Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Midcall

Citaat van: The Vampire op maart 11, 2010, 02:01:37
ooit gehoord van korting regelen ;) op alles kun je tegenwoordig afdingen :D
Dat kan je dan toch ook met het item waar je het in prijs mee vergelijkt? Procentueel blijft het dan gelijk, of wordt het alleen maar groter, omdat op het vorige model vaak veel meer korting te bedingen is op iets wat net nieuw is.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

WickedGame

Citaat van: Midcall op maart 11, 2010, 08:10:13
Dat kan je dan toch ook met het item waar je het in prijs mee vergelijkt? Procentueel blijft het dan gelijk, of wordt het alleen maar groter, omdat op het vorige model vaak veel meer korting te bedingen is op iets wat net nieuw is.

DIe vergelijking gaat niet geheel op. Oude modellen zullen gesleten worden door bedrijven omdat die niet willen zitten met "oud" spul. Procentueel gezien kan het dus lucratiever zijn om een oud model te pakken tegen een hogere korting! Tenzij de prijs door de markt al zo verkloot is dat er al niks meer aan verdiend word dan kan de korting extra nog wel eens tegenvallen.

Nieuwe modellen blijven over het algemeen een 5/6 maanden stabiel qua prijzen. Dus meer dan 10% eraf zal je in die maanden vrijwel niet lukken of een winkelier moet heel graag willen verkopen. Daarna breekt vaak de pleuris los als webwinkels gaan stunten met de tv's waarbij de marge (gemiddeld vaak op 14%) compleet word terug gebracht naar 1%. Goed voor de consument, maar compleet verziekend voor de markt.

Niet voor niets dat importeurs kosten wat het kost de prijzen stabiel probeert te houden. Dit alleen maar als reden dat grote winkelketens niet direct de importeur lastig gaan vallen met nog scherpere inkoopdeals.

Zo werkt nu eenmaal de markt. De gene die er echt bij gebaat is is de consument uiteraard.

JCL

Duidelijk verhaal. Het valt me uberhaupt op hoe goedkoop TV's tegenwoordig zijn. Voor een hele, hele goeie CRT betaalde je vroeger zo 2000 euro, nu koop voor de helft een 40" LCD of plasma die echt een top plaatje neer zet. Zoals je al zei, goed voor de consument :)

tan1415

Btw mensen wees terughoudend met aanschaf 2009 modellen. De nieuwe 2010 modellen zijn veel interessanter en tegen scherpere prijs.
Ontwikkeling in 2010 lijkt behalve de 3d(IMO pure marketing gimmick nav success avatar).....meer TV voor je geld.
Zoals altijd vindt er de normale stoelendans plaats...waarbij alle tvs 1 stap omlaag gaan.

Maar wat mij tot nu toe het meest opvalt....50" wordt het nieuwe 42". Dit lijkt op zowel plasma als LCD gebied.

Anyway super intressant voor mensen die geinteresseerd zijn om een grotere Tv te kopen. 60" is ineens betaalbaar geworden.

donaldk

Als je in Duitsland of UK kon/wilde shoppen dan was een 60" LG of een 63" Samsung in 2009 ook al 'betaalbaar', is een topic over hier op HTFORUM.

42/46 inch G10s zijn misschien nog interessant als de prijzen maar laag genoeg zijn.

donaldk

Citaat van: JCL op maart 11, 2010, 10:57:31
Duidelijk verhaal. Het valt me uberhaupt op hoe goedkoop TV's tegenwoordig zijn. Voor een hele, hele goeie CRT betaalde je vroeger zo 2000 euro, nu koop voor de helft een 40" LCD of plasma die echt een top plaatje neer zet. Zoals je al zei, goed voor de consument :)

Maar de CRT ging dan 15 jaar mee, de moderne LCD maar 5. Ja, beide levensduren zijn iets angezet ter onderstreping van het argument;-).

donaldk

#3206
De gehele TV divisie van Panasonic (dus niet alleen plasma) heeft de afgelopen drie jaar verlies gedraaid, dus hopelijk levert de nieuwe 3D inspanning ze een groter marktaandeel en wat meer marge op.

En weer zijn de nieuwe modellen scherper geprijst, dus of er veel ruimte is voor extra korting op 2009 modellen... En waren bij Haagtechno/Panasonic Nederland de duurdere V series al niet een tijdje op en julie hebben vast ook al een enkele G11 en GA of GW10/15 aanbieding in de foldertjes zien opduiken, dat zijn niet Panasonic Nederland model aanduidingen, dus men is al een tijdje aan het schuiven met oude voorraad in Europa.

donaldk

Wickedgame en goed werkende markt tendeerd ten alle tijden naar nul. Dus geen marge boven de kosten, inclusief ondernemersvergoeding.

WickedGame

Citaat van: donaldk op maart 18, 2010, 01:30:51
Wickedgame en goed werkende markt tendeerd ten alle tijden naar nul. Dus geen marge boven de kosten, inclusief ondernemersvergoeding.

Dat is ook wel zo, alleen de markt tendeert nu heel snel. Je ziet het nu al gebeuren bij de nieuwe modellen van Sony die al letterlijk worden afgeschoten. Dus binnen een maand worden ze naar een marge van 1% gebracht. Ik kan me niet voorstellen dat dit nu goed is voor de ondernemers, leveranciers en andere partijen die er nu toch vrijwel niks meer aan verdienen. Tuurlijk pleit ik niet voor die groep, want de consument heeft er wel veel voordeel aan.

Maar toch vind ik het opvallend dat de prijzen binnen een maand compleet in hun marges verdampen. Het is gewoon de snelheid waarmee het gebeurt.

martincu

Is er iemand met ervaringen met Sharp LCD full led backlight tv's. Op kieskeurig komt de LC-40LE705SE erg goed uit de revieuws.

Midcall

Opzich wel prijzenswaardig dat je Kieskeurig gebruikersreviews nog serieus neemt. Ik heb al zoveel beeldschermen met een matig beeld tov directe concurrenten gezien, dat ik me serieus afvraag wat deze mensen allemaal hebben vergeleken voor ze hun op kieskeurig gehypte tv heben gekocht.

Daar los van, Sharp produceert al jaren topkwaliteit lcd's, dus mij verbaast het niet zoveel dat het een fraai scherm zou zijn, maar ik heb hem (nog) niet bekeken.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

donaldk

Dat is de 2009 serie? Want dit jaar hebben ze toch alleen nog maar Edge-Lit LED toestellen bij Sharp (NL)?

M:iNdO

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede LED (lcd) tv voor mijn moeder.
Hieronder een aantal eisen waaraan de tv moet voldoen:

- Beeldformaat: 40 inch
- LED backlighting (edge of full backlit)
- slank design
- goede beeldkwaliteit (vooral de kleuren moeten natuurlijk zijn)
- beeld(plaat) moet niet te veel reflecteren
- midrange budget (tussen de € 850 en € 1.400 euro) internet prijzen

Er zal niet op gegamed worden e.d. maar vooral gebruikt worden voor tv kijken (digitale (HD) televisie van Ziggo) en films kijken (dvd etc.).
CI+ ondersteuning is niet noodzakelijk want ze kijkt al lange tijd via een Samsung hd ontvanger. De kabelantenne in huis is sowieso te kort om rechtstreeks op de tv aan te kunnen sluiten. Geluidskwaliteit van de tv is ook niet belangrijk want het geluid zal via een versterker gaan (veel beter en mooier geluid).
Functies zoals internet functie e.d. is wel leuk maar geen vereiste. Ik zal vast wel wat vergeten zijn  Roll Eyes

Uiteraard hebben we zelf her en der vele tv's bekeken maar het is ontzettend moeilijk om een keuze te maken. Ik was vroeger altijd wel weg van de beeldkwaliteit van Sony maar die vond ik eigenlijk wat tegenvallen in vergelijking met bv. een Samsung, dat kan natuurlijk ook liggen aan de beeldinstellingen en de bron die aangesloten was.

Zelf ben ik gecharmeerd van een Samsung LED tv uit de 7000 series bv. de Samsung UE40B7000 maar ik ben ook geïnteresseerd geraakt in de nieuwe LG LED tv's (bv de Infinia series). Deze heb ik echter nog niet zelf live in actie gezien.

Op dit moment heeft mijn moeder een 32 inch LG lcd tv die +/- 5 jaar is (had ik nog gekocht voor haar). Ik moet zeggen dat we hier nog altijd met tevredenheid naar kijken, uit de box was ie eigenlijk best wel goed. Hoefde weinig te veranderen om goede kleuren/beeldkwaliteit te krijgen, levert nog steeds een mooi plaatje op (vooral i.c.m. de Samsung hd ontvanger).

Uiteraard kun je wel zien dat ie niet meer mee kan komen met de tv's van de laatste tijd en dan bedoel ik met name de contrast/zwartverhoudingen en de technische toeters en bellen. Waarom dan willen overstappen naar een nieuwe tv? Voornaamste reden is een groter beeldformaat (32 inch vind mijn moeder wat aan de kleine kant) en eerder genoemde factoren (verbeterde technieken).
Ik heb ook op internet nog goed naar reviews gezocht en naar vergelijkingssites gekeken maar daar word ik ook niet echt veel wijzer van.

Door alle wirwar en hoeveelheid van het aanbod hoop ik dat jullie mij verder op weg kunnen helpen/adviseren.
Ik ben zeer nieuwsgierig welke 40 inch led tv jullie hebben of waar jullie zeer over te spreken zijn of juist afraden!

Ik wacht jullie adviezen/reacties af....

Alvast bedankt!

Groeten,
Marcel

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

JCL

In mijn ervaring zijn er een aantal merken die het erg goed doen op LCD/LED gebied. Mijn voorkeur ging altijd uit naar de Sony schermen (heb m zelf ook ;)), maar van de nieuwste serie heb ik nog niet alles gezien. Samsung en staat ook goed aangeschreven. Mijn ervaring met LG is niet erg goed, dat is naar mijn mening toch meer een budget merk. Philips ben ik ook niet kapot van, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Mijn advies zou zijn om het bij Samsung of Sony te houden en een model te kiezen wat je er mooi uit vindt zien, zowel kwa looks als kwa beeldkwaliteit.

M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

M:iNdO

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Loondijke

Bekijk voor de grap ook eens plasma tv's. Zeker binnen dat budget en met die wensen (tv kijken, NIET gamen) is het een erg goede optie!

Of heb je die bewust niet gekozen?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

M:iNdO

Citaat van: Loonens op mei 15, 2010, 16:33:10
Bekijk voor de grap ook eens plasma tv's. Zeker binnen dat budget en met die wensen (tv kijken, NIET gamen) is het een erg goede optie!

Of heb je die bewust niet gekozen?

Die heb ik inderdaad bewust niet gekozen. Soms zie ik inderdaad wel een enkele plasma tv die mooi beeld weergeeft maar qua overall beeld en beleving vind ik een lcd toch net iets mooier (kan het niet in woorden uitdrukken).
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Midcall

Citaat van: JCL op mei 14, 2010, 20:30:37
In mijn ervaring zijn er een aantal merken die het erg goed doen op LCD/LED gebied. Mijn voorkeur ging altijd uit naar de Sony schermen (heb m zelf ook ;)), maar van de nieuwste serie heb ik nog niet alles gezien. Samsung en staat ook goed aangeschreven. Mijn ervaring met LG is niet erg goed, dat is naar mijn mening toch meer een budget merk. Philips ben ik ook niet kapot van, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Mijn advies zou zijn om het bij Samsung of Sony te houden en een model te kiezen wat je er mooi uit vindt zien, zowel kwa looks als kwa beeldkwaliteit.

Zaken veranderen nog wel eens. LG vond ik ook nooit wat, maar hun nieuwe 'PK' lijn is toch wel erg fraai, en ik denk unbeatable voor die prijs. Ik denk er serieus over na om een 60PK550 of 60PK950 aan te schaffen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

ajbeefde

Citaat van: The Vampire op mei 14, 2010, 23:42:47
sharp zou je ook nog kunnen proberen.

Is zeker een aanrader, vriendin van me heeft deze ook staan, mooi beeld en mooie vormgeving van het toestel zelf.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JCL

Citaat van: Midcall op mei 15, 2010, 21:05:10
Zaken veranderen nog wel eens. LG vond ik ook nooit wat, maar hun nieuwe 'PK' lijn is toch wel erg fraai, en ik denk unbeatable voor die prijs. Ik denk er serieus over na om een 60PK550 of 60PK950 aan te schaffen.

Los van de beeldkwaliteit (dat kan best veranderd zijn) vind ik de kwaliteit van het product opzich niet altijd goed. De matrialen, de afwerking, etc. Het komt op mij niet heel "duurzaam" over.

Loondijke

Citaat van: M:iNdO op mei 15, 2010, 19:41:42
Die heb ik inderdaad bewust niet gekozen. Soms zie ik inderdaad wel een enkele plasma tv die mooi beeld weergeeft maar qua overall beeld en beleving vind ik een lcd toch net iets mooier (kan het niet in woorden uitdrukken).

De beeldkwaliteit van een plasma is inderdaad een stuk minder dan een LCD tv, ZEKER die nieuwe plasma's van Panasonic, Samsung en LG! :nopompom:

Ik hoop voor je dat je niet alleen in de winkels hebt gekeken met je armen over elkaar maar ook bij iemand thuis? Het beeld van een plasma komt pas in een normale huissfeer tot zijn recht

Veel plezier met je aanschaf!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Snutchz

dat Plasma is toch wel zó achterhaald heh.. dat uitgewassen plaatje met die softe kleuren... zwart is véél te donker.. bij donkere games zie ik geen hand voor ogen en zijn de batterijen van den flashlight binnen no time leeg... ook de glasplaat lijkt nergens op.. den reflecties van 60W lampen in m'n beeld is werkelijk geen porum kan ik je vertellen... en dan die energierekening... gedwongen m'n boodschapjes bij den Aldi te moeten doen  :nopompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

M:iNdO

Citaat van: Loonens op mei 16, 2010, 11:02:01
De beeldkwaliteit van een plasma is inderdaad een stuk minder dan een LCD tv, ZEKER die nieuwe plasma's van Panasonic, Samsung en LG! :nopompom:

Ik hoop voor je dat je niet alleen in de winkels hebt gekeken met je armen over elkaar maar ook bij iemand thuis? Het beeld van een plasma komt pas in een normale huissfeer tot zijn recht

Veel plezier met je aanschaf!

Ik geloof best dat een plasma goed tot zijn recht komt in een normale huiskamersfeer en dat de nieuwe plasma's niet slecht zijn.
Het is ook niet mijn bedoeling om plasma's af te kraken (wat ik volgens mij niet heb gedaan) maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een (goede) LED/lcd tv (om diverse redenen).

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610