Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bama

Bij de avr600 kan je 1 kanaal pakken om 6.1 ipv 5.1 te spelen, kan je dat ook doen met de av9-p7 combi?

jowi

Citaat van: dvlz303 op oktober 22, 2010, 20:02:04
yep, heb ik ook last van gehad. oplossing bij mij was... een nieuwe AVR600. (Bij mij was er nog wel meer mis).
Ik had sinds de verbouwing de 600 aan een switch hangen, nu ik hem weer direct aan de router zelf heb hangen lijkt ie zijn netwerkinstellingen wel weer te bewaren...

Randal

Citaat van: jowi op oktober 23, 2010, 14:46:16
Ik had sinds de verbouwing de 600 aan een switch hangen, nu ik hem weer direct aan de router zelf heb hangen lijkt ie zijn netwerkinstellingen wel weer te bewaren...

Toen ik je voorlaatste post las, wilde ik antwoorden dat ik het wel wilde testen zodra mijn switches geleverd zijn!  :eh:
Maar nu blijkt dus juist de oorzaak bij de switch te liggen...
Welk type/ merk switch gebruik je?

jowi

Ik weet nog niet zeker of het echt de switch is, maar ik vind het wel opvallend dat ie nu gewoon zijn settings blijft houden, zelfs als ie uit is geweest, nu ik hem direct aan de router heb hangen :o Ik gebruik een simpele 8 poorts sitecom, http://www.sitecom.com/Network-Giga-Switch-8-port/LN-121/p/712

Randal

#504
Ik was van plan twee switches te bestellen van D-link, namelijk een 8-poorts en een 5-poorts.
Gezien de specificaties (waaronder de stroombesparingsvoorzieningen) lijkt het me zeer waarschijnlijk, dat een D-link switch dezelfde chip bevat als jouw Sitecom.
Dit maakt me toch ook weer huiverig om mijn bestelling door te zetten. :-\

Heeft de switch nu afgedaan of ben je nog aan het aftasten?
Als deze setup zonder switch goed blijft functioneren, zou je kunnen proberen de switch terug te plaatsen met enkel de Arcam aangesloten. Blijft dit ook goed gaan, dan kan je steeds een apparaat toevoegen en weer testen...

jowi

Citaat van: Randal op oktober 23, 2010, 21:39:25
Heeft de switch nu afgedaan of ben je nog aan het aftasten?
Switch werkt prima... in ieder geval met de andere apparaten. Ik zal morgen nog eens de arcam terug op de switch zetten om te zien of het verliezen van de settings dan weer terugkomt, of dat het toeval was.

Randal

Ik ben benieuwd.
De Arcam zou bij mij 'achter' beide switches komen te hangen: Dwz één switch na de tele-2 modem, waarop mijn pc en de tweede switch worden aangesloten.
Aan deze tweede switch hangt weer mijn Arcam, etc.
Als Arcam hiermee niet goed kan samenwerken, hebben ze voor mij waarschijnlijk beiden afgedaan...

jowi

Eerst maar even afwachten... en voor de zekerheid zorgen dat je ze om kan ruilen.

Snowmaster

Ik heb niet het hele topic doorgeploegd daarom even een tussendoor vraagje :

Heeft een Arcam 500 en 600 gescheiden crossovers tussen fronts,rears en center? Is LFE apart regelbaar?
Het lijkt mij nl. een superreceiver.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robert - Jan

Citaat van: Snowmaster op oktober 24, 2010, 10:05:56
Ik heb niet het hele topic doorgeploegd daarom even een tussendoor vraagje :

Heeft een Arcam 500 en 600 gescheiden crossovers tussen fronts,rears en center? Is LFE apart regelbaar?
Het lijkt mij nl. een superreceiver.

De crossover frequentie kan apart ingesteld worden voor de fronts, center, surrounds, back-surrounds en de sub. Uiteraard kan voor iedere luidspreker individueel de versterking ingesteld worden.
If they don't know wine is finer, let them boil water!

bmateijsen

Citaat van: Robert - Jan op oktober 25, 2010, 09:02:09
De crossover frequentie kan apart ingesteld worden voor de fronts, center, surrounds, back-surrounds en de sub. Uiteraard kan voor iedere luidspreker individueel de versterking ingesteld worden.

Er is 1 crossover frequentie beschikbaar op dit moment.... ;)

jowi

De auto-setup lijkt het wel per kanaal af te kunnen stellen? (zie plaatje van AVS forum) Wat zou betekenen dat de machine het technisch aan kan, maar dat het in de manuele settings (nog) niet geimplementeerd is. Zal wel een goede reden voor zijn denk ik.


Snowmaster

Citaat van: bmateijsen op oktober 25, 2010, 09:05:16
Er is 1 crossover frequentie beschikbaar op dit moment.... ;)

Deze indruk kreeg ik tot mijn schrik ergens op het web. Zou een flinke streep door mijn rekening zijn  :-\
Het zou een inlevering van weergave betekenen.
Komt of is er firmware waarmee dit op te lossen is?  Hoe is het bij de 500?

Jowi laat hieronder zien dat hij met automatisch inmeten wel apart de crossovers inregelt. 
Kan de crossover van de center ook 60 HZ inlezen als surrounds op 80HZ staan?
Nergens zie ik een aparte crossover voor de sub. Wat gebeurt nu met de LFE?


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

jowi

Die is natuurlijk wel in te stellen, dat zou raar zijn als dat niet kon... is toch basis  functionaliteit op een multichannel receiver zou je zeggen.

Snowmaster

Citaat van: jowi op oktober 25, 2010, 10:59:22
Die is natuurlijk wel in te stellen, dat zou raar zijn als dat niet kon... is toch basis  functionaliteit op een multichannel receiver zou je zeggen.

Juist en daarom maak ik mij zorgen over mogelijk een Arcam in mijn huis.
Jouw laatste post bevestigt juist Bjorns verhaal.....1 crossover en ook nog in spartaans grote stappen  :-[.
Ik zie nergens een meerkeuzemogelijkheid, laat staan een LFE inregeling, dat kan toch haast niet waar zijn bij zo'n mooie machine. Ben deze week vrij en wilde eens stilletjes bij BB&G binnenlopen.... :-\
Bjorn, hoe zit het nu ?


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

jowi

Citaat van: Snowmaster op oktober 25, 2010, 11:16:57
Jouw laatste post bevestigt juist Bjorns verhaal.....1 crossover.
Ik zie nergens een meerkeuzemogelijkheid, laat staan een LFE inregeling
Ik begrijp niet eens goed wat je bedoeld, wil je meer dan 1 crossover voor je sub? Waarom?
En je ziet in mijn plaatje de keuzemogelijkheden voor de crossover.
En wat bedoel je met LFE inregeling? Het volume? Dat kun je gewoon instellen. In een ander menu.

LordoftheLints

Mooie bak hoor! Het is dat ik niet kan betalen en dat ik al jaren stereo draai, anders stond m'n marantz sr7300 nu op MP! ;)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Snowmaster

Citaat van: jowi op oktober 25, 2010, 11:21:30
Ik begrijp niet eens goed wat je bedoeld, wil je meer dan 1 crossover voor je sub? Waarom?
En je ziet in mijn plaatje de keuzemogelijkheden voor de crossover.
En wat bedoel je met LFE inregeling? Het volume? Dat kun je gewoon instellen. In een ander menu.

Hopelijk snap ik jou niet, want dan word ik blij  :).

Zoals je laatste plaatje nu oogt, lijkt het alsof je voor alle speakers de crossover in één keer moet kiezen.
Ik begrijp dat je dus wel handmatig elke speaker apart handmatig kunt inregelen?
Zit er dan nog een submenuutje achter?
Hebben fronts, center en surround ook stapjes van 10Hz?   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

hoekie


jowi

Je kan alleen de crossoverfrequentie tussen de sub en 'de rest' instellen, in de waardes zoals je ziet in mijn plaatje.
Persoonlijk kan ik me het nut van aparte crossover instellingen per speaker niet helemaal voorstellen, er van uit gaande dat je met een goede sub gaat werken en de rest op small zet... dat proces is al moeilijk genoeg.

Snowmaster

Citaat van: jowi op oktober 25, 2010, 12:03:02
Je kan alleen de crossoverfrequentie tussen de sub en 'de rest' instellen, in de waardes zoals je ziet in mijn plaatje.
Persoonlijk kan ik me het nut van aparte crossover instellingen per speaker niet helemaal voorstellen, er van uit gaande dat je met een goede sub gaat werken en de rest op small zet... dat proces is al moeilijk genoeg.


Het klopt dat het een lastig proces is.
Maar zoals met alles wil je iets niet meer missen als je de toegevoegde waarde kent.
Waarschijnlijk is het een bewuste keuze van Arcam, want meer schakelingen maken het apparaat ingewikkelder en een goede weergave in HT en stereo wordt er moeilijker door.  Het is bijna ondoenlijk (en kostbaar) om al die circuits compleet te scheiden en het apparaat zal dan vaak inleveren op een ander vlak.
Niet lullig bedoeld voor Denonbezitters, maar die receivers zijn een regelrechte ramp op dat gebied.
Zonder laptop en veel kennis van de menu's zelfs onbegonnen werk omdat de handleiding dit niet ondersteund.
Maar ik ben toe aan een volgende stap en ik dacht aan Arcam..... :-\

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

jowi

#521
Citaat van: Snowmaster op oktober 25, 2010, 12:16:05
Maar ik ben toe aan een volgende stap en ik dacht aan Arcam..... :-\
Uiteindelijk gaat het niet om de tweakability maar om het geluid. De 600 maakt wat dat betreft gehakt van je Denon :devil:
Ik heb bij Denon altijd het idee dat ze kwaliteit verbloemen door maar heel veel frutsels en instellingen te maken, die uiteindelijk meer kwaad dan goed doen. Wat dat betreft is de Arcam wel een spartaanse machine, maar goed, je hebt ook niet meer nodig... als de rest uitmuntend is :) al ben ik stiekem wel jaloers op de grafische user interface van Denon, echt prachtig. Kan Arcam een puntje aan zuigen...

Ga gewoon langs bij de mannen van BB&G en laat je overtuigen...

Snowmaster

Citaat van: jowi op oktober 25, 2010, 12:19:11
Uiteindelijk gaat het niet om de tweakability maar om het geluid. De 600 maakt wat dat betreft gehakt van je Denon :devil:
Ik heb bij Denon altijd het idee dat ze kwaliteit verbloemen door maar heel veel frutsels en instellingen te maken, die uiteindelijk meer kwaad dan goed doen. Wat dat betreft is de Arcam wel een spartaanse machine, maar goed, je hebt ook niet meer nodig... als de rest uitmuntend is :) al ben ik stiekem wel jaloers op de grafische user interface van Denon, echt prachtig. Kan Arcam een puntje aan zuigen...

Ga gewoon langs bij de mannen van BB&G en laat je overtuigen...

Klopt, Denon heeft te veel instellingen die meer kwaad dan goed doen en de Arcam zal gehakt van de Denon maken.
Een Denon presteert default echter hooguit op 80% door alle aanwezige ellende en dat weten er maar weinigen. Laat staan dat zij de elkaar bijtende circuits kunnen uitschakelen
Indertijd speelde een Primare Spa in stereo de 4306 tegen de wand, maar kreeg het aan de broek met HT.

De Arcam moet dan ook echte gehakt maken van de Denon op HT gebied, want stereo is voor mij niet belangrijk. Ik draai altijd lekker ruimtevullende 4.1 stereo gewoon relaxed op de achtergrond.  Ik besef dat ik daarmee ook een wat afwijkende gebruiker ben  ;).

Maar ik vrees hem al een beetje voor de Arcam, want...
Kan de Arcam 600 de instellingen voor stereo bv. 4.1 en DD5.1 wel apart onthouden?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

jowi

#523
Nee. Voor 4.1 moet je echt in het menu de center uitschakelen als je dat wilt en opnieuw aanzetten als je 5.1 wilt. Ik weet van Denon dat er allerlei gekunstelde geluidseffecten mogelijk zijn als 'concerthal' of 'grasveld' of 'vochtige sm kelder' etc. maar dat soort dingen ga je op de 600 dus echt niet terugvinden.

Er zitten wel wat mogelijkheden op om bijv. stereo om te zetten naar prologic of dd5.1 te downmixen naar stereo etc. maar daar houd het dan ook wel een beetje mee op. Vergis je overigens niet in wat dat betekent voor het geluid, dat kan je nog positief verrassen. Als Denon mens ben je waarschijnlijk geneigd om dan te denken 'minder foefjes = minder goed geluid'. Niets is minder waar.

Overigens gebruik ik de Arcam 90% voor movies/surround, en ik sta nog dagelijks versteld van wat het ding kan, niet alleen met DTS-MA HD maar ook 'gewoon' met DD51 of DTS is ie echt 'stunning'. Hij is wat spartaans en heeft wat firmware technische nukken af en toe, weinig foefjes, maar mijn overtuiging is dat ie die foefjes gewoon totaal NIET nodig heeft. Het ding is PUUR, no-nonsense. Als je naar gadget gehalte en settings en foefjes gaat kijken dan moet je vooral een Denon nemen. Wil je geluidskwaliteit, in surround een echte 3D geluidsbubble met diepte hoogte en plaatsing (zonder dat je daar dus meteen 12 speakers voor moet kopen, en dan nog) dan moet je de Arcam nemen.

Jeetje het wordt tijd dat ik betaald ga krijgen voor deze reclameboodschappen :)

dvlz303

wait a minute, hoezo heeft de arcam weinig foefjes?

* plops
* vastlopers
* vreemde rs232/tcpip besturing

[en toch.. ben ik blij met mijn AVR600  ;)]