Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bengbeng

#1075
Citaat van: Vincent op november  9, 2007, 22:40:03
Niet helemaal waar .. :) Als je een samsung koopt die bijvoorbeeld een serieuze beeldfout heeft of een ander mankement dan moet je hopen dat je het scherm bij een goede
dealer hebt gekocht want Samsung werkt niet met een DOA regel. Alles wordt gerepareerd of moet worden opgehaald. Ook al werkt het scherm bij de eerste ingebruikname niet
dus ook bij dat merk heb je een goede dealer nodig. Als wij zoiets meemaken (en dat gebeurd nogal eens) dan moeten we alle zeilen bijzetten om dat voor mekaar te krijgen bij
hun. En dan zijn wij nog een behoorlijk grote dealer..

Je betaald misschien eens een keer 100 eur meer maar bij een goede dealer kopen is gewoon erg handig bij dit soort gevoelige toestellen.

Mvg

Vincent

Je vergeet één ding wat een voordeel is bij internetaankopen; de 10 dagen afkoelingsperiode. Zonder opgaaf van reden kun je het scherm binnen 10 dagen retourneren. Dit wil zeggen dat in het geval van een DOA, de internetleverancier héél gewillig is om het scherm direct om te ruilen voor een ander, want anders stuur je het toch gewoon terug?  (en loopt hij z'n centjes mis)  ;)

Overigens zijn er legio internet prijsstunters die gewoon een winkel/showroom hebben en bekend staan om een goede service, denk aan bijv. Plasmavisie.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ajbeefde

Citaat van: Bengbeng op november 10, 2007, 17:05:13
Je vergeet één ding wat een voordeel is bij internetaankopen; de 10 dagen afkoelingsperiode. Zonder opgaaf van reden kun je het scherm binnen 10 dagen retourneren. Dit wil zeggen dat in het geval van een DOA, de internetleverancier héél gewillig is om het scherm direct om te ruilen voor een ander, want anders stuur je het toch gewoon terug?  (en loopt hij z'n centjes mis)  ;)

Overigens zijn er legio internet prijsstunters die gewoon een winkel/showroom hebben en bekend staan om een goede service, denk aan bijv. Plasmavisie.

Niet geheel correct, hoe vaak zien we hier geen topics voorbij komen waarbij de internetstore gewoon geen reactie geeft bij problemen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

biggdiesel

Wil ook het liefst bij een dealer kopen, want tv's zijn nu eenmaal sensitive machinery.En zoals hier te zien niets dan lof over Smits, en mond aan mond is nog steeds de beste reclame en dit w hier wel bewezen.   ;)
Maar het is inderdaad geen 100 maar 1000€ (weet nu niet bij Smits maar wel in Belgie) En begrijp dat wel ergens (winkel, toestellen in demo, service,...)
En zo kom je al vlug op een 2000-4000€ als je een nieuw homecinema systeemtje aanlegt. Zonder de hoge dieselprijs mee tellen voor een tripje naar de dealer  ;D
Maar zal toch een dezer dagen eens een uitstapje maken naar Arnhem (als de diesel wat zakt) voor eens een prijsofferte.
Onkyo TX-SR 875 / JBL CSC / XBOX360 + HD-DVD / PS3

Vincent

Citaat van: Bengbeng op november 10, 2007, 17:05:13
Je vergeet één ding wat een voordeel is bij internetaankopen; de 10 dagen afkoelingsperiode. Zonder opgaaf van reden kun je het scherm binnen 10 dagen retourneren. Dit wil zeggen dat in het geval van een DOA, de internetleverancier héél gewillig is om het scherm direct om te ruilen voor een ander, want anders stuur je het toch gewoon terug?  (en loopt hij z'n centjes mis)  ;)

Overigens zijn er legio internet prijsstunters die gewoon een winkel/showroom hebben en bekend staan om een goede service, denk aan bijv. Plasmavisie.

Absoluut ik zal ook niet ontkennen dat er wel een aantal goede internetwinkels tussenzitten die de producten gewoon voor een scherpe prijs neerzetten (en niet voor een idiote dumpprijs wat alleen
maar als doel heeft om het product kapot te maken) Een beetje concurrentie is nooit weg maar dan moeten de verschillen ook niet astronomisch groot zijn of het verschil in service moet erg groot zijn.
Gelukkig is dat bij ons niet het geval :D En natuurlijk hebben we ook zeer veel merken die niet op internet zijn te verkrijgen. En waar ook een deskundige uitleg bij noodzakelijk is.

Mvg

Vincent

Bengbeng

#1079
Citaat van: ajbalmere op november 10, 2007, 18:36:29
Niet geheel correct, hoe vaak zien we hier geen topics voorbij komen waarbij de internetstore gewoon geen reactie geeft bij problemen...

Er zullen best Beun de Hazen tussen zitten, maar die heb je ook bij de "gewone" dealers. Er zijn wel degelijk gerenommeerde internetstores die wél service verlenen. Internetbedrijven worden hier per definitie als zijnde dubieus afgeschilderd lijkt wel, waar je met een boog omheen moet, sterker nog, er wordt zonder blikken of blozen 1000 euro(!!!) méér betaald door sommige personen om maar niet bij een internetshop te hoeven kopen. Nou, succes ermee.  :) ;)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ajbeefde

Citaat van: Bengbeng op november 10, 2007, 20:03:31
, sterker nog, er wordt zonder blikken of blozen 1000 euro(!!!) méér betaald door sommige personen om maar niet bij een internetshop te hoeven kopen. Nou, succes ermee.  :) ;)

Dank je  :)     ... ik winkel graag bij de speciaalzaak..... kopje koffie, goed advies en service.... dat is me wel een paar extra centen waard...

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Michael Dag

Citaat van: ajbalmere op november 10, 2007, 21:09:24
kopje koffie,

Pana xxPY70 of xxPY700, krijg je van 1 nov tot 31 dec ook nog een Krups Le Cube Espresso apparaat erbij...  ;)
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

ajbeefde

Citaat van: Michael Dag op november 11, 2007, 12:35:56
Pana xxPY70 of xxPY700, krijg je van 1 nov tot 31 dec ook nog een Krups Le Cube Espresso apparaat erbij...  ;)

Geld dat ook voor de mensen die de Pana's uit onze buurlanden via webshops naar binnen slepen?  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Randal

Citaat van: ajbalmere op november 11, 2007, 13:10:23
Geld dat ook voor de mensen die de Pana's uit onze buurlanden via webshops naar binnen slepen?  :)

CitaatDeze actie is alleen geldig voor aankopen via reguliere Nederlandse
Panasonic verkooppunten – aankopen via internet zijn uitgesloten van
deelname.
bron: panasonic.nl

tuytje

Ok,

heb gisteren een dagje shopping achter de rug. Eerst ben ik naar een lokale dealer gegaan die me gebeld had dat ik de Pana TH-50PZ70 kon gaan bekijken. Kom ik daar toe en staat hij nog in de doos  ;D. Mooie doos trouwens. De verkoopprijs is 2799 €. Nadat ik vermelde dat ik later op de dag nog eens naar de
Fnac ging liet hij me weten dat hij zeker nog iets van de prijs ging afdoen. Hoeveel wou hij toen niet zeggen. Ik vertelde hem ook dat ik gecharmeerd was door de Samsung PS-50P96FD en dat dat mijn reden was voor een bezoek aan de Fnac.  :-[ Moet zeggen dat ik schrok van zijn reactie. Laat ons zeggen dat hij niet hoog oploopt met Samsung Plasma-televisies  ::). Volgens hem zijn de kleuren van de Samsungs niet echt fantastisch.

Dan richting Fnac. De Sammy stond daar opgesteld en er was een ( gewone ) DVD van Shrek3 aan het afspelen. Was niet bijster onder de indruk van het beeld maar dat was ik van geen enkele TV daar opgesteld. Voor de rest weinig op te merken ; mooie televisie, draaibare voet ( is voor mij belangrijk ). Prijs 3299€ inclusief DVD recorder van 160 Gig.

Toen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken. Ik vroeg de prijs zonder DVD recorder.
De verkoper antwoordde dat het een promotie was en dat de DVD-recorder eigenlijk gratis was maw de prijs met of zonder dat toestel bleef = ??? ??? ???
Toen heb ik mijn troef op tafel gelegd en een offerte getoond van de internetwinkel Electroline.be waar deze televisie stond aan 2410 €. Ik heb er ook bijgezegd dat ik al jaren Fnac-lid ben en trouwe klant ( wat juist is ) en dat ik niet verwacht dat de Fnac internetprijzen gaat hanteren maar dat ik toch wel enorm schrok van het grote prijsverschil.
De verkoper dacht heel lang en diep na en gaf me uiteindelijk een prijs van 2999€ en 10% op mijn lidkaart maw 300€ extra te spenderen ergens in de Fnac.
Niet geheel ontevreden met zijn voorstel ben ik huiswaarts getrokken. Verwacht nog een telefoontje van de lokale dealer zodra de Pana Viera is uitgepakt en dan neem ik mijn beslissing.

Hou jullie op de hoogte !

Mvg

C



PjotrrrNL

Kijk...Dat is nu onderhandelen!
Sukses met de keuze...

aMUSEd

Goed gedaan. Hebben ze bij de lokale winkel wel de samsung staan? Het lijkt me toch nog steeds lastig om de sammy te vergelijken met de pana wanneer ze in verschillende winkels staan..

copran

#1087
Ik zie hier de PANA TH-50PZ70 staan voor € 2189,- ?

http://www.iishop.be/th50pz70-th-50pz70-full-hd-plasma-tv-p-1013.html


En de Samsung PS-50P96FD voor € 2304,95 ?

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=154365


Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

tuytje

Citaat van: cor010 op november 13, 2007, 12:59:54
Ik zie hier de PANA TH-50PZ70 staan voor € 2189,- ?

http://www.iishop.be/th50pz70-th-50pz70-full-hd-plasma-tv-p-1013.html


En de Samsung PS-50P96FD voor € 2304,95 ?

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=154365




Ik weet het ; de prijsverschillen zijn soms zeer groot. Ik koop echter liever bij een dealer gezien de aftersales-service.
Daarmee mijn zoektocht naar de goedkoopste ( lokale ) dealer. Van mij mogen ze gerust wat verdienen maar uiteraard zijn er grenzen.

Groeten

C





Snutchz

Ik heb de Pana TH42PY70 voor €1799 zien hangen... is dit een fatsoenlijke prijs?  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WickedGame

Citaat van: Snutchz op november 13, 2007, 14:10:45
Ik heb de Pana TH42PY70 voor €1799 zien hangen... is dit een fatsoenlijke prijs?  :P

1799,- hmm gezien kieskeurig niet echt. Al hebben de "winkels" als stassen en RAF hem gelijk of duurder staan. Maar denk dat voor een reguliere winkel een prijs van 1749,- en misschien wel 1699,- haalbaar moet zijn. Overigens vind ik die 1550,- euro internetwinkels discutabel.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Mike Philippens

Citaat van: WickedGame op november 13, 2007, 16:45:55
Overigens vind ik die 1550,- euro internetwinkels discutabel.
Niet noodzakelijk. Bob heeft 'm voor 2 tientjes meer en dat is toch een nette zaak. Ik meen zelfs (kan het alleen niet meer vinden) dat het een officieel product is van de NL distributeur, dus mét de aan-huis garantie van Panasonic. Geen grijze import dus. Helaas is niet elke internet zaak een echte onderneming. Een beetje selectief zijn kan geen kwaad.

Fico

Citaat van: tuytje op november 13, 2007, 11:48:06
Niet geheel ontevreden met zijn voorstel ben ik huiswaarts getrokken. Verwacht nog een telefoontje van de lokale dealer zodra de Pana Viera is uitgepakt en dan neem ik mijn beslissing.

Hou jullie op de hoogte !

Wow, spannend zeg, ben echt benieuwd dewelke je gaat kiezen  ::)
Ik zou zelf nog héél erg twijfelen eerlijk gezegd, zeker omdat Panasonic met z'n 11de generatie reeds in de lente van 2008 ook met de nieuwe plasma 2.0 technologie en échte 24fps support gaat komen :-\

Ik ga voor mijn vader zowiezo jouw de 2 plasmaschermen ook nog eens vergelijken met de volgende LCD TV's :P
- Sharp LC-52XL2E
- Samsung LE52F96
- Sony KDL-52X3500
- Toshiba 52Z3030D
- Philips 52PFL9632D

gr,
Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

denada

Citaat van: Fico op november 14, 2007, 02:56:17

Ik zou zelf nog héél erg twijfelen eerlijk gezegd, zeker omdat Panasonic met z'n 11de generatie reeds in de lente van 2008 ook met de nieuwe plasma 2.0 technologie en échte 24fps support gaat komen :-\


Fico,

Hoeveel is van bovenstaande al bekend? Is er bekend op welke termijn panasonic komt met een press release over wat er nu in de nieuwe schermen gaat komen, en op welke termijn deze ook echt te koop zullen zijn voor de consument.

Ik ben nu nog aan het kijken op mijn 8807 crt van Philips, maar ik heb eens naar de 42pv70 gekeken van Panasonic, en vind daar vooral mijn xbox360 beeld toch een stuk mooier op, maar ik heb verder eigenlijk nog geen HD bron in huis.


Snutchz

Bij de Wehkamp staat de TH-42PY70 nu voor €1299  :P Vast vanwege dat coating schandaal!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Mike Philippens

Citaat van: Snutchz op november 14, 2007, 20:54:48
Bij de Wehkamp staat de TH-42PY70 nu voor €1299  :P Vast vanwege dat coating schandaal!
Bloody hell! Dat is wél effe €300 eraf tov de laagste prijs die er op KK staat. Da's niet mis...

Vincent

Citaat van: Snutchz op november 14, 2007, 20:54:48
Bij de Wehkamp staat de TH-42PY70 nu voor €1299  :P Vast vanwege dat coating schandaal!

Het is dan ook de 42PV70.. die we al een 3 maanden voor 1099.- verkopen ...

aMUSEd

Citaat van: Vincent op november 15, 2007, 00:01:12
Het is dan ook de 42PV70.. die we al een 3 maanden voor 1099.- verkopen ...
;D

Mike Philippens

Citaat van: Vincent op november 15, 2007, 00:01:12
Het is dan ook de 42PV70.. die we al een 3 maanden voor 1099.- verkopen ...
Ik zag het idd ook. Die specs waren al verkeerd. Ben alleen benieuwd...dit is wel een beetje op het randje van de 'kennelijke vergissing'. Als ik zou willen, is Wehkamp mooi de sigaar voor elke bestelde tv. Het zou zomaar een actie kunnen zijn, dus juridisch krijgen ze een zware kluif als ze hiermee weg willen komen. Alleen die 3 weken levertijd en het kopje koffie dat ik niet bij ze krijg (Vincent!) houdt me tegen... ;)