Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PjotrrrNL

Mijn mening:
Met een Panasonic 37PV70 plasma heb je het beste beeld voor weinig geld...
Full HD heeft toch pas echt zin vanaf 50", plasma is vooral voor TV en DVD mooier dan LCD.
Punt.  ;D

teske

deze voormiddag even gaan kijken bij HIFI center,
daar zeide ze net andersom,
dat bij 50" full HD weinig verschil geeft van een paar meter afstand dan een gewone HD ready.
Ik denk dat het echt een kwestie is van smaak  ::)

Een andere punt dat me doet twijfelen om een ful HD is dat het aanbod echt minimaal is,hoeveel series en dagelijkse programma's worden er HD opgenomen?Bitter weinig hier in BE,om niet te moeten zeggen bijna geen.Om daarom nu 1000 € extra te betalen om wat meer pixels....je ne sais pas  ???

PjotrrrNL

Ik bedoel ook vanaf 50"
En dan ook alleen al je op 2.5 meter gaat zitten en een Blu-Ray film op zet.

Dan liever een 37" of 42" plasma voor TV en een beamer voor de films...

Midcall

Citaat van: PjotrrrNL op januari  3, 2008, 13:57:22

Dan liever een 37" of 42" plasma voor TV en een beamer voor de films...

Ja, en een aparte ruimte zodat je niet tegen een onooglijke beamer aan het plafond zit te staren, plus alle kabelellende die daar nog eens bijkomt. Men neemt nou juist een plasma/lcd omdat dit zo interrieurvriendelijk is, niet omdat het de beste kwaliteit/beleving geeft. Een goede rear-projection tv speelt iedere plasma/lcd ook fluitend weg, maarja, is toch ook wel een gevaarte in de woonkamer.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Robbert54

Citaat van: teske op januari  3, 2008, 12:57:05
deze voormiddag even gaan kijken bij HIFI center,
daar zeide ze net andersom,
dat bij 50" full HD weinig verschil geeft van een paar meter afstand dan een gewone HD ready.
Ik denk dat het echt een kwestie is van smaak  ::)

Een andere punt dat me doet twijfelen om een ful HD is dat het aanbod echt minimaal is,hoeveel series en dagelijkse programma's worden er HD opgenomen?Bitter weinig hier in BE,om niet te moeten zeggen bijna geen.Om daarom nu 1000 € extra te betalen om wat meer pixels....je ne sais pas  ???

beetje makkelijk antwoord, dit is ook afhankelijk van de tv en de bron die je kijkt. ik kijk zelf weinig tv en meer games en films. ik zit op 3 meter en dat is precies goed voor mijn hd ready pioneer. voor gewoon tv kijken is het nét goed.. heb een full hd pioneer gezien op dezelfde afstand, maar die was toch nog wel een stukje scherper. plus dat het raster van dichtbij niet meer zichtbaar is, dus je kunt ook rustig op 2 meter gaan zitten ( wel bij een hd bron) maar ik heb mijn HD ready ook vergeleken met diverse full hds die momenteel op de markt zijn en dan is mijn pioneer echt nog wel beter.

je moet dus gewoon blijven kijken naar het complete plaatje. meer pixels betekend niet altijd een beter beeld.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fca

Verbazingwekkend hoe de meningen zijn over FULL HD en HD READY.
Stel dat dit jaar de nwe modellen bijna allemaal FULL HD gaan worden  hebben dan de meeste nog dezelfde mening?
Ook ben ik benieuwd of de prijzen van de FULL HD toestellen op een meer betaalbaar nivo komen, beter geformuleerd op het nivo van de HD READY toestellen van nu.

PjotrrrNL

Dat zal zeker de ontwikkeling zijn voor de komende 1-2 jaar.
Vermoedelijk komen andere plasmafabrikanten ook met een Full HD lijn vanaf 42" vanwege de felle concurrentie op pixels met de LCD schermen.
HD Ready plasma's zullen wel uitgefaseerd worden als budgetlijn.
Resolutie is beslist niet het belangrijkste deel in de totale beeldkwaliteit, maar cijfertjes doen het nu eenmaal goed in de marketing.

Robbert54

Citaat van: fca op januari  3, 2008, 16:02:18
Verbazingwekkend hoe de meningen zijn over FULL HD en HD READY.
Stel dat dit jaar de nwe modellen bijna allemaal FULL HD gaan worden  hebben dan de meeste nog dezelfde mening?
Ook ben ik benieuwd of de prijzen van de FULL HD toestellen op een meer betaalbaar nivo komen, beter geformuleerd op het nivo van de HD READY toestellen van nu.

iedereen kan zien dan een HD ready pio beter is dan welke full hd op dit moment. maar om te verkopen gaat het nou eenmaal puur om cijfers. er zijn ook genoeg mensen met een hdtv die geen flauw idee hebben wat hd eigenlijk is. maar ja iedereen koopt het en het word je overal om de oren gesmeten, dus gaat iedereen met de hype mee.

ik denk ook dat volgend jaar alles bijna full hd gaat worden. maar dat betekend niet dat bepaalde hd ready tv's slechter gaan zijn dan de full hd's is tenslotte ook nog afhankelijk van de bron en de scaler in de tv.

verwacht zelf dat er over een paar jaar wel weer true full hd gaat komen met een nog hogere resolutie, kunnen ze die weer op de markt smijten als de ultieme tv..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Had nou niet echt het idee dat ik voor €1699 een Full HD (PY70) aan het kopen was... meer een nieuw model scherm met modernere technieken/opties/toeters&bellen aan boord :P ja toch? niet dan?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

Citaat van: cip54 op januari  3, 2008, 16:18:36
er zijn ook genoeg mensen met een hdtv die geen flauw idee hebben wat hd eigenlijk is.

De term HD(TV) wordt enorm verward met gewone digitale tv. Meestal weet
men inderdaad niet dat HDTV een hogere resolutie variant is van normale digitale tv, maar
denkt gewoon "HDTV = normale digitale televisie".

Ik vind het eigenlijk niet gek ook. Er wordt op televisie maar bitter weinig aandacht aan gegeven. Volgens
mij is er ooit Vara's Kassa geweest die het fenomeen getracht heeft uit te leggen, maar daar hield het verder
wel zo'n beetje mee op.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Robbert54

Citaat van: Bengbeng op januari  4, 2008, 00:35:53
De term HD(TV) wordt enorm verward met gewone digitale tv. Meestal weet
men inderdaad niet dat HDTV een hogere resolutie variant is van normale digitale tv, maar
denkt gewoon "HDTV = normale digitale televisie".

Ik vind het eigenlijk niet gek ook. Er wordt op televisie maar bitter weinig aandacht aan gegeven. Volgens
mij is er ooit Vara's Kassa geweest die het fenomeen getracht heeft uit te leggen, maar daar hield het verder
wel zo'n beetje mee op.

klopt kassa heeft er aandacht aan besteed maar dat was het dan ook. ook lekker hoe winkels daarin meespelen. die laten een blu-ray filmpje zien en zeggen hoe goed de tv wel niet is. en dan kom diegene thuis en sluit de tv waarschijnlijk ook nog eens analoog aan. en denkt dan: goh in de winkel leek het beeld beter... en dan gaan ze evt terug naar de winkel en word ze nog een een digitale tv  pakket aangesmeerd.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

francois

#1511
Is er in dit prachtig mooie interessante topic ook nog iets te vinden over de omlijsting van de PV 70 t.o.v de PV7 ?
Wij denken dat die glanzende omlijsting van de PV 70 wel eens storend zou kunnen worden.

Ik zou graag even willen vragen hoe dit over het algemeen wordt ervaren, kijken met zo'n glanzende
rand

Aan de andere kant, de PV70 is kwalitatief wel weer beter dan de PV7.

Moeilijk hoor, een keuze tussen deze 2 mooie types.

Robbert54

Citaat van: francois op januari  4, 2008, 16:01:27
Is er in dit prachtig mooie interessante topic ook nog iets te vinden over de omlijsting van de PV 70 t.o.v de PV7 ?
Wij denken dat die glanzende omlijsting van de PV 70 wel eens storend zou kunnen worden.

Ik zou graag even willen vragen hoe dit over het algemeen wordt ervaren, kijken met zo'n glanzende
rand

Aan de andere kant, de PV70 is kwalitatief wel weer beter dan de PV7.

Moeilijk hoor, een keuze tussen deze 2 mooie types.

mijn pioneer heeft ook een glanzende lijst maar heb er totaal geen last van hoor. heb het gevoel dat het beeld er eerder nog groter door lijkt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dennistattoo

heb ook geen last van die mooie glans lijst van mijn Pio, en het beeld lijkt idd veel groter. Zat bij een 50inch Samsung te kijken en had het gevoel dat mijn Pio net zo groot was.
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

aMUSEd

Ik heb geen last van de spiegelende omlijsting van de 42pv70.
Beste is natuurlijk om zelf eens te gaan kijken.

francois

Is het ook niet storend als er bijvoorbeeld een kaarsje wordt aangestoken (lekker gezellig) of
met een paar lampjes aan ?

We gaan zeker nog een keertje kijken (en dan kopen bij Vincent ;D) om speciaal op die rand
te letten.

Robbert54

#1516
vind ik niet hoor. ik heb er tenminste geen last van. al doe ik een lamp vol aan dan heb ik er nog geens last van. ik weet alleen niet of een panasonic net zo shiny is als de lijst van een pioneer, of minder of erger..

mooi trouwens dat iedereen al zegt: ik koop bij vincent, niemand zegt bij smits.. de baas van smits zal heel blij zijn met vincent!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

nognleek

Ik heb de Pana TH-50PV70 nu een paar dagen. Het klopt, dat je met alleen de TV er niet bent. DTV had ik al, maar heb ook de Samsung 360 decoder aangeschaft. Plus HDMI kabel. Het resultaat op iets minder dan 3 meter kijkafstand is echt prachtig. Wat een belevenis! Maar het hangt wel af van het gekozen kanaal.
Discovery en NGC HD... super. Alleen jammer, dat het echt aparte zenders zijn en je de hele dag naar dezelfde slangen zit te kijken (althans, is mij nu 3 keer overkomen). Echte promo programma's voor HD. Normale shows, zoals Deadliest Catch, Mythbusters of Dirty Jobs zitten er niet bij. Die moet je dan in SD bekijken, waarbij de uitzending ook nog eens in 4:3 is. De Samsung decoder kan dat niet op een intelligente manier uitrekken. Heb alle kombinaties tussen de decoder en op de TV geprobeerd, maar het resultaat is en blijft vervormd en slecht van beeld (wordt dan blokkerig).
Het meest frappant is wel, dat wij thuis niet of nauwelijks verschil zien in Film1 SD en Film1 HD. Niet op 720P en ook niet op 1080I. Het enige verschil is de audio, welke op het HD kanaal in 2.1 is. Tenzij wij naar de oogarts moeten of de apparatuur inferieur is, niet de moeite waard. Mijn voorlopige/voorzichtige conslusie is, dat qua TV uitzendingen kanalen met een fatsoenlijk bitrate net zo goed zijn. Gisteravond zapte ik langs LOTR op een duits kanaal, nota bene met 5.1 geluid. Schitterend! Ik weet niet in hoeverre HDTV zich met een BD of HD speler kan meten, maar ten opzichte van SDTV....

Fico

Citaat van: nognleek op januari  4, 2008, 17:11:57
Ik heb de Pana TH-50PV70 nu een paar dagen. Het klopt, dat je met alleen de TV er niet bent. DTV had ik al, maar heb ook de Samsung 360 decoder aangeschaft. Plus HDMI kabel. Het resultaat op iets minder dan 3 meter kijkafstand is echt prachtig. Wat een belevenis! Maar het hangt wel af van het gekozen kanaal.
Discovery en NGC HD... super. Alleen jammer, dat het echt aparte zenders zijn en je de hele dag naar dezelfde slangen zit te kijken (althans, is mij nu 3 keer overkomen). Echte promo programma's voor HD. Normale shows, zoals Deadliest Catch, Mythbusters of Dirty Jobs zitten er niet bij. Die moet je dan in SD bekijken, waarbij de uitzending ook nog eens in 4:3 is. De Samsung decoder kan dat niet op een intelligente manier uitrekken. Heb alle kombinaties tussen de decoder en op de TV geprobeerd, maar het resultaat is en blijft vervormd en slecht van beeld (wordt dan blokkerig).
Het meest frappant is wel, dat wij thuis niet of nauwelijks verschil zien in Film1 SD en Film1 HD. Niet op 720P en ook niet op 1080I. Het enige verschil is de audio, welke op het HD kanaal in 2.1 is. Tenzij wij naar de oogarts moeten of de apparatuur inferieur is, niet de moeite waard. Mijn voorlopige/voorzichtige conslusie is, dat qua TV uitzendingen kanalen met een fatsoenlijk bitrate net zo goed zijn. Gisteravond zapte ik langs LOTR op een duits kanaal, nota bene met 5.1 geluid. Schitterend! Ik weet niet in hoeverre HDTV zich met een BD of HD speler kan meten, maar ten opzichte van SDTV....

Je zou eens moeten zien tot wat je scherm in staat is met een PS3 van €399,-  :o

Wedden dat je binnen de week naar de winkel stapt om een paar Blu-ray films te kopen  ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

#1519
alleen snapt het scherm geen hol van de 1080p/24hz ... major bummer  :P

heb vandaag 16 blocks op Blu-ray gekeken.. wéér zo'n suffe DFW disc met 'n max van 720p
en ik kan je verzekeren dat dezelfde film vanaf DVD (geupscaled door de PS3) hetzelfde beeld geeft...  ???

nou jullie weer  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

nognleek

Ik heb de PS3 even overwogen, maar bij een vluchtige check op wat er verkrijgbaar is aan titels, is het of Blue-ray, of HD-DVD en niet op beiden.
En wat er te huur is, is ook zeer beperkt. Heb dus eerst maar een Panasonic DVD-S100 besteld. Als ik nu ook nog aan kom met een PS3, dan gaat iemand hier over financiele prioriteiten zeuren. Los van het feit, dat ik dan CoD4 wil spelen, terwijl zij het huisje op de prairy moet kijken.  :'(

Fico

Citaat van: Snutchz op januari  4, 2008, 23:46:45
alleen snapt het scherm geen hol van de 1080p/24hz ... major bummer  :P

heb vandaag 16 blocks op Blu-ray gekeken.. wéér zo'n suffe DFW disc met 'n max van 720p
en ik kan je verzekeren dat dezelfde film vanaf DVD (geupscaled door de PS3) hetzelfde beeld geeft...  ???

nou jullie weer  ;D

Niet zo pessimistisch hé...je kan die TH-50PV70 perfect aansturen in 1080p/60Hz en de PS3 perfect het 3:2 pulldown process laten uitvoeren op het 1080p/24Hz beeldsignaal waarvan 99% van alle Blu-ray films gebruik van maken.

Het is niet omdat die prutsers van DFW een paar Blu-ray's hebben uitgebracht in 1080i, je dat formaat moet gaan afbreken.

Koop maar eens een Blu-ray van één van de Pixar films. Ik speel hier dagelijks de Blu-ray "Pixar Short Films Collection" op mijn Pioneer 50" met "slechts" 1365x768 pixels en als ziet hoeveel scherper dat dan is in vergelijking met de beste DVD's die ik hier heb liggen  :o :o :o

BTW, die "Pixar Short Films Collection" geeft trouwens ook zéér goed weer hoeveel gedetailleerder die Pixar films door de jaren heen zijn geworden!

AWESOME  O0 O0 O0
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Robbert54

Citaat van: Fico op januari  5, 2008, 01:16:38
Niet zo pessimistisch hé...je kan die TH-50PV70 perfect aansturen in 1080p/60Hz en de PS3 perfect het 3:2 pulldown process laten uitvoeren op het 1080p/24Hz beeldsignaal waarvan 99% van alle Blu-ray films gebruik van maken.

Het is niet omdat die prutsers van DFW een paar Blu-ray's hebben uitgebracht in 1080i, je dat formaat moet gaan afbreken.

Koop maar eens een Blu-ray van één van de Pixar films. Ik speel hier dagelijks de Blu-ray "Pixar Short Films Collection" op mijn Pioneer 50" met "slechts" 1365x768 pixels en als ziet hoeveel scherper dat dan is in vergelijking met de beste DVD's die ik hier heb liggen  :o :o :o

BTW, die "Pixar Short Films Collection" geeft trouwens ook zéér goed weer hoeveel gedetailleerder die Pixar films door de jaren heen zijn geworden!

AWESOME  O0 O0 O0
die ga ik ook als eerste kijken wanneer ik mijn KURO terug heb!! geweldig die filmpjes! en ik blijf erbij dat Underworld, ook 1080i minstens zo goed is als de meeste 1080p blu-rays die ik heb. en dan zie je pas tot hoeveel kleuren zwart de kuro in staat is O0
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

teske

Citaat van: cip54 op januari  3, 2008, 16:18:36
iedereen kan zien dan een HD ready pio beter is dan welke full hd op dit moment.

Met een gewoon digitaal ben ik het met je eens,dan geeft de Pioneer het beste beeld (mijn ondervinding).
MAAR sluit je er een blue-ray speler op aan,dan geeft een FULL HD scherm toch een veel beter beeld dan een gewone Pioneer HD ready  8)
Wat volkomen normaal is natuurlijk.Waarom zeg ik dit?...ik ben de afgelopen 3 dagen constant van de ééne winkel naar de andere gereden (673 km op 3 dagen)
en wat is mijn conclusie :

Ga je gewoon digitaal tv kijken of met een gewone DVD speler filmpje kijken dan is er geen betere dan Pioneer,maar ze zijn wel verschrikkelijk duur.
Ga je HD tv kijken, gamen met een PS3 op 720p,of blue-ray afspelen op 1080p geeft een full HD beter beeld.

Waarmee staaf ik deze conclusie :

Ik heb de Pioneer PDP-SX5080 zien spelen vlak naast een Panasonic TH50PZ700,

1. gewoon digitaal signaal op allebei de plasma's en naast elkaar vergeleken op grote en kleine afstand => hier is maar 1 winnaar PIONEER
2. een SONY DVP-NS78 dvd speler weer op allebei de plasma's en vergeleken op grote en kleine afstand => weer een overwinning voor de PIONEER
3. een Blue-ray speler SONY BDP-S300B aangesloten op beide plasma's en vergeleken => op grotere afstand is het verschil weinig zichtbaar tussen de Full HD Panasonic en de HD ready Pioneer,maar ga je er 3m vanaf staan geeft de Panasonic een véél beter beeld dan de Pioneer,wat uiteraard normaal is aangezien hij veel meer beeldlijnen heeft.

Dan het prijskaartje :

-Pioneer PDPSX5080 : 3800 €
-Panasonic TH50PZ700 : 3300 €

En het geluid van de panasonic is met z'n ingebouwde subwoofer een pak voller dan de Panasonic.
De logische keus als je een PS3 hebt of je wil in de nabije toekomst HD gaan bekijken ga je gewoon voor de Panasonic,gewoon voor z'n prijs alleen al.
Zit je er minder dan 4m vanaf geeft de Panasonic nog eens beter beeld ook dan de Pioneer vanaf een 720p signaal.

DIT IS MIJN ONDERVINDING NA 13 SPECIAALZAKEN BEZOCHT TE HEBBEN OP GEBIED VAN PLASMA/LCD.

Snutchz

Citaat van: Fico op januari  5, 2008, 01:16:38
Niet zo pessimistisch hé...je kan die TH-50PV70 perfect aansturen in 1080p/60Hz en de PS3 perfect het 3:2 pulldown process laten uitvoeren op het 1080p/24Hz beeldsignaal waarvan 99% van alle Blu-ray films gebruik van maken.

Het is niet omdat die prutsers van DFW een paar Blu-ray's hebben uitgebracht in 1080i, je dat formaat moet gaan afbreken.

Koop maar eens een Blu-ray van één van de Pixar films. Ik speel hier dagelijks de Blu-ray "Pixar Short Films Collection" op mijn Pioneer 50" met "slechts" 1365x768 pixels en als ziet hoeveel scherper dat dan is in vergelijking met de beste DVD's die ik hier heb liggen  :o :o :o

BTW, die "Pixar Short Films Collection" geeft trouwens ook zéér goed weer hoeveel gedetailleerder die Pixar films door de jaren heen zijn geworden!

AWESOME  O0 O0 O0

ik heb 't een beetje gehad met dat interlaced ...  ^-^ nou heb ik Zodiac van David Fincher gezien op DVD (1080p upscaled/PS3) en die zag er even verbluffend uit als 16 Blocks op 720p/Blu-ray .... zou 't die DTS zijn geweest die zoveel Gb in beslag heeft genomen op dat schijfje..?  >:D

Pixar vind ik echt helemaal de bomb!! Ben een waanzinnige fan! Kijk dan ook zeer uit naar hun nieuwe project Wall-E  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini