bij diverse tv toestellen, die zelfs tijdens een MM actie bij de BCC nog voordeliger waren om te kopen.

opletten dus!!  :withstupid:
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Midcall

Citaat van: LuPo op mei 26, 2013, 14:00:01
Al tijden 2 keer per jaar. In januari heet het de BTW actie en in juni de vakantiegeld dagen ofzo. Maar het komt neer op exact dezelfde actie.
Vroeger heette dit Uitverkoop, met kortingen van 30/40%, 2x per jaar. Nu denken mensen werelddeals te maken met 17% korting en hollen ze als idioten naar de winkel... ik geloof het allemaal wel.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Martinus

Citaat van: Midcall op mei 28, 2013, 01:47:19
Vroeger heette dit Uitverkoop, met kortingen van 30/40%, 2x per jaar. Nu denken mensen werelddeals te maken met 17% korting en hollen ze als idioten naar de winkel... ik geloof het allemaal wel.

deels heb je gelijk, als je iets specifieks zoekt en je dus prijs vergelijkt, kan het wel eens beter zijn. Heb bv nu 2 monitoren gekocht, die p/s 30 euro goedkoper waren dan de laagste webshop. Er zal ook vast wel wat zijn, wat niet goedkoper is. Dan is het voor mij voordeel dat ik het in de winkel kan halen en bij evt. calamiteit ook daar kan droppen. Je zou voor de gein toch eens moeten kijken, als je iets nodig hebt. De 3 producten waar ik interesse in had waren allen goedkoper dan de laagste webshop. Actie is in mijn geval zo gek nog niet.
............

LuPo

Citaat van: Midcall op mei 28, 2013, 01:47:19
Vroeger heette dit Uitverkoop, met kortingen van 30/40%, 2x per jaar. Nu denken mensen werelddeals te maken met 17% korting en hollen ze als idioten naar de winkel... ik geloof het allemaal wel.

Je bedoelt vroeger toen er nog geen internet was en elektronica winkels zelf de prijs konden bepalen? Door de concurrentie en meer transparantie (je kunt prijzen goed vergelijken) zijn de prijzen echt wel gezakt hoor.