Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

philflow

Citaat van: WickedGame op september  7, 2007, 11:24:22
Nu vraag ik me af of die modellen die hier genoemd worden die mogelijkerwijs nog in ons land moeten komen een geringer stroomverbruik hebben dan de PY700 (Die ik overigens er mooi vind maar buiten budget valt).
Ik zou zeggen zoek het even op op www.panasonic.de

WickedGame

Citaat van: philflow op september  7, 2007, 12:00:01
Ik zou zeggen zoek het even op op www.panasonic.de

Okay lekker bijdehand duitsland heeft ze dus al. Keek weer niet verder dan mijn internetneus lang is.

philflow

#902
Ik zit ook even te kijken, maar op panasonic.de geven ze het volgens mij niet op.

Wel op Panasonic.jp

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fpanasonic.jp%2Fviera%2Fproducts%2Fpz70%2Findex.html&langpair=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

Gemiddeld gebruik ligt overigens lager dan de waardes die Panasonic opgeeft.

ajbeefde

Hoorde vanmiddag dat de MM een dezer weken 600 stuks Sony FULL HD LCD's binnen krijgt en deze gaat "dumpen" voor de prijs van 1399,00 euro.... schijnt een exclusieve deal te zijn tussen Sony en MM.....

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JCL

Citaat van: ajbalmere op september  9, 2007, 18:52:36
Hoorde vanmiddag dat de MM een dezer weken 600 stuks Sony FULL HD LCD's binnen krijgt en deze gaat "dumpen" voor de prijs van 1399,00 euro.... schijnt een exclusieve deal te zijn tussen Sony en MM.....

Welke LCD's? Voor dat geld ga ik serieus twijfelen!

Ik heb nu een 32S2000 maar Full HD is nooit weg ;D Iemand enig idee hoeveel mijn huidige TV nog waard is? Eurotje of €400-€450?

ajbeefde

Citaat van: JCL op september  9, 2007, 18:57:06
Welke LCD's? Voor dat geld ga ik serieus twijfelen!

Ik heb nu een 32S2000 maar Full HD is nooit weg ;D Iemand enig idee hoeveel mijn huidige TV nog waard is? Eurotje of €400-€450?

Typen noemde hij niet.... dus dat wordt even afwachten.... informatie is wel van een heel serieuze medewerker welke ik al een aantal jaar persoonlijk ken.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JCL

Zal de 40W2000 wel zijn. Andere Full HD LCD's zijn allemaal net nieuw, lijkt me niet dat ze die nu al zo goedkoop gaan dumpen. Op internet betaal je daar overgens €1415 voor.

ajbeefde

Citaat van: JCL op september  9, 2007, 19:02:32
lijkt me niet dat ze die nu al zo goedkoop gaan dumpen.


Ik geef alleen even door wat ik uit betrouwbare bron heb vernomen, wat je mee doet is geheel aan jezelf.....

Een paar weken terug waren ze ook drie dagen de Panasonic aan het dumpen voor 999,00 euro terwijl de concurrent nog gewoon 1299,00/1399,00 euro vraagt... ...



Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Fico

Citaat van: JCL op september  9, 2007, 19:02:32
Zal de 40W2000 wel zijn. Andere Full HD LCD's zijn allemaal net nieuw, lijkt me niet dat ze die nu al zo goedkoop gaan dumpen. Op internet betaal je daar overgens €1415 voor.

Inderaad, waarschijnlijk een 40W2000  ::)
BTW, hier bij de MM in Antwerpen betaal je €1974,- voor een 42" Panasonic Full HD plasma (TH-42PZ70)  :o
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dirc

Even iets heel anders.
Ik lees overal over het 'inspelen' van de plasma. Logisch, goed uitgelegd en voor de meesten van ons wel duidelijk.

Wat ik me nu af vraag is het volgende:
Als ik na het inspelen vaak tv kijk (of aan het staan) staan die logo's er. Natuurlijk is de kans wel enorm klein dat die inbranden.
Maar is het verstandig om dan nog steeds eens in de zoveel tijd de anti - burn - in dvd of nemo o.id. te draaien. Of gaat je plasma er dan niet meer op vooruit?

philflow

Inbranden op de 42PV70 ben ik nog nooit tegengekomen op de diverse fora. Volgens mij is dat inspelen niet eens meer nodig. Laat staan antiburn-in DVD's.

JCL

Citaat van: drukje op september 10, 2007, 01:08:38
Even iets heel anders.
Ik lees overal over het 'inspelen' van de plasma. Logisch, goed uitgelegd en voor de meesten van ons wel duidelijk.

Wat ik me nu af vraag is het volgende:
Als ik na het inspelen vaak tv kijk (of aan het staan) staan die logo's er. Natuurlijk is de kans wel enorm klein dat die inbranden.
Maar is het verstandig om dan nog steeds eens in de zoveel tijd de anti - burn - in dvd of nemo o.id. te draaien. Of gaat je plasma er dan niet meer op vooruit?

Afhankelijk van welke plasma je hebt is die kans niet "enorm klein" maar gigantisch groot!

Fico

Citaat van: JCL op september 10, 2007, 08:45:14
Afhankelijk van welke plasma je hebt is die kans niet "enorm klein" maar gigantisch groot!

Met de komst van de nieuwe Pioneer Kuro schermen (8G) is burn-in/retention gewoonweg verleden tijd.
Ook het inspelen van deze nieuwe modellen is helemaal overbodig geworden en de eigenaars gebruiken, net zoals op een LCD, definitieve beeldinstellingen vanaf dag 1 :)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

chulin

Citaat van: Fico op september 10, 2007, 09:55:29
Met de komst van de nieuwe Pioneer Kuro schermen (8G) is burn-in/retention gewoonweg verleden tijd.
Ook het inspelen van deze nieuwe modellen is helemaal overbodig geworden en de eigenaars gebruiken, net zoals op een LCD, definitieve beeldinstellingen vanaf dag 1 :)
En dat zit ik op te wachten.
Een inspeelperiode van een paar honderd uur vind ik gewoon een hel  :P
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

willem focus

Citaat van: chulin op september 10, 2007, 10:14:10
En dat zit ik op te wachten.
Een inspeelperiode van een paar honderd uur vind ik gewoon een hel  :P


FOUTJE CHULIN  ;D

Zelfs op inspeelstand zitten mensen met open mond naar mijn 428XD te kijken, en zeggen nog nooit zo'n mooi beeld gezien te hebben!! 8)

En dan is Frank nog niet eens geweest.

Groeten...Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

chulin

Wat voor instellingen gebruikt je?
Met mijn 427had ik zoiets van spaarstand 2, contrast 12..........
Een niet te vergeten elk 2 uur een andere zender om burn in te voorkomen.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

willem focus

#916
Citaat van: chulin op september 10, 2007, 12:50:14
Wat voor instellingen gebruikt je?
Met mijn 427had ik zoiets van spaarstand 2, contrast 12..........
Een niet te vergeten elk 2 uur een andere zender om burn in te voorkomen.

Wat er precies op staat weet ikniet uit het hoofd,zal vanavondwel even kijken voor je thuis.(zijn door Smits ingesteld)
Maar afgelopen weekend was het en darten en voetbal op SBS6, nou dan weet ik het wel hoor. Dan komt er geen andere zender op!
En nu weet ik pas goed wat een "pokdalig gezicht" is! ;D ( term bij opsporing verzocht)
Jeetje wat een een beeld 8) 8)


Groeten....Willem ;)

Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

Vincent

Citaat van: willem focus op september 10, 2007, 13:47:40
Wat er precies op staat weet ikniet uit het hoofd,zal vanavondwel even kijken voor je thuis.(zijn door Smits ingesteld)
Maar afgelopen weekend was het en darten en voetbal op SBS6, nou dan weet ik het wel hoor. Dan komt er geen andere zender op!
En nu weet ik pas goed wat een "pokdalig gezicht" is! ;D ( term bij opsporing verzocht)
Jeetje wat een een beeld 8) 8)


Groeten....Willem ;)



Hi Willem,

Er zijn inmiddels nieuwe instellingen bekend. Als je even je mailadres PMed dan zorg ik ervoor dat die je kant opkomen!

Mvg

Vincent

philflow

Mijn moeder wilde ook een plasma hebben. Ze woon in belgie. Nou zag ik dat de 42PX71 evenduur was als de 42PV70. Nu heb ik dus die de PX besteld. De PX heeft een DVB-T tuner. In Belgie heb je volgens mij een aantal Free to air zenders die je met de DVB-T tuner kunt ontvangen.

Klopt het dat de 42PX71 naast de DVB-T tuner ook gewoon een analoge tuner heeft? Ze wilt hem namelijk ook gewoon op de kabel aansluiten.

Fico

Citaat van: philflow op september 11, 2007, 10:04:05
Mijn moeder wilde ook een plasma hebben. Ze woon in belgie. Nou zag ik dat de 42PX71 evenduur was als de 42PV70. Nu heb ik dus die de PX besteld. De PX heeft een DVB-T tuner. In Belgie heb je volgens mij een aantal Free to air zenders die je met de DVB-T tuner kunt ontvangen.

Klopt het dat de 42PX71 naast de DVB-T tuner ook gewoon een analoge tuner heeft? Ze wilt hem namelijk ook gewoon op de kabel aansluiten.

Jaja, die heeft ook een gewone analoge tuner hoor :)

DVB-T in Vlaanderen biedt je GRATIS de volgende TV zenders: één en Canvas/Ketnet.

Daarenboven zijn ook Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel, Radio Donna, Klara continuo, Donna hitbits, Sporza radio, en Nieuws+ via DVB-T te ontvangen.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

philflow

OK mooi. Dan maakte ik me zorgen om niets.

Ik denk dat mijn moeder wel even gaat schrikken van de grootte  ;D maar dat is een ander verhaal.

WickedGame

Citaat van: ajbalmere op september  9, 2007, 18:59:52
Typen noemde hij niet.... dus dat wordt even afwachten.... informatie is wel van een heel serieuze medewerker welke ik al een aantal jaar persoonlijk ken.

Voorlopig nog weinig van bekend bij MM Utrecht. Weet wel dat de KDL32V2500 voor 777,- deze week ingaat.

moloko

Ik vraag mij af of diegene die een 42 inch plasma of lcd kopen en op 3 meter kijken blind zijn.Ik zit nu 3.8 meter van mijn 37 inch plasma en heb zoiets van "had ik niet beter een 32 inch genomen".

PjotrrrNL

Tja, ik keek ook jaren op drie meter naar een 26" en nu dus naar 42".
Niemand beweert dat dat noodzaak is, sommigen kijken zelfs naar een 50" op drie meter.
Heeft allemaal niets met ons gezichtsvermogen te maken he....

Ik kijk mijn films zelfs twee meter breed op 3.30m afstand met de projector  ;D

philflow

Citaat van: moloko op september 17, 2007, 18:22:16
Ik vraag mij af of diegene die een 42 inch plasma of lcd kopen en op 3 meter kijken blind zijn.

Ik zit op 2,5 meter van een 42 inch en ja ik begin blind te worden.