iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddy135

Citaat van: LittleNinja op april  5, 2013, 13:48:29
Precies. Exact mijn mening!

Dat is één van de dingen die mij het meest tegen staan van Apple.

En jij denkt dat alleen Apple dat doet?  :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik

Ik heb me in ieder geval wel voorgenomen om bij een volgende grote update eerst een maand of twee te wachten of er geen klachten over snelheiddowngrade verschijnen. Anders blijf ik wel hangen aangezien ej nooit meer terug kan naar je vorige snellere versie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

#1852
@ Little Ninja

Wij worden niet alleen daarmee genaaid, maar dat is met alle elektronica en aanverwante zaken zo.
Tablets, PC's, TV's, Console's etc, etc. Als er geen vraag is naar nieuwe producten, verzint men wel wat;
waardoor het wel zo is. Producten gaan maar een bepaalde tijd mee. Het is niet zo dat men niet beter kan ..
maar men wil het gewoon niet. Het gaat al decennia zo, en dat zal altijd zo blijven.
irritant is het wel, maar je doet er niets aan.

Zelf heb ik nog geen Tablet, maar ik denk er wel over na (denk ergens in Q3). Wellicht een nieuwe Ipad,
en later als toevoeging een Windows Tablet (Dell of Microsoft), omdat ik niet wil overstappen op een IOS.
Hoewel een Ipad niets toevoegt aan mijn PC systeem ... kunnen ze wel met veel apparaten overweg, en heeft oa. wat handige aps.
Afgezien dat ik met mijn 2 broers gratis kan praten, omdat ze beide een Ipad hebben (naast andere soorten Tablets).
Ook speel ik wel eens op verjaardagen met de Ipad Mini van mijn broer. Alles werkt naar behoren, en ben daar dan ook wel tevreden over.
In ieder geval zo .. dat ik een Ipad (voor erbij) overweeg.

Ik vraag mij alleen af; wat de eventuele prijs van een Ipad 5 zal worden, en in hoeverre er verschil zit in een Ipad 4.
Dan bedoel ik niet alleen in formaat, maar qua hardware en batterij-duur.
Vandaag zag ik een Ipad 4, die 4G had en Wifi. Daarnaast 128 Gig opslag .. voor een prijs van € 884.
Mooie specificaties, zoals ik ze wil (hoewel ik voornamelijk alleen Wifi ga gebruiken). .. alleen wel prijzig.
Maar veel goedkoper als een Windows 8 Tablet, in een config .. die ik graag zou willen zien. Ben benieuwd.

Flavio

Er zijn alleen nog geruchten over de iPad 5 en een daarvan is dat hij meer op de iPad mini zal gaan lijken. De prijzen zullen afgaand op het verleden hetzelfde blijven, je krijgt er een nieuwere en snellere iPad voor.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Ronin79

Klopt ... hij zou wat meer op de Mini gaan lijken.
Hij is wat dunner, heeft slankere randen ... maar het scherm schijnt wel iets groter te zijn.
Althans als je de geruchten mag geloven.

Joris1971

Ik heb een raar probleempje met mijn ipad.

Asls ik een bladwijzer aanmaak in safari dan zie ik deze niet staan, hij onthoudt hem niet,
Als ik de ipad opnieuw aan zet dan doen de bladwijzers het wel, maar als ik daarna een paar keer uit safari ga zijn ze weer verdwenen... Iemand ook al meegemaakt of nog beter wat is de oplossing hiervoor?

Grt joris

jasjenl

Citaat van: Joris1971 op juni 25, 2013, 21:57:25
Ik heb een raar probleempje met mijn ipad.

Asls ik een bladwijzer aanmaak in safari dan zie ik deze niet staan, hij onthoudt hem niet,
Als ik de ipad opnieuw aan zet dan doen de bladwijzers het wel, maar als ik daarna een paar keer uit safari ga zijn ze weer verdwenen... Iemand ook al meegemaakt of nog beter wat is de oplossing hiervoor?

Grt joris
Ik ben de bladwijzers ook wel eens kwijt, safari helemaal afsluiten via de multitaskbar helpt meestal wel. Geen echte oplossing, maar sneller dan je hele ipad uit en weer aanzetten...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

mic1980

#1857
.

gsuk

als je al een dock hebt voor 30 pins kan je bij apple een 30 pin > lightning adaptor krijgen kost wel 30 euro maar is wel goedkoper dan een nieuwe dock.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Mario D

In april de ipad mini gehad maar na een maand toch terug verkocht, ik was er meteen aan verslingerd maar het scherm was gewoon te klein voor me.

Sinds gisteren toch maar een ipad retina gekocht, wachten op de Ipad5 hoefde niet vond ik.

Ik ervaarde bij de ipad mini dat de zwarte achterkant toch wel erg gevoelig was voor vuil en vingerafdrukken bij de zilveren achterkant heb ik dit niet.  :worship:


mic1980

#1860
.

Mario D

De ipad is alweer terug naar de winkel voor herstelling.  >:(

Heb op ongeveer 1 week tijd verschillende vastlopers gehad, telkens werd het scherm blauw en was telkens een hard reset nodig om hem terug aan de praat te krijgen.

Wel al dik spijt dat ik hem bij vandenborre heb gekocht voor 479 Euro ipv 499 euro bij de apple store want nu moet ik 3 weken wachten ipv 3 dagen bij de apple store.  :nopompom:

De ipad mini die ik voordien had heb ik nooit enige vastloper gehad en het wifi signaal was ook beter dan de ipad retina.


RonG

Kon je hem toch niet gewoon naar de applestore brenegen?

Mario D

Citaat van: RonG op juli 27, 2013, 18:31:44
Kon je hem toch niet gewoon naar de applestore brenegen?

Neen dat wilden ze niet, het is eigenlijk een Switch winkel.

Ik ga het in ieder geval eens nakijken in hun garantievoorwaarden of ik iets kan vinden.

LittleNinja

Zijn er nu al weer nieuwe onderweg? iPad mini retina enzo... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Thunder

Citaat van: LittleNinja op april  5, 2013, 13:48:29
Nee, ik geloof er niet in dat dit het probleem is. Want zo veel gecompliceerder is het allemaal niet geworden. Het is het bewust trager en minder stabiel maken van het apparaat middels software updates. Met normale updates maken bedrijven hun apparatuur namelijk beter en niet slechter.

Dat is één van de dingen die mij het meest tegen staan van Apple.

De iOS updates zijn niet specifiek voor 1 type stukje hardware. Hoewel er een verschil zit in de ipsw voor de 3GS en 4/4S/5, zijn de algehele aanpassingen in het besturingssysteem wel voor alle versies gelijk. Hierdoor zal je oudere hardware het moeilijker hebben om alle nieuwe technieken met de juiste snelheid door te voeren. Je kan ervoor kiezen om hier omheen te programmeren, maarja waarom update je dan nog? Je moet het zien als een update van XP naar Vista/7. Je PC is niet de snelste meer, maar kan de nieuwe versie wel draaien. Ga je dan verwachten dat Vista/7 beter op je oude PC draait dan XP? Nee natuurlijk niet! De tijd staat niet stil en de nieuwe OS'en moeten ook de nieuwe technieken en optimalisaties kunnen doorvoeren. Dat die oudere PC eronder te lijden heeft, dat zie je toch van te voren aankomen?

Vergelijken met een stuk hardware met alleen firmware is appels en peren met elkaar vergelijken. Als je receiver een update krijgt, is die firmware specifiek alleen voor dat apparaat. Komt er een opvolger voor jouw reciever uit, dan zal die ook zijn eigen firmware hebben, ondanks dat er misschien wel dezelfde grafische verwerkingsunit in zit. Daarom kan je optimalisaties in de firmware volledig richten op dat ene model en ervoor zorgen dat je bij een update de laatste druppels performance eruit perst. Maar dan is het ook klaar. Je kan nu eenmaal van een Onkyo 609 geen 616 of 626 maken. ;)

Waarom updaten de meeste mensen meteen als er een nieuwe iOS uitkomt en niet als er een nieuwe Windows uitkomt? Waarom niet eerst afwachten of die nieuwe OS voor jouw machine geschikt is en goed loopt? Bij die windows machine kan je nog terug, bij iOS niet. Juist dat zou al een extra reden moeten zijn om af te wachten wat de nieuwe OS jou kan bieden. Als dat weinig tot niets is, blijf dan lekker op die oudere versie draaien! If it ain't broken, don't fix it!

Enige wat ik persoonlijk zwaar hinderlijk vind bij iOS is de Store voor oudere apparaten met oudere iOS versies. De store houdt geen enkele rekening met die apparaten en daarmee dwingen ze je wel om op een gegeven moment te gaan updaten naar nieuwere hardware. Waarom in de store voor die apparaten met die iOS niet een oudere versie van de app aanbieden die wel werkt? Er zijn talloze apps die best wel werken op een 3G, maar dan ineens in een nieuwere versie iOS 5.0.0+ eisen, terwijl die app op 4.1 ook een werkende versie had. Dat ie verder niet wordt ondersteund, prima, maar biedt het in ieder geval aan, desnoods met een waarschuwing erbij dat er geen ondersteuning meer is. Hierdoor dwingen ze mensen om te updaten qua hardware of als men zich inleest, te gaan jailbreaken en illegaal die oudere versies van het net te trekken.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

jaco

Ik heb een Seagate Wireless plus hdd gekocht, en de ipad streamed de video's er goed vanaf.
Dus wellicht handig voor iemand anders. Nadeel is wel de prijs van rond de 175 euro.. (1`TB)

Het ding zou 10 uur op zijn accu kunnen werken, en creert zijn Eigen wifi network. Je schijnt er 3 HD films tegelijk van te kunnen streamen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

gsuk

wie heeft ervaring met anti glare folie voor op een ipad?
mijn vriendin wil haar ipad gebruiken als ereader maar in de tuin is het bijna niet te doen in zonlicht(met haar bebook neo gaat het prima)
het gaat om een ipad 3

ook inverband met de aanschaf van een ipad mini

alvast bedankt
groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Starred

 Dat wordt een nieuwe iPad Mini voor mij  8)

Eddye

En voor mij een iPad Air. Na 3 jaar trouwe dienst ga ik mijn iPad 1 vervangen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

jasjenl

#1870
Mja, vanaf een ipad 3 zie ik nog niet heel veel reden om te upgraden. Behalve de naam van de nieuwe ipad was het allemaal niet heel erg verrassend qua ipad nieuws.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Starred

Ding is stuk sneller, kleiner en lichter. Wat verwacht je nog meer dan?

Bama

Vind het gewoon leuk dus haal een nieuwe

Kjelt

Citaat van: Starred op oktober 22, 2013, 21:35:12
Wat verwacht je nog meer dan? 
Terug kunnen naar iOS5  :D

Eddye

Citaat van: Kjelt op oktober 22, 2013, 21:45:17
Terug kunnen naar iOS5  :D
Gewoon een iPad 1 kopen, dan kan je niet hoger dan IOS 5 :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005