Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: skank1 op september 25, 2010, 12:57:02
ga voor de lg 50pk950
ik wil mijn 50g20 ervoor ruilen indien nog mogelijk vandaar :) beide toestellen heb ik hier thuis staan ;)

Waarom moet men voor de LG 50pk950 gaan?

Iedereen kan wel wat gaan zeggen, die moet je nemen etc etc maar is wel altijd handig iets te onderbouwen ;) als je wat typt "ga voor de LG 50PK950"
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

skank1

Citaat van: Poldo op september 25, 2010, 13:04:03
Oke, heeft de LG last van inbranden, ik las die op een review site, weet helaas niet meer welke?
Ik ga morgen even naar Zuidplein om beiden te vergelijken.



eerlijk:
inbranden niet, retentie wel maar dat schijnt na 200 u een pak beter te zijn
bovendien zie je het enkel wanneer er geen content is (dus volledig zwart scherm), bij film of tv kijken zie ik het niet, of ik moet er echt achter zoeken en dan soms zie je het heel lichtjes

de g20/v20 heeft last van floating blacks..... dat is mijn reden om hem te wisselen ;) (kijk je met licht aan savonds, dan is het geen probleem en zou ik de g20 nemen)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Citaat van: skank1 op september 25, 2010, 13:20:03
eerlijk:
inbranden niet, retentie wel maar dat schijnt na 200 u een pak beter te zijn
bovendien zie je het enkel wanneer er geen content is (dus volledig zwart scherm), bij film of tv kijken zie ik het niet, of ik moet er echt achter zoeken en dan soms zie je het heel lichtjes

de g20/v20 heeft last van floating blacks..... dat is mijn reden om hem te wisselen ;) (kijk je met licht aan savonds, dan is het geen probleem en zou ik de g20 nemen)

Ok dat is een goede, want ik kijk altijd in het donker films.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

skank1

Citaat van: Poldo op september 25, 2010, 14:13:33
Ok dat is een goede, want ik kijk altijd in het donker films.
dan zou ik alle panasonic 2010 modellen mijden geloof me ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Citaat van: skank1 op september 25, 2010, 14:14:11
dan zou ik alle panasonic 2010 modellen mijden geloof me ;)

Oke en Samsung? Hebben die hetzelfde effect als de Pana's?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

skank1

Citaat van: Poldo op september 25, 2010, 14:17:18
Oke en Samsung? Hebben die hetzelfde effect als de Pana's?

neen, voor zover ik weet niet, maar ik vind samsung eerlijk gezegd geen optie
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Citaat van: skank1 op september 25, 2010, 14:24:26
neen, voor zover ik weet niet, maar ik vind samsung eerlijk gezegd geen optie


kun je dit toelichten? kwaliteit, naam, design?

En LED/LCD is geen partij voor plasma? Ik las dat de nieuwe Sony EX-serie ook goede zwart waardes heeft.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

millon

Citaat van: skank1 op september 25, 2010, 14:24:26
neen, voor zover ik weet niet, maar ik vind samsung eerlijk gezegd geen optie

Samsung,lg en Panasonic maken de beste plasma,s.
Als je ze in een aparte kamer zou zetten zie je geen verschil.

Als je een raam tegenover de LG hebt,krijg je wel last van reflectie.

Poldo

Citaat van: bert888 op september 25, 2010, 19:17:56
Samsung,lg en Panasonic maken de beste plasma,s.
Als je ze in een aparte kamer zou zetten zie je geen verschil.

Als je een raam tegenover de LG hebt,krijg je wel last van reflectie.


Volgens mij zelfs de enige 3 aanbieders? De Panasonic V20 wordt als beste niet 3d plasma gezien in de meeste "vakbladen". Echter de 50" kost 1799 euro. Daar heb je ongeveer de 2 Samsungs 50" voor. Is de meerprijs van V20 het waard t.o.v. de beeldkwaliteit van de Samsung, LG en G20? Internet tv etc. vind ik niet zo boeiend aangezien ik Apple tv heb. Ik hecht alleen waarde aan de beelkwaliteit in Blue Ray/DVD en Digitale tv.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Poldo op september 25, 2010, 19:24:15
Volgens mij zelfs de enige 3 aanbieders? De Panasonic V20 wordt als beste niet 3d plasma gezien in de meeste "vakbladen". Echter de 50" kost 1799 euro. Daar heb je ongeveer de 2 Samsungs 50" voor. Is de meerprijs van V20 het waard t.o.v. de beeldkwaliteit van de Samsung, LG en G20? Internet tv etc. vind ik niet zo boeiend aangezien ik Apple tv heb. Ik hecht alleen waarde aan de beelkwaliteit in Blue Ray/DVD en Digitale tv.




Ik zit met hetzelfde dilemma, de G20 of V20 kiezen. Alleen hier met een 42 inch variant.
Wat ik zo weet is dat de V20 een satelliet tuner erin heeft, dieper zwart waardes of contrast, weet niet hoe ze het precies noemen en de lijst om het beeld is bij de G20 glanzend en bij de V serie mat. Ik verwacht dat dit hetzelfde is bij de 50 inch variant.

Citaat van: bert888 op september 25, 2010, 19:17:56
Als je een raam tegenover de LG hebt,krijg je wel last van reflectie.


Dit is toch eigenlijk bij alle plasma's het geval wanneer er veel licht inbreng is door eventueel een raam dat het gaat reflecteren.Zelf heb ik een enorm grote raam en dit houd mij iets tegen om voor een plasma te kiezen.Ik kan de ruimte iets verduisteren. Andere kant is vroeger was er de beeldbuis en dit reflecteerde ook ;)

Een algemene vraag.
Is het nog echt nodig om van de huidige Panasonic plasma's te laten inspelen. Sommige zeggen is niet meer nodig omdat ze niet meer kunnen inbranden en andere zeggen tot 200 uur even alles zo laag mogelijk zetten betreft contrast etc etc.Ik lees dit ook hier op forum in verschillende topics.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

skank1

Citaat van: Poldo op september 25, 2010, 19:24:15
Volgens mij zelfs de enige 3 aanbieders? De Panasonic V20 wordt als beste niet 3d plasma gezien in de meeste "vakbladen". Echter de 50" kost 1799 euro. Daar heb je ongeveer de 2 Samsungs 50" voor. Is de meerprijs van V20 het waard t.o.v. de beeldkwaliteit van de Samsung, LG en G20? Internet tv etc. vind ik niet zo boeiend aangezien ik Apple tv heb. Ik hecht alleen waarde aan de beelkwaliteit in Blue Ray/DVD en Digitale tv.



klopt de v20 is de beste niet 3d
echter terug last van floating blacks, kijk je niet in het donker, of durf je het erop te wagen dat je het niet zult zien, ga er dan voor
absoluut
indien je het kan permitteren voor de v20 of iets minder, maar afzonderlijk niet echt merkbaar de g20

neem je het zekere voor het onzekere, ga dan resoluut voor lg

ik heb zopas bericht gehad van mn winkel, en de g20 vliegt hier buiten, en de lg komt binnen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

#3486
Heb je 50 of 60 inch genomen?

LG ziet er wel een stuk beter uit dan de Panasonic.

Ik weet niet of ik 400 euro meer wil betalen voor de v-20 omdat deze een mooiere lijst heeft en iets betere zwartwaarden. Ik denk er nog even over na.
Het erge is natuurlijk dat elke review iets anders zegt.



Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Robbert54

Citaat van: Martinus op september 25, 2010, 10:50:26
dilemma: huidige kuro 5090 ruilen voor een 60PK950 van LG ?
ik stelde dezelfde vraag met het vorige Kuro model... werd zo´n beetje voor gek verklaard hier :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martinus

#3488
Citaat van: The Vampire op september 26, 2010, 01:57:27
ik stelde dezelfde vraag met het vorige Kuro model... werd zo´n beetje voor gek verklaard hier :D

Maar gedaan???
............

Snutchz

..zou 't nog even hebben uitgezeten tot de volgende lijn  :crazy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Poldo

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Samsung PS50-c7700 en LG 50PK950, iemand ervaringen tussen deze 2 tv's?
Panasonic durf ik niet aan door de slechte reviews van andere gebruikers op diverse fora's.

Als alternatief zou een Sony, Philips of Samsung LCD/LED 46 inch nog kunnen.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

millon

Een vriend van mij twijfelt ook tussen deze 2  :confused:

millon


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Citaat van: bert888 op september 26, 2010, 12:36:04
En de ps50c6500 ??

ja die kan ook nog, qua prijs scheelt het echter niet zo veel met de 7000 serie. en die schijnt in 2d beter te zijn dan de 6000 serie
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Midcall

Citaat van: Poldo op september 26, 2010, 12:17:58
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Samsung PS50-c7700 en LG 50PK950, iemand ervaringen tussen deze 2 tv's?
Panasonic durf ik niet aan door de slechte reviews van andere gebruikers op diverse fora's.

Als alternatief zou een Sony, Philips of Samsung LCD/LED 46 inch nog kunnen.
Waarom toch voor de 15e keer deze vraag op dit forum, is het nu ècht zo moeilijk om een search te doen op 50pk950? Ik ga hem in ieder geval niet NOG een keer beantwoorden.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Poldo

Nou maat als je gewoon meeleest zie je dat ik de LG helemaal niet op mijn lijstje had staan maar kwam deze voort uit een gesprek met een andere user die niet tevreden was over zij Panasonic.
Reageer dan niet :hmmm:
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

skank1

Citaat van: Poldo op september 27, 2010, 00:16:42
Nou maat als je gewoon meeleest zie je dat ik de LG helemaal niet op mijn lijstje had staan maar kwam deze voort uit een gesprek met een andere user die niet tevreden was over zij Panasonic.
Reageer dan niet :hmmm:


al beslist?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Poldo

Nee, ik ga deze week nog eens kijken bij wat winkels, ik ben er wel uit dat het ofwel een 47' lcd /led wordt of een 50' plasma.
Maar voorlopig hebben de plasma's mij meer overtuigd. Qua prijs en kwaliteit.

Echter de Sony EX-700 viel mij ook niet tegen dus die is ook op het lijstje gekomen. De Led's van samsung en philips vond ik niet zo best. De nieuwe Sharp ook niet.

Samsung c7700 en 6500 (zelfs onder de 1000euro) zijn goede concurrenten voor de LG.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

skank1

Citaat van: Poldo op september 27, 2010, 13:07:47
Nee, ik ga deze week nog eens kijken bij wat winkels, ik ben er wel uit dat het ofwel een 47' lcd /led wordt of een 50' plasma.
Maar voorlopig hebben de plasma's mij meer overtuigd. Qua prijs en kwaliteit.

Echter de Sony EX-700 viel mij ook niet tegen dus die is ook op het lijstje gekomen. De Led's van samsung en philips vond ik niet zo best. De nieuwe Sharp ook niet.

Samsung c7700 en 6500 (zelfs onder de 1000euro) zijn goede concurrenten voor de LG.



moet je toch niet twijfelen man! hoe groter hoe leuker en beter, pas op 50inch went heeeeeeeeeel snel !
pak 200% zeker dan maar een 50 inch plasma!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii