Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Snutchz

..alles lager dan -1ms- is niet aan te raden  :laugh: ..fabrikanten liegen maar al te vaak over responstijd... naar mijn idee zit Samsung bijv. al jaren op -16ms- ..LCD zal áltijd last blijven houden van lag...  :plain: ..mits je er 'n eind vanaf gaat zitten, zal het niet zo opvallen denk ik.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Ghanzzzzz op december  8, 2009, 13:52:59
Ondanks dat hier eigenlijk alleen plasma-fanaten zitten, heb ik toch een vraag over een 100hrtz LCD.
Ik vind de Sony KDL-40-W5500 een erg mooi toestel voor het geld. Onder andere de mogelijkheid van de CI+ module vind ik zeer aantrekkelijk.
Maar nu lees ik dat hij vergeleken met vele anderen, een hoge responsetijd heeft (8ms)

Kan iemand mij vertellen of dit snel storend zal zijn en of je ook daadwerkelijk verschillen ziet vergeleken met een responsetijd van <5ms?
dat betekend niet dat je geen vragen mag stellen over LCD natuurlijk ;D maar denk dat je er weinig tot niks van zult zien anders even een snelle aktiefilm meenemen en kijken hoe de tv stand houdt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Midcall

Citaat van: Ghanzzzzz op december  8, 2009, 13:52:59
Ondanks dat hier eigenlijk alleen plasma-fanaten zitten, heb ik toch een vraag over een 100hrtz LCD.
Ik vind de Sony KDL-40-W5500 een erg mooi toestel voor het geld. Onder andere de mogelijkheid van de CI+ module vind ik zeer aantrekkelijk.
Maar nu lees ik dat hij vergeleken met vele anderen, een hoge responsetijd heeft (8ms)

Kan iemand mij vertellen of dit snel storend zal zijn en of je ook daadwerkelijk verschillen ziet vergeleken met een responsetijd van <5ms?

ZOlang je film en gewoon tv kijkt zal je hier weinig van zien, maar zodra je gaat gamen op dat scherm wordt het een ander verhaal kan ik me zo voorstellen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Ghanzzzzz

Soww, dat zijn snelle reacties!  ;D
Bedankt hiervoor. Ik game niet en kijk idd gewoon films en TV, dus ik denk dat ik mijn keuze bij deze wel gemaakt heb ;)

Robbert54

Citaat van: Ghanzzzzz op december  8, 2009, 14:12:39
Soww, dat zijn snelle reacties!  ;D
Bedankt hiervoor. Ik game niet en kijk idd gewoon films en TV, dus ik denk dat ik mijn keuze bij deze wel gemaakt heb ;)
prijs moet alleen wel verrekte goed zijn wil je voor een lcd gaan.... :devil: nee grapje hoor! veel plezier met de toekomstige aanwinst!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

"Shark still looks fake"  :laugh:

Bron: M.J. Fox , Back to the Future II (1989)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

8mile

Als ik nu een televisie zou kopen dan zou het de televisie zijn die ik nu heb (KDL 40X35000 ) ondanks de gebreken van LCDtechnologie.
Het soort televisiebeleving dat ik nu heb kan geen PLASMA mij geven.
Een werkelijkheidsgetrouw televisiebeeld dat is de richting die televisietechnologie uitgaat,dat is precies wat de betere OLED's
straks zullen brengen.
PLASMA zal langzaam maar zeker verdwijnen net zoals LCD denk ik.
Het werkelijkheidsgetrouwe televisiebeeld? dat is wat jullie straks ook in huis zullen hebben omdat er niks anders meer te koop zal zijn.

Snutchz

Prima.. tot die tijd houden we 't heerlijk bij Plasma  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

8mile






                                                                                                  :yawnee:

Robbert54

Citaat van: 8mile op december  8, 2009, 18:24:52
Als ik nu een televisie zou kopen dan zou het de televisie zijn die ik nu heb (KDL 40X35000 ) ondanks de gebreken van LCDtechnologie.
Het soort televisiebeleving dat ik nu heb kan geen PLASMA mij geven.
Een werkelijkheidsgetrouw televisiebeeld dat is de richting die televisietechnologie uitgaat,dat is precies wat de betere OLED's
straks zullen brengen.
PLASMA zal langzaam maar zeker verdwijnen net zoals LCD denk ik.
Het werkelijkheidsgetrouwe televisiebeeld? dat is wat jullie straks ook in huis zullen hebben omdat er niks anders meer te koop zal zijn.
LCD kan niet levensecht zijn. want daar is LCD de techniek niet voor. maar goed, jij evengoed veel plezier met je computerscherm
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

8mile






                                                                                                    :yawnee:

JeKa

Citaat van: 8mile op december  8, 2009, 20:58:47



                                                                                                    :yawnee:

Kom op man, als je dat 1 keer doet ok, maar laten we gewoon als volwassen kerels blijven communiceren.

Robbert54

Citaat van: JeKa op december  8, 2009, 20:59:51
Kom op man, als je dat 1 keer doet ok, maar laten we gewoon als volwassen kerels blijven communiceren.
misschien dat het betekent dat hij zijn mening niet verder kan onderbouwen ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

8mile

ik heb Vampire bij andere onderwerp gezien,daar is ie vaak poeslief.
Als ik hier iets zeg,maakt verder niet uit wat, dan wordt ie meteen agressief en anti,dus als je het hebt over volwassen kerels
in samenhang met communiceren dan is hij toch de eerste waartoe jij je zou moeten richten.

En wat Snutchz betreft:die maakt de indruk vollzeit op LSD te zitten ,met andere woorden  -uit hetgeen hij zegt
valt in het algemeen weinig op te maken.

vandaar    :yawnee:   en    :yawnee:







Robbert54

Citaat van: 8mile op december  8, 2009, 22:26:43
ik heb Vampire bij andere onderwerp gezien,daar is ie vaak poeslief.
Als ik hier iets zeg,maakt verder niet uit wat, dan wordt ie meteen agressief en anti,dus als je het hebt over volwassen kerels
in samenhang met communiceren dan is hij toch de eerste waartoe jij je zou moeten richten.

En wat Snutchz betreft:die maakt de indruk vollzeit op LSD te zitten ,met andere woorden  -uit hetgeen hij zegt
valt in het algemeen weinig op te maken.

vandaar    :yawnee:   en    :yawnee:







wat fijn dat je mij poeslief vind ;D agressief kan ik mezelf echter niet in vinden, waar maak je dat precies uit op?? alleen ben ik wel van mening dat jij je mening over jou LCD niet als een feit moet gaan weergeven. dat jij tevreden bent over je tv is natuurlijk helemaal goed, en ik gun het je van harte, maar ben het met je mening totaal niet eens
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: 8mile op december  8, 2009, 22:26:43
En wat Snutchz betreft:die maakt de indruk vollzeit op LSD te zitten ,met andere woorden  -uit hetgeen hij zegt
valt in het algemeen weinig op te maken.
Ok, toegegeven.. 't is vaak wat cryptisch.. ken je deze nog? >




..ik vond 'm erg toepasselijk  :D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

8mile

Laat me raden: ik ben de fake haai en jij Snutchz ,bent de grote held   :worship:  :headbanging:   :clapping:

Dit bedoel je toch?

Snutchz

nee.. op 'n LCD zal 'n shark er áltijd fake uit blijven zien... hoe briljant geanimeerd dan ook  :laugh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Snutchzie is dan wel de grote held die virtueel word opgevreten door een haai :baaa:

maar 8 mile ben nog steeds erg benieuwd wanneer je mij nou agressief vond :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: The Vampire op december  9, 2009, 12:42:42


maar 8 mile ben nog steeds erg benieuwd wanneer je mij nou agressief vond :blink:

Ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben, dat je koffie op was.....daar kan het iig niet aan liggen..... :D

Klipsch, Denon.

Robbert54

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op december  9, 2009, 12:47:53
Ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben, dat je koffie op was.....daar kan het iig niet aan liggen..... :D


haha! dat word ik anders wel aardig agressief van ja ;D maar gelukkig ben ik weer voorzien! dus ik ben weer :satisfied:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: The Vampire op december  9, 2009, 12:42:42
Snutchzie is dan wel de grote held die virtueel word opgevreten door een haai :baaa:
:turn:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

floeper

Citaat van: Snutchz op december  7, 2009, 14:22:36
Wij zijn dan wel benieuwd welk type je hebt gekocht  ;D

soz voor late reactie,

heb samsung UE32B6000 gelocht.
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Snutchz

Volgens mij ben jij daar behoorlijk mee in je nopjes  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

8mile

Als iemand vervelende negatieve opmerkingen maakt dan kun je dat ook
(verbaale) agressiviteit noemen ,dat snap je toch wel,Vampire?
Bij het gesprek over koffiesoorten was je heeel aardig
oftewel poeslief.
Men kan natuurlijk andere woorden gebruiken, ik vind in iedergeval
dat het ongeveer de lading dekt.

Op een LCD zal het allemaal niet veel anders uit zien dan op een PLASMA ,op een aantal subtiele verschillen na,
dus als je vind Snutchz dat het op een LCD fake uit ziet
dan zal het op een PLASMA ook FAKE uitzien.