Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: skank1 op september 27, 2010, 13:21:58
moet je toch niet twijfelen man! hoe groter hoe leuker en beter, pas op 50inch went heeeeeeeeeel snel !
pak 200% zeker dan maar een 50 inch plasma!

Hoe groter hoe te leuker  :unsure:
Als men de ruimte heeft en men zit er voldoende afstand van, is het wel leuk zo'n 50 inch tv.Geld trouwens ook voor 46/47 inch. ;) Tussen 46/47 inch en 50 inch zit niet zoveel verschil tussen.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

millon

Citaat van: Poldo op september 27, 2010, 13:07:47
Nee, ik ga deze week nog eens kijken bij wat winkels, ik ben er wel uit dat het ofwel een 47' lcd /led wordt of een 50' plasma.
Maar voorlopig hebben de plasma's mij meer overtuigd. Qua prijs en kwaliteit.

Echter de Sony EX-700 viel mij ook niet tegen dus die is ook op het lijstje gekomen. De Led's van samsung en philips vond ik niet zo best. De nieuwe Sharp ook niet.

Samsung c7700 en 6500 (zelfs onder de 1000euro) zijn goede concurrenten voor de LG.


De Sony krijgt bij cnet maar 3 sterren ???

Martinus

Citaat van: Snutchz op september 26, 2010, 11:16:49
..zou 't nog even hebben uitgezeten tot de volgende lijn  :crazy:

geen idee hoe ik je smiley moet interpreteren, bedoel je echt wachten tot de nieuwe lijn... diek nie kan vinden. Of kan net zo goed nu want anders wacht je altijd op iets nieuwerders
............

Snutchz

De LX5090 is 'n prachtscherm die met gemak z'n mannetje staat totdat den volgende lijn verschijnt.. en daar zal ongetwijfeld 'n ware opvolger tussen zitten  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

treky22

Ik heb op dit moment een beamer.
We zitten op 4 mtr vh scherm.

Nu is de bedoeling om een lcd/plasma tegen de muur te hangen.
Hier zitten we dan ongeveer 5 mtr vandaan. Dit omdat het scherm niet tegen de muur hangt, maar er een stuk vandaan.

Welke beeldgrootte is voor die afstand aan te raden ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Beertender

Citaat van: treky22 op september 27, 2010, 16:55:50
Ik heb op dit moment een beamer.
We zitten op 4 mtr vh scherm.

Nu is de bedoeling om een lcd/plasma tegen de muur te hangen.
Hier zitten we dan ongeveer 5 mtr vandaan. Dit omdat het scherm niet tegen de muur hangt, maar er een stuk vandaan.

Welke beeldgrootte is voor die afstand aan te raden ?


60 inch is op die afstand goed te doen. Het zou zelfs nog groter kunnen...als je portomonee dat toelaat. Als je 60 inch te groot vindt dan is 50 inch ook te doen.
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

treky22

Citaat van: Beertender op september 27, 2010, 19:04:49
60 inch is op die afstand goed te doen. Het zou zelfs nog groter kunnen...als je portomonee dat toelaat. Als je 60 inch te groot vindt dan is 50 inch ook te doen.

Tussen de 50 en de 60 zat ik wel te denken.
Vrouwtje wil alleen niet een joekel van een tv hebben hangen daar.

Boven de 60 zeker niet.
Heb zitten kijken naar Panasonic en Samsung.
Het moet wel een platte zijn, komt tegen de muur te hangen.

Komen er de 1e maanden van 2011 nog nieuwe modellen, of kan ik dan voor een mooie prijs een model van nu kopen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Martinus

Citaat van: The Vampire link=topic=48260.msg1798752#msg1798752 date=
nee. lekker mijn belachelijk dure Kuro gehouden :D

Wrom nie?! Wat hielt je tegen,  Ik nml geen 60" kuro meer vinden voor een normale prijs en wil wel 60"
............

Robbert54

Citaat van: Martinus op september 27, 2010, 21:50:46
Wrom nie?! Wat hielt je tegen,  Ik nml geen 60" kuro meer vinden voor een normale prijs en wil wel 60"

toch ook wat Snutchz aangeeft. denk dat het verstandiger is om nog een lijn te wachten. Size isn't everything.  ;) denk dat je nu alleen qua formaat een stap vooruit zou gaan. gaat dan wel ten koste van kleurechtheid, diepte, kwaliteit van de tv zelf etc etc
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martinus

Citaat van: The Vampire op september 27, 2010, 21:55:59
toch ook wat Snutchz aangeeft. denk dat het verstandiger is om nog een lijn te wachten. Size isn't everything.  ;) denk dat je nu alleen qua formaat een stap vooruit zou gaan. gaat dan wel ten koste van kleurechtheid, diepte, kwaliteit van de tv zelf etc etc

En een 65" pana dan?
............

Robbert54

Citaat van: Martinus op september 27, 2010, 22:02:09
En een 65" pana dan?
dan zou ik zeker nog even wachten. Hoor van Panasonic nog veel te veel problemen. floating blacks, ondermaatse zwartwaarden, onnatuurlijk beeld. dan zou ik nog eerder voor de LG geen gaan, maar verwacht niet dat je dan een upgrade hebt. eerder een side-grade
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martinus

Citaat van: The Vampire op september 27, 2010, 22:05:00
dan zou ik zeker nog even wachten. Hoor van Panasonic nog veel te veel problemen. floating blacks, ondermaatse zwartwaarden, onnatuurlijk beeld. dan zou ik nog eerder voor de LG geen gaan, maar verwacht niet dat je dan een upgrade hebt. eerder een side-grade

side grade good enough. Zal gewoon eens moeten kijken blijkbaar. Als een 60" lg net zo goed/bijan net zo goed is als een 5090 ben ik om. Zag overigens dat ze de plasma zelfs een 3d upgrade hebben gegeven, meteen weer klaar voor 2 jaar... (das mijn upgrade pace :) )
............

Poldo

Ik heb net een bekende internetshop gemaild en zij zweren nog steeds bij Panasonic voor plasma en hebben geen problemen met floating blacks geconstateerd.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

skank1

Citaat van: Poldo op september 28, 2010, 14:28:07
Ik heb net een bekende internetshop gemaild en zij zweren nog steeds bij Panasonic voor plasma en hebben geen problemen met floating blacks geconstateerd.
lol wat had je nu verwacht?
Gelijk welke winkel je zal binnenlopen zal zeggen, maar neen geen problemen... Floating wat?
Zelfs panasonic geef het niet toe, laat staan een winkel die het verkoopt !
ik kan je alleen maar zeggen dat het er wel degelijk is
(en dit is niet zomaar overgenomen van andere fora, ik heb het zelf verschillende keren gezien, en kan het je eventueel altijd demonstreren)

Maar goed, je kan het altijd wagen  :devil:
Een verwittigd man is er wel 2 waard...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Klopt zeker, echter ik hoor bij de LG en Samsung ook problemen. De LG schijnt enorme retentie problemen te hebben en ik game vaak en dat vind ik helemaal bagger, de samsung schijnt weer enorm te brommen.

De keuze is natuurlijk ook erg klein voor 50' en voor 58-60 helemaal.

De maat weet ik ook nog niet, ik zit 2,85 meter van het scherm, ik kijk voornamelijk blue rays, soms dvd en veel voetbal. Tevens game ik (voetbalgames) en mijn vrouw kijkt nog wel eens tv.

Ik weet het nog niet allemaal want bij de mediamarkt kijken heeft geen nut daar staat alles op felle verlichting.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

skank1

Citaat van: Poldo op september 28, 2010, 22:26:49
Klopt zeker, echter ik hoor bij de LG en Samsung ook problemen. De LG schijnt enorme retentie problemen te hebben en ik game vaak en dat vind ik helemaal bagger, de samsung schijnt weer enorm te brommen.

De keuze is natuurlijk ook erg klein voor 50' en voor 58-60 helemaal.

De maat weet ik ook nog niet, ik zit 2,85 meter van het scherm, ik kijk voornamelijk blue rays, soms dvd en veel voetbal. Tevens game ik (voetbalgames) en mijn vrouw kijkt nog wel eens tv.

Ik weet het nog niet allemaal want bij de mediamarkt kijken heeft geen nut daar staat alles op felle verlichting.

ik kan je enkel mijn ervaring geven
ik zit op 3m afstand en heb een 50 inch, die ik nu begin te klein te vinden :)
grootte went erg snel, zelfs mijn vriendin (die absoluut niet groot wou) zegt nu van: amai 50 inch went snel... en "zo'n klein scherm" als ze een 42 inch scherm ziet

dus ik raad je aan, minimum 50 ;)
wat retentie betreft bij lg, ik zie het enkel bij statische beelden en dan enkel bij volledig zwarte beelden (dit wel met pas 40 uren draaien)
zodra je content op het scherm ziet, zie ik totaal geen retentie of ik moet er met een vergrootglas op kijken

bovendien is het na die 200u een pak minder retentie!
daarnaast heb je dan nog een color en white wash (indien uberhaupt nodig) en een pixel orbiter die vooral handig is bij gamen ...

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Midcall

Citaat van: Poldo op september 28, 2010, 22:26:49
Klopt zeker, echter ik hoor bij de LG en Samsung ook problemen. De LG schijnt enorme retentie problemen te hebben en ik game vaak en dat vind ik helemaal bagger, de samsung schijnt weer enorm te brommen.
Het perfecte scherm bestaat niet. IEDER scherm heeft zijn 'problemen' en het probleem is zo groot als wat je er zelf van maakt. Als iets niet perfect is wordt het zo enorm opgeblazen tot zulke proporties dat iedereen die zo'n scherm koopt wel haast blind of op zijn minst idioot moet zijn. In de werkelijkheid ligt het allemaal wat genuanceerder.

Maar ben je wel geïnteresseerd in de nuance van de werkelijkheid? Enorme retentie problemen bij LG? Lees je de reacties van LG scherm-eigenaren in dit topic wel? Waarschijnlijk niet, anders begrijp ik deze stelling niet. Natuurlijk kan je blijven uitkijken naar het ideale, probleemloze scherm. In dat geval zullen we je nog jaren in dit topic terug blijven vinden  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

millon

Niet alle Samsungs brommen.
En als hij hard bromt,komt de monteur er een andere printplaat in zetten ;)

Poldo

Citaat van: Midcall op september 28, 2010, 22:52:42
Het perfecte scherm bestaat niet. IEDER scherm heeft zijn 'problemen' en het probleem is zo groot als wat je er zelf van maakt. Als iets niet perfect is wordt het zo enorm opgeblazen tot zulke proporties dat iedereen die zo'n scherm koopt wel haast blind of op zijn minst idioot moet zijn. In de werkelijkheid ligt het allemaal wat genuanceerder.

Maar ben je wel geïnteresseerd in de nuance van de werkelijkheid? Enorme retentie problemen bij LG? Lees je de reacties van LG scherm-eigenaren in dit topic wel? Waarschijnlijk niet, anders begrijp ik deze stelling niet. Natuurlijk kan je blijven uitkijken naar het ideale, probleemloze scherm. In dat geval zullen we je nog jaren in dit topic terug blijven vinden  ;)

neuh, niet dit forum, buitenlandse forums, reviews. (Frans, Duits, Engels etc.) bij allemaal komt de Panasonic als winnaar uit de bus. Echter op dit forum kwam voor het eerst die slechte ervaringen over Panasonic tegen.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Poldo

Citaat van: skank1 op september 28, 2010, 22:32:27
ik kan je enkel mijn ervaring geven
ik zit op 3m afstand en heb een 50 inch, die ik nu begin te klein te vinden :)
grootte went erg snel, zelfs mijn vriendin (die absoluut niet groot wou) zegt nu van: amai 50 inch went snel... en "zo'n klein scherm" als ze een 42 inch scherm ziet

dus ik raad je aan, minimum 50 ;)
wat retentie betreft bij lg, ik zie het enkel bij statische beelden en dan enkel bij volledig zwarte beelden (dit wel met pas 40 uren draaien)
zodra je content op het scherm ziet, zie ik totaal geen retentie of ik moet er met een vergrootglas op kijken

bovendien is het na die 200u een pak minder retentie!
daarnaast heb je dan nog een color en white wash (indien uberhaupt nodig) en een pixel orbiter die vooral handig is bij gamen ...



Dat is een goede, ik heb het even nagemeten ik kwam zelfs uit om 3,01 , afstand van de muur, ik zou haast al neigen naar een 58-60 inch, dan valt Panasonic al gelijk af, want die zijn onbetaalbaar.

Dan wordt het Samsung 58P650, 587700 & LG 60PK950. Voor 50" komt dan de Panasonic 50V20 nog even om de hoek kijken.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

skank1

meer kan ik je niet zeggen, uiteindelijk is de keuze aan jou
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Midcall

Citaat van: Poldo op september 28, 2010, 23:13:44
neuh, niet dit forum, buitenlandse forums, reviews. (Frans, Duits, Engels etc.) bij allemaal komt de Panasonic als winnaar uit de bus. Echter op dit forum kwam voor het eerst die slechte ervaringen over Panasonic tegen.
Dan koop je toch de 60 inch panasonic? Deze is vast (marginaal) beter dan de 60 inch LG. De imperfecties van beiden liggen op verschillende gebieden, maar overall zal de panasonic wel iets beter zijn. Zijn deze betere prestaties jou de meerprijs waard? Dat moet je zelf beslissen, daar krijg je van niemand hier antwoord op. Ik heb gekozen voor een 60PK550, omdat ik de meerprijs van de 950 niet wilde betalen (laat staan die van de Panasonic) voor nagenoeg hetzelfde beeld in combinatie met de slechte leverbaarheid van dat scherm. De 550 reflecteert meer dan de 950, maar voor mij geen probleem daar het scherm in bij mij in een seperate, verduisterde ruimte dienst moet doen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

skank1

Citaat van: Poldo op september 28, 2010, 23:13:44
neuh, niet dit forum, buitenlandse forums, reviews. (Frans, Duits, Engels etc.) bij allemaal komt de Panasonic als winnaar uit de bus. Echter op dit forum kwam voor het eerst die slechte ervaringen over Panasonic tegen.

ga dan inderdaad voor de panasonic...... en steek een licht aan savonds ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Citaat van: Midcall op september 29, 2010, 11:05:15
Dan koop je toch de 60 inch panasonic? Deze is vast (marginaal) beter dan de 60 inch LG. De imperfecties van beiden liggen op verschillende gebieden, maar overall zal de panasonic wel iets beter zijn. Zijn deze betere prestaties jou de meerprijs waard? Dat moet je zelf beslissen, daar krijg je van niemand hier antwoord op. Ik heb gekozen voor een 60PK550, omdat ik de meerprijs van de 950 niet wilde betalen (laat staan die van de Panasonic) voor nagenoeg hetzelfde beeld in combinatie met de slechte leverbaarheid van dat scherm. De 550 reflecteert meer dan de 950, maar voor mij geen probleem daar het scherm in bij mij in een seperate, verduisterde ruimte dienst moet doen.

60 inch panasonic?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.