Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bengbeng

#1175
Citaat van: aMUSEd op november 18, 2007, 23:05:35
Heb je dit scherm wel eens goed bekeken?
pixmapping ok, maar die antirefelectielaag :-X

Ik vraag me af of er inmiddels niet PZ/PY70's zijn zónder
die matte a.r. laag?

Dit schrijft Vincent (hdtvtest.co.uk) namelijk in zijn review van de PZ70:

"I am not sure if the front glass that makes up the screen was treated with anti-glare coating"

óf Vincent is stekeblind - want die coating kan je niet over het hoofd zien lijkt mij  ;D - óf er zijn inmiddels batches
in omloop zonder die coating.  :P

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ70B/Design.php
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

WimB

Mijn TH42PV70 geeft alleen 3 tikken als ik hem met de hoofschakelaar aan of uit zet. Verder hoor je t niet.

Fico

Citaat van: donaldk op november 19, 2007, 17:38:45
Font size aanpassen werkt helaas niet :( >:(. Op de meeste websites heeft de fontsize instelling totaal geen effect, helaas. Waar het wel effect heeft wordt de lay-out door elkaar gegooid en wordt het alsnog een onleesbaar zooitje. En de fontsize keuze mogelijkheden zijn ronduit beperkt. Dacht dat MS al jaren vector fonts gebruikte 'True Type', maar blijkbaar niet. Er wordt in ieder geval niks mee gedaan, dpi van de windows gui is ook altijd nog vast (96 dpi?), grr.

Oh jawel hoor, gewoon Internet Explorer 7 gebruiken, die kan zelfs flash pagina's inzoomen als je wil ;)

Echt een grote verbetering t.o.v. IE6 voor schermen met een hoge resolutie  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dirc

Citaat van: WimB op november 19, 2007, 21:04:44
Mijn TH42PV70 geeft alleen 3 tikken als ik hem met de hoofschakelaar aan of uit zet. Verder hoor je t niet.

Die tikken heb ik OOK:D

PjotrrrNL

Hier geen tikken bij een hangende 42PV70, een plasma genereert ook warmte omdat een deel aan blijft staan, dit verbruik wil ik nog eens gaan meten, schijnt behoorlijk te zijn?

Ik vermoed dus dat de servicedienst dit ter plekke probeert op te lossen door boutjes/schroeven losser te zetten of met een viltkit aan de gang te gaan.

Fico

#1180
Citaat van: PjotrrrNL op november 19, 2007, 22:14:45
Hier geen tikken bij een hangende 42PV70, een plasma genereert ook warmte omdat een deel aan blijft staan, dit verbruik wil ik nog eens gaan meten, schijnt behoorlijk te zijn?

Bijlange niet, mijn PDP-507XD verbruikt slechts 0,7W in standby. Dat is toch te verwaarlozen  :P

Mijn vorig scherm, een PDP-427XA, verbruikte zelfs maar 0,3W in standby. Dat komt waarschijnlijk doordat deze niet beschikte over een DVB-T tuner met timerfunctie.

Als je dat vergelijkt met mijn Humax HDTV satellietontvanger is dat om te lachen. Dat bakje verbruikt dus maar liefst 20W in standby  :o
Dat is dan ook de reden waarom ik hem overdag altijd volledig uitschakel met de netschakelaar ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ralvinski

#1181
delete this plz
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

Fico

Heeft er iemand toevallig de nieuwe Philips 52" Full HD Clear LCD - 52PFL9632D al eens ergens zien spelen?

Ik ben dit scherm toevallig tegengekomen op de Philips website en ben dan eens gaan kijken op kieskeurig en heb daar een aantal goede reviews over teruggevonden.

Ik heb voor dit scherm ook een speciaal topic geopend met alle specificaties en een ook foto...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=67358.0
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

Laat ik hier ook maar even mijn vraag stellen... ik heb onlangs de Panasonic Plasma TH-42PY70 aangeschaft en nou vallen mij de groene 'phosphor trails' nog behoorlijk op hier en daar. Zal dit naar verloop van tijd verdwijnen? En is het er uit te calibreren misschien?

De waardes staan allen op 50%, behalve contrast (40%) en de beeldmodus is ingesteld op Cinema dus abnormaal hoog staat deze niet ingesteld. Graag hoor ik dan ook de ervaringen van anderen met dit scherm die er tevens ook op gamen :)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op november 26, 2007, 09:47:39
Laat ik hier ook maar even mijn vraag stellen... ik heb onlangs de Panasonic Plasma TH-42PY70 aangeschaft en nou vallen mij de groene 'phosphor trails' nog behoorlijk op hier en daar. Zal dit naar verloop van tijd verdwijnen? En is het er uit te calibreren misschien?

Snutchz, ik vrees dat dit een klein beetje eigen is aan de plasmatechnologie en het ene merk/model heeft er al wat meer last van dan het andere. Bovendien zal een eigenaar van een plasmascherm dit niet altijd willen toegeven, maar ik kan het op mijn Pioneer goed zien wanneer ik met een test-DVD een vertikale witte lijn zeer snel van links naar rechts laat bewegen of omgekeerd. Gelukkig valt dit niet op met normale TV of filmbeelden. Ook niet bij mijn PS3 games.

Misschien dat de nieuwste LCD schermen met een responstijd van 3ms iets geschikter zou zijn voor jou?

Hoe nieuw is je scherm? Misschien kan je hem nog omruilen?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

Hallo Fico, dank voor je snelle reactie  :) Ik heb hiervoor de Pioneer 427XA gehad die met hetzelfde probleem kampte... volgens velen op het Tweakers forum loop ik die groene phosphor trails uit mijn duim te zuigen... of beweren ze dat je ze alleen kunt zien wanneer je alle waardes abnormaal hoog zet of wanneer je je 'snufferd' tegen de glasplaat drukt.

Dat ze inherent zijn aan de plasma techniek is mij nu wel duidelijk ;) Toch vind ik de LCD's veel minder mooi beeld geven dus zou ik die trails maar voor lief moeten nemen...

Het scherm is woensdag gebracht. Maar zal er niet over prakiseren deze voor een LCD in te ruilen.  ;D

Bij mijn PS3 games vallen ze ook op hoor (Resistance/Heavenly Sword oa) je ziet ze verder overal in (het minst met Blu-Ray in elk geval) maar het is niet anders  :P

Btw: heb jij Heavenly Sword gespeeld voor de PS3? Zagen die achtergrond graphics er ook zo afschuwelijk uit bij jou?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op november 26, 2007, 10:55:26
Dat ze inherent zijn aan de plasma techniek is mij nu wel duidelijk ;) Toch vind ik de LCD's veel minder mooi beeld geven dus zou ik die trails maar voor lief moeten nemen...

Het scherm is woensdag gebracht. Maar zal er niet over prakiseren deze voor een LCD in te ruilen.  ;D

Bij mijn PS3 games vallen ze ook op hoor (Resistance/Heavenly Sword oa) je ziet ze verder overal in (het minst met Blu-Ray in elk geval) maar het is niet anders  :P

Btw: heb jij Heavenly Sword gespeeld voor de PS3? Zagen die achtergrond graphics er ook zo afschuwelijk uit bij jou?

Als je net zoals ik, vooral 's avonds, het beeld van een plasma weet te appreciëren zou ik inderdaad ook niet omruilen met een LCD.

Ik heb het game Heavenly Sword niet en vooral mijn vrouw en kinderen spelen eigenlijk met de PS3 vooral games zoals Harry Potter en de orde van de Feniks, Lego Star Wars, The Complete Saga en Ratchet & Clank, Tools of Destruction  ;D

Ikzelf speel af en toe demo's zoals Gran Turismo 5: Prologue of Need for Speeds: Prostreet   O0

Maar ook tijdens al deze games heb ik gelukkig tot hiertoe nog geen enkel spoor van het phosphor trails gevonden  :D

Zoals met alle zaken in de audio/video wereld, is de ene persoon daar vrees ik wat gevoeliger aan dan de andere  ::)

Heb je Heavenly Sword ook al eens op een ander plasma- of LCD-scherm gespeeld? En zo ja, had je daar ook dat probleem?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

Jazeker, op de Pioneer was dit idem... ik snap niet zo goed waar dit aan zou kunnen liggen  ??? Mensen op dit forum heb ik nog niet zien klagen over dit verschijnsel, terwijl ik mij er echt helemaal bont en blauw aan erger. Wat is eigenlijk de term voor dit verschijnsel (beeldvakken die over elkaar heen schuiven/lijnen in het beeld) kan jij dat vertellen? Thnx!

Wat doet die 'super white output' (HDMI) nou eigenlijk?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op november 26, 2007, 11:39:58
Wat doet die 'super white output' (HDMI) nou eigenlijk?

'Super White' slaat op YCbCr videosignalen en is het equivalent voor RGB Full Range (0-255). Om te weten of je scherm al dan niet RGB Full Range of YCbCr Super White ondersteunt moet je deze functie eerst inschakelen op je PS3 en dan met de webbrowser van je PS3 surfen naar de volgende webpagina waarop een aantal grijze vlakken te zien zijn: http://sr-388.net/images/patterns/Brightness.jpg

Als je alle grijze vlakken kan zien, is je scherm in staat om RGB Full Range of YCbCr Super White weer te geven.

Is dat niet het geval, zoals op mijn Pioneer 7G plasmascherm, moet je RGB Limited (16-235) en YCbCr zonder Super White gebruiken. Je zal zien dat je dan de grijze vlakken wel kan zien ;)

De Pioneer 8G plasmaschermen kunnen wel RGB Full Range en YCbCr Super White weergeven  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

Ok  :) maar heb jij nog een verklaring voor die schuivende vlakken in HS (PS3)? Hoe noemen ze dit en waar wordt het door veroorzaakt?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WimB

Is er trouwens duidelijkheid wat die tikken zijn die je bij de panasonic plasma's soms hoort en of het nu wel of niet kwaad kan? Ik merk op dit moment dat hij vaker last daarvan krijgt bij het aan en uitzetten en het op standby zetten.

Raimond

#1191
Citaat van: Snutchz op november 26, 2007, 12:09:16
Ok  :) maar heb jij nog een verklaring voor die schuivende vlakken in HS (PS3)? Hoe noemen ze dit en waar wordt het door veroorzaakt?

Het spel is gewoon slecht geprogrammeerd >:(,ik merk het hier ook wel op mijn 508xd,beeldfouten zijn er nogal met de demo van dit spel.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Snutchz

Ik merkte het idd ook al in de demo ;) In de hoop dat het door het downloaden zou komen, uiteindelijk toch maar de game gehaald... hui-len met de pet op  >:( en ook nog eens véééél te kort (6 uur)  :o
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

denada

Er zijn nu eenmaal niet zoveel fatsoenlijke spellen op de PS3, misschien toch maar een XBOX360 gaan halen?  8)

bink

@ Wimb
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=538853

een linkje met nog mensen die klikproblemen hebben, hier en daar een poging om dit op te lossen.

Wat me opgevallen is (en ik hoop dat Ajbalmere me weer niet gaat blameren...:)
ik heb al meerdere keren een plasma gezien met "juist in het midden van het scherm" een ganse verticale rij gestoorde pixels, of soms was juist gans de linkerhelft van het scherm gestoord.
Steeds was dit bij panasonic.
Heeft iemand anders dit ook al vastgesteld??

Snutchz

Citaat van: denada op november 27, 2007, 21:20:50
Er zijn nu eenmaal niet zoveel fatsoenlijke spellen op de PS3, misschien toch maar een XBOX360 gaan halen?  8)

Heb ik al  ;D En die fatsoenlijke games zijn er wel hoor! Ninja Gaiden Sigma, Warhawk, CoD4, Ratchet & Clank, Uncharted : Drake's Fortune ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

aMUSEd


Fico

Citaat van: Snutchz op november 27, 2007, 21:58:16
Heb ik al  ;D En die fatsoenlijke games zijn er wel hoor! Ninja Gaiden Sigma, Warhawk, CoD4, Ratchet & Clank, Uncharted : Drake's Fortune ;)

Maar daarmee zie jij die Phosphor Trails ook dacht ik hé?  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Snutchz

Citaat van: aMUSEd op november 27, 2007, 22:40:45
Deze moet helaas nog uitkomen.

De PAL versie moet nog uitkomen... ik heb de NTSC versie al gespeeld ;)

Citaat van: Fico op november 27, 2007, 22:54:38
Maar daarmee zie jij die Phosphor Trails ook dacht ik hé?  :-\

Yup... helaas wel. Wat voor een bron je er ook op aansluit... de trails blijven zichtbaar (ook al zijn ze soms flinterdun)
Ik betrap mijzelf er wel eens op dat ik er gericht naar op zoek ga....  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Fico

Citaat van: Snutchz op november 27, 2007, 23:59:58
Yup... helaas wel. Wat voor een bron je er ook op aansluit... de trails blijven zichtbaar (ook al zijn ze soms flinterdun)
Ik betrap mijzelf er wel eens op dat ik er gericht naar op zoek ga....  :P

Ik hoop dat ik deze vraag niet al eens eerder gesteld heb, maar hoe zien die bewegingen er uit als je die games op één van de nieuwste LCD TV's zou spelen met een responstijd van 3 à 4ms?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500