Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op december 11, 2009, 00:03:56
Ik heb er zelf ook een gehad (zoals je weet  ;) ), maar de Compose serie die ik in de slaapkamer heb ... geeft wel een heel mooi geluid en beeld.
Dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs.

De voedingen van de Individuals 32 inch, zijn inmiddels al aangepast, dus daar hoef je niet bang voor te zijn  ;)
En daarbij; de Individual serie (oa. Compose) ziet er gewoon erg strak uit (aluminium).

sinds wanneer heb jij een KURO eigenlijk?

Citaat van: Snutchz op december 11, 2009, 00:28:15
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet deugen, Ron  :D
I agree!

Citaat van: AllStar op december 10, 2009, 21:48:59
Dus de LCD's van Panasonic zijn ook goed? Steeds meer keuze  ;D Was zelf erg tevreden met mn Panasonic plasma (42PX80), die staat nu 2 verdiepingen lager in de woonkamer, en levert ook daar een prima beeld  :dry:
absoluut. was behoorlijk onder de indruk van hun nieuwste lijn. vond ze erg goed. alleen durf ik je niet te zeggen hoe ze met SD omgaan. dat is denk ik nog wel het belangrijkst voor je opa en oma. neem aan dat die niet veel digitaal of HD gaan kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

AllStar

Citaat van: The Vampire op december 11, 2009, 00:38:04
absoluut. was behoorlijk onder de indruk van hun nieuwste lijn. vond ze erg goed. alleen durf ik je niet te zeggen hoe ze met SD omgaan. dat is denk ik nog wel het belangrijkst voor je opa en oma. neem aan dat die niet veel digitaal of HD gaan kijken.

Er komt zeker een UPC mediabox bij, dan is het natuurlijk nog geen HD, maar iig beter dan het standaard analoge signaal op de kabel  :xmas:

Robbert54

Citaat van: AllStar op december 11, 2009, 08:56:06
Er komt zeker een UPC mediabox bij, dan is het natuurlijk nog geen HD, maar iig beter dan het standaard analoge signaal op de kabel  :xmas:
ik zou dan denk ik nog eens goed gaan kijken naar de sharps en de panasonics.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: AllStar op december 10, 2009, 17:35:39
Mja, hoe ga ik dit zeggen, gewoon zo: TV is voor mijn opa & oma, het eerste wat ik zei: weg met die kast, gewoon een nieuw meubel waar de TV op kan staan, dat is 10x mooier. Werd niet gewaardeerd  :D

Ik denk dat 32" voldoet, de LCD's van Sharp zijn oké dus? Dan ga ik daar ook naar kijken . .

Als ze in een ziggo gebied wonen: ga voor een CI+ TV! Voor ouderen is dat gekloot met decoders etc niet makkelijk er analoog beeld op LCD of Plasma is ook niet iets om vrolijk van te worden. CI+ is gewoon kaartje erin en de digitale decoder van de TV gebruiken. O.a. de nieuwe Sony TV's hebben dit, ook met HD decoder (de W5500 modellen iig).

AllStar

Citaat van: JCL op december 11, 2009, 17:14:28
Als ze in een ziggo gebied wonen: ga voor een CI+ TV! Voor ouderen is dat gekloot met decoders etc niet makkelijk er analoog beeld op LCD of Plasma is ook niet iets om vrolijk van te worden. CI+ is gewoon kaartje erin en de digitale decoder van de TV gebruiken. O.a. de nieuwe Sony TV's hebben dit, ook met HD decoder (de W5500 modellen iig).

Helaas, UPC gebied hier. Toch is het bedienen van de UPC decoder geen rocket science, dat lukt ze wel, anders geef ik ze wel een mini-cursus  ;)

Robbert54

Citaat van: AllStar op december 11, 2009, 17:35:20
Helaas, UPC gebied hier. Toch is het bedienen van de UPC decoder geen rocket science, dat lukt ze wel, anders geef ik ze wel een mini-cursus  ;)
pfff.. weet waar je aan begint. heb er bij mijn opa en oma al 2 uur over gedaan voor dat ze eindelijk de teletekst knop doorhadden :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

@ The Vampire

Sinds een paar maanden. Een Kuro LX5090H  ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Pio schermutselingen.. ze maken me ziek  :mad:

:hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Citaat van: Snutchz op december 12, 2009, 12:47:31
Pio schermutselingen.. ze maken me ziek  :mad:

:hehe:
Ach, over een paar maanden heeft niemand het meer over pioneer.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Snutchz

#2960
Gaan de nieuwe Pana's er overheen denk je?!  :eh: ..ik denk van niet namelijk... als je ziet wat voor 'n flut onderdelen ze hebben gebruikt voor de laatste lijn... Pioneer heeft altijd keiharde kwaliteit afgeleverd... wat ze uiteindelijk den das om heeft gedaan :(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op december 12, 2009, 13:32:18
Gaan de nieuwe Pana's er overheen denk je?!  :eh: ..ik denk van niet namelijk... als je ziet wat voor 'n flut onderdelen ze hebben gebruikt voor de laatste lijn... Pioneer heeft altijd keiharde kwaliteit afgeleverd... wat ze uiteindelijk den das om heeft gedaan :(
ik denk dit jaar ook nog niet, volgend jaar ongetwijfeld. ben alleen bang dat ze er dan zo'n exclusievere lijn van gaan maken. maw prijzig.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Dit jaar is vrijwel om.. Robbert  :D ..volgend jaar... ook niet... crappy onderdelen... mooie prijs... 2011 op z'n vroegst dus  :nopompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op december 12, 2009, 16:10:07
Dit jaar is vrijwel om.. Robbert  :D ..volgend jaar... ook niet... crappy onderdelen... mooie prijs... 2011 op z'n vroegst dus  :nopompom:
grapjas! bedoel ook aankomend tv seizoen. en volgend tv seizoen :smile:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

zullen ze in maart/april weer met 'n nieuwe lijn komen dan..? ..is hier al iets over bekend?  :unsure:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LittleNinja

Grappig.. Ik zie iedereen altijd roepen "Pioneer of Panasonic plasma!" en vervolgens zie ik ook opmerkingen met "crappy onderdelen", klachten over inbranden en andere problemen.

Ik zal volgend jaar een andere TV moeten gaan zoeken en ik zoek eigenlijk heel hard naar argumenten om voor een Pana te gaan ( plasma ), maar toch zie ik relatief veel berichtgeving dat er problemen mee zijn of dat de opbouw heeft plaatsgevonden met wat mindere kwaliteit onderdelen...

Misschien dan toch weer gewoon een Sony'tje dan...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Alex Cremers

Heb je dan nog nooit in je hele leven een klacht over Sony gehoord?

JCL

Citaat van: Alex Cremers op december 13, 2009, 09:46:36
Heb je dan nog nooit in je hele leven een klacht over Sony gehoord?

Vast wel. Maar het probleem met de Pio's WAS (vroeguh dus!) dat ze extreem veel last hadden van inbranden. Vanaf +\- de 7e generatie is dat opgelost, maar b.v. het eerste 1080i paneel van hun was een absoluut drama!

Het grote probleem wat Sony heeft gehad is het backlight bleeding verhaal. Als je dan een donker scherm hebt lijkt het net alsof het sneeuwt :( . Gelukkig heb ik hier bij mijn 40W5500 nooit last van gehad, dat blijft toch een erg mooi toestel (ook al zeg/heb ik hem zelf ;)), zeker voor het geld!

Snutchz

Citaat van: LittleNinja op december 13, 2009, 08:46:31
Grappig.. Ik zie iedereen altijd roepen "Pioneer of Panasonic plasma!" en vervolgens zie ik ook opmerkingen met "crappy onderdelen", klachten over inbranden en andere problemen.

Ik zal volgend jaar een andere TV moeten gaan zoeken en ik zoek eigenlijk heel hard naar argumenten om voor een Pana te gaan ( plasma ), maar toch zie ik relatief veel berichtgeving dat er problemen mee zijn of dat de opbouw heeft plaatsgevonden met wat mindere kwaliteit onderdelen...

Misschien dan toch weer gewoon een Sony'tje dan...
Helaas is er niets mooiers dan 'n Pana.. *fingers crossed* voor volgend jaar... als den KURO Tech zich mengt  :pompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: LittleNinja op december 13, 2009, 08:46:31
Grappig.. Ik zie iedereen altijd roepen "Pioneer of Panasonic plasma!" en vervolgens zie ik ook opmerkingen met "crappy onderdelen", klachten over inbranden en andere problemen.

Ik zal volgend jaar een andere TV moeten gaan zoeken en ik zoek eigenlijk heel hard naar argumenten om voor een Pana te gaan ( plasma ), maar toch zie ik relatief veel berichtgeving dat er problemen mee zijn of dat de opbouw heeft plaatsgevonden met wat mindere kwaliteit onderdelen...

Misschien dan toch weer gewoon een Sony'tje dan...
dat zul je toch altijd blijven horen. maar moest ik je nu wat aanraden dan zou ik toch zeggen, koop geen kuro, maar wacht nog lekker even op de nieuwe panasonics.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HVB83

Ongeacht hoe de beeld- en bouwkwaliteit van Panasonic in de volgende serie is, zal Pioneer op een gegeven moment toch in de vergetelheid raken, zelfs als we even zouden aannemen dat ze tot in lengte van dagen voorradig zouden blijven. Ze hebben hele mooie schermen gemaakt en hadden flink wat voorsprong, maar 2 jaar zonder ontwikkeling is lang in een productcategorie die nog volop in ontwikkeling is. De nieuwe generatie plasma's zal ongetwijfeld het gat weer behoorlijk verkleinen (ik durf niet te zeggen dat ze ze voorbij zullen streven, voordat ik hier met pek en veren van het forum wordt gebanned...  :D) en vooral weer nieuwe mogelijkheden bieden die nog niet op de Kuro's zitten. Daarnaast begint 63" en groter nu al aardig betaalbaar te worden, en dan zie ik de meeste mensen toch eerder voor een paar maten groter kiezen dan voor de allerbeste beeldkwaliteit.

WickedGame

Maart/April is de introductie van de nieuwe lijn van Panasonic. Dit zal de eerste lijn gaan worden met stukken techniek in zich van de Pioneers. Gecombineerd met de voorsprongen die Panasonic nu ook heeft gemaakt met zijn Neo-PDP's verwacht ik een tv-scherm die in iedergeval de LX serie gaat evenaren. Ze gaan er nog niet aan voorbij denk ik. Dit zal een generatie later wel worden (2011). Het is natuurlijk allemaal wat koffiedik kijken.

Citaat van: LittleNinja op december 13, 2009, 08:46:31
Grappig.. Ik zie iedereen altijd roepen "Pioneer of Panasonic plasma!" en vervolgens zie ik ook opmerkingen met "crappy onderdelen", klachten over inbranden en andere problemen.

Ik zal volgend jaar een andere TV moeten gaan zoeken en ik zoek eigenlijk heel hard naar argumenten om voor een Pana te gaan ( plasma ), maar toch zie ik relatief veel berichtgeving dat er problemen mee zijn of dat de opbouw heeft plaatsgevonden met wat mindere kwaliteit onderdelen...

Misschien dan toch weer gewoon een Sony'tje dan...

Let wel, het is snutchz die het roept, die mekkert natuurlijk altijd net wat harder dan de gemiddelde normaal tv kijkende consument :P. Als ik kijk naar de V10 serie kan ik nou niet echt zeggen dat het allemaal er cheap uit ziet. De G-serie kan je nog zeggen van het randje is nogal cheap. Heb nu al wat maanden de PZ85 draaien en inbranden of andere problemen geen last van. V10 en G10/G15 nog geen enkele van terug gezien op basis van inbranden of problemen.

Dus of Snutchz heeft een maandagochtendmodel, of hij is een veeleisende gebruiker. Ergens ligt de waarheid  ;D

Snutchz

Ik heb gwn vréselijke pech door twee keer 'n scherm geleverd te krijgen dat simpelweg niet deugt  :nopompom: ..en aangezien de V10 no way nog voor de kerst geleverd gaat worden.. zal ik m'n geld terug moeten halen.... ongelofelijk.... in maart/april al 'n nieuwe lijn... waar heb ik dit in vredesnaam aan verdient  :(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ghanzzzzz

Heeft iemand ook enig idee of er een toekomst is voor een Panasonic plasma met CI+ module?
Of is dit een kwestie wat nog jaren op zich kan laten wachten?

Robbert54

Citaat van: Snutchz op december 14, 2009, 14:51:56
Ik heb gwn vréselijke pech door twee keer 'n scherm geleverd te krijgen dat simpelweg niet deugt  :nopompom: ..en aangezien de V10 no way nog voor de kerst geleverd gaat worden.. zal ik m'n geld terug moeten halen.... ongelofelijk.... in maart/april al 'n nieuwe lijn... waar heb ik dit in vredesnaam aan verdient  :(
geld terug en lekker wachten tot april!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo