Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


francois


JCL

Citaat van: francois op januari  5, 2009, 21:48:23
Ook plasma ?

Yup. Kijk maar eens. Zijn wel van panasonic, maar wel Full-HD. In de laatste 2 jaar is er erg veel nieuwe techniek toegepast in de TV wereld. Ik zou nooit zo'n oud scherm kopen voor die prijs.

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-42pz85/276016/

The Kurgan

Citaat van: JCL op januari  5, 2009, 21:52:58
Yup. Kijk maar eens. Zijn wel van panasonic, maar wel Full-HD. In de laatste 2 jaar is er erg veel nieuwe techniek toegepast in de TV wereld. Ik zou nooit zo'n oud scherm kopen voor die prijs.

http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-42pz85/276016/

Inderdaad, heb ik ook voor gestaan, zeker gezien de prijs. De 46 inch zien spelen met een bd 55, en moet eerlijk zeggen dat dit een heel veel waar voor je geld gehalte heeft.
Wij Pioneer freaks vinden Panasonic vaak minder omdat wij meer betaald hebben, en de omlijsting niet zo mooi vinden. Er is natuurlijk ook wel iets meer kwaliteit verwerkt in de meerprijs van de Kuro's, maar ik denk dat bovenvermelde Panasonic een beter toestel is dan de 427 of de 4270

soebo

Ik ben nieuw in deze forum, dus hoop ik dat ik mijn vraag in de juiste thread stel.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik de pioneer lx5090 in mijn woonkamer hangen en gisternacht heb ik de tv wat uurtjes laten inspelen met een inspeeldvd.

Toen ik vanmorgen de woonkamer binnenliep hoorde ik een behoorlijke zoem vanuit mijn tv komen. Nadat ik de bron had uitgeschakeld en het scherm zwart werd (niet uit) was het gezoem weg. Maar zodra ik ging zappen (waardoor minstens het informatieblokje rechtsboven in beeld kwam) hoorde ik het gezoem weer.

Moet ik mij zorgen maken?

pioneer kuro lx5090 ISF calibrated | sc lx71 | bdp lx51
focal chorus 826v | 806v | cc 800v | bk xls300/pr
upc hd dvr | ps3 | xbox360 | wii | harmony 1100 | iphone 4 32GB | ipad1 3G 64GB

Dennistattoo

heb ik ook met mijn Samsung plasma, als deze veel wit in het beeld krijgt gaat hij zoemen. Weet niet of dit normaal is, ik heb zometeen een lcd dus hoop dat het dan weg is
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Midcall

Citaat van: Denniskoi op januari  6, 2009, 13:08:00
heb ik ook met mijn Samsung plasma, als deze veel wit in het beeld krijgt gaat hij zoemen. Weet niet of dit normaal is, ik heb zometeen een lcd dus hoop dat het dan weg is
Bij LCD komt dit verschijnsel veel meer voor dan bij Plasma helaas. Normaal is het niet, maar het komt wel vaker voor.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

soebo

Citaat van: Midcall op januari  6, 2009, 13:44:18
Bij LCD komt dit verschijnsel veel meer voor dan bij Plasma helaas. Normaal is het niet, maar het komt wel vaker voor.

moet ik hiermee terug naar de winkel, of vermindert/verdwijnt het gezoem na verloop van tijd?
pioneer kuro lx5090 ISF calibrated | sc lx71 | bdp lx51
focal chorus 826v | 806v | cc 800v | bk xls300/pr
upc hd dvr | ps3 | xbox360 | wii | harmony 1100 | iphone 4 32GB | ipad1 3G 64GB

evenless

Citaat van: soebo op januari  6, 2009, 17:01:07
moet ik hiermee terug naar de winkel, of vermindert/verdwijnt het gezoem na verloop van tijd?

Ik zou er als ik jou was niet vanuit gaan dat het gezoem vanzelf weer verdwijnt. Als je nog garantie hebt zou ik eerst de winkel even bellen waar je hem gekocht hebt. Misschien komen zij zelf al met een oplossing. Zo niet, dan zou ik hem gewoon terugbrengen en om een andere vragen. Dat zoemen is niet normaal en lijkt mij zelfs zeer irritant!  :turn:
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

Dennistattoo

zat gisteren gewoon tv te kijken zonder de cinema aan en kwam wit beeld en zoem is wel irri, ik dacht dat dat normaal was bij plasma's. De lcd van mijn ouders die doet dat helemaal niet.

maar als het niet normaal is zou ik zeker even de leverancier aanspreken
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

The Kurgan

Citaat van: soebo op januari  6, 2009, 08:31:33
Ik ben nieuw in deze forum, dus hoop ik dat ik mijn vraag in de juiste thread stel.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik de pioneer lx5090 in mijn woonkamer hangen en gisternacht heb ik de tv wat uurtjes laten inspelen met een inspeeldvd.

Toen ik vanmorgen de woonkamer binnenliep hoorde ik een behoorlijke zoem vanuit mijn tv komen. Nadat ik de bron had uitgeschakeld en het scherm zwart werd (niet uit) was het gezoem weg. Maar zodra ik ging zappen (waardoor minstens het informatieblokje rechtsboven in beeld kwam) hoorde ik het gezoem weer.

Moet ik mij zorgen maken?



Ik had het ook met mijn plasma. Dat ik hem nieuw kocht, stond hij op 75 hz, en bromde hij als een gek.
Ik heb toen de instelling op 100 hz gezet, en merkte dat het veel minder werd.
Als ik hem nu { 2 jaar later } weer op 75 hz zet merk ik dat hij meer bromt dan op 100 hz, maar wel een stuk minder dan in het begin.
Ik vind dit inderdaad een minpuntje aan de plasma technologie, maar de brom wordt tegenwoordig overstemd door mijn UPC harddiskrecorder, dus het kan altijd erger.

soebo

Citaat van: The Kurgan op januari  7, 2009, 17:21:33
Ik had het ook met mijn plasma. Dat ik hem nieuw kocht, stond hij op 75 hz, en bromde hij als een gek.
Ik heb toen de instelling op 100 hz gezet, en merkte dat het veel minder werd.
Als ik hem nu { 2 jaar later } weer op 75 hz zet merk ik dat hij meer bromt dan op 100 hz, maar wel een stuk minder dan in het begin.
Ik vind dit inderdaad een minpuntje aan de plasma technologie, maar de brom wordt tegenwoordig overstemd door mijn UPC harddiskrecorder, dus het kan altijd erger.

bedankt voor de tip, zal kijken of ik mijn tv handmatig kan instellen naar 100Hz.
de upc harddiskrecorder is inderdaad erg luid... ik heb ook nog een apple timecapsule in de kast die zo nu en dan best luid bromt...
pioneer kuro lx5090 ISF calibrated | sc lx71 | bdp lx51
focal chorus 826v | 806v | cc 800v | bk xls300/pr
upc hd dvr | ps3 | xbox360 | wii | harmony 1100 | iphone 4 32GB | ipad1 3G 64GB

francois

Okay, een Pioneer 4270XA is dus niet zo heel erg verstandig.
En de 4280XA, is deze een stuk verder dan de 4270XA ?
Je komt ze zo nu en dan nog wel eens tegen, nieuw en toevallig hier in R'dam.

evenless

Grappig : In WHAT HI*FI? Janari 2009 werden 7 37inch panelen getest, waarvan 6 LCD's (waarvan er 5 Full HD waren!) en 1 Plasma, de Panasonic TH-37PX80 met een resolutie van "slechts" 1024 x 720. En van welke denk je dat hij beste uit de test kwam?  ;)

Zelfs de Pioneer's eerste LCD scherm met KURO techniek, de KRL-37V moest het onderspit delven, met name door de veel te hoge prijs en zwartwaarden die blijkbaar niet echt "KURO black" waren...

Is er nog steeds iemand die beweren wil dat LCD mooier is dan Plasma?  :P
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

The Kurgan

Citaat van: evenless op januari  8, 2009, 01:33:16
Grappig : In WHAT HI*FI? Janari 2009 werden 7 37inch panelen getest, waarvan 6 LCD's (waarvan er 5 Full HD waren!) en 1 Plasma, de Panasonic TH-37PX80 met een resolutie van "slechts" 1024 x 720. En van welke denk je dat hij beste uit de test kwam?  ;)

Zelfs de Pioneer's eerste LCD scherm met KURO techniek, de KRL-37V moest het onderspit delven, met name door de veel te hoge prijs en zwartwaarden die blijkbaar niet echt "KURO black" waren...

Is er nog steeds iemand die beweren wil dat LCD mooier is dan Plasma?  :P
De LCD rechnologie van met name Lowe is erg goed tegenwoordig { individual serie }, en de laatste Philips komt een heel end { 42 pfl 9703 }.
De overgangen bij deze toestellen is soepeler dan bij de Pioneer schermen, maar ik vind ze niet mooier.
De totale beleving is bij met name de G 8 en 9 van Pioneer wel weer een stuk beter.
Als je de contrastwaarden van een LCD wilt optimaliseren, dan wordt de achtergrond meer grijs dan zwart.

evenless

Citaat van: The Kurgan op januari  8, 2009, 10:23:46
De LCD rechnologie van met name Lowe is erg goed tegenwoordig { individual serie }, en de laatste Philips komt een heel end { 42 pfl 9703 }.
De overgangen bij deze toestellen is soepeler dan bij de Pioneer schermen, maar ik vind ze niet mooier.
De totale beleving is bij met name de G 8 en 9 van Pioneer wel weer een stuk beter.
Als je de contrastwaarden van een LCD wilt optimaliseren, dan wordt de achtergrond meer grijs dan zwart.

De LCD techniek is inderdaad veel verbeterd, maar zoals je al aangeeft blijft het een beetje een compromis. Een plasma kan een mooi contrast uitstekend combineren met goede zwartwaarden, terwijl je bij een LCD eigenlijk tussen de 2 moet kiezen. Het grootste probleem met LCD blijft natuurlijk het vereiste "backlight" waar de hele technologie op gebaseerd is. Hoe bereik je immers goede zwartwaarden als er continue een lamp staat te branden? Persoonlijk blijf ik een echte plasma fan. Helaas is plasma wel steeds meer terrein aan het verliezen, maar dat ligt grotendeels aan het goedkopere productieproces en de voorkeur van de consument...  >:(
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

The Kurgan

Citaat van: evenless op januari  8, 2009, 12:50:48
De LCD techniek is inderdaad veel verbeterd, maar zoals je al aangeeft blijft het een beetje een compromis. Een plasma kan een mooi contrast uitstekend combineren met goede zwartwaarden, terwijl je bij een LCD eigenlijk tussen de 2 moet kiezen. Het grootste probleem met LCD blijft natuurlijk het vereiste "backlight" waar de hele technologie op gebaseerd is. Hoe bereik je immers goede zwartwaarden als er continue een lamp staat te branden? Persoonlijk blijf ik een echte plasma fan. Helaas is plasma wel steeds meer terrein aan het verliezen, maar dat ligt grotendeels aan het goedkopere productieproces en de voorkeur van de consument...  >:(

Het is inderdaad jammer, aangezien plasma tot op heden domineert wat beeldkwaliteit betreft.
Voor ik mijn eerdte pioneer scherm kocht heb ik nog ongeveer 1 jaar een Sony kdl 32 v 2000 gehad, waar ik een schoftige € 1800 voor betaalde.
Ik heb daar nooit aan kunnen wennen.
Altijd last van kijkhoek, responstijd, artefakten, contrast en nog veel meer ellende.
Dit is nu wel verbeterd, maar als ik naar mijn 427 XA kijk { die ook niet perfect is } blijf ik erbij dat plasma een stuk mooier is dan lcd.
De laatste Pioneer schermen, zoals KRP 500/600 en 5090/6090 lx zijn mijnsinziens de beste flatscreen producten in de markt, en ze zien er ook nog eens mooi uit.
Panasonic vind ik erg goed, maar doet erg goedkoop aan. Ik vind dat de kleuren van de laatste generatie hebben te lijden onder het hogere contrast van deze nieuwe modellen.
In hoevere een ISF van Frank hieraan iets kan verbeteren, weet ik nog niet.
Al met al ben ik op dit moment bezig een krp 500 A aan te schaffen, maar twijfel {ivm prijs }of ik dat weer bij de vision dealer ga doen of via andere kanalen.

evenless

#2267
Citaat van: The Kurgan op januari  8, 2009, 20:38:18
De laatste Pioneer schermen, zoals KRP 500/600 en 5090/6090 lx zijn mijnsinziens de beste flatscreen producten in de markt, en ze zien er ook nog eens mooi uit. Panasonic vind ik erg goed, maar doet erg goedkoop aan.

Iets waar ik mij voor de volle 100% bij aansluit.  ;)

Citaat van: The Kurgan op januari  8, 2009, 20:38:18Al met al ben ik op dit moment bezig een krp 500 A aan te schaffen, maar twijfel {ivm prijs }of ik dat weer bij de vision dealer ga doen of via andere kanalen.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de KRP 500A, KRP 500AW, KRP 500ABG, en KRP 500M? Is het alleen de kleur van het kader dat anders is, of is hier meer aan de hand?  De M is volgens mij alleen een Monitor, terwijl de A uitgerust is met digitale Tuner. Klopt dat?

Ik vind de KRP 500 modellen wel nog erg duur in verhouding tot bijvoorbeeld de LX5090. Zijn de kwaliteitsverschillen echt zo groot?
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

Fico

Citaat van: soebo op januari  7, 2009, 17:26:23
bedankt voor de tip, zal kijken of ik mijn tv handmatig kan instellen naar 100Hz.
de upc harddiskrecorder is inderdaad erg luid... ik heb ook nog een apple timecapsule in de kast die zo nu en dan best luid bromt...

Als je de "Drive Mode" (EN) of "Actieve Stand" (NL) van je Pioneer Plasma TV op 2 zet, dan zal deze bij een 50Hz bronsignaal weergeven in 100Hz i.p.v. 75Hz.

Ik zou nog een paar weken wachten vooraleer de winkel te contacteren. Bij mij is dit gewoon vanzelf weggegaan.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#2269
Citaat van: evenless op januari  8, 2009, 21:57:37
Ik vind de KRP 500 modellen wel nog erg duur in verhouding tot bijvoorbeeld de LX5090. Zijn de kwaliteitsverschillen echt zo groot?

De KRP-500M heeft toch dezelfde adviesprijs als de LX5090 tegenwoordig? Toen ik mijn KRP kocht 3 weken geleden
kostte hij exact even duur als de LX5090 bij Smits.

Even de beeldkwaliteit buiten beschouwing latend: de KRP's zijn strakker gebouwd (extra laag transparant plexiglas voor op het frame) en zijn
platter (6,4cm vs 9,3cm) dan de LX. Voor mij persoonlijk was de keus niet zo moeilijk.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

evenless

Citaat van: Bengbeng op januari  8, 2009, 22:23:38
De KRP-500M heeft toch dezelfde adviesprijs als de LX5090 tegenwoordig? Toen ik mijn KRP kocht 3 weken geleden
kostte hij exact even duur als de LX5090 bij Smits.

Even de beeldkwaliteit buiten beschouwing latend: de KRP's zijn strakker gebouwd (extra laag transparant plexiglas voor op het frame) en zijn
platter (6,4cm vs 9,3cm) dan de LX. Voor mij persoonlijk was de keus niet zo moeilijk.

Thanks!  :thumbs-up:

Ik heb nog een mooi stukje gevonden omtrent de verschillen tussen de KRP-500M en de LX5090:
http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

The Kurgan

Citaat van: evenless op januari  8, 2009, 21:57:37
Iets waar ik mij voor de volle 100% bij aansluit.  ;)

Wat is eigenlijk het verschil tussen de KRP 500A, KRP 500AW, KRP 500ABG, en KRP 500M? Is het alleen de kleur van het kader dat anders is, of is hier meer aan de hand?  De M is volgens mij alleen een Monitor, terwijl de A uitgerust is met digitale Tuner. Klopt dat?


De 500A is zwart en AW is wit en ABG is beige. De 500 m is slechts een monitor zonder tv tuners.

Ik vind de KRP 500 modellen wel nog erg duur in verhouding tot bijvoorbeeld de LX5090. Zijn de kwaliteitsverschillen echt zo groot?


De 500/600 serie is niet echt veel duurder, maar de 500A bijvoorbeeld heeft een losse tuner/ satbox met ingebouwde wirelessmediaspeler. Verder ligt het afwerkingsnivo een stuk hoger, en is het menu veel mooier ingedeeld met meer opties zoals de nu al legendarische "puremode"

Midcall

Citaat van: The Kurgan op januari  9, 2009, 19:30:01
zoals de nu al legendarische "puremode"
Iets te veel reclamefolders bekeken? Overdrijf je niet een klein beetje?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

The Kurgan

Citaat van: Midcall op januari  9, 2009, 20:32:45
Iets te veel reclamefolders bekeken? Overdrijf je niet een klein beetje?

Oke, in de praktijk zijn we altijd op zoek naar beter, en zelfs deze plasma's ZIJN NIET PERFECT, maar zo langzamerhand beginnen de flatscreens toch volwassen te worden.
Folders lees ik niet, maar slechts recensies van goede en natuurlijk ook minder goede recencenten. Vraag blijft atijd hoe het zit met objectiviteit, maar dat dit de beste schermen zijn voor FILM en SPORT moge duidelijk zijn.
Welke revieuw je ook openslaat, de PIONEER's krijgen altijd de hoogst haalbare beoordeling.
Als ik de huidige prijzen ernaast houd, dan zijn de schermen een koopje geworden gezien het gebodene.

evenless

Citaat van: The Kurgan op januari  9, 2009, 19:30:01
De 500/600 serie is niet echt veel duurder, maar de 500A bijvoorbeeld heeft een losse tuner/ satbox met ingebouwde wirelessmediaspeler. Verder ligt het afwerkingsnivo een stuk hoger, en is het menu veel mooier ingedeeld met meer opties zoals de nu al legendarische "puremode"

Thanks!  :thumbs-up:

Ik heb mij echter laten vertellen dat de PDP's op zich zelf precies gelijk zijn. Het beeld zou dus niet beter of mooier kunnen zijn.

Dat hij minder diep is geworden staat natuurlijk alleen maar mooier! De meeste mensen hebben inmiddels toch al digitale TV en dan is een analoge TV Tuner eigenlijk ook al overbodig geworden...  ;)
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)