Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

aMUSEd

Ik post m'n vraag maar even in dit topic want ik kan er maar niet achter komen:
Tijdens een winkelbezoek werd me duidelijk dat schaduwdetail nagenoeg ontbrak bij alle geshowde lcd-tv's (ook bij de led lcd van samsung). Is dat iets waar je mee moet leren leven bij LCD? Of zijn er nog truken om dit te verbeteren? (via bv calibratie en/of instellingen?)

JCL

Backlight dimmen maar dat doen ze nooit in de winkel.

aMUSEd

Citaat van: JCL op oktober 28, 2007, 14:10:56
Backlight dimmen maar dat doen ze nooit in de winkel.
Krijg je dan juist meer schaduwdetail? Het lijkt me dat er dan juist nog minder schaduwdetail is.
Waarom kan een lcd weinig schaduwdetail laten zien?

Ramius

Citaat van: JCL op oktober 28, 2007, 14:10:56
Backlight dimmen maar dat doen ze nooit in de winkel.

Ik vrees dat je dan nog minder detail gaat krijgen of niet  ???

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

JCL

Nee juist meer. Als het zwart te vel wordt, als er teveel verlichting is wordt alles grijs. Als je het donkerder maakt wordt het zwart dieper en worden er meer "verschillende zwarts" zichtbaar.

Randal

Citaat van: Bengbeng op oktober 12, 2007, 01:15:25
Ik had even de hoop een review van de PZ70 te vinden op hdtvtest.co.uk maar je gebruikt
de link enkel als voorbeeld hoe reviews in het algemeen dienen te zijn?   :D  ::)


Hij staat er nu wel...
http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/11/01/panasonic-th-42pz70b-review

patspoel

Hallo. Ik heb een vraagje over LCD-schermen.

Ik ben op zoek naar een 32 inch scherm voor op de slaapkamer.
Nu zie ik bij bijvoorbeeld de Panas dat die geen ingebouwde digitale tuners hebben, alleen een analoge.
Houd analoog nu de gewone kabel vanuit de muur in?
Dan heeft een digitale tuner toch geen toegevoegde waarde..... want als je digitaal tv wilt kijken, heb je toch een kastje (hier in Barendrecht UPC) nodig?
Of zit ik er helemaal naast nu?

Robbert54

Beetje wel jah. bij een digitale ingebouwde decoder moet je alsnog een kabel uit de muur halen. maar kun je het kaartje (alleen dvb-t volgens mij) gewoon in de tv drukken. en analoog betekend gewoon een kabel uit de muur jah. zonder gebruik van digitale decoder.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Bengbeng

#1033
Citaat van: Randal op november  1, 2007, 10:50:41
Hij staat er nu wel...
http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/11/01/panasonic-th-42pz70b-review


Ik was zeer verbaasd toen ik het volgende las;

CitaatI am not sure if the front glass that makes up the screen was treated with anti-glare coating

Die LCD-achtige matte coating is toch niet te missen zou je zeggen?  :o Ik denk dat diegene die
de PZ700/PY70/PZ70 in het echt gezien hebben dat wel kunnen beamen.
Ik ga bijna denken dat er verschillende PZ70's in omloop zijn; die met de bekende matte, onder bepaalde lichtinvallen melkachtige coating, en
een versie zonder deze coating. Zou Panasonic het licht hebben gezien en die lelijke matte coating bij de latere serienummers
weggelaten hebben?  ::)


 
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

DylanF

Ook nog even een vraagje van mijn kant:

Thuis hebben wij een Pioneer 4270XA staan. Nu ga ik t huis uit en kan ik een soort van kiezen. Of ik krijg de Panasonic TH-42PV70 (of een andere rond die prijs) maar ik kan er ook voor kiezen die Pioneer mee te nemen en dat ze die Panasonic thuis neer zetten.

Nu lees ik hier alleen maar fantastische verhalen over die Panasonic, maar iedereen zou die Pio mee nemen toch?  :D

Bengbeng

#1035
Citaat van: DylanF op november  3, 2007, 21:46:06
Ook nog even een vraagje van mijn kant:

Thuis hebben wij een Pioneer 4270XA staan. Nu ga ik t huis uit en kan ik een soort van kiezen. Of ik krijg de Panasonic TH-42PV70 (of een andere rond die prijs) maar ik kan er ook voor kiezen die Pioneer mee te nemen en dat ze die Panasonic thuis neer zetten.

Nu lees ik hier alleen maar fantastische verhalen over die Panasonic, maar iedereen zou die Pio mee nemen toch?  :D

De Pioneer ziet er mooier uit als ie uit staat, maar daar heb je het wel zo'n beetje mee gehad. De 427 is zeer inbrandgevoelig,
heeft waarschijnlijk last van 'dirty screen', en het black level/contrast is gewoon matig te noemen ivm een PV70.
Aan de andere kant; als je echter zeer content bent met het beeld - je kijkt er immers al een poosje naar neem ik aan - dan zou ik gewoon de Pioneer houden. Het oog wil namelijk ook wat als ie uit staat.  :)

Btw, er zijn hier legio forummembers die hun 427 om hebben kunnen ruilen voor een 428, vanwege het dirty screen verhaal. Deze optie is natuurlijk het beste van allemaal.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

DylanF

Citaat van: Bengbeng op november  3, 2007, 22:05:16
De Pioneer ziet er mooier uit als ie uit staat, maar daar heb je het wel zo'n beetje mee gehad. De 427 is zeer inbrandgevoelig,
heeft waarschijnlijk last van 'dirty screen', en het black level/contrast is gewoon matig te noemen ivm een PV70.
Aan de andere kant; als je echter zeer content bent met het beeld - je kijkt er immers al een poosje naar neem ik aan - dan zou ik gewoon de Pioneer houden. Het oog wil namelijk ook wat als ie uit staat.  :)

Btw, er zijn hier legio forummembers die hun 427 om hebben kunnen ruilen voor een 428, vanwege het dirty screen verhaal. Deze optie is natuurlijk het beste van allemaal.  ;D

Dirty screen ???

Help me ff  :)

Hij staat nu zo'n maand of 2/3 denk ik. Net nieuw eigenlijk. Maar hij is inderdaad prachtig. Strak, glanzend zwart en geen poespas verder. Ik zou m heel graag meenemen maar als die Pana eigenlijk beter is, tsja, dan wordt t lastig  :D

Bengbeng

#1037
Citaat van: DylanF op november  3, 2007, 22:25:53
Dirty screen ???

Help me ff  :)


Ik wil geen slapende honden wakker maken  :) maar hierzo;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

Citaat
Hij staat nu zo'n maand of 2/3 denk ik. Net nieuw eigenlijk. Maar hij is inderdaad prachtig. Strak, glanzend zwart en geen poespas verder. Ik zou m heel graag meenemen maar als die Pana eigenlijk beter is, tsja, dan wordt t lastig

De Panny is niet op alle punten beter (bijv. beeldprocessing niet), maar wel op de puntjes die ik aangaf. Maar ben je al eens naar een winkel geweest om de PV70 in het echt te bekijken?




Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

#1038
Ik heb zelf een PDP-427XA gehad waar ik veel op wilde gamen. Bij nader inzien was dit scherm niet geschikt hiervoor....
Vanaf het eerste moment last gehad van het 'dirty screen' effect en later kwamen daar de groene phosphor trails bij.
Ook zagen de graphics er wat houterig uit (kartelrandjes, harde textures) ipv mooie ronde lijnen.

Dat mensen hun 427 in kunnen ruilen voor een 428 is complete onzin. Ik heb namelijk een reperateur hier voor langs laten komen die mij doodleuk vertelde dat Pioneer hiervoor is gedekt ???  kutmerk! Met de nieuwe Kuros lijn hebben ze dit eindelijk achter zich kunnen laten....

Goed, nu wil ik dus gaan voor 'n Sharp LC-42X20E of 'n Panasonic TH-42PY70 (die helaas 'slightly judder' vertoont op 24p)
Ik wil 'm dus voornamelijk gebruiken voor de Wii/XBOX360/PS3 en af en toe 'n Blu-Ray  :P

Anyone?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

DylanF

Citaat van: Bengbeng op november  3, 2007, 23:05:23
Ik wil geen slapende honden wakker maken  :) maar hierzo;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

De Panny is niet op alle punten beter (bijv. beeldprocessing niet), maar wel op de puntjes die ik aangaf. Maar ben je al eens naar een winkel geweest om de PV70 in het echt te bekijken?

Vandaag geprobeerd, maar nergens te vinden ::) Zal eens bij de MM in Rotterdam gaan kijken van de week.

Maar wat nou precies dirty screen is weet ik nog steeds niet :) Ben wel 30 pagina's door geweest denk ik...

Zit nu wel echt te twijfelen, heb ook een beetje het idee dat ik nu voorgelogen ben bij de dealer. Die verkocht immers alleen Pioneer plasma's en Sharp LCD omdat dat nu eenmaal de beste merken waren. En nu lees ik dit allemaal :-X Had ik ook beter van te voren kunnen doen natuurlijk maar goed. Vooralsnog zijn we eigenlijk wel tevreden met die Pio. En we kijken niet eens met digitale tv. Alleen wat ik vandaag wel had: De ondertiteling bij Rocky was zo blokkerig dat ik m heb uitgezet. Zou dit ook aan de tv liggen? Of kan dat ook gewoon komen door de dvd?

En wil wellicht ook binnekort een wii aanschaffen maar ook dan lijkt de Pana dus beter? Potverdomme >:( ;D

JPS2

Citaat van: Snutchz op november  3, 2007, 23:26:49
Dat mensen hun 427 in kunnen ruilen voor een 428 is complete onzin. Ik heb namelijk een reperateur hier voor langs laten komen die mij doodleuk vertelde dat Pioneer hiervoor is gedekt ???  kutmerk! Met de nieuwe Kuros lijn hebben ze dit eindelijk achter zich kunnen laten....

@Snutz: ik hoopte dat je naar FOK was uitgeweken, helaas. Misschien wat voorbarig maar ik hoop niet dat je hier ook de discussies komt verzieken.

@all: Troll alert, deze persoon heeft last van een Plasma trauma:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29015741#29015741
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29010547#29010547




Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

Citaat van: Snutchz op november  3, 2007, 23:26:49
Dat mensen hun 427 in kunnen ruilen voor een 428 is complete onzin.

Dat dat jou niet is gelukt ligt dan aan je dealer. Op dit forum zijn verscheidene mensen die hun
427 hebben kunnen omruilen (eventueel wel dan niet met bijbetaling) voor een 428, zie
de link die ik een paar berichtjes terug gaf.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Robbert54

Citaat van: Bengbeng op november  4, 2007, 01:35:09
Dat dat jou niet is gelukt ligt dan aan je dealer. Op dit forum zijn verscheidene mensen die hun
427 hebben kunnen omruilen (eventueel wel dan niet met bijbetaling) voor een 428, zie
de link die ik een paar berichtjes terug gaf.

als dat zou kunnen zou ik dat doen! ben geen panasonic liefhebber. maar zou in jou geval toch voor de panny gaan. 427 hoor je idd geen goede verhalen over.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

HD-DVD add-on icm een Pioneer... slechte ervaringen mee. 'n Hoop ruis, polarisatie en judder  :(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ralvinski

lieve mensen,

ik heb eindelijk genoeg poen om een HD-tv aan te schaffen en mijn Xbox 360 games in volle glorie te aanschouwen. Kheb er ook al een op het oog: de Samsung LE32S81. Ik kan deze jongen online bestellen voor 600 euro, en veel meer mag et ook niet worden. 3x HDMI, slick design.. looks good to me. maar nou heb ik er niet bijster veel verstand van.

zijn er betere tv's voor dit geld? is het wel slim om online te bestellen? welke (technische) aspecten moet ik vooral op letten?

advies/commentaar is zeer welkom
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

Snutchz

Is een leuk toestelletje... maar speelt dus geen Native 720p (1:1) voor echt HD ;)
Niet iedereen zit daar mee en zal dat ook merken, maar dacht zeg 't effe :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ralvinski

Citaat van: Snutchz op november  4, 2007, 13:10:58
Is een leuk toestelletje... maar speelt dus geen Native 720p (1:1) voor echt HD ;)
Niet iedereen zit daar mee en zal dat ook merken, maar dacht zeg 't effe :P

dammit, das wel de bedoeling.. maar zeer fijn dat je dat ff zegt :)

ik dacht 1366x768 is voldoende. waar kan ik (aan) zien of ie wel/niet 720p doet?
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

JCL

Aan de resolutie. Echt 1:1 HD zul je bij niet full HD toestellen nauwelijks aantreffen. Volgens mij maakt het ook niet heel erg veel verschil (anders waren ze wel 1280X720). Waar je wél op moet letten is of hij 1:1 pixelmapping doet over VGA. Anders sluit je je computer aan om je HD films te streamen en zit je nog steeds 1024X768 te draaien ;)

sjors1

Al enkele maanden lang ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe lcd-tv. Inmiddels heb ik de keuze teruggebracht tot twee tv's:

1) Philips 37PF9632
2) Sony 40d3000

Ik heb ze beiden uitgebreid in de winkel kunnen aanschouwen en zag niet direct verschil (was wel lastig want de tv's stonden niet naast elkaar). Ik neig nu naar de Sony, met name omdat deze zo'n 400 euro goedkoper is dan de Philips. Waar ga ik het voor gebruiken:
1) TV kijken (digitaal via Casema, nu nog geen HD kanalen volgend jaar met WK Voetbal en OS wel)
2) DVD kijken via PS3
3) Ik heb een dvd-recorder van Pioneer (via scart, geen hdmi) om opgenomen tv-programma's te kunnen bekijken.

Mijn simpele vraag: ga ik dat Full HD van de Philips missen op de Sony (die wel digital motion flow 100 + heeft, 24 fps en een 10 bit panel)?
Mijn kijkafstand is ca 3,5 meter.

Ps: ik heb voor mezelf de optie plasma inmiddels uitgesloten dus daar hoeven we niet meer over te discussiëren  ;)