wil's woonkamer set

Gestart door wil, augustus 17, 2004, 12:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moony

Het lijkt mij dat het zou moeten werken.
Je wilt dus de receiver gaan gebruiken als schakelapparaat voor de GC, video, etc. en vanuit de receiver met een s-video en een composiet kabel naar de tv gaan?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Citaat van: Moony op januari 22, 2006, 12:52:22
Het lijkt mij dat het zou moeten werken.
Je wilt dus de receiver gaan gebruiken als schakelapparaat voor de GC, video, etc. en vanuit de receiver met een s-video en een composiet kabel naar de tv gaan?
Klopt.

Ik wil de receiver als schakelbox gebruiken voor GC (=composiet), video (=composiet), dvd-speler (=s-video) naar tv gaan, en verder wil ik het geluid van de TV naar de receiver laten lopen.

Opmerkelijk genoeg heb ik nu een scart met composiet uit, dus van TV naar receiver die aangesloten zit op de TV in van de receiver, maar volgens mij is die doelloos.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Overigens wil ik zodra ik een dvd-speler heb die Progressive Scan over NTSC én PAL uit kan sturen die direkt aansluiten met een component kabel. Die leg ik ook alvast, maar wordt in eerste instantie niet gebruikt.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Moony

Als je de beschrijving leest van Oehlbach en je denkt even logisch na (valt niet mee zo op zondagochtendmiddag) ;D dan lijkt het dat de Oehlbach kabel doet wat jij verlangt.....maar ik garandeer niks.  ::)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Citaat van: Moony op januari 22, 2006, 13:05:26
Als je de beschrijving leest van Oehlbach en je denkt even logisch na (valt niet mee zo op zondagochtendmiddag) ;D dan lijkt het dat de Oehlbach kabel doet wat jij verlangt.....maar ik garandeer niks.  ::)
Dan is jouw denktrant gelijk aan de mijne, maar ik zoek even bevestiging van mijn denken. Niet dat ik vaak aan mijn denken twijfel (ahum), maar als twee mensen nadenken is dat vaak doordachter dan één ;).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Oracle

#180
Citaat van: wil op januari 21, 2006, 17:02:50
Ik heb hiermee dat geluid van de TV naar de receiver gaat en dat het beeld van inkomend dvd- of VCR- of GameCube/signaal naar de TV gaat. Ok, so far so good...

De aansluitingen.
- Audio links/rechts in zit aangesloten op de TV-ingang voor weergave TV-signaal via receiver
- Audio links/rechts uit wordt niet gebruikt
- Composiet uit zit aangesloten op de Monitor-uitgang voor weergave van video signaal van bijv. VCR, Game console, en zelfs DVD en voor het OSD van de receiver.
- Composiet in zit aangesloten op de TV-ingang voor ??? Maar is volgens mij in mijn geval nutteloos. Kortom, waar is deze eigenlijk voor ?

Ervanuitgaande dat je nog steeds de 42PA50 danwel de 52PA55 (opvolger, heeft HDMI) krijgt, zal ik eens kijken of ik je kan helpen... :)

Ik heb zelf de 42PA50, overigens. Prachtig scherm hoor! :)

Voor audio van receiver naar plasma: de PA50 heeft 2 tulp audio-ingangen. Ik heb daarop de dvd-speler aangesloten, omdat ik niet altijd de receiver aan wil moeten zetten, om ook geluid van dvd te hebben (bv. voor een afleveringetje Friends of zo).

Audio van plasma naar receiver zou kunnen via een van de scarts, denk ik. je zou dan een scart-> 2xcinch nodig hebben. Composiet/s-video vanuit de plasma: ik zou niet weten wat je daarmee wilt. Dus dat laat ik buiten beschouwing.

(Ik maak verder geen gebruik van de scart uitgangen van de dvd-recorder, maar heb de recorder via component op de plasma aangesloten, en via optisch op de receiver. Wil ik geluid van tv op de receiver, dan zet ik de recorder aan.)

Mijn advies voor jouw situatie:
2 * stereo cinch kabels van dvd-speler naar de analoge audio in op de plasma (voor geluid van dvd via de tv)
3 * component cinch kabels van de dvd-speler naar de component ingangen op de plasma (voor beeld van dvd op tv)
2 * stereo cinch met composiet/s-video  naar scart (voor geluid van tv op de receiver en voor OSD van receiver op tv; deze kabel fungeert dan 2-weg in feite: audio naar receiver, en beeld naar tv). Ik weet alleen niet of deze kabel bestaat....

Probleem is alleen de lengtes, net als jou. Ik heb ook niet genoeg aan 10 meter, dus heb 15 meter liggen (voor component en analoog audio).

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groeten,
Mark

wil

Hoi Mark,

Hartstikke bedankt, inmiddels heb ik mijn kabels wel al besteld maar je bevestigt mijn gevoel. Oh ja, de tv wordt inderdaad de 42PA50 (de 52PA55 ging te ruim over het budget heen).

Even jouw suggestie recapituleren:
Die stereo-cinch was inderdaad een optie, maar ik zet eigenlijk wél altijd de receiver aan voor geluid via mijn speakers, ook voor dvd. Ik heb dus voldoende aan een stereo cinch met composiet/s-video naar scart. Die transporteert dan audio van tv naar receiver en beeld (composiet voor GameCube/OSD/VCR en s-video voor huidige dvd-speler) van receiver naar tv. De component leg ik ook vast aan voor een toekomstige update van dvd-speler. Mijn huidige speler heeft geen progressive scan en dus geen component-uitgang. Voorlopig wil ik dat via s-video via de receiver laten lopen. Tegen de tijd dat ik een dvd/hd-recorder heb gaat de s-video lijn daar naar toe en de component naar de dvd-speler.

Wat zijn jouw ervaringen in beeldkwaliteit bij gebruik van composiet vs. s-video vs. component bij de 42PA50?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Oracle

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de composiet/s-video niet gebruik. Althans niet van de plasma.

Wat ik doe is de component uitgangen van de dvd-recorder gebruiken. De recorder laat ik overigens interlaced uitsturen, omdat ik de de-interlacer van de plasma beter vind, dan van de speler.

Daarnaast heb ik de tv-out van de pc (staat in de woonkamer) alsmede het geluid van de pc, aangesloten op de dvd-recorder. Op deze manier kan ik dus het beeld van de pc op de plasma krijgen. Ik download af en toe namelijk wel eens een serie, die hier in NL niet te krijgen is, zoals bv. seizoen 2 van Joey, en destijds seizoen 9 en 10 van Friends. Later koop ik dat dan wel op dvd, maar ja, dat duurt soms zo lang! ;D Daarnaast kijken we ook af en toe naar zaken via internet, via talpa.tv of uitzendinggemist.nl. Met een breedband ADSL aansluiting kan dat prima!

Maar goed, die pc hangt dus met s-video aan de recorder, die dat dan weer vertaalt naar component.

Wat me opvalt: er is echt prima te kijken naar de s-video variant, al is die wel iets softer dan de component. Die is nét wat strakker. Maar dat kan ook aan de bron liggen in dit geval: de pc heeft gewoon zo'n ATI all-in-one moederbord, dus dat zal zeker onderdoen voor een dvd-speler met s-video.

Maar: zeker van een 3 meter afstand is er meer dan prima naar te kijken. Composiet daarentegen vind ik persoonlijk eigenlijk een noodoplossing; alleen te gebruiken als niets beters ehbt. De kwaliteit viel me althans nog best mee. Al zie je op zo'n groot scherm natuurlijk wel eerder de beperkingen.

Conclusie: component verdient de voorkeur, maar s-video kan ook echt prima. Composiet is alleszins bruikbaar maar heeft zijn beperkingen in de verticale oplossing.

Overigens heeft de 42PA50 een uitstekende analoge tuner, dus 'gewoon' tv kijken zal zeker ook een genot zijn! :)

Groet,
Mark

wil

hmm... ik kan niet wachten tot alles er is  :D  8).

Overigens staat er nog een leuk klusje te wachten.
Ik wil de kabels via de halzijde naar de tv voeren. Dan moet dus een scart-kabel, een component-kabel en een netsnoer (en die is niet afgeschermd, wordt dat een probleem?  ???) door de muur in de hoek van de kamer en via de stippellijn achter de muur geleid worden naar de plek waar de tv komt om daar weer door de muur in de huiskamer uit te komen. De rode rondjes geven de plaatsen aan waar een gat in de muur moet koemn  :o...

Ach ja, ik zie het als een uitdaging  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: wil op januari 26, 2006, 15:43:56
hmm... ik kan niet wachten tot alles er is  :D  8).
Zojuist even gebeld of de bestelling nog goed gaat...

Antwoord:
"Panasonic levert heel onregelmatig. Deze week hebben we nog 4 stuks 37" schermen binnengekregen terwijl een medewerker van Panasonic een week eerder meldde dat dat type helemaal niet meer zou komen. Het wachten is op de 42" typen. Daarvan zijn er deze week 7 van binnen gekomen en we hebben er nog 10 in bestelling staan. Het blijft nog afwachten..."

Op mijn vraag hoe het dan zit als de nieuwe serie dan komt:
"Tja, als Panasonic na de introductie van de 60-serie besluit om de 50-serie helemaal niet meer te leveren dan houdt het op."
Ja maar wat dan?
"Dan zal u moeten overstappen op een uit de 60-serie..." "U kunt ook nu al besluiten om daar al een bestelling voor te doen"

Nou, dat zien we dan wel.

we wachten af...  ::)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Moony

Gelukkig zit je niet zonder beeld! ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

wil

Citaat van: Moony op februari  4, 2006, 16:13:37
Gelukkig zit je niet zonder beeld! ;)
Inderdaad gelukkig niet zonder beeld. Wel zit ik nu te twijfelen of ik de huidige plasma al/nog zal ophangen of dat ik wacht tot de nieuwe er is. Ik vrees met enige vrezen dat de 42PA50 gewoon helemaal niet meer geleverd gaat worden en dat ik moet wachten tot de 42PA60 komt. Tja, en wanneer is dat? Eind februari? Half maart? Begin april? Zowel de winkel als Panasonic is daar heel vaag over.

Dit was mijn mail aan Panasonic:

Geachte mevrouw, mijnheer,
Ik heb sinds een maand een panasonic plasma-tv van het type TH-42PA50 in bestelling staan bij mijn dealer *****. Echter, zij kunnen mij niet vertellen wanneer zij deze binnenkrijgen ivm. vertraagde levering en/of het uitkomen van de -60 serie. Hopelijk kunt u mij informatie verschaffen over de beschikbaarheid van dit plasma-scherm. Ik vraag mij nl. af of dit scherm uberhaupt nog geleverd gaat worden aan *****. En indien deze niet meer door Panasonic Nederland aan ***** geleverd kan worden, wanneer is de TH-42PA60 beschikbaar voor deze dealer zodat ik het nieuwe model kan krijgen van ze?
Tenslotte zou ik graag willen weten wat de specificaties zullen zijn van dit nieuwe type: TH-42PA60. Hopelijk kunt u mijn vragen beantwoorden. Met vriendelijke groeten, Wil


Het antwoord van Panasonic was:
Geachte heer,

Helaas is het bij ons niet bekend of de firma ***** nog een TH-42PA50 vanuit de distributie geleverd krijgt.
Deze informatie kan uitsluitend door de firma ***** worden opgevraagd.
De specificaties van de TH-42PA60 zullen medio maart bekend worden.
Zodra ze bekend zijn worden ze op de site geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Naam medewerkster Panasonic


Dzja, daar heb ik dus niet veel aan aangezien mijn dealer ook aangeeft dat ze geen idee hebben of ze nog iets geleverd krijgen.

Over dat ophangen van de huidige plasma, ik vind het een beetje eng om nu een gat in de muur te maken zodat de kabels netjes weggewerkt zijn, maar dat dat bij de Panasonic dan net verkeerd komt te zitten...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

W

Wil,

Ik zou de plasma die je nu thuis hebt staan ook niet ophangen. Dan maar even wat langer op 'n wat ongemakkelijke manier kijken...

Echt heel slecht dat het zo lang moet duren!  >:(

MvG,
Wybrand

wil

Citaat van: WyGo op februari 19, 2006, 16:16:47
Wil,

Ik zou de plasma die je nu thuis hebt staan ook niet ophangen. Dan maar even wat langer op 'n wat ongemakkelijke manier kijken...
Leek me ook al... ik wacht wel  :-\
Citaat van: WyGo op februari 19, 2006, 16:16:47
Echt heel slecht dat het zo lang moet duren!  >:(

MvG,
Wybrand
Vooral omdat dit zo'n typisch geval is van het kastje en de muur  ::).

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

W

Citaat van: wil op februari 19, 2006, 16:27:31
Leek me ook al... ik wacht wel  :-\Vooral omdat dit zo'n typisch geval is van het kastje en de muur  ::).

wil

Die van ons hangt ook nog steeds niet  :-[

Wybrand

wil

Citaat van: WyGo op februari 19, 2006, 16:52:02
Die van ons hangt ook nog steeds niet  :-[

Wybrand
Want? Geen muur? Geen beugel?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Nieuws van Panasonic:

Geachte Heer,

  Deze week zijn wij gestart met de uitlevering van het typenr. TH-42PA40E welke identiek is aan de PA50 uitsluitend in geheel zilver leverbaar.
Als tijdelijke extra wordt er gratis de Luxe (diamond-shape) bijgeleverd.
De adviesprijs kompleet is € 1.799,--.
Echter, het is een beperkte oplage waarbij op = op is!
De 60-serie wordt de volgende week gepresenteerd aan de dealers en direct daarna worden de adviesprijzen en de specificaties bekend gemaakt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en voor bestelling verwijs ik u graag naar uw dealer.

Vriendelijke groeten vanuit een verregend Den Bosch op deze maandagmorgen van,

Naam medewerker Panasonic


Blijkbaar doen ze iig nog moeite om nog iets te kúnnen leveren. En da's wel weer zo netjes. Maar of ík dit nu zo interessant vind  ::). De looks van de geheel zilveren vind ik toch een beetje outdated. Enfin, de dealers worden volgende week op de hoogte gebracht.
Ik denk dat het beter is om maar gewoon voor de nieuwe TH-42PA60 te gaan, ben wel benieuwd naar de werkelijke specs van dit model.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Ik zou ook voor de nieuwe gaan. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kermit

#194
Bij Mediamarkt in Denhaag en Rijswijk hebben ze de  Panasonic TH42PA50 in overvloed. Vanavond heb ik er nog 1gekocht voor de prijs van 1450 euro.Ik zag echt meer als tien dozen staan. ;D

Kermit 

donaldk

#195
Das toch een dikke 140 euro te veel;-). Kon je donderdag niet?

Gefeliciteerd met je nieuwe Big Boy Toy.

HJ

mooie tegels! ik heb precies dezelfde laten maken.(belgisch natuursteen?)

hans

wil

#197
Citaat van: hans. op februari 21, 2006, 08:28:42
mooie tegels! ik heb precies dezelfde laten maken.(belgisch natuursteen?)

hans

Klopt.

Je hebt ook Iers, maar dat heeft meer witte streepjes dan Belgisch ;)

De tip van de MM is fijn, maar ik ben even gebonden aan mijn dealer en kan dus niet mijn huidige Hitachi naar de MM brengen en hem daar omruilen voor een Pana aangezien de Hitachi niet van de MM komt. Lees maar even hier.
Ik wacht rustig de 60-serie af.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kermit

Donaldk,
Ja dat is balen man was ik maar donderdag geweest.
Achteraf ben ik gaan vergelijken. Ja met die 140 euro had ik een muurbeugel kunnen kopen  ;D

Kermit

donaldk

Deze zondag in de aanbieding bij de Polectro (plaza en outlet) voor 1398,-, grote zondaguitverkoop. Lijkt erop dat het uitverkopen bij Haagtechno is begonnen.