Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jor

Nu,hij staat er hoor de TH42PV70FA met panasonic tech support dus.
en wat vindt ik ervan? ,Het is net een grote crt geweldig,een geheel nieuwe kijkervaring!
moet nog even mijn HDplayer installeren dus dat wordt genieten!
en ik ben blij met een 42 inch op 3 meter,no problem.
bedankt voor het advies!!
gr jorgen

Midcall

#1601
Citaat van: Snutchz op januari 11, 2008, 20:02:58
is zo'n onzin.. ik zag van 4 m afstand (G7 HD-Ready/Full HD Pio/50") al gemakkelijk 't verschil!

Dan kan je zo in het guiness book of records, want dan is het oplossend vermogen van jouw ogen bovennatuurlijk goed. Op 4 meter kan het menselijk oog namelijk dat verschil in scherpte niet onderscheiden. Dat je verschil ziet zal best, maar dat je verschil in resolutie ziet "is zo'n onzin".
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

Citaat van: Snutchz op januari 11, 2008, 16:48:29
Sluit de Wii eens voor de grap aan op de Q91/92....  :'(

Ik heb een wii, perfect beeld op mijn Q92 (50 inch). Overigens net zo perfect beeld met de Panasonic, geen noemenswaardig verschil. Maargoed, neem wel aan dat je snapt dat je eerst de standaard meegeleverde composietkabel van de wii moet wegflikkeren en er een paar euro kostende componentkabel voor de wii aan moet hangen. Dan is er niets meer aan te merken op het beeld van de wii op een 50Q91, 50PV70 of 508.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Robbert54

Citaat van: jor op januari 11, 2008, 21:47:03
Nu,hij staat er hoor de TH42PV70FA met panasonic tech support dus.
en wat vindt ik ervan? ,Het is net een grote crt geweldig,een geheel nieuwe kijkervaring!
moet nog even mijn HDplayer installeren dus dat wordt genieten!
en ik ben blij met een 42 inch op 3 meter,no problem.
bedankt voor het advies!!
gr jorgen
gefeliciteerd met je aankoop! geniet van je beeld!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Holy crap! Ik kom in het Guines Book of Records jongenz  ;D

Citaat van: Midcall op januari 12, 2008, 01:54:13
Ik heb een wii, perfect beeld op mijn Q92 (50 inch). Overigens net zo perfect beeld met de Panasonic, geen noemenswaardig verschil. Maargoed, neem wel aan dat je snapt dat je eerst de standaard meegeleverde composietkabel van de wii moet wegflikkeren en er een paar euro kostende componentkabel voor de wii aan moet hangen. Dan is er niets meer aan te merken op het beeld van de wii op een 50Q91, 50PV70 of 508.

Uiteraard heb ik 'n component kabeltje gebruikt.. zou jij eens wat screenshots kunnen maken wanneer SMG draait? Thnx!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jor

Iemand misschien een idee om je plasma  (rand) anti-statisch te maken
bvd

Snutchz

ja.. dit keer wél een degelijk scherm aanschaffen  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

#1607
Citaat van: Snutchz op januari 13, 2008, 19:06:04
ja.. dit keer wél een degelijk scherm aanschaffen  ;D

Leuk *ahum*  :-X
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

PjotrrrNL

Citaat van: jor op januari 13, 2008, 16:31:10
Iemand misschien een idee om je plasma  (rand) anti-statisch te maken
bvd

Microvezeldoekje bij de supermarkt halen voor een prikkie.
Natmaken, goed uitwringen en deze alleen voor de plasma gebruiken en bewaren in een boterhamzakje.

Dan weet je zeker dat je nooit krassen maakt, werkt hier perfect zo sinds april...

jor

#1609
 :)maak je de rand hiermee ook antistatisch dan?

PS pjotter ik kom je ook tegen op het harmony(logitec) forum.
en op het navigatie forum !
klopt dit :)

PjotrrrNL

#1610
Harmony klopt, de ander niet....
Antistatisch geen idee...Maar het houdt zo wel makkelijk schoon... ;D

Dat statische was hier in het begin ook wel erg, werd snel een stuk minder...

teske

Citaat van: Bengbeng op januari 11, 2008, 17:35:20
Op die afstand is het zelfs moeilijk/onmogelijk om op een 50" het verschil te zien
tussen 720p en full-HD, laat staan op een 42". Bij deze laatste schijnt de grens van wel/geen
verschil zien rond de 2,5 meter te liggen.

Ik heb sinds vorige week een TH50PZ700 hangen,en ik zit er om precies te zijn 3,1m van verwijderd.
Hiervoor heb ik diverse winkels afgelopen met telkens dezelfde criteria : digitaal , 720p , en 1080p afspelen en zien op 3 tot 3,5 meter.De verkopers zagen me liever niet komen zo'n pietje precies,maarja...klant is koning hé  ;D

Ik kan je verzekeren dat je vanop 3,5m afstand echt wel het verschil ziet tussen een HDready en een FullHD van HETZELFDE MERK.Zowel 42 als 50", en
zeker als er een 1080p signaal op afgespeeld wordt.De enige uitzondering is een 720p signaal op een PIONEER(HDready) en een FullHD scherm.Daar komt de Pioneer toch wel iets beter uit vind ik.
De reden waarom ik een FullHD heb genomen is niet omdat ik stom ben en geld teveel heb  ;D Maar omdat ik bij 1080p signalen echt een verschil zag tussen een FullHD en een HDready vanaf 3,5m afstand.Zowel bij 42" als bij 50".En aangezien zo'n plasma toch een lange tijd moet meegaan en 1080p signalen meer en meer aan het opkomen zijn heb ik toekomstgericht een FullHD genomen.Alles gaat zo snel de laatste tijd,een jaar geleden was blue-ray en HDdvd alleen voor een beperkt publiek weggelegd.Het koste veel en de schijfjes waren moeilijk te vinden.Nu een jaar later verkopen ze even vrolijk blue-ray schijfjes naast gewone DVD's,verhuren ze blue-ray's in de videotheken, en is de PS3 niet meer weg te denken in veel huiskamers.Daarom denk ik dat binnen dit en 5 jaar blue-ray/HD dvd de norm zal zijn en dus 1080p beeldmateriaal de normaalste zaak van de wereld zal zijn.En als je pas een nieuwe tv hebt gekocht zal je volgens mij wel balen dat je niet ineens een FullHD hebt genomen.

Zo heb ik gedacht en besloten  ;)

jor

Ik heb net een hd ready gekocht en baal voorlopig nog nergens van ;)
geluk met je plasma!

teske

Citaat van: jor op januari 16, 2008, 00:23:06
Ik heb net een hd ready gekocht en baal voorlopig nog nergens van ;)
geluk met je plasma!

is ook nergens voor nodig é  ;D
Ik bedoel dat eens de doorbraak gemaakt is van 1080p materiaal binnen een aantal jaren  ??? dat een gewone HDready voor velen niet meer zal voldoen.

Michael Dag

Citaat van: teske op januari 14, 2008, 19:41:33
Ik kan je verzekeren dat je vanop 3,5m afstand echt wel het verschil ziet tussen een HDready en een FullHD van HETZELFDE MERK.Zowel 42 als 50", en
zeker als er een 1080p signaal op afgespeeld wordt.De enige uitzondering is een 720p signaal op een PIONEER(HDready) en een FullHD scherm.Daar komt de Pioneer toch wel iets beter uit vind ik.
Je kan verzekeren dat JIJ het verschil ziet( en ik geloof je meteen ), echter je weet niet hoe mijn of andermans ogen erbij staan...  :P

Nogmaals ook in andere threads op andere forums zien veel mensen het verschil niet, tuurlijk er zijn altijd verschillen/uitzonderingen...

Verschil tussen SDTV en HDTV is op een HDReady wel voor de meesten evident,
meeste opmerkingen gingen gek genoeg over het gevoel van meer diepte ipv scherper wat ik had verwacht.
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

Fico

Ik volg de redenering van Teske voor de volle 100%.

Mijn volgend scherm zal en moet ook van het type 'HD Ready 1080p' worden.

Met SDTV en HDTV uitzendingen zie je het verschil misschien niet goed, maar met échte 1080p bronnen zoals Blu-ray en HD DVD wel hoor  ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Midcall

Citaat van: teske op januari 14, 2008, 19:41:33
Daarom denk ik dat binnen dit en 5 jaar blue-ray/HD dvd de norm zal zijn en dus 1080p beeldmateriaal de normaalste zaak van de wereld zal zijn.En als je pas een nieuwe tv hebt gekocht zal je volgens mij wel balen dat je niet ineens een FullHD hebt genomen.

Zo heb ik gedacht en besloten  ;)

5 jaar zal het vast nog wel duren voor de hd-formaten zoals blue-ray pas echt een beetje mainstream zijn geworden en pas zodra dat het geval is lijkt het me tijd om ook een full-hd te kopen. Bovendien is de techniek dan weer aanzienlijk verbetert en goedkoper, dus waarom nu veel meer geld betalen voor iets wat je pas over een aantal jaren echt nodig zult hebben (misschien). Over die 5 jaar wil ik zeker wel weer een nieuw scherm, dan is de extra investering tenminste nuttig. Nu investeert men 50% extra voor iets waar men 5% van de tijd wat aan heeft.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Fico

#1617
Citaat van: Midcall op januari 17, 2008, 01:55:01
Nu investeert men 50% extra voor iets waar men 5% van de tijd wat aan heeft.

Ik denk dat er hier véél forumleden zijn die vééél meer dan 5% van de tijd naar 'Full HD' bronnen kijken hoor  ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

PjotrrrNL

Zeker weten....Maar Full HD ziet er vooral wat betreft contrast en kleurdiepte op een HD Ready plasma ook erg goed uit hoor...

Maar het begint hier ook te jeuken met de betaalbare Optoma HD800 1080p beamer op komst...

Gerritv_be

Citaat van: Midcall op januari 17, 2008, 01:55:01
5 jaar zal het vast nog wel duren voor de hd-formaten zoals blue-ray pas echt een beetje mainstream zijn geworden en pas zodra dat het geval is lijkt het me tijd om ook een full-hd te kopen. Bovendien is de techniek dan weer aanzienlijk verbetert en goedkoper, dus waarom nu veel meer geld betalen voor iets wat je pas over een aantal jaren echt nodig zult hebben (misschien). Over die 5 jaar wil ik zeker wel weer een nieuw scherm, dan is de extra investering tenminste nuttig. Nu investeert men 50% extra voor iets waar men 5% van de tijd wat aan heeft.
Zo zie ik dat ook. Wat je voor full-hd moet bijtellen (+$$$ +verbruik +ventilatie) is niet in verhouding.
Dat moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken.
Echter wil ik wel eens zien of iemand een alleenstaand scherm 50" op 3m juist kan inschatten : hd-ready of full-hd. ;)


HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

teske

Citaat van: Gerritv_be op januari 17, 2008, 14:27:49
Echter wil ik wel eens zien of iemand een alleenstaand scherm 50" op 3m juist kan inschatten : hd-ready of full-hd. ;)

Dan moet je maar eens naar een winkel gaan en 1080p afspelen op een fullHD,ik verzeker je dat je het direct gaat zien!!!
720p dat misschien wel niet,maar 1080p zeker weten!!!!

Tsjah een Full HD kost misschien wel wat meer dan een HDready,maar ik vind het de moeite wel waard.
Om te beginne zit je toekomstgericht een tijdje safe zonder nu al te moeten denken welke tv je dan binnekort zal moeten aanshaffen voor wanneer 1080p de norm wordt.Met een Full HD moet je voor het eerst geen nieuwe tv kopen want je bent al voorbereid op hetgeen wat de norm zal worden.
Natuurlijk komt er elke jaar wel iets nieuws,maar om daarvoor elke keer een nieuwe tv te moeten kopen...Dan koop ik liever 1 keer op de 10 jaar een toekomstgerichte tv dan om de 2 jaar om wat bij te blijven.Op termijn veel goedkoper denk ik dan.Ik zou geen geld kunnen geven aan een tv waarvan ik nu al weet dat die binnen een paar jaar niet meer zal voldoen aan m'n wensen en ik toch een nieuwe zal moeten kopen.
En ondertussen geniet ik vollop van m'n 1080p filmpjes en binnekort ook 1080p games op m'n tv, zonder te moeten beginnen sparen voor m'n volgende tv.

Als je denkt in de toekomst gelukkig te zijn met een HDready is het gewoonweg dom om nu een FullHD te kopen.

Gerritv_be

Citaat van: teske op januari 17, 2008, 16:27:46
Dan moet je maar eens naar een winkel gaan en 1080p afspelen op een fullHD,ik verzeker je dat je het direct gaat zien!!!
Wat ga je zien?
Dus als je 1080p materiaal op een hd-ready/full-hd ziet, kan jij direct zeggen dat dat weergegeven wordt door een hd-ready/full-hd scherm?  O0
HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

ajbeefde

Citaat van: Fico op januari 16, 2008, 21:42:22
Ik volg de redenering van Teske voor de volle 100%.

Mijn volgend scherm zal en moet ook van het type 'HD Ready 1080p' worden.

Met SDTV en HDTV uitzendingen zie je het verschil misschien niet goed, maar met échte 1080p bronnen zoals Blu-ray en HD DVD wel hoor  ;)


Ach, dan gaat de 1e aankoop naar de slaapkamer......en de nwe full hd 1080p in de huiskamer.....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Midcall

Citaat van: Gerritv_be op januari 17, 2008, 17:47:01
Wat ga je zien?
Dus als je 1080p materiaal op een hd-ready/full-hd ziet, kan jij direct zeggen dat dat weergegeven wordt door een hd-ready/full-hd scherm?  O0


Ja, ik vind het ook wonderlijk... alle wetenschappelijke onderzoeken hebben duidelijk aangetoont dat het menselijk oog simpel gezegd niet goed genoeg is om op een afstand van meer dan 3 meter het verschil in scherpte nog te kunnen waarnemen. En het verhaal van downscalingproblemen naar 720p met 1080P materiaal zal misschien waar zijn (al zet ik ook daar een beetje mijn vraagtekens bij met de tegenwoordige kwaliteit van de scalers), maar als je datzelfde materiaal nou gewoon vanaf het begin op 720p zou afspelen heft dat het probleem weer op. Maargoed, over een paar jaar is 1080p ook allang weer een gepasseerd station en zitten we weer op hogere resoluties, dus dat hele verhaal van nu full hd kopen want dan zit je rustig.... pffff... zo zie je maar weer hoe marketing goed zijn werk doet.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

teske

Citaat van: Gerritv_be op januari 17, 2008, 17:47:01
Wat ga je zien?
Dus als je 1080p materiaal op een hd-ready/full-hd ziet, kan jij direct zeggen dat dat weergegeven wordt door een hd-ready/full-hd scherm?  O0


ZEKER WETEN!!!!!
Ik heb me de afgelopen weken rot gelopen naar winkels die full HD plasma's/LCD schermen hadden staan met steeds dezelfde criteria.
En met 1080p beeldmateriaal zie ik 100% duidelijk het verschil tussen een 720p en een 1080p scherm.Als ik geen verschil zou gezien hebben zou ik heus geen fullHD scherm gekocht hebben hoor  ::)
Wel moet ik zeggen dat een Pioneer 1080p ook voortreffelijk weergeeft ondanks het geen 1920*1080p is,daar is het verschil t.o.v. een FullHD wel kleiner.
Als het menselijk oog echt geen verschil zou zien tussen HDready en FullHD waarom zouden fabrikanten deze dan maken?Om ons voor de zot te houden misschien ofzo?Ik ben er zeker van dat al die andere mensen die een full HD scherm/projector thuis hebben staan dit gekocht hebben omdat ze degelijk beter beeld weergeven dan een HDready met het juiste beelmateriaal,of denk je dat zelf ook allemaal geen verschil zien?