Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Nooff op april 16, 2009, 01:27:14
Bij mij wordt het scherm eigenlijk alleen voor HD gebruikt. Analoog kijk ik niet, en digitale tv boeit me ook erg weinig eigenlijk. Mijn zitafstand is zo'n 2,5 meter, maar gezien de prijs van een LX verwacht ik ook wel dat ie scherper is, maar hoeveel, en is dat de meerprijs waard? Ten opzichte van de Pana denk ik dat een Pio gewoon vele malen beter is qua kleur, contrast en zwart/wit gradaties. Mocht je dan alleen nog 1080i tegenover 1080p zetten, dan denk ik dat het verschil wel heel erg weinig wordt?  :unsure:
2.5 meter is ook mijn afstand en ik merk full hd duidelijk op... zelfs mijn vriendin merkt het... maar ja als je nooit de vergelijking kunt maken merk je ook niet wat je mist.. alleen de dot by dot mode van de lx is dan nog een pluspunt. en een pluspunt van de pio tenopzichte van de pana vind ik ook nog het design..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 16, 2009, 01:42:25
2.5 meter is ook mijn afstand en ik merk full hd duidelijk op... zelfs mijn vriendin merkt het... maar ja als je nooit de vergelijking kunt maken merk je ook niet wat je mist.. alleen de dot by dot mode van de lx is dan nog een pluspunt. en een pluspunt van de pio tenopzichte van de pana vind ik ook nog het design..

Oké, als zelfs jouw vriendin (vrouwen in het algemeen bedoeld) het ziet dan moet er toch wel echt verschil zijn  ;D

Het design is zeker veel strakker. Ik zal ze eens naast elkaar proberen te vergelijken, eens zien of mij die optie geboden kan worden  :unsure:

Thnx voor je replies iig   :thumbs-up:

Robbert54

waarom ga je niet gewoon voor de LX5080 dan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 16, 2009, 02:05:31
waarom ga je niet gewoon voor de LX5080 dan?

Kan de 508XD voor een zeer mooie prijs aanschaffen, ik ben niet bereid meer dan 2000 euro voor een tv te betalen, daarvoor gaat technologie mij veel te snel

Robbert54

ja, dat snap ik. prijs van die 508 komt dan overeen met de prijs van de pana neem ik aan? zo ja zou ik toch even gaan kijken of je ze kunt vergelijken met elkaar. en vergeet niet dat er bij de 508 nog wel weer een speaker bij moet he. of je moet altijd via je set luisteren (of je doet zoals mij, twee kleine speakers erop aansluiten..)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 16, 2009, 02:25:44
ja, dat snap ik. prijs van die 508 komt dan overeen met de prijs van de pana neem ik aan? zo ja zou ik toch even gaan kijken of je ze kunt vergelijken met elkaar. en vergeet niet dat er bij de 508 nog wel weer een speaker bij moet he. of je moet altijd via je set luisteren (of je doet zoals mij, twee kleine speakers erop aansluiten..)

Aangezien ik er meestal alleen films op zou kijken luister ik gewoon via de set. Speakers kan ik t.z.t. wel aanschaffen, vind het momenteel geen pré. De prijs komt inderdaad aardig overeen met de Pana, sterker nog, hij is goedkoper dan de 50" variant van de G10. Zal kijken of ik ze kan vergelijken, al denk ik wel dat de Pio het overall gewoon wint, op resolutie na, al hoewel de 508 extra pixels toevoegt aan het beeld om meer scherpte te verkrijgen. Ik lees tevens veel positieve reviews dan wel ervaringen met een gecalibreerde 508XD van gebruikers.

Snutchz

Anders maar gwn even 'n review van HDTVtest afwachten... zal niet lang meer duren denk ik ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: Snutchz op april 16, 2009, 10:36:21
Anders maar gwn even 'n review van HDTVtest afwachten... zal niet lang meer duren denk ik ;)

De 42G10 is al getest evenals de 508XD (beide bij hdtvtest.co.uk)

Citaat
Armed with their latest Neo PDP technology, the TX-P42G10 is Panasonic's first attempt at claiming the vacant throne. Although its black performance has improved to the level of an entry-level 8G Pioneer Kuro PDP-4280XD, the TX-P42G10 still trails behind the nearly extinct Kuros in terms of colour accuracy and standard-def video processing.

Snutchz

#2383
Ik zie dat ie er zojuist is opgezet  :biggrin:

edit: hmm.. niet echt onder de indruk... wéér dat blauwige groen... mild redpush... zwart had ook wel wat zwarter gemogen.... wél 'n betere 1080p/24 handling dan de Kuro's  :devil:

Effe afwachten wat de G15 gaat doen  :smile:  ..wel is 't zo dat dit panel meer detail/kleur kan laten zien dan de 428 ..minder accuraat, dat dan weer wel   :unsure: blijft jammer dat je Blu-ray voortdurend moet downscalen dan...
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Nooff op april 16, 2009, 02:30:31
Aangezien ik er meestal alleen films op zou kijken luister ik gewoon via de set. Speakers kan ik t.z.t. wel aanschaffen, vind het momenteel geen pré. De prijs komt inderdaad aardig overeen met de Pana, sterker nog, hij is goedkoper dan de 50" variant van de G10. Zal kijken of ik ze kan vergelijken, al denk ik wel dat de Pio het overall gewoon wint, op resolutie na, al hoewel de 508 extra pixels toevoegt aan het beeld om meer scherpte te verkrijgen. Ik lees tevens veel positieve reviews dan wel ervaringen met een gecalibreerde 508XD van gebruikers.
ja snowmaster heeft ook een 508xd die gecallibreert is. en hij is er uiterst tevreden over. en hij heeft er echt wel goede kijk op.

Citaat van: Snutchz op april 16, 2009, 13:48:40
Ik zie dat ie er zojuist is opgezet  :biggrin:

edit: hmm.. niet echt onder de indruk... wéér dat blauwige groen... mild redpush... zwart had ook wel wat zwarter gemogen.... wél 'n betere 1080p/24 handling dan de Kuro's  :devil:

Effe afwachten wat de G15 gaat doen  :smile:  ..wel is 't zo dat dit panel meer detail/kleur kan laten zien dan de 428 ..minder accuraat, dat dan weer wel   :unsure: blijft jammer dat je Blu-ray voortdurend moet downscalen dan...
is inderdaad weer jammer. zo blijkt wel dat de kuro toch aardig voorloopt qua technologie. had verwacht dat de pana nu wel even goed zou zijn. jammer.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Snutchz op april 16, 2009, 13:48:40
Ik zie dat ie er zojuist is opgezet  :biggrin:

edit: hmm.. niet echt onder de indruk... wéér dat blauwige groen... mild redpush... zwart had ook wel wat zwarter gemogen.... wél 'n betere 1080p/24 handling dan de Kuro's  :devil:

Effe afwachten wat de G15 gaat doen  :smile:  ..wel is 't zo dat dit panel meer detail/kleur kan laten zien dan de 428 ..minder accuraat, dat dan weer wel   :unsure: blijft jammer dat je Blu-ray voortdurend moet downscalen dan...

Ik verwacht dat de G15 hetzelfde doet als de G10. Op een paar extra features na is het paneel namelijk hetzelfde, zelfde contrast etc. Overigens is de 24Hz functie van de Kuro's beter daar het op 72Hz geschakeld wordt. De Kuro's doen dit beter dan de Panny's. De kleuren zijn op het Europese model trouwens wel bij te stellen, aangezien wij wel een advanced calibration modus op de G10 hebben (gamma en R-High/B-High/R-Low/B-Low instellingen). De kleuren zullen dus beter bijgesteld kunnen worden, maar dan nog twijfel ik aan de kwaliteit van het paneel ten opzichte van bijvoorbeeld de 508XD.

Downscaling van Blu-Ray materiaal hoeft overigens niet erg te zijn als je een goede scaler onboard hebt, en dat hebben de Pio's. Ik zit op 2,5 tot 3 meter afstand van het scherm en ik denk niet dat het verschil tussen de Pioneer en de Panasonic qua scherpte dan nog erg groot is. Ik heb verscheidene testen gelezen die al zeggen dat het verschil tussen 1080p op de 508D en 1080i op de 508XD zeer miniem is en alleen te zien bij een afstand kleiner dan 2 tot 2,5 meter.

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 16, 2009, 14:25:51
ja snowmaster heeft ook een 508xd die gecallibreert is. en hij is er uiterst tevreden over. en hij heeft er echt wel goede kijk op.
is inderdaad weer jammer. zo blijkt wel dat de kuro toch aardig voorloopt qua technologie. had verwacht dat de pana nu wel even goed zou zijn. jammer.

Had persoonlijk ook meer van de Pana verwacht. Als je wilt dat je scherm over een langere periode van tijd goede prestaties blijft behouden dan denk ik gewoon dat een Pioneer een betere keuze is. Liever een goede 1080i tv met perfecte gamma tracking, kleuren, zwartwaarden etc. dan een mindere 1080p set. Gamma, kleur, zwart/wit etc zijn veel belangrijker dan resolutie.

Kan het overigens ook zo zijn dat jouw oude 508XD minder was qua beeld omdat hij nogal erg kieskeurig is met de instellingen, en de minste of geringste foutieve instelling resulteert in een niet bijzonder plaatje? Ik had de reactie van snowmaster inderdaad gelezen, evenals die van anderen. Het schijnt toch wel zo te zijn dat een 508XD na ISF calibratie echt veel meer scherpte en diepte krijgt. 

Snutchz

meh.. scherper zou 't er niet op worden lijkt me ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Nooff op april 16, 2009, 15:38:39
Had persoonlijk ook meer van de Pana verwacht. Als je wilt dat je scherm over een langere periode van tijd goede prestaties blijft behouden dan denk ik gewoon dat een Pioneer een betere keuze is. Liever een goede 1080i tv met perfecte gamma tracking, kleuren, zwartwaarden etc. dan een mindere 1080p set. Gamma, kleur, zwart/wit etc zijn veel belangrijker dan resolutie.

Kan het overigens ook zo zijn dat jouw oude 508XD minder was qua beeld omdat hij nogal erg kieskeurig is met de instellingen, en de minste of geringste foutieve instelling resulteert in een niet bijzonder plaatje? Ik had de reactie van snowmaster inderdaad gelezen, evenals die van anderen. Het schijnt toch wel zo te zijn dat een 508XD na ISF calibratie echt veel meer scherpte en diepte krijgt. 
nee, mijn tv was gewoon niet goed. ontzetten veel last van retentie en ik kreeg allemaal vlekken in het beeld. die je ook tijdens tv kijken zag. toen een nieuwe gekregen met een dode pixel. en toen had ik het wel gezien met de 508 en geld bijbetaald voor een LX tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van gehad. maar de 508 die ik bij een dealer bij ons heb gezien was bijvoorbeeld wel weer erg goed. alleen vond ik toch de pixels wat opvallen. maar nou ben ik dan ook wel erg kieskeurig
volgende week ga ik met een vriend kijken naar de panasonic (die wil hij) en dan zal ik wel gelijk even vragen of ik m mag vergelijken met een 508. die hebben ze nog wel staan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 17, 2009, 00:33:34
nee, mijn tv was gewoon niet goed. ontzetten veel last van retentie en ik kreeg allemaal vlekken in het beeld. die je ook tijdens tv kijken zag. toen een nieuwe gekregen met een dode pixel. en toen had ik het wel gezien met de 508 en geld bijbetaald voor een LX tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van gehad. maar de 508 die ik bij een dealer bij ons heb gezien was bijvoorbeeld wel weer erg goed. alleen vond ik toch de pixels wat opvallen. maar nou ben ik dan ook wel erg kieskeurig
volgende week ga ik met een vriend kijken naar de panasonic (die wil hij) en dan zal ik wel gelijk even vragen of ik m mag vergelijken met een 508. die hebben ze nog wel staan.

Aii. Ja elke tv heeft opzich wel iets. Is het niet een buzz dan is het wel problemen met de beeldkwalieit o.i.d. Ben zelf ook vrij kieskeurig, dus ik wil ook gewoon een goede keuze maken. Eens kijken of ik anders een deal kan maken voor een LX5090. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, de Pana is opzich wel gewoon een hele goede tv in vergelijking met de 8G.

Robbert54

kun je niet een betere deal maken met een lx5080? je wou toch niet zoveel geld uitgeven??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

#2391
Citaat van: Robbert54 op april 17, 2009, 00:57:15
kun je niet een betere deal maken met een lx5080? je wou toch niet zoveel geld uitgeven??

De 5090 is te koop voor 1999,-. Volgens mij is de 5080 veel duurder nog steeds?

EDIT: De goedkoopste LX5080 zit op 2399  :-X

Schandalig eigenlijk gezien het feit dat de 5090 weer "beter" en nieuwer is.

xray_alpha

goedenavond, is de nieuwe 8 serie van samsung aan te raden, wou de 7 serie aanschaffen maar las dat de 8 serie eind vd maand te koop is. betreft de PS50B850 en kost rond de € 1600

Robbert54

Citaat van: Nooff op april 17, 2009, 00:59:26
De 5090 is te koop voor 1999,-. Volgens mij is de 5080 veel duurder nog steeds?

EDIT: De goedkoopste LX5080 zit op 2399  :-X

Schandalig eigenlijk gezien het feit dat de 5090 weer "beter" en nieuwer is.
nee dat is ook wel logisch. de 5080 was de eerste kuro, en dan zijn de kosten hoger. als je zegt dat de 5090 er voor 1999 is dat zou ik echt daarvoor gaan! geloof mij, ik heb voor mijn 5080 4800 euro betaald en nog geen moment spijt gehad! wel vervelend natuurlijk dat ik nu zie dat de prijzen zijn gehalveerd, maar ja dat was te verwachten natuurlijk! ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: xray_alpha op april 17, 2009, 23:28:49
goedenavond, is de nieuwe 8 serie van samsung aan te raden, wou de 7 serie aanschaffen maar las dat de 8 serie eind vd maand te koop is. betreft de PS50B850 en kost rond de € 1600
ik vind samsung de status van B merk al lang ontgroeid, en vind de 7 serie al heel erg goed! heb de 8 serie alvast mogen previewen en was er absoluut niet ontevreden over.  gewoon een mooie tv, beste kun je gewoon zelf even gaan kijken wanneer deze uitkomt. mag ik vragen waar je m vooral voor gaat gebruiken?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

xray_alpha

Citaat van: Robbert54 op april 18, 2009, 01:06:27
ik vind samsung de status van B merk al lang ontgroeid, en vind de 7 serie al heel erg goed! heb de 8 serie alvast mogen previewen en was er absoluut niet ontevreden over.  gewoon een mooie tv, beste kun je gewoon zelf even gaan kijken wanneer deze uitkomt. mag ik vragen waar je m vooral voor gaat gebruiken?

voornamelijk voor te gamen en af en toe tv te kijken, films kijk ik via een beamer. op dit moment heb ik geen tv meer (staat bij me ex en blijft daar) dus er moet iets komen te hangen op korte termijn, had de 7 serie al op het oog maar toen ik las over de 8 dacht ik ik wacht nog ff met de aankoop. en de prijs valt in mijn budget dus dat is ook belangrijk

Dick87

#2396
Ik ben momenteel op zoek naar een mooie, niet al te dure, televisie. Ik was van plan om voor een 32" inch te gaan maar ik zie nu dat er hier mensen zijn die een al 42" inch hebben met een kijkafstand van 2,5/3 meter? Is dit niet veel te groot voor die afstand?! Het lijkt mij dat je dan toch met je hoofd moet draaien bij bijv. het lezen van ondertiteling? Ik kijk zelf vanaf zo'n 2/2,5 meter, zou een 37" inch dan een optie zijn of wordt dit echt té groot? Een 32" scherm brengt helaas met zich mee dat het sowiesoe een LCD moet worden, terwijl plasma mijn voorkeur heeft... in 37" is hier weer wat meer keuze in! De TV zal overigens voornamelijk wordt gebruikt voor 'normaal' tv-kijken (digitaal via de kabel) en regelmatig een serie (HD) via de HTPC. Films kijk ik wat minder vaak maar als ik deze kijk dan zal dit voornamelijk van een DVD zijn of via de HTPC.

Voor een 32" model viel mijn oog op de LG 32LH5000, deze hangt nog niet in de winkels maar wordt binnenkort verwacht. Misschien iemand die ervaring heeft met LG? Als alternatief zag ik de Panasonic TX 32LZD80. Ook een FullHD scherm alleen geen 100Hz, dit in tegenstelling tot de LG die wel 100Hz is. Panasonic heeft daarintegen voor mij meer de status van A-merk, LG beschouw ik toch een beetje als B-merk. Misschien is dit echter wel onterecht?

Sol

Citaat van: kingrichard47 op april 18, 2009, 19:24:01
Ik ben momenteel op zoek naar een mooie, niet al te dure, televisie. Ik was van plan om voor een 32" inch te gaan maar ik zie nu dat er hier mensen zijn die een al 42" inch hebben met een kijkafstand van 2,5/3 meter? Is dit niet veel te groot voor die afstand?! Het lijkt mij dat je dan toch met je hoofd moet draaien bij bijv. het lezen van ondertiteling? Ik kijk zelf vanaf zo'n 2/2,5 meter, zou een 37" inch dan een optie zijn of wordt dit echt té groot? Een 32" scherm brengt helaas met zich mee dat het sowiesoe een LCD moet worden, terwijl plasma mijn voorkeur heeft... in 37" is hier weer wat meer keuze in! De TV zal overigens voornamelijk wordt gebruikt voor 'normaal' tv-kijken (digitaal via de kabel) en regelmatig een serie (HD) via de HTPC. Films kijk ik wat minder vaak maar als ik deze kijk dan zal dit voornamelijk van een DVD zijn of via de HTPC.

Voor een 32" model viel mijn oog op de LG 32LH5000, deze hangt nog niet in de winkels maar wordt binnenkort verwacht. Misschien iemand die ervaring heeft met LG? Als alternatief zag ik de Panasonic TX 32LZD80. Ook een FullHD scherm alleen geen 100Hz, dit in tegenstelling tot de LG die wel 100Hz is. Panasonic heeft daarintegen voor mij meer de status van A-merk, LG beschouw ik toch een beetje als B-merk. Misschien is dit echter wel onterecht?

Ik heb zelf een 52" staan op 2,5 à 3 m. kijkafstand, en ik hoef mijn hoofd echt niet heen en weer te bewegen hoor. ;)
Maar dat is ook smaakgebonden. Ik hou van een beeld dat echt 'in your face' is. Maar als je dat niks vindt, zou een 42" of 37" natuurlijk al ruim voldoen op jouw kijkafstand.
Wat is trouwens je budget, op basis daarvan kunnen een heleboel mensen hier op het forum je ook prima advies leveren.
Als het kan, is 100 Hz inderdaad wel wenselijk, kijkt meestal toch wel iets fijner.
LG maakt op zich redelijke schermen, maar Pana schat ik inderdaad ook hoger in.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

dovski

Hoi,

Ik heb deze week een 50 inch plasma besteld van Panasonic en zit op ongeveer 4 meter. Met LG heb ik slechte ervaringen. Mijn LG Plasma is voor de tweede maal in drie jaar tijd kaduuk gegaan. Ik had wel betere kwaliteit verwacht van een tv waar ik euro 1800 voor moest afrekenen. Dit wil niet zeggen dat LG slecht merk is of zo, want enkele kennissen en familie hebben ook LG en die hebben nog niets gehad (afkloppen op hout).

Dick87

#2399
Citaat van: Sol op april 18, 2009, 19:41:05
Ik heb zelf een 52" staan op 2,5 à 3 m. kijkafstand, en ik hoef mijn hoofd echt niet heen en weer te bewegen hoor. ;)
Maar dat is ook smaakgebonden. Ik hou van een beeld dat echt 'in your face' is. Maar als je dat niks vindt, zou een 42" of 37" natuurlijk al ruim voldoen op jouw kijkafstand.
Wat is trouwens je budget, op basis daarvan kunnen een heleboel mensen hier op het forum je ook prima advies leveren.
Als het kan, is 100 Hz inderdaad wel wenselijk, kijkt meestal toch wel iets fijner.
LG maakt op zich redelijke schermen, maar Pana schat ik inderdaad ook hoger in.

Als budget had ik voor een 32" iets van € 500/600 in gedachten. Voor 37" zal ik iets meer uit moeten geven waarschijnlijk maar daar is wel overheen te komen, ik denk aan iets van max. € 700 ? Ik zie bijv. al een Philips 37PFL5603D voor € 589,-. Het design spreekt mij daarvan wel aan maar het beeld schijnt volgens velen niet geweldig te zijn? Ik ben uiteraard al in diverse winkels wezen kijken (MM ed.) maar helaas hangen de televisies daar vaak zo onoverzichtelijk en op verschillende hoogtes dat vergelijken moeilijk wordt gemaakt. Philips viel mij op het eerste gezicht echter niet tegen. Met dit budget verwacht ik uiteraard ook niet om op de eerste rang te zitten, maar een mooi plaatje moet wel mogelijk zijn lijkt mij. Bij voorkeur uiteraard een FullHD scherm met 100Hz...

Citaat van: dovski op april 18, 2009, 19:41:42
Hoi,

Ik heb deze week een 50 inch plasma besteld van Panasonic en zit op ongeveer 4 meter. Met LG heb ik slechte ervaringen. Mijn LG Plasma is voor de tweede maal in drie jaar tijd kaduuk gegaan. Ik had wel betere kwaliteit verwacht van een tv waar ik euro 1800 voor moest afrekenen. Dit wil niet zeggen dat LG slecht merk is of zo, want enkele kennissen en familie hebben ook LG en die hebben nog niets gehad (afkloppen op hout).

Hmm, misschien een maandagochtend model getroffen? Voor echt stuk gaan ben ik nog niet eens zo heel bang bij LG, ik doel meer op de beeldkwaliteit. Bij de grotere ketens wordt vergelijken je vaak lastig gemaakt heb ik het idee. Zo heeft de Saturn hier (Groningen) voor een aantal merken een aparte wand, je ziet de toestellen dus niet echt naast elkaar.